ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 14:05

Ik zou ook naar men advocaat luisteren, zeker zo eentje Lachen
Is het beste wat je kan doen, zeker als je schuldig bent en vrij wil komen of als je onschuldig bent en vrij wil komen Lachen

Zoals ik al zei duivelsadvocaat zijn sommige Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 14:05

De bewuste auto heeft 2750 km gelopen in een maand tijd. De zaak wordt vandaag niet op internet besproken door de krant die ik altijd lees, dus ik moet die krant zelf lezen. Ik zal even kijken wat de andere krant te melden heeft, maar die is van het type Telegraaf/Privé in een....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 14:15

faye schreef:
Als jij in het buitenland verdacht wordt van een moord dan is het heel verstandig om naar je advocaat te luisteren. Geeft alleen maar aan dat het intelligente mensen zijn, en maakt ze helemaal niet meer verdacht. Denk maar dat alles wat ze zouden zeggen verdraaid zou worden in hun nadeel.

Nogmaals ZE WORDEN NIET VERDACHT VAN MOORD ,dat roepen alleen de Britse tabloids.

De politie houd rekening met een niet opzettelijke dood of zelfs dat er een ander meespeelt, maar dat ze dood is, is wél zo goed al duidelijk, gezien de opgepikte lijklucht door Britse speciaal daarvoor getrainde honden en andere aanwijzingen. Hoe of wat weet men nog niet en daarom is het belachelijk om te suggereren dat ze van moord verdacht worden, want dat is niet zo.

Iedereen hoopt dat ze het niet gedaan hebben omdat zoiets te erg voor woorden is. Maar er is maar weinig waar men zich aan vast kan houden om dat te geloven, en heel veel om te geloven dat ze iets met de dood te maken hebben.

Ze hoeven niets te zeggen, alles wat ze al gedáán hebben wijst op ongewone dingen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 14:45

Dit komt van die pro McCannss krant (hebben altijd, alle dagen, in hun voordeel geschreven en doen dat nog):
Citaat:
Kate heeft tweede dagboek geschreven

De moeder van Madeleine heeft het dagboek al bij de autoriteiten ingeleverd, verteld Philomena McCann, zus van Gerry, aan de 24horas (deze krant) aanvullend dat, howel ze het eerste niet meer heeft, Kate doorgaat met noteren van dingen van het dagelijkse leven van de familie, maar nu in ene ander boekje.
“Ik heb gevraagd om er mee door te gaan, want het is belangrijk dat Madeleine alles weet wat we gedaan hebben om haar te vinden. Het is het bewijs dat we haar zoeken en dat we van haar houden", zei ze.
Daarnaast zegt Philomena dat Kate haar dagboek begon twee en een halve week na de verdwijning Madeleine. “Ik vond het een goed idee. Ze heeft er een aangeschaft, maar kon pas dagen later beginnen met wat gedachten op papier zetten”, vertelde ze.
John McCann, in verklaringen naar onze krant, geeft toe dat het initiatief van de zus werd gesteund door de psycholoog die Kate toen bijstond. “ Het was een manier voor haar om positieve ideeën te hebben om te helpen om Madeleine te vinden”, refereert hij, vertellende dat in het dagboek dat de politie zo graag wilde, de moeder van Madeleine alles opschreef wat er gebeurde. “Kate beschrijft haar gevoelens en feiten. Oftewel zeverteld alles wat er is gedaan, vanaf de reizen van haar en Gerry, de zoektochten van de politie tot haar angst dat ze niet gevondne zou worden”.
"de broer van Gerry zegt dat hij ook niet begrijpt waarom er belanstelling is van de autoriteiten voor het dagboek van Kate. “Ik lees alleen valse berichten in de kranten. Ze citeren officiële bronnen, zonder namen te noemen. Gerry en Kate zijn wanhopig om dit alle. Concentreer u aub op het vinden van Madeleine"", bevestigd hij.
De hele familie probeert te steunen. Er loopt op het internet een petitie om te helpen de naam te schonen. Gisteren telde de petitie 48 handtekeningen.
Ondertussen hebben, volgens een familielid, de mensen van de kinderbescherming die donderdagochtend geweest zijn, geconcludeerd dat de tweeling gelukkig is en goed behandeld wordt. Deze mensen, een man en een vrouw, zijn een uur in het huis van Kate en Gerry geweest. Tussen de verschilende vragen wilden ze weten wie voor Sean en Amelie zorgen als de McCanns weer terug moeten keren naar Portugal, en wat er gezegd is, is dat het Trish Cameron, een andere zus van Gerry, zal zijn.

Bronnen geven zich trouwens niet vrij omdat ze anders bedreigd of omgekocht kunnen worden en dit is vrij normaal, heeft niets met hun zaak te maken dat die niet genoemd worden. Alleen bronnen die zelf een autoriteit zijn, worden met naam genoemd. Dat van de valse berichten op zich klopt op zich, gezien hij Britse kranten leest, en ik zie ook dat die nogal los met dingen omgaan. Zoals koppen met "murder" erin. Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:04

Babootje schreef:
Het NRC berichtte in augustus al het volgende:
"..Volgens de krant Diário de Notícias onderzoekt de Portugese politie de rol van een man van rond de veertig, met een Brits paspoort en van Afrikaanse origine. Hij zou op de avond van de verdwijning van Madeleine zijn gezien in het vakantieoord Praia da Luz, terwijl hij een kind in zijn armen droeg dat leek te slapen. De man probeerde de blikken van voorbijgangers te ontwijken. Ook zou die man met Murat zijn gezien vlak na de verdwijning van Madeleine.."
Een van de kennissen van de McCanns? Of van die Murat? Dat is vlgs mij wel 1 van de mensen die meer zou kunnen weten over waar Maddy nu is. Aangezien hij bekend is met het gebied, c.q. daar woont zou hij wellicht geholpen hebben om het lijkje te verbergen. Misschien is het wel zo simpel als dit. Bewijzen is echter een tweede...

Wat ik nu denk, die man zou Maddie meegenomen kunnen hebben in overleg met de ouders en per ongeluk te veel slaapmiddel gegeven hebben. Hij zou het kind verborgen houden voor die paar weken, de McCanns een auto gehuurd om het lijkje te verbergen, of de man heeft de auto geleend van Kate & Gerry..

Maar dat verklaart de lijklucht ín het appartement niet Scheve mond

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:07

hihi patsur, zo zit ik dus ook van alles te bedenken Knipoog ik dacht zelfs al dat er een derde persoon in het verhaal is gekomen nadien en die erg veel geld is beloofd uit het fonds als die de ellende op zich zou nemen..wat wat krijg je voor een moord? Dit is echter veel te ver gezocht, want geen gek gaat 15 jaar zitten bv in ruil voor een miljoen..met daarbij wordt er vast in de gaten gehouden waar het geld heengaat..maar zo gek ga je denken op den duur.

Las een opmerkelijk bericht op de vorige pagina, dat de geur van Maddie getroffen zou zijn in een woning in de buurt..reuzebenieuwd.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:08

Ik denk dat ze vermoord is begraven is daarna, en daarna weer opgegraven is om vervolgens ergens anders te begraven. denk omdat de politie te dichtbij kwam ofzo.... het is maar een idee hoor. Maar ik denk echt na al de bewijzen dat maddie dood is! Wie het gedaan heeft ? Ik denk toch de ouders en vrienden.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:10

nee dan zal degene die de woning huurt of zelf woont de 3e persoon zijn mss, die het lijkje al hebben meegenomen naar zijn huis en die persoon Maddie ook weggemoffelt hebben.
In een maand tijd ruim 2500 km rijden in een omgeving wat niet al te groot is, is behoorlijk veel kilometers. Gok dus zomaar dat ze het niet zo dichtbij moeten gaan zoeken, maar verderop.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:40

Kimberley77 schreef:
Las een opmerkelijk bericht op de vorige pagina, dat de geur van Maddie getroffen zou zijn in een woning in de buurt..reuzebenieuwd.

Ik denk zomaar dat het om het appartement gaat waar de eerste speurhond ook al een spoor naar gevonden had. Dat hebben ze immers nader onderzocht. Dat gaat om een appartement in hetzelfde complex. Hoe dan ook, het is allemaal Engelsen onderling.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:42

Aha ok, begrepe niet dat het in dezelfde buurt was.

Nog even wat anders Lusitana, vind het helemaal top dat je ons zo up to dat ehoud! s'morgens vroeg schakel ik meteen de pc aan en het erste wat ik doe is kijken of je al nieuw shebt, hihi. Bedankt daarvoor.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:06

Babootje schreef:
http://www.knack.be bericht:
"Volgens een bericht in de Daily Mirror hebben speurhonden bloedsporen ontdekt in een woning in de buurt van het vakantieappartement van de McCanns, waaruit Maddie op 3 mei is verdwenen. De sporen werden in een forensisch lab in Groot-Brittannië onderzocht en de politie in Portugal wacht op het testresultaat.

"Het feit dat de honden de geur van Madeleine in de woning hebben opgesnoven, is zeer belangrijk", citeert de Daily Mirror Luis Sequeira van de Portugese politie. Volgens het krantenbericht gaat de politie ervan uit dat het lijk van Maddie tijdelijk in de woning werd verborgen.."

Ik heb op het nieuws gehoord dat er meerdere bloedsporen zijn gevonden, maar het commentaar was ,aj maar het kind kan ook een bloedneus gehad hebben. Dan die slaapmiddelen, sorry mensen maar voor mij zijn die mensen harstikke schuldig. Mijn jongste is 4 heeft nog nooit een bloedneus gehad, is nooit alleen thuis. Als ik uiteten ga slaapt hij bij mijn moeder en anders maar niet uit eten. Hoeveel geld hebben deze mensen al ingezameld.
Als mijn binkie weg zou zijn ,zou ik wel andere dingen aan mijn hoofd hebben dan geld inzamelen.
Nee ik ben erg bang dat dat lieve kleine poppetje gewoon niet meer leeft en haar ouders er meer van weten, want zeg nou eerlijk welke ouder met gezond verstand laat die kleintjes alleen om in een restaurant te gaan eten, ze moeten zich gewoon kapot schamen.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:14

"Het feit dat de honden de geur van Madeleine in de woning hebben opgesnoven, is zeer belangrijk", citeert de Daily Mirror Luis Sequeira van de Portugese politie. Volgens het krantenbericht gaat de politie ervan uit dat het lijk van Maddie tijdelijk in de woning werd verborgen.."
[/quote]
Ik heb op het nieuws gehoord dat er meerdere bloedsporen zijn gevonden, maar het commentaar was ,aj maar het kind kan ook een bloedneus gehad hebben. Dan die slaapmiddelen, sorry mensen maar voor mij zijn die mensen harstikke schuldig. Mijn jongste is 4 heeft nog nooit een bloedneus gehad, is nooit alleen thuis. Als ik uiteten ga slaapt hij bij mijn moeder en anders maar niet uit eten. Hoeveel geld hebben deze mensen al ingezameld.
Als mijn binkie weg zou zijn ,zou ik wel andere dingen aan mijn hoofd hebben dan geld inzamelen.
Nee ik ben erg bang dat dat lieve kleine poppetje gewoon niet meer leeft en haar ouders er meer van weten, want zeg nou eerlijk welke ouder met gezond verstand laat die kleintjes alleen om in een restaurant te gaan eten, ze moeten zich gewoon kapot schamen.[/quote]

Daar ben ik het helemaal mee eens.Het is te ziek voor woorden om je kinderen slaapmiddellen te geven omzelf opstap te gaan. Ongeacht of ze schuldig of onschuldig zijn , het zijn gewoon slechte ouders.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:15

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:11

Op www.fok.nl staat een stukje dat het lijkje gedumpt zou zijn in zee. Ik weet niet hoe ik het stukje moet kopieren en hier neer moet zetten Bloos . Ik ben niet zo'n kei met computers.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:12

Citaat:
Lijkje van Maddie uit boot gedumpt

Nieuwe ontwikkelingen in de zaak-Maddie McCann. Het vermiste meisje zou van een Brits jacht in de zee zijn gedumpt, waardoor de politie vreest dat haar lichaampje nooit gevonden zal worden.

Het wordt een zware dobber om de betrokkenheid van de ouders hierbij te bewijzen, meldt een rechercheur in de Portugese krant 24 Horas. Zonder het lijkje is er te weinig bewijs om de ouders te vervolgen. "Wij hebben niets concreets", aldus de man.

Het meisje zou in een met stenen verzwaarde zak in het water zijn gegooid. De nieuwe 'zee-theorie' is volgens The Sun een van de weinigen die de Portugese politie nog overheeft, nadat uitgebreide zoektochten op het land niks opgeleverd hebben.

Nieuw verhoor

Kate McCann, de moeder Maddie, zal opnieuw door de politie verhoord worden. De Portugese onderzoeksrechter Pedro Anjos Frias heeft daarvoor de toestemming gegeven. Onduidelijk is waar dat verhoor zal plaatsvinden, in Engeland of in Portugal.

Nu Kate McCann als verdachte geldt in de zaak, heeft zij het recht een getuigenis te weigeren, iets wat zij bij het vorige verhoor al heeft gedaan. Naast haar zouden ook vrienden van het gezin McCann opnieuw gehoord worden, meldt gva.be.

Ook de eerste verdachte in de zaak, de Brit Robert Murat, wordt opnieuw onderzocht. Hij zou mogelijk meer afweten van het jacht. De politie heeft onderzocht of er een mogelijke link te vinden zou zijn tussen Murat en de McCanns.

http://www.telegraaf.nl

Scheve mond moeilijk dit. Ik hoop dat mocht dit waar zijn, dat er toch op de een of andere manier iets gevonden word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:20

Volgens mij is dit niet meer dan een theorie omdat ze het gewoon niet weten. Ik zie in ieder geval nergens een verwijzing naar feiten.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:23

Dit stukje bedoelde ik. Haha!

Als ze dit iid gedaan hebben wordt het een erg moeilijk verhaal vrees ik . De kans dat ze teruggevonden wordt is dan wel heel klein.

Lusitana bedankt dat je de tijd neemt om alles te vertalen voor ons.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:35

Gut, en wie legt ons uit waarom hier vermeld wordt : ZOU in zee gedumpt zijn...hoe komen ze nou weer aan de wijsheid? Daar wil ik bv bewijzen vanz ien eer ik zoiets geloof. Mijn idee is datz e het nergens anders konden vinden, dus dan maar dit nog..en dan ook van een Brits Jacht blijkbaar. Moet toch erges op gebasseerd zijn, hopelijk komen ze ook daarmee op de proppen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:46

faye schreef:
Volgens mij is dit niet meer dan een theorie omdat ze het gewoon niet weten. Ik zie in ieder geval nergens een verwijzing naar feiten.

Dat is precies zoals de Britse pers het brengt. Ik vraag me af wat je eigen gedachten over de zaak zijn.
Dat de PERS met allerlei sprookjes komt(mogelijk) wil nog niet zeggen dat de politie niets heeft. De politie heeft de zaak IN ONDERZOEK, we hebben het niet over een opgeloste zaak waarbij er kaarten heen en weer gespeeld worden tussen advokaten en politie en wordt gekeken wie de grootste troef heeft ofzo....
Er zijn nog dingen waar ze op wachten die uit Birmingham moeten komen en er zijn nog veel dingen die nu pas nagetrokken kunnen worden omdat ze op toesteming moesten wachten van de onderzoeksrechter.

Overigens verbaasd me dat dit uit de pro McCann krant komt, waar ik net nog uit geciteerd heb. Ik kwam het zelf niet tegen, ik ga eens speuren.

Wél is er heel in het begin van de zaak en nu weer, een spoor naar het strand gevonden. Dat is een feit. Maar dara is verder geen jachthaven ofzo.

Wél is veel eerder in het verhaal, toen men nog vast geloofden in vermissing, gesproken over een verdacht persoon in jachthaven in Spanje. Toen dachten ze nog dat het kon zijn dat ze naar Marokko is gebracht, Maar daar weet ik het fijne niet meer van, dus kan er niet zoveel over zeggen.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:51

Dus ze is eerst vermoord en daarna in zee gegooid?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:00

rashida schreef:
Dus ze is eerst vermoord en daarna in zee gegooid?

Niets staat vast ook niet dat ze vermoord is. Men neemt voorlopig aan als ik de vertalingen goed gelezen heb, dat ze per ongeluk te veel slaapmiddel gekregen heeft, maar ook dat weet niemand zeker.

Is het trouwens zinvol om alle gissingen van de internationale pers te bespreken??????

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:01

Niks gevonden over een dergelijk artikel. Ik denk dat ze zich beroepen op uitspraken die een maand geleden al zijn gemaakt toen ze de zee hebben afgespeurd en de stromingen hebben bekeken en gezegd, omdat er niks was aangespoeld, dat het wellicht verzwaard was en dat ze het dan niet zouden vinden. Het gaat om een "zou" en "wellicht" etc, een theorie. Toen er ook duidelijk bijgezegd.(En oud ook nog). Lekker vlot, die Sun, en dan ook weer er bij van " De nieuwe 'zee-theorie' is volgens The Sun een van de weinigen die de Portugese politie nog overheeft, nadat uitgebreide zoektochten op het land niks opgeleverd hebben." Er wordt weer even voor het gemak vergeten dat de Britse politie EN Europol op de zaal zitten.
En er ze zijn nog niet uitgezocht op het land...
De zaak loopt nog...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:02

24-horas, the Sun en de Telegraaf, Hmmm... Maar je weet maar niet. Als je iemand echt wil laten verdwijnen is het in zee... Zelfde graf als Natalee Holoway. Die zullen ze ook niet meer vinden.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:13

Oke dus het kan zijn maar is niet bewezen?? Ja ik blijf het volgen hoor! Hoop dat ze word gevonden liefst levend! Maar die kans is heel klein! Denk ik.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:16

Er staat weer een heel stuk in de krant waar ik belangrijke dingen uit kan halen, maar ik moet eerst naar de paarden. Kan wel zeggen dat de auto aan 5 personen verhuurd is tussen 3 en 27 mei en niet een is gerelateerd aan de familie McCann.

ALS de haren die gevonden zijn uit een lijkje zijn gevallen, is dat goed herkenbaar aan een zwart deel bij de wortel. Een snelle en gemakkelijke analyse.