klomp schreef:er is (of moet ik zeggen was) geen woningnood.
er is alleen zoveel qua bevolking bij gekomen, dat men genoodzaakt is om bij te bouwen.
nu ben ik wel een wilders stemmer, maar ook zonder de buitenlanders hadden we op een gegeven moment bij moeten gaan bouwen, meen ik. ik zoek me ook rot voor een woning en dit is idd erg lastig, maar niet geheel aan de (oje daar komt dat woord weer) buitenlanders of allochtonen te danken. maar ik deel de ergenis
Mijn hemel.... als je niets van de woningmarkt af weet, onthoud je dan aub om daar uitspraken over te doen.
Dit is echt volledig flauwekul!
Woningnood is zeer plaatselijk gebonden... daar waar de vraag groter is, is de woningnood ook groter.... daar waar de woonkwaliteit laag is, is de woningnood eveneens groter....
Verder moet er áltijd bijgebouwd worden.... of de bevolking nou toeneemt of afneemt, dat maakt helemaal geen hol uit. Ieder jaar moet er een minimum aan nieuwe woningen bijkomen... alleen al omdat ieder jaar woningen onbewoonbaar worden of verdwijnen vanwege andere redenen.
Wel kunnen er redenen zijn dat er meer bijgebouwd moet worden dan "normaal". Omdat de bevolking toeneemt, omdat woonwensen veranderen, omdat huishoudens kleiner worden, omdat jongeren eerder uit huis gaan, omdat men langer op zichzelf blijft wonen ipv bij een relatie gaan samenwonen, omdat de woonvraag op bepaalde locaties groter wordt.
Toen de woningnood het grootst was, namelijk na de Tweede Wereldoorlog, hoeveel allochtonen waren er toen denk je in Nederland?
Het is echt volslagen onzin om te beweren dat woningnood komt door allochtonen.... woningnood komt nog het meeste door gebrek aan doorstroming, hoe slechter de doorstroming, hoe hoger de woningnood.
Het is wèl zo dat bepaald beleid kan zorgen voor betere doorstroming, bijv. wat in Rotterdam-Zuid is uitgevoerd... toevallig is dat gebeurd door iemand die dat beleid voornamelijk toepaste vanwege de allochtonen, maar de doorstroming is niet beter geworden omdat het aantal allochtonen afnam