Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Tivoli

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:08

klomp schreef:
turbotinker schreef:

Against Whiz.... Slachtoffer-rol is een gevaarlijk woord Schijnheilig

zo wijs als dat whiz overkomt bij mij, kan ze dit ook anders opvatten en niet als aanvallend te zien
Pling
het is slechts een reactie van mij omdat ik dit gevoel soms kreeg, deze is zeker niet boos of gemeen bedoeld Knipoog

Weet ik,en ik ga ook redelijk met je mee...
Alleen sommige mensen vatten het misschien anders op...dat gebeurt nogal snel in dit topic Haha!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:09

turbotinker schreef:
klomp schreef:

zo wijs als dat whiz overkomt bij mij, kan ze dit ook anders opvatten en niet als aanvallend te zien
Pling
het is slechts een reactie van mij omdat ik dit gevoel soms kreeg, deze is zeker niet boos of gemeen bedoeld Knipoog

Weet ik,en ik ga ook redelijk met je mee...
Alleen sommige mensen vatten het misschien anders op...dat gebeurt nogal snel in dit topic Haha!

tja dat zegt meer over hun dan over mij, denk ik dan Haha!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:11

klomp schreef:
_Michelle__ schreef:
Even offtopic. In de Randstad wordt het ook steeds duurder om je paard te stallen of niet?

hmm...zo'n 330 gemiddeld per maand...en dan heb je niet eens altijd de zekerheid op een stukje land...

Pfff... dat is wel erg duur. Ben blij dat ik in Brabant woon wat dat betreft Ja

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:12

Dat weet ik wel zeker.
Maar moest gewoon even melden dat ik het een gewaagde uitspraak vond in een topic als deze Ja
misschien wel omdat ik het zelf niet durfde te zeggen... Scheve mond

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:24

klomp schreef:
er is (of moet ik zeggen was) geen woningnood.
er is alleen zoveel qua bevolking bij gekomen, dat men genoodzaakt is om bij te bouwen.
nu ben ik wel een wilders stemmer, maar ook zonder de buitenlanders hadden we op een gegeven moment bij moeten gaan bouwen, meen ik. ik zoek me ook rot voor een woning en dit is idd erg lastig, maar niet geheel aan de (oje daar komt dat woord weer) buitenlanders of allochtonen te danken. maar ik deel de ergenis

Mijn hemel.... als je niets van de woningmarkt af weet, onthoud je dan aub om daar uitspraken over te doen.
Dit is echt volledig flauwekul!

Woningnood is zeer plaatselijk gebonden... daar waar de vraag groter is, is de woningnood ook groter.... daar waar de woonkwaliteit laag is, is de woningnood eveneens groter....

Verder moet er áltijd bijgebouwd worden.... of de bevolking nou toeneemt of afneemt, dat maakt helemaal geen hol uit. Ieder jaar moet er een minimum aan nieuwe woningen bijkomen... alleen al omdat ieder jaar woningen onbewoonbaar worden of verdwijnen vanwege andere redenen.
Wel kunnen er redenen zijn dat er meer bijgebouwd moet worden dan "normaal". Omdat de bevolking toeneemt, omdat woonwensen veranderen, omdat huishoudens kleiner worden, omdat jongeren eerder uit huis gaan, omdat men langer op zichzelf blijft wonen ipv bij een relatie gaan samenwonen, omdat de woonvraag op bepaalde locaties groter wordt.

Toen de woningnood het grootst was, namelijk na de Tweede Wereldoorlog, hoeveel allochtonen waren er toen denk je in Nederland? Het is echt volslagen onzin om te beweren dat woningnood komt door allochtonen.... woningnood komt nog het meeste door gebrek aan doorstroming, hoe slechter de doorstroming, hoe hoger de woningnood.
Het is wèl zo dat bepaald beleid kan zorgen voor betere doorstroming, bijv. wat in Rotterdam-Zuid is uitgevoerd... toevallig is dat gebeurd door iemand die dat beleid voornamelijk toepaste vanwege de allochtonen, maar de doorstroming is niet beter geworden omdat het aantal allochtonen afnam

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:28

turbotinker schreef:
Heee....misschien hebben ze het wel van de buurman gekregen,die muts.
Situatie;
Buurman,rijk en dik.
Arme vrouw met kindje>heeft het koud.
Buurman met linkse ideeën denkt;
laat ik het kind die muts schenken.
hopende dat ie nu onder de belasting uitkomt Haha!
[wederom niet serieus opvatten graag...een dag niet gelachen is een dag....]

hmmm als de buurman rijk en dik is.. zouden ze dan naast elkaar wonen?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:29

_Michelle__ schreef:
Even offtopic. In de Randstad wordt het ook steeds duurder om je paard te stallen of niet?

Ja en?
Dat staat echt volledig los van welke regering dan ook.... of links nou regeert of rechts... die stalling is en blijft duur.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:31

Maar het is ook zo dat een gemeente een X aantal huizen beschikbaar moet houden voor de zogeheten asielzoekers.
Zo waren er in onze kleine gemeente 5 huizen vrij,maar die mochten ze niet geven omdat die beschikbaar moeten zijn voor 'nood.'
Daar sta je dan wel in je eigen land op straat,en dat vind ik wel schandalig.
Overigens staan er twee jaar na betreffende dato nog steeds 3 huizen vrij,en allochtonen komen niet...
Nou hebben wij ook een vrij hecht en klein dorp,waar niet zo snel iemand tussenkomt moet ik zeggen.

Verder is wonen en bouwen niet iets dat met allochtonie te maken heeft denk ik.

klomp

Aimee schreef:
klomp schreef:
er is (of moet ik zeggen was) geen woningnood.
er is alleen zoveel qua bevolking bij gekomen, dat men genoodzaakt is om bij te bouwen.
nu ben ik wel een wilders stemmer, maar ook zonder de buitenlanders hadden we op een gegeven moment bij moeten gaan bouwen, meen ik. ik zoek me ook rot voor een woning en dit is idd erg lastig, maar niet geheel aan de (oje daar komt dat woord weer) buitenlanders of allochtonen te danken. maar ik deel de ergenis

Mijn hemel.... als je niets van de woningmarkt af weet, onthoud je dan aub om daar uitspraken over te doen.
Dit is echt volledig flauwekul!

Woningnood is zeer plaatselijk gebonden... daar waar de vraag groter is, is de woningnood ook groter.... daar waar de woonkwaliteit laag is, is de woningnood eveneens groter....

Verder moet er áltijd bijgebouwd worden.... of de bevolking nou toeneemt of afneemt, dat maakt helemaal geen hol uit. Ieder jaar moet er een minimum aan nieuwe woningen bijkomen... alleen al omdat ieder jaar woningen onbewoonbaar worden of verdwijnen vanwege andere redenen.
Wel kunnen er redenen zijn dat er meer bijgebouwd moet worden dan "normaal". Omdat de bevolking toeneemt, omdat woonwensen veranderen, omdat huishoudens kleiner worden, omdat jongeren eerder uit huis gaan, omdat men langer op zichzelf blijft wonen ipv bij een relatie gaan samenwonen, omdat de woonvraag op bepaalde locaties groter wordt.

Toen de woningnood het grootst was, namelijk na de Tweede Wereldoorlog, hoeveel allochtonen waren er toen denk je in Nederland? Het is echt volslagen onzin om te beweren dat woningnood komt door allochtonen.... woningnood komt nog het meeste door gebrek aan doorstroming, hoe slechter de doorstroming, hoe hoger de woningnood.
Het is wèl zo dat bepaald beleid kan zorgen voor betere doorstroming, bijv. wat in Rotterdam-Zuid is uitgevoerd... toevallig is dat gebeurd door iemand die dat beleid voornamelijk toepaste vanwege de allochtonen, maar de doorstroming is niet beter geworden omdat het aantal allochtonen afnam

lezen is ook een vak he???? ik zeg namelijk nergens dat het direct komt door de komst van buitenlanders...integendeell...ik had het slechts over een normale toenemende bevolkingsgroei!!

LEZEN!!

Whiz

[/quote]

je bent vast een prima meid met goede normen en waarden!!
wel, ik kan het mis hebben, vind ik je af en toe een beetje in een slachtofferrol kruipen.
niet rot bedoeld en wellicht zie ik het totaal verkeerd, maar zo komt het soms over. Lachen
[/quote]

Slachtoffer rol?? Helemaal Niet! Ik wil aantonen dat al die vooroordelen niet gegrond zijn.
Ik studeer, mijn broertjes en zusjes studeren Mijn ouders hebben eigenbedrijven, ik heb een eigen bedrijf. Wonen in het mooiste plekje van Nederland. EN toch ben ik allochtoon. Met mij zijn er nog veel meer van deze mensen. En hier hoor je alleen de negatieve verhalen. Er zijn ook heel wat positieve verhalen te vertellen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:32

Whiz schreef:
turbotinker schreef:
Heee....misschien hebben ze het wel van de buurman gekregen,die muts.
Situatie;
Buurman,rijk en dik.
Arme vrouw met kindje>heeft het koud.
Buurman met linkse ideeën denkt;
laat ik het kind die muts schenken.
hopende dat ie nu onder de belasting uitkomt Haha!
[wederom niet serieus opvatten graag...een dag niet gelachen is een dag....]

hmmm als de buurman rijk en dik is.. zouden ze dan naast elkaar wonen?

Waarom zouden die niet naast elkaar wonen dan?
Ikke blond Clown

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:32

Aimee schreef:
_Michelle__ schreef:

Ja en?
Dat staat echt volledig los van welke regering dan ook.... of links nou regeert of rechts... die stalling is en blijft duur.

Er staat ook duidelijk bij "offtopic" heeft dus ook niets te maken met het hele topic.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:34

turbotinker schreef:
Maar het is ook zo dat een gemeente een X aantal huizen beschikbaar moet houden voor de zogeheten asielzoekers.
Zo waren er in onze kleine gemeente 5 huizen vrij,maar die mochten ze niet geven omdat die beschikbaar moeten zijn voor 'nood.'
Overigens staan er twee jaar na betreffende dato nog steeds 3 huizen vrij,en allochtonen komen niet...
Nou hebben wij ook een vrij hecht en klein dorp,waar niet zo snel iemand tussenkomt moet ik zeggen.

dit heb ik toevallig meegemaakt! ik heb 4 jaar moeten wachten op een woning en toen ik eenmaal uitgekozen was, mocht ik met de sleutels de woning gaan bekijken...eenmaal daar werd ik teruggebeld dat het niet door kon gaan...de woning was al bestemd voor eventuele asielzoekers...geen probleem hoor, maar had dat even eerder bekeken, denk ik dan!
plus dat ik me ergerde aan het feit dat dit huis nog 1,5 jaar leeg heeft gestaan...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:37

klomp schreef:
lezen is ook een vak he???? ik zeg namelijk nergens dat het direct komt door de komst van buitenlanders...integendeell...ik had het slechts over een normale toenemende bevolkingsgroei!!

LEZEN!!

Dan moet je beter schrijven.... jij zegt namelijk letterlijk dat men genoodzaakt is om te bouwen omdat de bevolking toeneemt.... om vervolgens te zeggen "maar ook zonder buitenlanders hadden we op een gegeven moment bij moeten bouwen". Daaruit maak ik op dat jij met je eerste zin bedoelt de bevolkingstoename door immigranten....

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:37

Whiz schreef:

je bent vast een prima meid met goede normen en waarden!!
wel, ik kan het mis hebben, vind ik je af en toe een beetje in een slachtofferrol kruipen.
niet rot bedoeld en wellicht zie ik het totaal verkeerd, maar zo komt het soms over. Lachen
[/quote]

Slachtoffer rol?? Helemaal Niet! Ik wil aantonen dat al die vooroordelen niet gegrond zijn.
Ik studeer, mijn broertjes en zusjes studeren Mijn ouders hebben eigenbedrijven, ik heb een eigen bedrijf. Wonen in het mooiste plekje van Nederland. EN toch ben ik allochtoon. Met mij zijn er nog veel meer van deze mensen. En hier hoor je alleen de negatieve verhalen. Er zijn ook heel wat positieve verhalen te vertellen.
[/quote]

oh maar dat ben ik zeker met je eens! ik had ook nergens gezegd dat ik jou vergelijk met wie dan ook, ik bekijk mensen nog altijd als individue, want ieder is verantwoordelijk voor zichzelf Knipoog
ik zei ook enkel dat ik soms dat gevoel kreeg, niet dat je het doet. Lachen

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:38

Het schijnt bij de wet te moeten,dat elke gemeente naar al lang hoe groot deze is,een percentage huizen moet 'vrijhouden'.
Ik vind het een beetje jammer...
Anderzijds wel fijn als er mensen zijn die bij nood in dat huis terecht komen en uit de brand zijn.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:39

Aimee schreef:
klomp schreef:

LEZEN!!

Dan moet je beter schrijven.... jij zegt namelijk letterlijk dat men genoodzaakt is om te bouwen omdat de bevolking toeneemt.... om vervolgens te zeggen "maar ook zonder buitenlanders hadden we op een gegeven moment bij moeten bouwen". Daaruit maak ik op dat jij met je eerste zin bedoelt de bevolkingstoename door immigranten....

'Daaruit maak jij op dat...'
Sorry,ik maakte dat niet zo op uit het verhaaltje.
Ik vind dat je nu een beetje spoken zoekt... Lips are sealed

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:40

klomp schreef:
turbotinker schreef:

dit heb ik toevallig meegemaakt! ik heb 4 jaar moeten wachten op een woning en toen ik eenmaal uitgekozen was, mocht ik met de sleutels de woning gaan bekijken...eenmaal daar werd ik teruggebeld dat het niet door kon gaan...de woning was al bestemd voor eventuele asielzoekers...geen probleem hoor, maar had dat even eerder bekeken, denk ik dan!
plus dat ik me ergerde aan het feit dat dit huis nog 1,5 jaar leeg heeft gestaan...

Dat zegt meer wat over de bureaucratie dan over de vluchtelingen die ook op een huis zitten te wachten.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:41

klomp schreef:

Dit gaat om voorrangsregelingen.... dat heb je overal zodra je het over woningbouwcorporaties hebt.
Dat is inderdaad erg lastig maar heeft ook niets met politiek te maken, maar met beleid van de corporaties die nogal stug en behoudend zijn wat betreft doorstromingsbeleid. Daar kan wel wat aan veranderd worden hoor..... bijvoorbeeld door liberalisering van de huurwet Haha!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:42

Whiz,niet alles zo letterlijk opvatten... Scheve mond
Heb ik ergens het zinnetje 'blame de allochtonen' gebruikt?
Nee.
Ik bedoelde er dus ook mee dat ik begrijp dat buitenlanders ook een huis nodig hebben,maar dat ik het jammer vindt dat je in eigen land op straat staat voor 'als'.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:43

turbotinker schreef:

Helemaal niet.... óf de zinnen zijn verkeerd geformuleerd óf ze staan in verkeerde volgorde.... hoe dan ook; er spreekt niet bepaald kennis van de woningmarkt uit en laat dat nou toevallig mijn kennisgebied zijn.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:45

turbotinker schreef:
Whiz,niet alles zo letterlijk opvatten... Scheve mond
Heb ik ergens het zinnetje 'blame de allochtonen' gebruikt?
Nee.
Ik bedoelde er dus ook mee dat ik begrijp dat buitenlanders ook een huis nodig hebben,maar dat ik het jammer vindt dat je in eigen land op straat staat voor 'als'.

Huh? kan aan mij liggen maar het laatste zinnetje snap ik niet helemaal.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:45

Aimee schreef:
turbotinker schreef:

Helemaal niet.... óf de zinnen zijn verkeerd geformuleerd óf ze staan in verkeerde volgorde.... hoe dan ook; er spreekt niet bepaald kennis van de woningmarkt uit en laat dat nou toevallig mijn kennisgebied zijn.

Nou meid,schouderklopje,harstikke fijn voor je Lachen
Je moet ook niet verwachtten dat iedereen veel verstand heeft van huizenmarkten,maar wat de leek ziet doet interperteren.
Dat de leek niet ziet hoe het achter de schermen zit doet niet terzake.
Dit is een typisch voorbeeld van hoe mensen de situatie zien.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:46

Aimee schreef:
klomp schreef:

LEZEN!!

we bedoelen hetzelfde Knipoog
ik probeerde juist degene die ik had gequote, te overtuigen dat je dit probleem niet bij die bevolkingsgroep kunt neerleggen Knipoog ik bedoelde dus bevolkingsgroei in het algemeen

als je een mijn stukje tekst wellicht wat vaker had doorgelezen, had je misschien de conclusie getrokken dat ik hetzelfde bedoelde als jij. ik heb mijn stukje tekst nog 5 keer gelezen, maar ik kan jouw reactie totaal niet plaatsen!! ik zeg er precies wat jij net uitgebreid neerzet, maar goed, ik vind dit te nutteloos om daar problemen over te maken, dit valt bij mij onder misverstand Haha!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:47

goh ben ik nu een leek??? of begrijp ik je verkeerd aimee?