Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bloodymary schreef:Daaruit blijkt maar weer dat Timmermans alleen meedeed met het doel om premier te worden. Dat is niet gelukt, vandaar dat hij opstapt.
Benzz schreef:Ik lees net een post van Tim Hofman op Linkedin en dat zet mij wel even met de voeten weer op de grond ondanks de kans dat D66 de grootste lijkt te worden.Citaat:De verkiezingsuitslagen zijn zo goed als binnen. Jetten won, Wilders verloor. Althans, dat is wat we lezen. Maar wie even uitzoomt, ziet een geconsolideerd blok aan democratieverloederende en discriminerende ideeën.
Want: radicaal/extreem-rechts is niet verslagen, maar versplinterd.
PVV, FvD, JA21, BBB, SGP haalden in 2023 samen 51 zetels; ruim een derde. Dit jaar zijn het er (voorlopig) 49. Maar: op bijvoorbeeld asiel is herintreder 50PLUS evengoed een radicaal rechtse partij. (https://lnkd.in/ezt5zuwd)
Daar kun je nog een stabiele 6 zetels aan conservatisme (denk: queer- en vrouwenrechten) van DENK en CU bij optellen. En natuurlijk de fascismefaciliterende zetels van een radicaliserende VVD: eerder 24, nu 22. Nagenoeg hetzelfde gebleven dus, in totaal dekt dit gedachtegoed zo’n beetje de helft van de Tweede Kamer.
Maar wat betekent dat dan in de praktijk? Helemaal op de komma berekenen kunnen we het op moment van schrijven nog niet - de kiesdeler is nog niet bekend. Maar als we de kiesdeler van vorige jaren erbij halen (rond de 70.000 stemmen per zetel), kun je in ieder geval een sfeerbeeldje optekenen:
Zo’n 3,4 miljoen mensen stemden tegen de democratische rechtstaat in deze vorm. (PVV, FVD, JA21, BBB, SGP; dat is dus nog minus de 1,5 miljoen VVD-kiezers.)
Ruim 4,5 mensen stemden voor ontkenning van de genocide in Gaza. (BBB, VVD, PVV, JA21, SGP, CU.)
Meer dan 2,5 miljoen mensen vinden het terecht dat abortus in wetboek van strafrecht staat. (CDA, CU, SGP, BBB, DENK.)
Bijna 3 miljoen mensen stemden tegen ‘homogenezing’ verbieden. (PVV, DENK, FVD, SGP, CU.)
En: meer dan 6 miljoen mensen stemden voor strafbaarstelling illegaliteit. (PVV, VVD, NSC, BBB, FVD, SGP, JA21 en ja, ook CDA: https://lnkd.in/eBph3CDR)
Benzz schreef:Bloodymary schreef:Daaruit blijkt maar weer dat Timmermans alleen meedeed met het doel om premier te worden. Dat is niet gelukt, vandaar dat hij opstapt.
Dat is helemaal niet raar en daar zal van te voren over nagedacht zijn. De vorige keer werden ze niet de grootste en nu dalen ze fors. Dan is het niet meer dan normaal om als voorman je terug te trekken.
En eigenlijk is het best jammer dat Timmermans geen premier wordt, het vertrouwen in de EU richting NL is slecht na het laatste kabinet. En als iemand dat recht kan trekken is het Timmermans wel.
Esaqar schreef:Ik kom dit tegen op FB en ben toch wel benieuwd naar de mening van D66 stemmers hier. Klopt dit? Gaat dit echt allemaal gebeuren wanneer Jetten zijn zin krijgt?
[ Afbeelding ]
Benzz schreef:juval schreef:denk je dat Jetten dat niet kan?
Jawel, maar ik denk dat Timmermans het beter en sneller kan.
Esaqar schreef:Ik kom dit tegen op FB en ben toch wel benieuwd naar de mening van D66 stemmers hier. Klopt dit? Gaat dit echt allemaal gebeuren wanneer Jetten zijn zin krijgt?
[ Afbeelding ]
Benzz schreef:juval schreef:denk je dat Jetten dat niet kan?
Jawel, maar ik denk dat Timmermans het beter en sneller kan.
Loretta schreef:Ladyingreen schreef:Ik zag het na de 20 zetels al aankomen dat Timmermans op zou stappen en gelijk heeft hij. Dat is niet laf, dat is juist toegeven dat je het niet goed gedaan hebt. En dan is de kans aan een ander. Timmermans is ontzettend verguisd tijdens de campagne en het label dat hij heeft gekregen (alles beter dan Timmermans) zal aan hem blijven kleven als hij door zou gaan. Als lid hoop ik dat ze voor een aansprekende, positieve, redelijke 'nieuwe' leider zullen gaan. Dus niet Klaver (wellicht tijdelijk voor de formatie).
De volgende leider van GL/PVDA gaat dit ook over zich heen krijgen. Dat Timmermans zo'n slechte reputatie heeft is geheel onterecht en slaat helemaal nergens op. Dit hebben we eerder bij Kaag gezien en ook Jetten gaat nu bakken met haat over zich heen krijgen. Net als de volgende leider van PVDA/GL, daar gaan ze zich ook volleid op storten met hun lastercampagnes.
Het was niet de fout van Timmermans dat hij niet populair was, maar het lag aan die lastercampagnes. Daar zijn veel mensen blijkbaar gevoelig voor want het heeft gewerkt. en dus gaat de volgende lijstrekker van PVDA/GL hetzelfde tegemoet.
[ Afbeelding ]
Loretta schreef:Het was niet de fout van Timmermans dat hij niet populair was, maar het lag aan die lastercampagnes. Daar zijn veel mensen blijkbaar gevoelig voor want het heeft gewerkt. en dus gaat de volgende lijstrekker van PVDA/GL hetzelfde tegemoet.
Veronica2 schreef:Loretta schreef:Het was niet de fout van Timmermans dat hij niet populair was, maar het lag aan die lastercampagnes. Daar zijn veel mensen blijkbaar gevoelig voor want het heeft gewerkt. en dus gaat de volgende lijstrekker van PVDA/GL hetzelfde tegemoet.
Niet iedereen is gevoelig voor lastercampagnes hoor, ik heb er bijvoorbeeld helemaal niks mee en ik lees het ook niet, kom niet op twitter en mijn algoritmes zijn nog redelijk gezond om het zo maar even te zeggen. Maar toch vind ik Timmermans geen goede politicus voor in een kabinet hier en dat heeft dus niks met andermans mening te maken, maar volledig met mijn eigen ideeën.
journee schreef:Want iedereen staat achter alle standpunten van de door hen gekozen partij?
anjali schreef:Nee, dat lag niet aan lastercampagnes want daar hadden bijna alle politici mee te maken. Maar Timmermans kwam gewoon ongezellig over. Altijd boos en anderen afkraken. Net of hij altijd beter was dan een ander. En dominant de baas spelen. Echt niet iemand met wie je gezellig een drankje zou willen doen, gewoon als mens van welke partij dan ook. Althans niet als "simpele kiezer".Dat zelfde hautaine air had Sigrid Kaag ook. Vandaar dat zij het indertijd aflegde tegen de wel heel benaderbaar overkomende Caroline v.d. Plas. Die het nu overigens ook minder goed heeft gedaan wat ik jammer vind, zij was mijn tweede keus maar je mag er maar 1......
Saga schreef:Ik moest hier wel om lachen.Citaat:VVD-lijsttrekker Dilan Yesilgöz heeft vanochtend in haar woonplaats Amsterdam gestemd in het bijzijn van haar hond. Haar viervoeter kreeg na een interview met een RTL-verslaggever de plopkap van de microfoon te pakken.
[ Afbeelding ]
journee schreef:Ooh, ik had hem weer verwijderd.Als iemand zo'n mooi speeltje voor je neus houdt, kan je dat als beetje hond natuurlijk niet aan je voorbij laten gaan.

Veronica2 schreef:Loretta schreef:Het was niet de fout van Timmermans dat hij niet populair was, maar het lag aan die lastercampagnes. Daar zijn veel mensen blijkbaar gevoelig voor want het heeft gewerkt. en dus gaat de volgende lijstrekker van PVDA/GL hetzelfde tegemoet.
Niet iedereen is gevoelig voor lastercampagnes hoor, ik heb er bijvoorbeeld helemaal niks mee en ik lees het ook niet, kom niet op twitter en mijn algoritmes zijn nog redelijk gezond om het zo maar even te zeggen. Maar toch vind ik Timmermans geen goede politicus voor in een kabinet hier en dat heeft dus niks met andermans mening te maken, maar volledig met mijn eigen ideeën.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
IMANDRA schreef:journee schreef:Want iedereen staat achter alle standpunten van de door hen gekozen partij?
Nee, maar je stemt wel voor een partij die het doet. Dus blijkbaar vindt je die onderwerpen niet belangrijk genoeg om er tégen te stemmen.anjali schreef:Nee, dat lag niet aan lastercampagnes want daar hadden bijna alle politici mee te maken. Maar Timmermans kwam gewoon ongezellig over. Altijd boos en anderen afkraken. Net of hij altijd beter was dan een ander. En dominant de baas spelen. Echt niet iemand met wie je gezellig een drankje zou willen doen, gewoon als mens van welke partij dan ook. Althans niet als "simpele kiezer".Dat zelfde hautaine air had Sigrid Kaag ook. Vandaar dat zij het indertijd aflegde tegen de wel heel benaderbaar overkomende Caroline v.d. Plas. Die het nu overigens ook minder goed heeft gedaan wat ik jammer vind, zij was mijn tweede keus maar je mag er maar 1......
Zo te lezen ben jij iemand die aardig gevoelig was voor de lastercampagnes. Want Timmermans was wel degelijk het 'pispaaltje' wat dit betreft. Net als Kaag destijds, overigens.
Als je al die rechtse onzin alleen maar voorbij ziet komen snap ik wel dat je dat beeld van Timmermans hebt. Maar dat wil dus niet zeggen dat dat beeld ook klopt met de waarheid.
Vind jouw opmerkingen ook wel grappig, want puur dat gedrag, volgens mij doen bijna alle politici dat wel... Maar nee hey Timmermans is de bad guy hoor.