Benzz schreef:mysa schreef:Maar wie zouden dan voor zijn geweest? Want Trump doet dit niet helemaal in z'n uppie, dat kan ik me niet voorstellen. Plus: min.def. moet toch haast wel akkoord zijn? Anders schakelt hij andere ministers in en senaat of huis?Citaat:'Hooggeplaatste adviseurs rond Trump waren tegen aanvallen'
Vleierij van de Israëlische premier Netanyahu en het voelen van "een bepaalde druk" hebben de Amerikaanse president Trump er mogelijk toe bewogen om rechtstreekse aanvallen uit te voeren op het Iraanse atoomprogramma. Dat denkt Amerika-kenner en jurist Kenneth Manusama, die zegt dat veel hooggeplaatste adviseurs rond Trump, onder wie vicepresident Vance en zijn defensieminister Hegseth, naar verluidt tegen de aanval waren.
"Maar hij heeft het dus toch doorgezet, deels omdat het Iraanse luchtruim al was schoongeveegd door Israël en het dus een relatief kleine militaire interventie was, en ook denk ik vanwege zijn persoonlijkheid", zegt Manusama. "Trump houdt wel van deze spierballentaal. En hij werd enorm gevleid door Netanyahu, dus ik denk dat hij met zijn militaire top als het ware is verleid om dit te doen."
Ik durf het je niet te zeggen, dit vond ik alleen op de NOS site.
Met zijn militaire top, staat er. Maar je zou toch denken dat op de hoogste militaire top dan de minister van defensie staat. Nou, ben benieuwd wat we er nog over gaan horen.