Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
996981 schreef:Nogmaals Electra: ontzettend erg wat je vader overkomen is. Het ding nu is, dat er boeren noodgedwongen moeten stoppen terwijl Schiphol doorgroeit, een Indiase staalfabriek, gevestigd in nl weigert te verduurzamen, tenzij de Nederlandse staat een flinke duit in het zakje doet en de doelstellingen dus nog steeds niet gehaald zullen worden.
Citaat:Dat is gewoon poedersuiker en voelt vaak oneerlijk, voor iedereen.
Maar dat het voor een boer altijd erger is, dat is niet waar.
Soms zal het voor een boer, die geen opvolging heeft of ziek is, misschien wel een zege zijn.
ruitje schreef:Wat anders:
Waarom gaat het hier nog niet over het nieuwsbericht betreft de EU die NGO's subsidies heeft gegeven om voor de Green Deal van Timmermans te lobbyen.
Dat is pas echt on-democratisch en een afbrokkeling van de scheiding der machten.
Ik vind het echt echt schandalig en het staaft het onderbuikgevoel betreft hoe beleid tot stand komt...
Niet oke.
pien_2010 schreef:Heel erg mee eens. Hoe vaak ik niet gedacht heb :" je moest eens weten wat de overheid ons werkveld aangedaan heeft". Alleen is dat geruisloos gegaan en wij hadden niet de mogelijkheid om met tractors het land te ontregelen. Dus dat was een geruisloze actie.
Kijk ook naar Zuid Limburg waar nu pas middels een documentaire aandacht komt voor de mijn sluiting en de enorme gevolgen waar de mensen nog onder lijden. Was echt een catastrofe want 75000 mensen waren in een klap werkeloos en dat ontwrichte de hele regio want er waren geen alternatieven. Drama. En nog nooit vertoond in Nederland.
Dat is wat anders als een grote pot met geld weggeven dat gereserveerd was voor d boeren.
juval schreef:Benzz schreef:
Waarom is het voor andere beroepsgroepen die verdwijnen minder erg dan voor een boer?
Ik denk dat het voor andere beroepsgroepen ook heel erg is als er gedwongen gestopt moet worden. Sommige beroepen verdwijnen nu eenmaal, worden door automatisering of industrialisatie overbodig.
Ik geloof echter niet dat voedselproductie overbodig wordt.
Ik denk dat het op heel veel familiebedrijven letterlijk 'over mijn lijk' zal worden als de gedwongen onteigening en beroepsverbod doorgang vindt. Mijn man denkt daar in ieder geval wel zo over.
BigOne schreef:Wanneer ik dit artikel lees dan denk ik dat het allemaal zwaar overdreven is mbt subsidies voor “klimaatactivisten “
https://nos.nl/l/2552973
En wanneer ik dit lees ! Dan zijn de milieu verdedigers heel hard nodig ;
https://pointer.kro-ncrv.nl/hoe-rechtse ... rpedeerden
pien_2010 schreef:Kinke schreef:Jep
Maar over welk bedrag praat je dan bij vier koeien?
996981 schreef:BigOne schreef:Wanneer ik dit artikel lees dan denk ik dat het allemaal zwaar overdreven is mbt subsidies voor “klimaatactivisten “
Het doel heiligt de middelen? Of wat bedoel je precies
996981 schreef:Wie zegt er precies dan dat het voor een boer per definitie altijd erger is?
Ik vind dat de boeren de afgelopen decennia schandalig behandeld zijn. Dat is een mening. Ik vind ook dat andere (beroeps)groepen schandalig behandelt zijn en nog steeds worden. Maar daar gaat nu, hier, de discussie niet over. Ga je dat nu in de huidige discussie inbrengen wordt het een wedstrijdje wie het erger heeft (gehad).
Ladyingreen schreef:996981 schreef:Het doel heiligt de middelen? Of wat bedoel je precies
Het lijkt er meer op dat de NGO's geld hebben gekregen om nog een klein beetje gelijk speelveld te creëren in de lobby. NGO's die opkomen voor de natuur/klimaat/ect hebben vaak geen grote zak geld, wat lobby uit het bedrijfsleven wel heeft.
Raineri schreef:Inderdaad. Het is een beetje ot en sien romantiek. Mijn kantoorbaan in de randstad is net zo goed een way of life. Mijn hele leven is erop aan gepast. Ik doe alleen typische dingen die mensen doen met zo'n baan. Sterker nog, ik ga me er nog meer in onderdompelen door naar Amsterdam te verhuizen. Ik ben as we speak nog mails aan het beantwoorden.
Neemt niet weg dat ik het vreselijk vind voor de boeren. Maar het wordt ook wel enorm veromantiseerd allemaal.
BigOne schreef:Wanneer ik dit artikel lees dan denk ik dat het allemaal zwaar overdreven is mbt subsidies voor “klimaatactivisten “
BigOne schreef:Denk jij hier nu ook nog zo over als een kleine veehouder als Kinke 4 koeien weg moet doen? Of zou je dat ook liever anders zien?
nps schreef:996981 schreef:Wie zegt er precies dan dat het voor een boer per definitie altijd erger is?
Ik vind dat de boeren de afgelopen decennia schandalig behandeld zijn. Dat is een mening. Ik vind ook dat andere (beroeps)groepen schandalig behandelt zijn en nog steeds worden. Maar daar gaat nu, hier, de discussie niet over. Ga je dat nu in de huidige discussie inbrengen wordt het een wedstrijdje wie het erger heeft (gehad).
Toch is er veel meer aandacht (en sympathie) voor de boer die zijn boerderij verliest dan voor al die andere beroepsgroepen. Verklaar dat dan is? Ik ben het eens dat er een geromantiseerd plaatje leeft van de boer, die op zijn veld met vlindere en spelende koeien ons voedsel verbouwd.
En zijn beroepsgroepen schandalig behandeld, of heeft de tijd ze gewoon ingehaald. De wereld verandert in sneltreinvaart. Je past je aan, of gaat ten onder. Denk recent nog Blokker. Of the body shop, v&D, en ga zo maar door. Het is niet aan de overheid beroepsgroepen de broek omhoog te houden, tenzij ze essentieel zijn voor de maatschappij. Voedselvoorziening is dat, maar wel op een manier dat deze duurzaam, toekomstgericht en passend bij de doelen van de overheid is. En niet gericht op veel meer produceren dan nodig. Ondernemer zijn is risico lopen. Als je in plaats van zelf veranderd verwacht dat de wereld zich schikt naar jou houdt het op gegeven moment op.
Waarom heeft niemand het over de leraren, of mensen in de zorg? Ook mensen wiens beroepsveld enorm is veranderd en veelal veel zwaarder is geworden. Díe hebben niet zo’n geoliede marketingmachine en worden voor mijn gevoel enorm vergeten.
Electra63 schreef:We bepalen niet of het wel of niet erg is voor een boer, maar dat het ook anderen overkomt. Kleine zelfstandigen, MKB-ers, waar voor de (financiele) gevolgen en hun leven ook totaal veranderd en daar is geen enkel begrip voor., behalve voor de boer is het erger......