Wintu schreef:Ik denk dat velen er geen zin in hebben om in te leveren, zodat er meer vluchtelingen opgevangen kunnen worden. Vooral al ze al geen cent over hebben aan het einde van de maand en er ook nog gespaard moet worden voor klimaatbeschermende maatregelen.
Citaat:
"Geen zin hebben", nu - dan máák je maar zin.
De bomen groeien niet tot in de hemel.
(Misschien niet populair om te zeggen.)
Mohanas Ghandi zei het al: 'de aarde kan iedereen geven wat zij of hij nodig heeft, maar voor ieders begeerte is de aarde te klein. (De man werd vermoord in 1948, dus kun je nagaan.)
Ondertussen heb ik wel degelijk te doen met de slachtoffers van rechts beleid - 'aan het einde van mijn geld heb ik nog een stuk maand over'.
Moeten sparen ivm milieumaatregelen zoals het isoleren van het (huur)huis is ook rechts beleid.
(Links geeft subsidies. Enne: dat werkt werkgelegenheid in de hand, dus de investering van de overheid betaalt zichzelf terug.)
En vluchtelingen toelaten hangt niet samen met de eigen levensstijl.
Citaat:
Ik ben het totaal niet met je eens. Mensen zeggen dat ze maar zin moeten maken is sowieso al niet handig.
... dat moge waar zijn.
Ik ben uit 1960 en calviniste.
Luxe is voor mij luxe - geen gewoonte.
Citaat:
Dat tegen mensen zeggen die niet rond kunnen komen is het ronduit wreed.
... dat zeg ik nadrukkelijk niet.
Ik zeg dat ik te doen heb met de slachtoffers van rechts beleid.
(Denk aan werkende armen.)
"Werken moet lonen", dus graag het minimumloon eindelijk eens verhogen.
(Nu zijn er details waar we over kunnen debatteren, maar wie niet kan rondkomen gaat niet 3x per jaar met het vliegtuig, als we het hebben over de ecologische voetafdruk.)
Citaat:
Subsidies zijn fantastisch, maar zoals we allemaal wel weten, dekt dit een klein deel van de kosten
Nee.
Ik heb geen glazen bol,
dus ik weet niet wat voor kabinet we krijgen en wat voor beleid er gevoerd gaat worden.
Rechts beleid houdt in dat het liedje 'eigen verantwoordelijkheid' wordt gespeeld,
in principe mag je het zelf uitzoeken.
Uitzonderingen zijn doorgaans geld voor de rijken: van hypotheekaftrek tot subsidie voor een stekkerauto.
Dus bij een rechts kabinet (... de afgelopen twaalf jaar...) mag je er idd zelf voor opdraaien.
Links beleid ziet er anders uit.
(Maar niet iedereen weet dat, want het is lang geleden. Sommigen waren nog schoolkind toen er links beleid bestond...)
Citaat:
Vluchtelingen alleen misschien niet, maar immigranten wel degelijk, dat kost de staat miljarden en wie dient dat op te brengen...
?
"Het kost de staat miljarden?"
Immigranten komen rijkdom brengen. Arbeid, kennis, ervaring - het overeind houden/ stimuleren van de economie.