BigOne schreef:Laat het dan 10 miljoen zijn, rekent ook wat gemakkelijker.
Vooral voor de drinkwater productie zou het zeker niet verkeerd zijn.
Klopt. Minderen met vlees zou enorm helpen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigOne schreef:Laat het dan 10 miljoen zijn, rekent ook wat gemakkelijker.
Vooral voor de drinkwater productie zou het zeker niet verkeerd zijn.
Janneke2 schreef:Wintu schreef:Ik denk dat velen er geen zin in hebben om in te leveren, zodat er meer vluchtelingen opgevangen kunnen worden. Vooral al ze al geen cent over hebben aan het einde van de maand en er ook nog gespaard moet worden voor klimaatbeschermende maatregelen.
"Geen zin hebben", nu - dan máák je maar zin.
De bomen groeien niet tot in de hemel.
(Misschien niet populair om te zeggen.)
Mohanas Ghandi zei het al: 'de aarde kan iedereen geven wat zij of hij nodig heeft, maar voor ieders begeerte is de aarde te klein. (De man werd vermoord in 1948, dus kun je nagaan.)
Ondertussen heb ik wel degelijk te doen met de slachtoffers van rechts beleid - 'aan het einde van mijn geld heb ik nog een stuk maand over'.
Moeten sparen ivm milieumaatregelen zoals het isoleren van het (huur)huis is ook rechts beleid.
(Links geeft subsidies. Enne: dat werkt werkgelegenheid in de hand, dus de investering van de overheid betaalt zichzelf terug.)
En vluchtelingen toelaten hangt niet samen met de eigen levensstijl.
Janneke2 schreef:OleJon schreef:Dan hoeven ze nog geen meisjes lastig te vallen of auto's open te breken.
Of vind je dat normaal?
In sommige opzichten is dit normaal. Meisjes lastig vallen hoort tot de Nederlandse cultuur.
Sorry.
Dat wil je mogelijk liever niet horen, maar het is wel zo.
Ik ben feminist genoeg om te weten dat sexueel geweld in Nederland normaal was en tot op de huidige dag veel voorkomt.
Verkrachting binnen het huwelijk "bestaat" pas sinds 1984.
...veel mensen denken dat wij reueueuze vrouwvriendelijk zijn, nou dat valt tegen.
En ik ben feminist genoeg om te weten dat het een refrein van alle eeuwen is 'Hoei, buitenlanders, die zitten aan onze vrouwen! Weg ermee!'
Ik ontken niet dat er problemen zijn, hoor.
Maar dat is géén onderscheid tussen 'Nederlanders en de rest'.
Wintu schreef:Ik denk dat velen er geen zin in hebben om in te leveren, zodat er meer vluchtelingen opgevangen kunnen worden. Vooral al ze al geen cent over hebben aan het einde van de maand en er ook nog gespaard moet worden voor klimaatbeschermende maatregelen.
Citaat:"Geen zin hebben", nu - dan máák je maar zin.
De bomen groeien niet tot in de hemel.
(Misschien niet populair om te zeggen.)
Mohanas Ghandi zei het al: 'de aarde kan iedereen geven wat zij of hij nodig heeft, maar voor ieders begeerte is de aarde te klein. (De man werd vermoord in 1948, dus kun je nagaan.)
Ondertussen heb ik wel degelijk te doen met de slachtoffers van rechts beleid - 'aan het einde van mijn geld heb ik nog een stuk maand over'.
Moeten sparen ivm milieumaatregelen zoals het isoleren van het (huur)huis is ook rechts beleid.
(Links geeft subsidies. Enne: dat werkt werkgelegenheid in de hand, dus de investering van de overheid betaalt zichzelf terug.)
En vluchtelingen toelaten hangt niet samen met de eigen levensstijl.
Citaat:Ik ben het totaal niet met je eens. Mensen zeggen dat ze maar zin moeten maken is sowieso al niet handig.
Citaat:Dat tegen mensen zeggen die niet rond kunnen komen is het ronduit wreed.
Citaat:Subsidies zijn fantastisch, maar zoals we allemaal wel weten, dekt dit een klein deel van de kosten
Citaat:Vluchtelingen alleen misschien niet, maar immigranten wel degelijk, dat kost de staat miljarden en wie dient dat op te brengen...
Benzz schreef:Wintu schreef:Vluchtelingen alleen misschien niet, maar immigranten wel degelijk, dat kost de staat miljarden en wie dient dat op te brengen...
Waarop baseer je dat immigranten de staat miljarden kost?
Benzz schreef:We hadden het over immigranten en niet over vluchtelingen. Immigranten brengen geld op en veel ook.
Overigens krijgen we subsidie voor het opvangen van vluchtelingen.
996981 schreef:Benzz schreef:We hadden het over immigranten en niet over vluchtelingen. Immigranten brengen geld op en veel ook.
immigrant
iemand die zich als buitenlander in een bepaald land komt vestigen; inkomend landverhuizer
Edit: iedere vluchteling is dus immigrant, niet iedere immigrant is vluchteling.
Benzz schreef:996981 schreef:
immigrant
iemand die zich als buitenlander in een bepaald land komt vestigen; inkomend landverhuizer
Edit: iedere vluchteling is dus immigrant, niet iedere immigrant is vluchteling.
Het was een reactie op Wintu...
Benzz schreef:We hadden het over immigranten en niet over vluchtelingen. Immigranten brengen geld op en veel ook.
Tango1979 schreef:Klinkt als erg veel geld en is het natuurlijk ook. Laten we zeggen een paar miljard per 5 jaar? Als we ook de subsidies meenemen.
Even als vergelijking: we geven 40 miljard per jaar uit aan fossiele subsidies. Dus lage tarieven gas, geen belasting op kerosine
https://nos.nl/artikel/2490599-fossiele ... an-gedacht
Dus kost het geld? Ja zeker. Maar je kan kiezen waar je geld aan uitgeeft. En een vluchteling kunnen helpen, is imo een stuk belangrijker dan een subsidie aan een grootvervuiler.
Tango1979 schreef:Klinkt als erg veel geld en is het natuurlijk ook. Laten we zeggen een paar miljard per 5 jaar? Als we ook de subsidies meenemen.
Even als vergelijking: we geven 40 miljard per jaar uit aan fossiele subsidies. Dus lage tarieven gas, geen belasting op kerosine
https://nos.nl/artikel/2490599-fossiele ... an-gedacht
Dus kost het geld? Ja zeker. Maar je kan kiezen waar je geld aan uitgeeft. En een vluchteling kunnen helpen, is imo een stuk belangrijker dan een subsidie aan een grootvervuiler.
Janneke2 schreef:... en met dat vluchtelingen mogen werken is die tegenstelling van de baan.
Vluchtelingen kunnen prima werken in de zorg (van verzorgende tot arts - afhankelijk van iemands eerdere opleiding en werkervaring).
Of onderwijs of noem maar op.
(Accoord: algemene inburgering, inburgering op deze specifieke werkvloer, etc - dat wel.
Maar dat is van een andere orde dan jarenlang verplicht stilzitten en daarna moeizaam inburgeren en ondertussen een uitkering etc etc.)
Wintu schreef:Benzz schreef:We hadden het over immigranten en niet over vluchtelingen. Immigranten brengen geld op en veel ook.
Staat het in verhouding? Vluchtelingen mogen niet werken en eenmaal statushouder zitten velen jarenlang in de bijstand. Maken ze gebruik van voorzieningen en alles wat de nederlandse verzorgingsstaat maar te bieden heeft. Arbeidsmigranten... ben ik niet zeker over, studenten kosten enkel geld, expats leveren misschien wel geld op.
Benzz schreef:Wintu schreef:
Staat het in verhouding? Vluchtelingen mogen niet werken en eenmaal statushouder zitten velen jarenlang in de bijstand. Maken ze gebruik van voorzieningen en alles wat de nederlandse verzorgingsstaat maar te bieden heeft. Arbeidsmigranten... ben ik niet zeker over, studenten kosten enkel geld, expats leveren misschien wel geld op.
Arbeidsmigranten is de grootste groep en die betalen ook belasting. Maken gebruik van supermarkten enz enz. Dus die leveren geld op en houden een gedeelte van de economie in stand.
Studenten leveren kennis.
Expats hetzelfde als arbeidsmigranten.
Wintu schreef:Studenten vergaren hier kennis, kosten de staat geld en gaan weer weg.
Arbeidsmigrant: Zoals gezegd is een arbeidsmigrant iemand die vanuit het buitenland naar Nederland verhuist om hier te komen werken.
Velen verhuizen echter niet naar nederland... hoe werkt het dan.
Expats hebben een behoorlijk belastingvoordeel hier