https://twitter.com/TheDeadDistrict/sta ... 5695790081Citaat:Het militaire bevel van de Russische bezetters heeft #Kreminna, dat het Oekraïense leger nadert, verlaten en de gevechten zijn al niet ver van de stad aan de gang.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
https://twitter.com/TheDeadDistrict/sta ... 5695790081Citaat:Het militaire bevel van de Russische bezetters heeft #Kreminna, dat het Oekraïense leger nadert, verlaten en de gevechten zijn al niet ver van de stad aan de gang.
Babootje schreef:En weer een Poetin criticus 'ouderwets'uit het raam gevallen..
Bron Sky News
Russian politician who criticised Putin's war in Ukraine dies in India
By Neville Lazarus, India reporter
Russian citizens Pavel Antov and Vladimir Bidenov have died in unusual circumstances in a hotel in Odisha, India. The two were co-travellers and died two days apart.
Mr Antov, 65, was a lawmaker and had recently criticised Russian President Vladimir Putin for the war in Ukraine but soon retracted it.
He died after falling from the third floor of his hotel. He was found lying in a pool of blood outside the hotel on Saturday 24 December.
Police said they suspected it to be suicide as he was reportedly depressed after his friend's death.
Mr Bidenov had been found lying unconscious in his room on Thursday 22 December and was declared dead by doctors at the district hospital.
The Russian embassy said Odisha police have not yet found any criminal link in the death of two of its citizen at the same hotel in the state.
Local media reports speculated of a hit-job as a number of critics of President Putin have died in similar ways in Russia.
https://twitter.com/bayraktar_1love/sta ... 2432495621Citaat:24/12: Alexander Buzakov, 66- Algemeen Directeur van de militaire scheepswerf
25/12: Alexey Maslov, 69- voormalig opperbevelhebber van de grondtroepen van Rusland
nikkel schreef:Dat Lavrov dat zou zeggen, vrij vertaald slik of stik, komt absoluut niet over als een verrassingen. Elk ander gebaar of uitspraak duidt op zwakte. Die 4 geannexeerde regio's worden door Rusland echt niet vrijwillig teruggeven, hoe je het wendt of keert.
nikkel schreef:Wat ik al eerder opmerkte, maar daar heb je in deze helemaal niets aan. Er zijn groepen in Russische samenleving, die veel en veel gewelddadiger en extremistischer zijn, dan dat Poetin ooit zal zijn.
irmaz schreef:Babootje schreef:En weer een Poetin criticus 'ouderwets'uit het raam gevallen..
Bron Sky News
Russian politician who criticised Putin's war in Ukraine dies in India
By Neville Lazarus, India reporter
Russian citizens Pavel Antov and Vladimir Bidenov have died in unusual circumstances in a hotel in Odisha, India. The two were co-travellers and died two days apart.
Mr Antov, 65, was a lawmaker and had recently criticised Russian President Vladimir Putin for the war in Ukraine but soon retracted it.
He died after falling from the third floor of his hotel. He was found lying in a pool of blood outside the hotel on Saturday 24 December.
Police said they suspected it to be suicide as he was reportedly depressed after his friend's death.
Mr Bidenov had been found lying unconscious in his room on Thursday 22 December and was declared dead by doctors at the district hospital.
The Russian embassy said Odisha police have not yet found any criminal link in the death of two of its citizen at the same hotel in the state.
Local media reports speculated of a hit-job as a number of critics of President Putin have died in similar ways in Russia.
Deze 2 kunnen er nog aan toe gevoegd worden:https://twitter.com/bayraktar_1love/sta ... 2432495621Citaat:24/12: Alexander Buzakov, 66- Algemeen Directeur van de militaire scheepswerf
25/12: Alexey Maslov, 69- voormalig opperbevelhebber van de grondtroepen van Rusland
irmaz schreef:Het (onofficiele) resultaat van de drone-aanval op het Russische militaire vliegveld Engels:
5 strategische bommenwerpers zijn beschadigd.
26 gewonden en 17 gesneuvelden
1 verkeerstoren is vernietigd.
Dat laatste heeft als consequentie dat het vliegveld niet langer gebruikt kan worden om bommenwerpers op te laten steigen voor een vernietigingsmissie in Ukraïne. De overgebleven vliegtuigen zijn dan ook verplaatst naar een ander vliegveld.
Babootje schreef:irmaz schreef:Het (onofficiele) resultaat van de drone-aanval op het Russische militaire vliegveld Engels:
5 strategische bommenwerpers zijn beschadigd.
26 gewonden en 17 gesneuvelden
1 verkeerstoren is vernietigd.
Dat laatste heeft als consequentie dat het vliegveld niet langer gebruikt kan worden om bommenwerpers op te laten steigen voor een vernietigingsmissie in Ukraïne. De overgebleven vliegtuigen zijn dan ook verplaatst naar een ander vliegveld.
Een voltreffer dus...
.Citaat:De bebaarde FSB-spier (een Russische dommekracht met een baard) rekruteerde de jeugd, drogerde ze en stopte ze in kelders totdat hun baard zou groeien. Vervolgens verdeelden de 'islamitische extremistische' rekruten over verschillende onderkomens die vervolgens door de autoriteiten werden overvallen. In dit FSB-plan om Dagestaanse jongeren te rekruteren om ze vervolgens te vermoorden als onderdeel van 'Antiterroristische operaties', hadden rechercheurs van de wetshandhaving zelfs exact hetzelfde machinegeweer op meerdere plaatsen gevonden, omdat het was hergebruikt en daar was geplaatst door de FSB
Citaat:Vandaag ging ik uit met een piket voor het regeringsgebouw in Makhachkala (hoofdstad van Dagestan). Dit is de tweede keer. Ze letten niet eens meer op. Het piket was: Bandieten en indringers, ga weg. En toen ging ik naar buiten voor het gebouw van het Hooggerechtshof aan de Daniyalov-straat, ook met een piket: georganiseerde criminele groep van de FSB FSB, ik werd onmiddellijk vastgehouden en naar het politiebureau gebracht. Ze namen er meerdere, wisten niet wat ze met mij moesten doen. Ze wilden blijkbaar martelen en gevangen zetten. Gehouden tot 22.00 uur. Afkomstig uit CPE. Maar ze hebben een bestuurlijke boete opgelegd. En ze waarschuwden. Ik zag daar geen enkel menselijk gezicht. Iedereen ziet eruit als bevroren bandieten. God verhoede om zulke mensen weer te ontmoeten
Citaat:@Leyla Kaplan je bent een heel dappere vrouw hoe paradoxaal en laf het ook mag klinken, maar het lijkt mij dat vrouwen dit allemaal kunnen toegeven. Wat je deed, als er een man was, zouden ze hem al hebben verloren (((als nu bijvoorbeeld een soort vakbond van moeders op piketten ging ... Hoeveel jongens zijn er tenslotte al gestorven ((( (Ik weet niet hoe de autoriteiten er nu mee omgingen, want als ze repressie gebruikten, zouden broers, echtgenoten, vaders, zonen ze gewoon uitleveren.
Citaat:Ja, ik ben dapper, ik kwam uit wanhoop en de wetteloosheid die ze mij aandoen. Maar ik ben bang voor ze, omdat ze tot alles in staat zijn. Ik zie het aan hun gezichtsuitdrukkingen en aan hun gewoontes. Vandaag dacht ik dat ze me er niet uit zouden laten. Ik ging daar weg met nog meer vertrouwen dat we machteloos stonden tegenover hen. Ze vaardigden een decreet uit om zelfs op protesten van vrouwen te schieten. De macht wordt gegrepen door bandieten, wetteloze mensen. Dus betalen ze hun goede salarissen, die leraren, doktoren en andere staatsambtenaren niet krijgen. En het bandietensysteem is verenigd, hoewel ze klaar zijn om over de lijken en zelfs over de hoofden van hun collega's te gaan, maar ze zijn als een octopus, in één vuist. Ze hebben alle macht, geld en zijn gewapend tegen de hele bevolking. En bovendien laten ze de bevolking niet toe zich tegen hen te verenigen. Ze begrijpen dat de eenwording van de mensen het einde voor hen is.
Babootje schreef:De Russen slaan weer aan het mobiliseren
Bron Kyiv independent
Minister van Defensie Oleksii Reznikov waarschuwde Russische burgers in een videotoespraak op 30 december dat de Russische leiders een nieuwe mobilisatiegolf voorbereiden en van plan zijn de grens binnen een week te sluiten.
https://twitter.com/KyivIndependent/sta ... 5642894337Citaat:Xi zegt dat Beijing klaar is om 'de politieke samenwerking met Moskou te intensiveren'.
Tijdens een ontmoeting met de Russische president Vladimir Poetin op 30 december besprak de Chinese president Xi Jinping de intensivering van de politieke samenwerking tussen Rusland en China.
Citaat:Vrijdag beloofden de twee leiders hun banden te verdiepen. De heer Xi riep China en Rusland op om 'elkaar steun te verlenen voor kwesties die core-belangen betreffen', terwijl de heer Poetin de 'samenwerking tussen de Russische en Chinese strijdkrachten wilde versterken'.