Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Hier 3 weken geleden bij de locale supermarkt stonden nog behoorlijk wat flessen. 1L voor €1,49. Heb toen 6 liter meegenomen, want per vulling gaat er 3 liter in mijn frituur. Dus 2x frituur verschonen heb ik nu genoeg. Al is het alleen maar voor het bakken van oliebollen strakjes in december, die 6 L komt binnen het jaar houdbaarheid wel op.
Nu is er niets meer te verkrijgen nee. Vorige werk nog even diezelfde flessen van €1,49 ineens voor €2,79 maar die waren nu óók uitverkocht uiteindelijk.
Alle soorten frituurolie zijn hier uitverkocht, olijfolie is vaak nog wél te verkrijgen en dat gebruik ik voornamelijk met koken en had nog voldoende (1 fles) op voorraad, dus hiervan niets hoeven kopen tot nu toe.
Eens kijken of Rusland écht de gaskraan dicht gaat draaien vanaf morgen... ik twijfel, ergens denk ik nog: "blaffende hond bijt niet, dit gaat nooit gebeuren" maar aan de andere kant.... had ik ook nooit verwacht dat hij überhaupt heel Oekraïne binnen zal vallen.
Als huishoudens zullen we er niet direct mee te maken krijgen, dat er geen gas meer geleverd wordt. Eerst wordt de grote industrie getroffen, maar prijsstijgingen zullen waarschijnlijk wél komen, voor de mensen die variabel zitten.....
Laten ze eens opschieten met die €800 energie toeslag.....
Telpeva schreef:mvdende schreef:Hier 3 weken geleden bij de locale supermarkt stonden nog behoorlijk wat flessen. 1L voor €1,49. Heb toen 6 liter meegenomen, want per vulling gaat er 3 liter in mijn frituur. Dus 2x frituur verschonen heb ik nu genoeg. Al is het alleen maar voor het bakken van oliebollen strakjes in december, die 6 L komt binnen het jaar houdbaarheid wel op.
Nu is er niets meer te verkrijgen nee. Vorige werk nog even diezelfde flessen van €1,49 ineens voor €2,79 maar die waren nu óók uitverkocht uiteindelijk.
Alle soorten frituurolie zijn hier uitverkocht, olijfolie is vaak nog wél te verkrijgen en dat gebruik ik voornamelijk met koken en had nog voldoende (1 fles) op voorraad, dus hiervan niets hoeven kopen tot nu toe.
Eens kijken of Rusland écht de gaskraan dicht gaat draaien vanaf morgen... ik twijfel, ergens denk ik nog: "blaffende hond bijt niet, dit gaat nooit gebeuren" maar aan de andere kant.... had ik ook nooit verwacht dat hij überhaupt heel Oekraïne binnen zal vallen.
Als huishoudens zullen we er niet direct mee te maken krijgen, dat er geen gas meer geleverd wordt. Eerst wordt de grote industrie getroffen, maar prijsstijgingen zullen waarschijnlijk wél komen, voor de mensen die variabel zitten.....
Laten ze eens opschieten met die €800 energie toeslag.....
Heb je al op je rekening gekeken? Hier staat het er al even op
mvdende schreef:Hier 3 weken geleden bij de locale supermarkt stonden nog behoorlijk wat flessen. 1L voor €1,49. Heb toen 6 liter meegenomen, want per vulling gaat er 3 liter in mijn frituur. Dus 2x frituur verschonen heb ik nu genoeg. Al is het alleen maar voor het bakken van oliebollen strakjes in december, die 6 L komt binnen het jaar houdbaarheid wel op.
Telpeva schreef:Ohja tuurlijk, ik typte weer eens voordat ik goed na had gedacht! Stom ook want dat wist ik al. Sorry ik heb hoofdpijn, ik geef gewoon die hoofdpijn de schuld
Nielojram schreef:mvdende schreef:Hier 3 weken geleden bij de locale supermarkt stonden nog behoorlijk wat flessen. 1L voor €1,49. Heb toen 6 liter meegenomen, want per vulling gaat er 3 liter in mijn frituur. Dus 2x frituur verschonen heb ik nu genoeg. Al is het alleen maar voor het bakken van oliebollen strakjes in december, die 6 L komt binnen het jaar houdbaarheid wel op.
Mooie kans om over te stappen op ossenwit
Viermiljoen keer lekkerder en gewoon nog (betaalbaar) verkrijgbaar![]()
bigone schreef:Purny dat is geheel afhankelijk waar je woont. Er zijn gemeentes die het 1e voorschot al hebben betaald en al een aantal die de volle 800 al hebben overgemaakt. Maar gemeentes moeten eerst betalen en dan kunnen ze wat terugvorderen bij het rijk. Een gemeente met zeer veel minima kan dan best in de problemen komen.
elnienjo schreef:Nielojram schreef:
Mooie kans om over te stappen op ossenwit
Viermiljoen keer lekkerder en gewoon nog (betaalbaar) verkrijgbaar![]()
Hopelijk gaan ze daar bij de frituurs ook weer mee werken, idd vele malen lekkerder!
tamary schreef:Kabinet staat garant voor volledige bedrag voor alle minima tot 120% minimum :
https://nos.nl/artikel/2423297-kabinet- ... ompensatie
Dus dat probleem zou er niet moeten zijn.
tamary schreef:Kabinet staat garant voor volledige bedrag voor alle minima tot 120% minimum :
https://nos.nl/artikel/2423297-kabinet- ... ompensatie
Dus dat probleem zou er niet moeten zijn.