Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Mensen die werken maken fouten. Dat Rutte een fout maakt vind ik niet erg. Maar dat hij al 'n week glashard aan 't liegen is en dat liegen blijft volhouden, dát maakt voor mij dat hij voorgoed afgedaan heeft. Ik kan hem (net als Grapperhaus) niet meer voor vol aan zien, laat staan vertrouwen.
Daks schreef:dit is inderdaad een reactie van iemand die de politiek tussendoor niet volgt. Zijn/haar stemgedrag laat gelden via een stemwijzer en daarbij dus blijkbaar niet verder kijkt dan wat de computer vertelt. Chapeau
elnienjo schreef:Hij kan zich iets te vaak iets niet meer herinneren. En dat gaat doorgaans niet om trivialiteiten. Als het nu z'n eerste vergeetachtigheidje was geweest. Het is echt wel duidelijk dat hij niet op luis in de pels Omtzigt zit te wachten. En het is ook begrijpelijk dat daar onderling best wel over gesproken wordt. Maar als je er op deze manier mee wordt geconfronteerd omdat de verkenner zo onnoemelijk slordig is, dan is gelijk toegeven dat je vast tussen neus en lippen wel iets hebt laten ontvallen in die richting veel minder schadelijk dan vol inzetten op 'daar heb ik geen herinnering aan'.
Electra63 schreef:elnienjo schreef:Hij kan zich iets te vaak iets niet meer herinneren. En dat gaat doorgaans niet om trivialiteiten. Als het nu z'n eerste vergeetachtigheidje was geweest. Het is echt wel duidelijk dat hij niet op luis in de pels Omtzigt zit te wachten. En het is ook begrijpelijk dat daar onderling best wel over gesproken wordt. Maar als je er op deze manier mee wordt geconfronteerd omdat de verkenner zo onnoemelijk slordig is, dan is gelijk toegeven dat je vast tussen neus en lippen wel iets hebt laten ontvallen in die richting veel minder schadelijk dan vol inzetten op 'daar heb ik geen herinnering aan'.
Een deel van het CDA moet Omtzigt ook niet.
bigone schreef:elnienjo schreef:Mensen die werken maken fouten. Dat Rutte een fout maakt vind ik niet erg. Maar dat hij al 'n week glashard aan 't liegen is en dat liegen blijft volhouden, dát maakt voor mij dat hij voorgoed afgedaan heeft. Ik kan hem (net als Grapperhaus) niet meer voor vol aan zien, laat staan vertrouwen.
Dat is dus nu net de vraag waar het om draait. Want ik denk dat Rutte een hele slimme man is en een rasechte politicus en wanneer hij aangeeft dat alle andere fractievoorzitters het gespreksverslag van hem mogen lezen terwijl hij wist dat de naam omtzigt daar zou zijn genotuleerd had hij al meteen gezegd, vorige week dat het ter sprake was gekomen. Dus, ondanks dat hij met veel is weggekomen, ik denk in dit geval nog steeds dat hij dit echt niet meer wist.
elnienjo schreef:Klopt. Snap ook niet waarom Omtzigt toch bij die partij blijft hangen. Hij kan beter 'n eigen partij beginnen. Trekt ie vast een groot deel van 't CDA leeg.
Jessix schreef:Ja ik las het ook van CU. Mooie kans om dan toch van hem af te komen. 2 miljoen stemmen die de prullenbak dan in kunnen want het is uiteindelijk de kamer die kiest.
Ik heb het al eerder gezegd maar zal het nog een keer herhalen. Ik vind het wel stom dat Rutte zich niet kan herinneren het over Omtzigt te hebben gehad. Gezien de situatie is het beter als hij zijn ontslag indient. Een samenwerking zit er niet meer in en als ze al een kabinet kunnen vormen dan klapt het binnen de kortste keren. Dat is niet handig in een Corona crisis en straks een economische crisis.
Ik hoop wel dat de vvd iemand naar voren schuift. Zo niet dan ben ik voortaan wel klaar met stemmen, denk ik.
Sakura789 schreef:Wat Rutte betreft snap ik echt dat hij zaken niet kan herinneren. Hij zit niet hele dagen op bokt lekker rustig aan te doen. Als ik drie meetings van een uur op een ochtend achter elkaar aan heb, dan ben ik compleet gesloopt en moet ik zaken opschrijven voor mezelf. Het is snel schakelen en heel veel informatie absorberen.
pien_2010 schreef:Op de een of andere manier heb ik het idee dat Rutte echt nu gaat nadenken over zijn positie ook al zei hij met bravoure dat hij aan zou blijven en vertrouwen terug gaat winnen. Ik ben er nog niet zo zeker van dat hij aanblijft. Ik hoop wel dat hij dan nog in Den Haag blijft want de VVD heeft wel heel veel stemmen gehad en daar mag hij gerust trots op zijn want dat is een hele prestatie.
Jessix wel altijd blijven stemmen hoor dat is zo belangrijk.
Jessix schreef:Haha pien_2010! Ik vind D66 nou echt een mooi voorbeeld van het midden. (Maar zie mezelf ook niet als rechts) Groen en sociaal genoeg om aantrekkelijk te zijn voor links, maar tegelijkertijd liberaal genoeg om ook voor rechts interessant te zijn. Ik hoor deze partij in beide ‘kampen’ genoemd worden.
Ann schreef:@Elnienjo
Dit speelde er misschien bij de CU?
https://nos.nl/collectie/13861/artikel/ ... eer-zitten
Bron: NOS.nl
Jessix schreef:Haha pien_2010! Ik vind D66 nou echt een mooi voorbeeld van het midden. (Maar zie mezelf ook niet als rechts) Groen en sociaal genoeg om aantrekkelijk te zijn voor links, maar tegelijkertijd liberaal genoeg om ook voor rechts interessant te zijn. Ik hoor deze partij in beide ‘kampen’ genoemd worden.
pien_2010 schreef:Jessix schreef:Haha pien_2010! Ik vind D66 nou echt een mooi voorbeeld van het midden. (Maar zie mezelf ook niet als rechts) Groen en sociaal genoeg om aantrekkelijk te zijn voor links, maar tegelijkertijd liberaal genoeg om ook voor rechts interessant te zijn. Ik hoor deze partij in beide ‘kampen’ genoemd worden.
Klopt Jessix dat hoor ik ook en daar zit ook zeker een kern van waarheid in. Als ik kijk naar mezelf, ben ik behoorlijk links alleen vind ik een bepaalde redzaamheid en eigen verantwoordelijkheid ook belangrijk net als het vangnet voor mensen die zorg nodig hebben en hulp daar ze niet in staat zijn om zelf daar voor te zorgen.
Nu (universitair en hoger) onderwijs voor alle mensen uit alle lagen van de bevolking onder druk staat vind ik het onderwijs stimuleren ook belangrijker geworden. En ook dat op dat gebied veel geïnvesteerd wordt. Nog steeds is het zo, zo zag ik laatst op TV, dat in de 6de klas tegen Nederlandse kinderen die meerdere culturen in zich hebben, vaak een te laag school vervolg advies wordt gegeven. Met alle gevolgen van dien. Die jongeren lopen al bij de start van hun leven zo'n achterstand op, dat is ongekend en daar zou veel meer aandacht voor moeten komen.
Kaag weet van uit haar eigen gezin, kinderen van twee culturen, welke gevolgen dat vaak heeft in het leven van die kinderen.
Wat ik met deze post wil zeggen, er zijn veel facetten die stemgedrag bepalen en ik geloof dat veel mensen net als ik niet 100% links of rechts zijn. Voor mij ligt dat vaak veel genuanceerder.
Jessix schreef:pien_2010 schreef:Op de een of andere manier heb ik het idee dat Rutte echt nu gaat nadenken over zijn positie ook al zei hij met bravoure dat hij aan zou blijven en vertrouwen terug gaat winnen. Ik ben er nog niet zo zeker van dat hij aanblijft. Ik hoop wel dat hij dan nog in Den Haag blijft want de VVD heeft wel heel veel stemmen gehad en daar mag hij gerust trots op zijn want dat is een hele prestatie.
Jessix wel altijd blijven stemmen hoor dat is zo belangrijk.
Ik hoop dat hij zich terugtrekt. Ik zou het heel jammer vinden als hij uiteindelijk moet vertrekken. Zonde van een lange politieke carrière.
Daarbij is er gewoon geen samenwerking en het land heeft juist nu een sterke regering nodig. Dit gedoe moet over zijn.