lenaa_tje schreef:Maar het hedendaags probleem blijft wel dat er gediscrimineerd wordt op huidskleur en afkomst.
Er zijn toch genoeg geslaagde donkere mensen in Nederland. Ligt denk meer aan opvoeding.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MCE schreef:lossen het vernielen van standbeelden/ plunderingen en vernielingen daar iets mee op, nee het wordt alleen maar groter
gaan bewust naar de huisjesmelkers, verhuurders, of wie ook discrimineert
MCE schreef:lossen het vernielen van standbeelden/ plunderingen en vernielingen daar iets mee op, nee het wordt alleen maar groter
elnienjo schreef:Ik kwam bij die site uit omdat er geen neutrale site bestaat die twee zijden van de medaille belicht. Daar schiet de media dus in tekort. Door eenzijdige belichting komen mensen dus bij de extremere sites terecht.
lenaa_tje schreef:MCE schreef:is er een land waar ook in de wereld wat geen slavernij verleden heeft!!
bizar eigenlijk dat we zo naar het verleden blijven kijken en ondertussen wegkijken van de huidige slavernij/uitbuiting , b.v. we blijven kleding dragen, goederen gebruiken geproduceerd in lage lonen landen, goedkope krachten inhuren uit het oostblok, koffie drinken
het verleden kan ik niet meer veranderen het heden wel
hier blijven wonen betekent ook: accepteer de lusten en de lasten - net als ik als blanke dat moet
veel mensen komen naar de westerse landen - wie heeft geen slavernij verleden - om de kansen die het land hen bied
slagen in het leven ligt niet aan een kleur maar aan je instelling, een ander de schuld blijven geven lost niets op
jammer dat het bij een groep - blank of zwart - niet lukt om te slagen in het leven en hun frustraties op deze manier uitten en alles aan het verleden (blijven) hangen
Oh dat niet slagen is toch prima... ja vervelend. Het is wel vervelend als dat bewezen aan je huidskleur ligt. Dat is toch belachelijk?
Huurhuizen zijn al niet voor het oprapen. Maar als je toevallig zwart bent of achternaam die buitenlands klinkt krijg je het huis niet.
Als die ongelijkheid er nu niet was maar die ongelijkheid is er wel.
elnienjo schreef:In NL lijkt het of je alleen tot het eliteclubje BN-ers mag horen als je er 'n linkse mening op na houdt. Kijk naar de Braboneger. Die is bekend geworden door zijn pro-zwarte piet vlogs. Maar om werk als BN-er te krijgen is ie opeens 180 graden gedraaid en is ie sindsdien ook anti-piet.
Loretta schreef:MCE schreef:bizar eigenlijk dat we zo naar het verleden blijven kijken en ondertussen wegkijken van de huidige slavernij/uitbuiting , b.v. we blijven kleding dragen, goederen gebruiken geproduceerd in lage lonen landen, goedkope krachten inhuren uit het oostblok, koffie drinken
Dat vind ik ook zo bizar. er zijn genoeg hedendaagse problemen waar iets mee gedaan moet worden. Maar men blijft liever in het verleden hangen. Het verleden moet je van leren. Maar je moet er niet in blijven hangen. De hedendaagse problemen blijven nu gewoon liggen.
Loretta schreef:Als zelfs Ghandi en Churchill al fout waren in de ogen van de BLM beweging. Dan vraag ik mij toch wel af waar de grens ligt.
mysa schreef:Loretta schreef:Als zelfs Ghandi en Churchill al fout waren in de ogen van de BLM beweging. Dan vraag ik mij toch wel af waar de grens ligt.
Maar Churchill is dan ook bepaald geen onomstreden figuur hoor.
https://www.bbc.com/news/magazine-29701767
(En ik heb een paar biografieën van hem gelezen).
Loretta schreef:elnienjo schreef:In NL lijkt het of je alleen tot het eliteclubje BN-ers mag horen als je er 'n linkse mening op na houdt. Kijk naar de Braboneger. Die is bekend geworden door zijn pro-zwarte piet vlogs. Maar om werk als BN-er te krijgen is ie opeens 180 graden gedraaid en is ie sindsdien ook anti-piet.
Ik volg de BN-ers al helemaal niet meer. Zodra iemand echt bekend wordt krijgen ze kapsones en zijn ze naar mijn mening niet leuk meer om te volgen. wanneer je tot dat clubje wilt behoren moet je inderdaad een voorgedrukte mening kopieren. Zo nep allemaal.
lenaa_tje schreef:@elisa2 ik heb het over particuliere woningmarkt en ook bij de sociale woningbouw die jij noemt ligt de fout niet bij de statushouder. Daar ligt de fout bij veel en veel te weinig sociale woningbouw omdat enorm veel huizen verkocht zijn. Iedereen zou een huis moeten kunnen kopen nou daar is ook al gebleken dat, dat niet kan. Maar dat is een heel ander probleem.
Het percentage woningen wat naar statushouders gaat is ook klein. En gemeentes mogen dit nu wijzigen maar ze blijven (terecht) verantwoordelijk voor huisvesting.
Elisa2 schreef:lenaa_tje schreef:@elisa2 ik heb het over particuliere woningmarkt en ook bij de sociale woningbouw die jij noemt ligt de fout niet bij de statushouder. Daar ligt de fout bij veel en veel te weinig sociale woningbouw omdat enorm veel huizen verkocht zijn. Iedereen zou een huis moeten kunnen kopen nou daar is ook al gebleken dat, dat niet kan. Maar dat is een heel ander probleem.
Het percentage woningen wat naar statushouders gaat is ook klein. En gemeentes mogen dit nu wijzigen maar ze blijven (terecht) verantwoordelijk voor huisvesting.
Ja hier spelen meerdere problemen een rol. De oplossing ligt ook niet in Nederland volbouwen denk ik.
Hoe het particulier gaat weet ik niet, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen een baan en een vast inkomen moeten hebben om deze hoge huren te kunnen betalen. Of er hier gediscrimineerd wordt weet ik niet, maar zou niet moeten in ieder geval imo.
lenaa_tje schreef:Maar jij vind dus wel dat we geschiedenis moeten wissen? Of wat wil je dan?
Waarom is wissen het enige juiste. Tussen op een voetstuk plaatsen en wissen zit ook heel veel.
Shadow0 schreef:lenaa_tje schreef:Maar jij vind dus wel dat we geschiedenis moeten wissen? Of wat wil je dan?
Waarom is wissen het enige juiste. Tussen op een voetstuk plaatsen en wissen zit ook heel veel.
Precies: dus we kunnen kiezen om mensen niet op een voetstuk te plaatsen, en stonden ze daar, dan kunnen we daar gewoon zonder al te veel moeite vanaf halen en daar wat anders plaatsen. Maar we hoeven niets te wissen, en het kan gewoon in de geschiedenisboeken, geschiedenislessen en musea.
Tieneke schreef:Ik vraag me af wie van die mensen die zo hard roept om die standbeelden weg te halen geen telefoon heeft met cobalt uit Congolese kinderhanden.
Loretta schreef:Tieneke schreef:Ik vraag me af wie van die mensen die zo hard roept om die standbeelden weg te halen geen telefoon heeft met cobalt uit Congolese kinderhanden.
Met hun telefoon die door moderne slaven is gemaakt filmen ze hun beeldenstorm over slavenhandelaren uit het verleden. De ironie kan niet groter.