Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:45

Ik neem The New York Times net iets serieuzer als nieuwsmedium dan The New York Post en de Times komt toch tot iets andere conclusies: https://www.nytimes.com/interactive/202 ... taxes.html

De belastingen laag houden is nogal een understatement als je in 2016 en 2017 slechts 750 dollar per jaar aan belasting hebt betaald als miljonair. In de tien jaar daarvoor betaalde hij zelfs helemaal geen inkomstenbelasting over zijn inkomsten. Verder heeft hij honderden miljoenen aan schulden uitstaan waar hij persoonlijk garant voor staat en waarvan hij de komende jaren 400 miljoen dollar af moet lossen.
Verder heeft hij nog een strijd lopen met de belastingdienst over een belastingteruggave van meer dan 70 miljoen, die hem meer dan honderd miljoen gaat kosten als hij verliest.

Zijn woordvoerders in het Witte Huis noemden het uitgelekte belastingverhaal dan ook fake news. Een bewijs dat Trump het verhaal duidelijk niet als een goed verhaal voor hemzelf ziet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:02

Je kunt het 'gebruik maken van de mogelijkheden die je hebt', maar als je 75.000 (!) aan kapperskosten opvoert dan neem je die mogelijkheden wel heel erg ruim. Hetzelfde met het downgraden van je bezittingen voor de belastingen maar aan de ander kant er wel forse leningen op afsluiten, op waarschijnlijk andere waardes. Daarnaast betaalt de gemiddelde Amerikaan die een stuk minder verdient een stuk meer belasting. Tegenover een groot deel van de kiezers komt dat natuurlijk niet heel lekker over. De fanatieke aanhangers noemen het inderdaad 'slim handelen' en 'als het kan, dan moet je het doen', maar eigenlijk is dit natuurlijk niet recht te praten.

Daarnaast heeft hij dus forse leningen uit staan, wat nog een interessant iets kan worden als hij wel wordt herkozen. Want als die leningen opeisbaar worden én de schuldeisers gaan ze opeisen, dan kan je als president wel in een onmogelijke positie geplaatst worden. Als hij meer met zijn bedrijven gaat doen om die leningen op te lossen kan er weer een conflict of interest ontstaan, want als president wordt je geacht niet ook gewoon je volledige zaken door te laten lopen én daar heel actief mee bezig te zijn. Nou heeft hij daar zijn familie voor, maar of het allemaal echt zuiver is?

Hoe dan ook, never a dull moment in de aanloop naar de verkiezingen :D

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:20

Gebruik maken van de mogelijkheden is in dit geval nogal een eufemisme. Als ik kijk naar het gemopper op de belastingdruk hier te lande, (met name door 'niet-links-georiënteerden, valt me persoonlijk op), dan krijgt hij hier een hele harde dobber aan binnen zijn electoraat. Samenvattend zou ik het eerder moreel verwerpelijk dan slim noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:37

De volgende scenario's en conclusies waren mogelijk:
- veel winst & veel belasting betalen: dom dat hij geen belastingadviseur heeft
- veel winst & weinig belasting: oplichter
- weinig winst & veel belasting: slechtste zakenman ooit
- weinig winst & weinig belasting: hij kan niet eens een bedrijf runnen

Je kan alles zien als bewijs dat Trump niet deugt, dan wel linksom dan wel rechts om.

Er is niets gevonden dat echt schokkend is en ik denk dat vooral zijn tegenstanders behoorlijk teleurgesteld zijn dat ze niets hebben gevonden om mee te slaan. Ik denk dat er weinig aanhangers zijn die nu op Biden staan stemmen vanwege de genoemde getallen.

(aannemende dat de getallen kloppen trouwens, het zijn anonieme bronnen en de NYT wil geen documenten laten zien)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:58

Mwah ik vind 75k aan kapperskosten (hóe dan?) voor jezelf én ook nog kosten voor Ivanka opvoeren in je belastingaangifte wel redelijk schokkend.

Het afwentelen op je accountant is te makkelijk, volgens mij ben je ook daar nog altijd zelf verantwoordelijk voor je aangifte en de juistheid daarvan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:08

Is het niet juist dan? Heeft hij geen bonnetjes voor 75k? Ik weet het niet en jij ook niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:21

We mogen het dan wel niet weten, ik denk dat Trump helemaal niet zo rijk is en het ergste? Hij verdomd het als eerste president ooit om inzage te geven . Dat doe je alleen wanneer je iets te verbergen hebt en niet met het smoesje aankomen dat de belastingdienst het onderzoekt en het daardoor niet kan want dat is al weerlegt door de belastingdienst.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:46

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:25

Karl66 schreef:
Ik neem The New York Times net iets serieuzer als nieuwsmedium dan The New York Post en de Times komt toch tot iets andere conclusies: https://www.nytimes.com/interactive/202 ... taxes.html

De belastingen laag houden is nogal een understatement als je in 2016 en 2017 slechts 750 dollar per jaar aan belasting hebt betaald als miljonair. In de tien jaar daarvoor betaalde hij zelfs helemaal geen inkomstenbelasting over zijn inkomsten. Verder heeft hij honderden miljoenen aan schulden uitstaan waar hij persoonlijk garant voor staat en waarvan hij de komende jaren 400 miljoen dollar af moet lossen.
Verder heeft hij nog een strijd lopen met de belastingdienst over een belastingteruggave van meer dan 70 miljoen, die hem meer dan honderd miljoen gaat kosten als hij verliest.

Zijn woordvoerders in het Witte Huis noemden het uitgelekte belastingverhaal dan ook fake news. Een bewijs dat Trump het verhaal duidelijk niet als een goed verhaal voor hemzelf ziet.
Ik ben blij te kunnen concluderen dat wij i.i.g. dezelfde artikelen lezen, met dezelfde inhoud. Wederom te schandalig voor woorden, hij heeft echt zo onwijs veel lak aan de 'gewone' Amerikaan, ik mag hopen dat zij dit zelf ook steeds meer in gaan zien.

Net als geen inzage willen verlenen over zijn inkomsten, echt daar bestaat maar een verklaring voor: Hij liegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:35

Ailill schreef:
Net als geen inzage willen verlenen over zijn inkomsten, echt daar bestaat maar een verklaring voor: Hij liegt.

Of hij vind het niet prettig als mensen hem vertellen wat hij "moet" doen en doet het dan expres niet. Een beetje kinderachtig misschien, maar zijn goed recht.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:47

Uiteraard, dat zal het zijn :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:58

want als president moet je ook gewoon kinderachtig zijn, is een ontzettend goede eigenschap ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:04

I rest my case.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:07

I rest mine also.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:11

maar afgezien van 'kinderachtig', ik vind het ook bizar dat men iemand als president accepteert terwijl diegene vindt dat je vrouwen maar gewoon 'in the pussy mag grijpen'. En dat je dan als vrouw ook nog zo iemand aan kan hangen. Zo blijkt in ieder geval dat voor velen een vrouw een inferieur wezen is waar je mee mag doen wat je wil.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:39

Oh heel veel mensen die op hem stemmen vinden hem een verachtelijk iemand, maar ze stemmen op hem omdat hij voor hun dingen gedaan kan krijgen, zoals het terugdraaien van Wade vs Roe of lhgbt-rechten.

Maar wat ik niet snap van de Trump verdedigers. Als die uitgelekte belastingaangifte zo'n positief beeld van Trump schetst, waarom wordt het dan door het Witte Huis afgedaan als fake news?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:02

Berdien schreef:
Mwah ik vind 75k aan kapperskosten (hóe dan?) voor jezelf én ook nog kosten voor Ivanka opvoeren in je belastingaangifte wel redelijk schokkend.

Het afwentelen op je accountant is te makkelijk, volgens mij ben je ook daar nog altijd zelf verantwoordelijk voor je aangifte en de juistheid daarvan.

En dan ook nog geen fatsoenlijk kapsel...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:12

ik regel het voor de helft (dit kwam een keer bij ons uit de Vredo (mestinjecteur) :D
Afbeelding

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:22

Berdien schreef:

<KNIP>

Ik vind het schokkender dat er 4 jaar later nog steeds geen IRS inspecteur te vinden is die: "Stierepoep" durft te roepen op die claim van zijn kapperskosten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:43

Cowboy55 schreef:
Berdien schreef:

<KNIP>

Ik vind het schokkender dat er 4 jaar later nog steeds geen IRS inspecteur te vinden is die: "Stierepoep" durft te roepen op die claim van zijn kapperskosten.

Nou, elke week bijkleuren, fohnen, mee op staatsreizen enzenz dan is 75K niks hoor!! Die celebrity kappers zijn niet goedkoop.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 19:39

Op Netflix staat een nieuwe documentaire Whose vote counts-Explained waar oa het districtenstelsel (Gerrymandering) goed en duidelijk wordt uitgelegd.

Ook het hoe en waarom van de keuze v voor dit kiesstelsel wordt duidelijk.

Uit de documentaire blijkt ook heel duidelijk dat het huidige stelsel de blanke Amerikaan bevoordeeld, hoe belangrijk de invloed van geld is, vooral voor een plek in het Huis of de senaat, en wat eventuele oplossingen hiervoor zouden kunnen zijn.

Waar ik van schrok is vooral het enorme verschil in zwaarte van een stem bij presidentsverkiezingen. Ze gaven een voorbeeld dat een stem in Michigan duizenden keren zwaarder telde dan een stem in Californië.

Al met al een aanrader voor een duidelijke uitleg en meer achtergrondinfo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 10:30

mysa schreef:
Gebruik maken van de mogelijkheden is in dit geval nogal een eufemisme. Als ik kijk naar het gemopper op de belastingdruk hier te lande, (met name door 'niet-links-georiënteerden, valt me persoonlijk op), dan krijgt hij hier een hele harde dobber aan binnen zijn electoraat. Samenvattend zou ik het eerder moreel verwerpelijk dan slim noemen.

Om aan te geven waarom hij er waarschijnlijk geen harde dobber aan heeft om dit te verkopen aan zijn electoraat, dit is een NYT artikel over hoe hij toegeeft geen Federal Income Taxes te betalen:

Afbeelding

Let even op het onderschrift van de foto en de datum van publicatie.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:28

Ik vind het soms zo vreemd: als je terecht een uitkering ontvangt, dan is dat minachtend "geen gezeik iedereen rijk" oid maar als je als blanke witte man alles net binnen de regeltjes doet (hoe uitgerekt dan ook) en zo zo min mogelijk (of zelfs helemaal geen) belasting betaalt, dan is dat helemaal ok en oogst soms zelfs bewondering.

Moreel gezien vind ik het 2e voorbeeld vele malen erger

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:36

Tanfo dat noemen ze witte boorden criminaliteit. Iemand die zaken heeft verduisterd, bv in de woningbouw sector, die kan er met een berisping af komen of alleen maar ontslag en iemand die steelt in een winkel, die krijgt een gevangenisstraf. Het eerste gaat over miljoenen, het tweede onvergelijkbaar als het gaat om het bedrag.
Dit heeft alles te maken met het feit dat de heersende macht in handen is van de bevoorrechte mensen die zelf dus ook de wetten maken. Ik kan me daar heel erg boos over maken.
Iemand die bv voor miljarden onwettelijk rijk is geworden cq belasting heeft ontdoken, krijgt bv een boete van een miljoen }> . Tel uit je winst.
Terwijl iemand die niet rijk is, een fout bij de belasting maakt, vaak een 100% boete krijgt.
Of zie dat hele gedoe met de kinderopvangtoeslag. Hoe schaamtevol kun je het hebben.

Er is heel veel fout overal en ook Trump is in dat opzicht echt geen lieverdje, daar ben ik van overtuigd. Maar dat komt later pas allemaal boven tafel. Nu morrelt het een beetje, familie die uit de school klapt, vrouwen die zich melden vanwege seksueel geweld, belasting ontduiking verhalen, maar het is allemaal nog vrij beheersbaar voor hem. Hij komt daar mee weg.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:40

En dan als president de belastingregels ook nog aanpassen, zodat je nog minder belasting dan die 750 dollar hoeft te betalen.

Het probleem voor Trump is niet dat mensen zien dat hij een "slimme" zakenman is, die weinig belasting betaalt. Het probleem is dat de cijfers laten zien dat hij een slechte zakenman is, die vooral kans ziet om zijn geld met bakken tegelijk te verliezen. Het probleem is dat de "make America great again" president meer belasting in het buitenland betaalt dan in de VS zelf. Het probleem is dat deze cijfers laten zien dat hij precies lief en aardig is tegen de presidenten van landen waar hij financiële belangen heeft. En deze cijfers laten zijn dat hij een risico is, omdat hij de komende jaren honderden miljoenen terug moet betalen, honderden miljoenen die hij niet heeft en dat hij daardoor chantabel is.

Het probleem voor hem is dat deze cijfers laten zien dat hij geen zakenman maar een ritselaar is. Weliswaar een ritselaar die heel veel geld van zijn vader gekregen heeft, maar nog steeds een ritselaar en geen zakenman, zoals hij zichzelf graag portretteert.