Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Ik ben blij te kunnen concluderen dat wij i.i.g. dezelfde artikelen lezen, met dezelfde inhoud. Wederom te schandalig voor woorden, hij heeft echt zo onwijs veel lak aan de 'gewone' Amerikaan, ik mag hopen dat zij dit zelf ook steeds meer in gaan zien.Ik neem The New York Times net iets serieuzer als nieuwsmedium dan The New York Post en de Times komt toch tot iets andere conclusies: https://www.nytimes.com/interactive/202 ... taxes.html
De belastingen laag houden is nogal een understatement als je in 2016 en 2017 slechts 750 dollar per jaar aan belasting hebt betaald als miljonair. In de tien jaar daarvoor betaalde hij zelfs helemaal geen inkomstenbelasting over zijn inkomsten. Verder heeft hij honderden miljoenen aan schulden uitstaan waar hij persoonlijk garant voor staat en waarvan hij de komende jaren 400 miljoen dollar af moet lossen.
Verder heeft hij nog een strijd lopen met de belastingdienst over een belastingteruggave van meer dan 70 miljoen, die hem meer dan honderd miljoen gaat kosten als hij verliest.
Zijn woordvoerders in het Witte Huis noemden het uitgelekte belastingverhaal dan ook fake news. Een bewijs dat Trump het verhaal duidelijk niet als een goed verhaal voor hemzelf ziet.
Berdien schreef:Mwah ik vind 75k aan kapperskosten (hóe dan?) voor jezelf én ook nog kosten voor Ivanka opvoeren in je belastingaangifte wel redelijk schokkend.
Het afwentelen op je accountant is te makkelijk, volgens mij ben je ook daar nog altijd zelf verantwoordelijk voor je aangifte en de juistheid daarvan.
Berdien schreef:Mwah ik vind 75k aan kapperskosten (hóe dan?) voor jezelf én ook nog kosten voor Ivanka opvoeren in je belastingaangifte wel redelijk schokkend.
<KNIP>
Cowboy55 schreef:Berdien schreef:Mwah ik vind 75k aan kapperskosten (hóe dan?) voor jezelf én ook nog kosten voor Ivanka opvoeren in je belastingaangifte wel redelijk schokkend.
<KNIP>
Ik vind het schokkender dat er 4 jaar later nog steeds geen IRS inspecteur te vinden is die: "Stierepoep" durft te roepen op die claim van zijn kapperskosten.
mysa schreef:Gebruik maken van de mogelijkheden is in dit geval nogal een eufemisme. Als ik kijk naar het gemopper op de belastingdruk hier te lande, (met name door 'niet-links-georiënteerden, valt me persoonlijk op), dan krijgt hij hier een hele harde dobber aan binnen zijn electoraat. Samenvattend zou ik het eerder moreel verwerpelijk dan slim noemen.