Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:40

Straks extra uitzending op rtv Utrecht. Voor de ziggo gebruikers kanaal 708

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:41

Ik wou net zeggen misschien dat die Niels nu iets te snel roept :x Vermoedelijke plek gevonden van waar haar lichaam verborgen ligt is wel iets anders dan lichaam gevonden ws anne faber.. :x

En opnieuw vind ik dat we hier onderling wel wat normaler op elkaar kunnen reageren. Ik geef alleen aan wat ik vind (ben niet de enige) dus een reactie met dan moet je lekker de nos site gaan volgen slaat weer nergens op :x ik bedoelde puur dat het de hele tijd ging over die verdachte die mogelijk een relatie heeft gehad met een begeleidster, ik vind dat voor nu niks toevoegen aan onderwerp "verdwijning anne faber".

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:41

Afbeelding
Ik zie dit voorbij komen op Facebook.

Maar hier boven lees ik van niet?
Wat slecht dan..
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 12-10-17 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:42

Dit topic is wel fijner volgen als de nieuwssites het gaat hier toch wat sneller.

gohya

ze is nog NIET gevonden er is vermoeden ze zijn nog druk bezig pers was voorbarig en heeft berichten verwijderd.
Bron: Twitter.

Balou_k

Het Nulderpad.. Net zoals Jinte weet ik waar dat is.. Om onpasselijk van te worden. Mijn gedachten gaan uit naar de familie en geliefden van Anne. Wat moet dit pijn doen. :(

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:43

Jeetje dit is wel heel slecht van Niels. Ik lees dat ze het ook gepusht hebben. Wat een blunder zeg.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:44

miramii schreef:
Hoewel ik zelf ook gruwel van het idee en dan ook nooit een ‘relatie’ aan zou gaan met een cliënt, is zo’n situatie ergens ook wel een beetje te verklaren. Geen van jullie kent de persoon, de situatie en de kliniek goed. Besides zit hier volgens mij niemand die hier het werk doet en weet hoe het is..

Beeld je maar eens in: zo’n 7 jaar geleden heb je te horen gekregen dat cliënt X deze misdaden begaan heeft (er vanuitgaande dat ze er toen al werkte). Je werkt dagelijks met clienten die dit soort misdaden of nog veel gruwelijkere misdaden hebben begaan. Uiteraard is dit om te gruwelen, maar schrikken doe je inmiddels niet meer hiervan.. Hierna werk je jarenlang met deze cliënt, regelmatig dag-, avond- en nachtshifts waarbij je met je cliënten intensieve gesprekken houdt. Je leert een cliënt totaal anders kennen, de goede, leuke kanten van een cliënt zie je dagelijks. Vanwege hoge werkdruk zien hulpverleners in zo’n kliniek de cliënten vaak vaker dan hun eigen sociale netwerk.

Ik werk zelf niet in een kliniek, maar ken wel een paar oud klasgenoten die dit doen. Laat me duidelijk wezen: ik schrik er elke keer weer van dat iemand een relatie aan kan gaan met een cliënt, maar doe wel mijn best om me in te leven in een dergelijke situatie. Het is zo ontzettend makkelijk om te zeggen dat ze beter moeten weten en dat het super slecht is allemaal.. uiteraard heeft deze dame verkeerd gehandeld, in meerdere opzichten. Ze had afstand moeten nemen en zich al helemaal niet moeten bemoeien met zijn vrijheden.. maar ik vermoed dat ze zich dat ook goed realiseert.. misschien zelf medeverantwoordelijk voelt voor wat er is gebeurd.

Ik heb zelf met diverse clienten gewerkt, maar als begeleider of behandelaar leer je vaak een andere kant kennen. De andere kant van een client die iemand een mes in zijn rug stak voor een biertje. Blijft een bizar idee dat iemand ertoe in staat is, maar neemt niet weg dat je er wel een goed gesprek mee kan voeren.

@Goyha
Ik dacht overigens dat de familie van MP in Zeewolde woonde, maar dat zijn ouders verhuist zijn naar Spakenburg na zijn vorige veroordeling. Over die vage twitterberichtjes; volgens mij waren wij ook in staat geweest om die te schrijven. De schrijver heeft gewoon wat losse informatie vreemd verwoord, de hele regio opgenoemd en heel hard iets over water geroepen.. Allemaal behoorlijk voor de hand liggend. Ze waren tenslotte al aan het onderzoeken bij de familie van MP (Bunschoten en Zeewolde), Baarn, Soest en Nijkerk werden in het nieuws meerdere malen besproken.

Je kunt het op allerlei manieren goed praten en honderd argumenten verzinnen, maar als je een relatie aangaat met een persoon die slechts een paar jaar geleden zulke gruwelijke dingen heeft gedaan spoor je gewoon niet. En als je dat niet inziet en anders naar zo iemand kijkt ben je niet geschikt voor dat werk en is het hoog tijd om wat anders te gaan zoeken.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:44

Ik zit helaas op school dus kan de politie mededeling niet volgen, wilt iemand die hier zo plaatsen?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:45

miramii schreef:
Ik zie net dat er in te tijd dat ik schreef hele belangrijke ontwikkelingen zijn. Jeetje.. we wachten in spanning af. Is net een onderbreking op NOS ivm Anne!

———————————
Hoewel ik zelf ook gruwel van het idee en dan ook nooit een ‘relatie’ aan zou gaan met een cliënt, is zo’n situatie ergens ook wel een beetje te verklaren. Geen van jullie kent de persoon, de situatie en de kliniek goed. Besides zit hier volgens mij niemand die hier het werk doet en weet hoe het is..

Beeld je maar eens in: zo’n 7 jaar geleden heb je te horen gekregen dat cliënt X deze misdaden begaan heeft (er vanuitgaande dat ze er toen al werkte). Je werkt dagelijks met clienten die dit soort misdaden of nog veel gruwelijkere misdaden hebben begaan. Uiteraard is dit om te gruwelen, maar schrikken doe je inmiddels niet meer hiervan.. Hierna werk je jarenlang met deze cliënt, regelmatig dag-, avond- en nachtshifts waarbij je met je cliënten intensieve gesprekken houdt. Je leert een cliënt totaal anders kennen, de goede, leuke kanten van een cliënt zie je dagelijks. Vanwege hoge werkdruk zien hulpverleners in zo’n kliniek de cliënten vaak vaker dan hun eigen sociale netwerk.

Ik werk zelf niet in een kliniek, maar ken wel een paar oud klasgenoten die dit doen. Laat me duidelijk wezen: ik schrik er elke keer weer van dat iemand een relatie aan kan gaan met een cliënt, maar doe wel mijn best om me in te leven in een dergelijke situatie. Het is zo ontzettend makkelijk om te zeggen dat ze beter moeten weten en dat het super slecht is allemaal.. uiteraard heeft deze dame verkeerd gehandeld, in meerdere opzichten. Ze had afstand moeten nemen en zich al helemaal niet moeten bemoeien met zijn vrijheden.. maar ik vermoed dat ze zich dat ook goed realiseert.. misschien zelf medeverantwoordelijk voelt voor wat er is gebeurd.

Ik heb zelf met diverse clienten gewerkt, maar als begeleider of behandelaar leer je vaak een andere kant kennen. De andere kant van een client die iemand een mes in zijn rug stak voor een biertje. Blijft een bizar idee dat iemand ertoe in staat is, maar neemt niet weg dat je er wel een goed gesprek mee kan voeren.

@Goyha
Ik dacht overigens dat de familie van MP in Zeewolde woonde, maar dat zijn ouders verhuist zijn naar Spakenburg na zijn vorige veroordeling. Over die vage twitterberichtjes; volgens mij waren wij ook in staat geweest om die te schrijven. De schrijver heeft gewoon wat losse informatie vreemd verwoord, de hele regio opgenoemd en heel hard iets over water geroepen.. Allemaal behoorlijk voor de hand liggend. Ze waren tenslotte al aan het onderzoeken bij de familie van MP (Bunschoten en Zeewolde), Baarn, Soest en Nijkerk werden in het nieuws meerdere malen besproken.

... vind je het heel erg als ik hier geen empathie voor kan opbrengen :oo :oo :oo

Mer1980

Was net live op de NOS dat ze door zeer specifieke informatie nog maar op één punt zoeken.

HorseTimeXL

Staat nu iets meer op NOS.nl:
Forensische experts onderzoeken de plek. Volgens de politie zal dit langere tijd in beslag nemen. Om geen sporen te wissen, moet zorgvuldig te werk worden gegaan. Andere zoekacties zijn stilgelegd.

Verdachte Michael P. wordt vanmiddag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die moet beslissen of zijn voorarrest wordt verlengd.
Bron: https://nos.nl/artikel/2197602-politie- ... wolde.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:46

Annet_Dottie schreef:
Ik wou net zeggen misschien dat die Niels nu iets te snel roept :x Vermoedelijke plek gevonden van waar haar lichaam verborgen ligt is wel iets anders dan lichaam gevonden ws anne faber.. :x
Inderdaad...

Maar denk wel dat ze heel dicht bij een 'einde' zitten.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:48

_Reneee schreef:
Jeetje dit is wel heel slecht van Niels. Ik lees dat ze het ook gepusht hebben. Wat een blunder zeg.

Ja de telegraaf!
Twitter gaat los er over!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:48

Ja ergens denk ik dat ook. Puur alleen al om het feit dat ze nog nooit eerder naar buiten hebben gebracht dat Anne daar vermoedelijk ligt. Ook niet toen ze de vijver aan het leegpompen waren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:50

miramii schreef:
Ik zie net dat er in te tijd dat ik schreef hele belangrijke ontwikkelingen zijn. Jeetje.. we wachten in spanning af. Is net een onderbreking op NOS ivm Anne!

———————————

@Goyha

Het is niet goed te praten, en ook niet een beetje te begrijpen.
Naar mijn idee ben je zelf los van de realiteit als je een relatie aangaat met zo iemand en niet in staat je werk überhaupt goed uit te voeren.

Buiten dat mág je nooit een relatie aangaan in de rol van hulpverlener. Ook buiten de psychiatrie om. En die beroepsethiek is niet voor niks.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:50

Britt_Sisi schreef:
_Reneee schreef:

Ja de telegraaf!
Twitter gaat los er over!

Ze schrijven ook dat hij de rest van de week wel terughoudend was, maar dit is wel echt heel erg slecht.

Ik denk dat ze haar vandaag wel gaan vinden.

droversrun

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:52

Mee eens dat het een slechte zaak is om zoiets te publiceren als het nog niet bevestigd is. Wel denk ik dan, lijkt me ook sterk dat hij het zomaar roept..?

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:53

Nulderpad... Het scoutinglandgoed dus :(
Gadverdegadver, heb daar zo veel herinneringen liggen...
Ik kan me wel voorstellen dat het lastig zoeken is daar, er zitten stukken met hele dichte begroeiing en veel water..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:54

Dames, hoeveel vrouwen posten hier geen topic over man/vriend waarvan ze wisten dat hij niet deugde maar waarvan ze dachten dat het wel beter zou gaan met hun aan hun zijde. Ik ben het er absoluut mee eens dat je als hulpverlener GEEN relatie met de patient aan moet gaan. Maar het gebeurt, en dan ben je in mijn ogen totaal niet meer geschikt voor je werk.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:55

droversrun schreef:
Mee eens dat het een slechte zaak is om zoiets te publiceren als het nog niet bevestigd is. Wel denk ik dan, lijkt me ook sterk dat hij het zomaar roept..?

Dat kan, maar zoals iemand op Twitter ook al zei; bij dit soort zaken is zorgvuldigheid zoveel belangrijker dan een snelle scoop.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:56

Laurie schreef:
droversrun schreef:

Dat kan, maar zoals iemand op Twitter ook al zei; bij dit soort zaken is zorgvuldigheid zoveel belangrijker dan een snelle scoop.

:j :j mee eens!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:57

miramii

Mijn vorige bericht maar verwijderd, gezien die geenszins wordt opgevat zoals bedoeld. Voegt nu even niets toe gezien de huidige situatie. Ik wil niets goedpraten, veroordeel het net zo goed, is niet mijn doel. Ik kán me echter voorstellen dat het gebeurd. Ik vind het altijd zo makkelijk om heel hard te roepen dat het slecht is en die mensen walgelijk zijn. Maar wat @Bigone zegt, er zijn zat situaties waarin het wel gebeurd.

Frummels