Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:35

Electra63 schreef:
Ik vind alle slachtoffers van geweld, wel of niet door extremisme erg.
Ik ga daar geen gradaties aan toekennen. Als je een familielid of vriend verliest door geweld, is dit een onnodig verdriet. Ik leef mee, met alle slachtoffers.

Y;(

Voor alle duidelijkheid: ik ook.
En ook ik hou niet van de 'weegschaal van het leed': pijn, verlies, verdriet - niemand hoeft op te bieden tegen een ander.

En ieder slachtoffer van extremisme is er 1 te veel.

....maar dat wil net niet zeggen dat het feit "kennelijk is de pay back time aangebroken" verdoezeld moet worden.

Ik vind nadrukkelijk niet dat aanslagen ook maar in de verste verte een correcte reactie op de terreur vanuit het westen zouden zijn.
....maar deze trieste geschiedenis begint niet in 2001 met "stoute moslims die vanwege hun geloof vrijuit mogen moorden (ofzo)" - daar gaat een lange lijst aan westerse terreurdaden aan vooraf. |( |(

Die slachtoffers dreigen nu dubbel vergeten te worden en dat is ook niet wat we nodig hebben...

LadyMadonna

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:40

Weet je, deze foto ging vandaag massaal rond op twitter, met bijbehorende commentaren....
Afbeelding

Deze niet....

Afbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:41

Bruintje, ben je je echt zo weinig bewust van hoe dat verliep voor en in WOII? Iedere keer ging het een stapje verder. Men begon niet met de gaskamers. Na een paar jaar kon het wel.

Een zondebok is fijn. En de definitie van 'vijand' of van 'niet normaal doen' kan iedere keer worden opgerekt. En na een paar jaar bleek dat iedereen dan ook om het minste of geringste staatsvijand kon worden - uiteindelijk verliest iedereen in een maatschappij waarin gedacht wordt dat alleen hard-harder-hardst een optie is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:54

Natuurlijk begon het niet met de gaskamers.
Maar het ging ook niet om alleen maar criminelen. Want jullie verdraaien het nu zelf door te doen of het over elke moslim gaat als zondebok.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:07

bruintje123 schreef:
Maar het ging ook niet om alleen maar criminelen. Want jullie verdraaien het nu zelf door te doen of het over elke moslim gaat als zondebok.

Maar die omkering wordt wel steeds gemaakt: de islam is een probleem, moslims zijn een probleem, bewijs maar dat het niet zo is...

En de 'oplossingen' zijn ook al niet gericht op het specifiek verminderen van criminaliteit of terrorisme, maar juist heel erg gericht op alle moslims: het verbieden van de koran of moskeeen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:13

Ja en zijn we het daar ook niet allemaal over eens dat dat toch niet kan.

Maar de omkering steeds maken er is niets aan de hand is de andere kant due niet kan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 01:23

@Bruintje
Mijn opmerking eerder over keurig gedragen/belasting betalen enz was een reactie op een bericht eerder van Geryon.
Zij stelde dat als je geen last/problemen had met moslims (buitenlanders) je dan wel naïef moest zijn of minder nette normen en waarden moest hebben.

Dat vond ik echt zo grappig ;)

Ik moest gelijk aan die spreekkoren denken: Daar moet een piemel in :+

Wat beleid betreft.
Ik heb toch al veel verschillende deskundigen de afgelopen jaren horen vertellen, dat juist de thee-drink-cultuur bijdraagt, dat het hier (nog) niet zo uit de hand is gelopen als in Brussel en Parijs. Juist ook door de wijkagent.

Ik hoop dat je geen spijt krijgt van je stem op FvD. Juist Baudet en Hiddema zijn het voorbeeld van de gegoede elite en zullen echt niet opkomen voor de belangen van modale inkomens. Zij richten zich vooral op referenda en EU, naar mijn mening.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 08:37

bruintje123 schreef:

De holocaust was geen vooropgezet plan, gelukkig ben je het daar mee eens.
Maar ook de jodenhaat ging in eerste instantie niet "alle" joden, maar begon met haat tegenover de "slechte" joden. Er bestonden zelfs joodse mensen die zich aangesloten hadden bij fascistische partijen. Om te denken dat dat geen langzaam proces geweest is om de jodenhaat te rationaliseren is gewoon niet wat er werkelijk gebeurt is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:35

Misschien krijg ik wel spijt van mijn stem.
Ik denk eigenlijk dat niemand wat doet voor de hardwerkende mens die overal net buiten valt.
Dus dan maar een stem laten horen dat ik vind dat het zo niet verder moet.

In de achtersteden van Parijs heeft men ook nooit ingegrepen. Die wijken konden zo uitgroeien tot criminele nesten. De fatsoenlijke mensen vertrokken wel. En dat liet men gebeuren.
Wij hebben vooral het geluk dat we een kleiner land zijn, met kleinere steden. Want hier is eigenlijk hetzelfde aan de hand in sommige wijken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:50

bruintje123 schreef:
In de achtersteden van Parijs heeft men ook nooit ingegrepen. Die wijken konden zo uitgroeien tot criminele nesten. De fatsoenlijke mensen vertrokken wel. En dat liet men gebeuren.
Wij hebben vooral het geluk dat we een kleiner land zijn, met kleinere steden. Want hier is eigenlijk hetzelfde aan de hand in sommige wijken.

Nou nee hoor. Er is echt wel meer verschil tussen de banlieu's en wijken in Nederland.

Maar belangrijker: het is simpelweg onwaar dat er niet wordt ingegrepen.

Er wordt hier wel heel veel gedaan voor achterstandswijken, en dat heeft wel degelijk positieve effecten. En dat ondanks dat anderen de problemen expres aanwakkeren door de tegenstellingen op te stoken en oplossingen te blokkeren. (Niet alleen heeft Wilders zelf geen plannen, hij werkt ook positieve ontwikkelingen tegen. Zo was er een voorstel om educatie over homoseksualiteit op scholen te verplichten, juist om homohaat tegen te gaan - maar niet alleen de christenen zijn tegen, ook Wilders is tegen. Iets wat positief werkt maar wat hij NIET WIL.)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:21

Oh maar wilders wordt er dus op aangesproken en lelijk op aangekeken maar de christenen niet.
Dat is nou wel wat vele bedoelen. Als Wilders iets zegt is het altijd slecht. In jou voorbeeld is dat zo, maar erg vaak ook niet.
Nu zegt de CDA een keer hetzelfde als Wilders dat ze van het dubbele paspoort af willen is het ineens niet schokkend.
Dat klopt dus niet. Als het Wilders is het bij voorbaat slecht. Ja waar ben je (je niet persoonlijk) dan mee bezig.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:40

bruintje123 schreef:
Oh maar wilders wordt er dus op aangesproken en lelijk op aangekeken maar de christenen niet.

Dat is opnieuw onwaar. Ik neem dat de christelijke partijen ook kwalijk.

Citaat:
Nu zegt de CDA een keer hetzelfde als Wilders dat ze van het dubbele paspoort af willen is het ineens niet schokkend.

Ik vind het van het CDA ook schokkend.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:45

Jij neemt het ze misschien wel kwalijk, maar veel niet.

Ik vind eindelijk dat de CDA wakker lijkt te worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:51

bruintje123 schreef:

Ja, dat is wel heel makkelijk. Alleen maar naar anderen wijzen, en -verrassing- er is altijd wel ergens iemand te vinden die niet exact doet wat jij vindt dat zou moeten. En zolang dat zo is, vind jij dat je geen verantwoordelijkheid te nemen voor het soort haat dat Wilders en Baudet aanmoedigen.

Weet je hoeveel dingen je iedere keer zegt die ofwel echt niet waar zijn, of op z'n minst flink totaal geen besef geven van de verhouding? Dat is echt behoorlijk wat.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:58

Shadow0 schreef:
bruintje123 schreef:

Ja, dat is wel heel makkelijk. Alleen maar naar anderen wijzen, en -verrassing- er is altijd wel ergens iemand te vinden die niet exact doet wat jij vindt dat zou moeten. En zolang dat zo is, vind jij dat je geen verantwoordelijkheid te nemen voor het soort haat dat Wilders en Baudet aanmoedigen.

Weet je hoeveel dingen je iedere keer zegt die ofwel echt niet waar zijn, of op z'n minst flink totaal geen besef geven van de verhouding? Dat is echt behoorlijk wat.

Zo gaat ie lekker?
Misschien even zelf het zwart gedrukte lezen?
En jij Vind dat ik zeg dat dingen niet waar zijn of geen besef geven van de verhouding.
ooit bedacht dat een ander, nu dus ik, dat echt precies vind van jou oogkleppen houding?!
Ik denk dan ook, hoe kunnen mensen zo blind zijn voor wat er aan de hand is.
Maar zeg ik dat persoonlijk tegen je vind je dat niet netjes, maar je doet het nu wel tegen mij.

Dus het is zoals steeds in dit soort topics, we moeten met jou en nog enkele meepraten en zo niet worden er steeds steken geven tegen die personen. Nu zelfs geen steek maar duidelijk getrap.
En dan ondertussen wijzen dat de discussie niet loopt.

Ik ga dit bericht dus ook temmen en hoop dat ook jij eens aangepakt wordt op je vaak erg neerbuigende berichten richting een anders denkende dan jij. Alleen altijd mooi verpakt.

En ik verlaat hierbij het topic. Zulke gesprekspartners zijn het niet waard om energie in te stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:15

En is dit niet wat terroristen willen: angst en verdeeldheid? Het lukt ze aardig.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:16

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:17

Even nog op de holocaust...geen vooropgezet plan?????Wat was het dan?Een natuurramp????

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:39

geerke schreef:
Even nog op de holocaust...geen vooropgezet plan?????Wat was het dan?Een natuurramp????

Laten we voor het gemak even het volledige grijze gebied dat daartussen zit vergeten :+ Hitler is niet aan de macht gekomen met het idee dat hij een Holocaust zou plegen, dat is een idee dat gegroeid is bij hem en is aangemoedigd door een deel van zijn achterban.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:43

Volgens mij had Hitler al heel lang zuivering in zijn hoofd....dank voor de link mixje,zal het vanavond op comp lezen,zit nu op iphone 3...die begint te roken als ik het wil openen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:27

bruintje123 schreef:

Ik vind eindelijk dat de CDA wakker lijkt te worden.

Je vindt het wel heel makkelijk om anderen de woorden in de mond te leggen he?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:32

Picasso schreef:
En is dit niet wat terroristen willen: angst en verdeeldheid? Het lukt ze aardig.....

Is dat echt wat ze willen of gewoon zoveel mogelijk mensen doden?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:30

geerke schreef:
Picasso schreef:

Is dat echt wat ze willen of gewoon zoveel mogelijk mensen doden?

Ik neem aan dat 1e. Als het dat 2e is pakken ze het niet echt handig aan.