Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:19

België ook. Die man aan die halte bv.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:20

Ik hoop dat er héél hard opgetreden wordt tegen die gasten....

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:38

verootjoo schreef:
Lekker dan... Welke vrede?

Ik zag net ook een videoboodschap waarin IS uitlegde dat ze de aanslagen in Europa plegen omdat het westen de moslims bombardeert in Syrië...
Bij mijn weten bombarderen ze zelf nog de meeste moslims daar in het midden-oosten :=

Ze bedoelen, dat Eu zich bemoeid met hun daar. IS zien alleen de mensen die hun wetten respecteren en het geloof zoals zij dat geloven aanvaarden als Moslims de mensen die op de vlucht zijn, zijn geen goed gelovigen volgens hun ;)
Dat EU in Oorlog is met hun.

We kunnen niet ontkennen dat er f16's daar in de lucht zitten die bombarderen. En ja IS doet dat ook.
En ze hebben de oorlog verklaard aan iedereen die tegen hun is.

Ik vind niet dat men dan maar niet tegen ze moet strijden. Maar hun standpunt is niet zo moeilijk te begrijpen.
Doe je fysiek mee in de strijd ''NL en Belgié'' doen dat ook dan kun je dus een tegen aanval verwachten.

Het is niet dat de aanslagen uit de lucht komen vallen, we zijn in oorlog met IS.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:30

waxmeltsenzo schreef:
verootjoo schreef:

Ik zag net ook een videoboodschap waarin IS uitlegde dat ze de aanslagen in Europa plegen omdat het westen de moslims bombardeert in Syrië...
Bij mijn weten bombarderen ze zelf nog de meeste moslims daar in het midden-oosten :=

Ze bedoelen, dat Eu zich bemoeid met hun daar. IS zien alleen de mensen die hun wetten respecteren en het geloof zoals zij dat geloven aanvaarden als Moslims de mensen die op de vlucht zijn, zijn geen goed gelovigen volgens hun ;)
Dat EU in Oorlog is met hun.

We kunnen niet ontkennen dat er f16's daar in de lucht zitten die bombarderen. En ja IS doet dat ook.
En ze hebben de oorlog verklaard aan iedereen die tegen hun is.

Ik vind niet dat men dan maar niet tegen ze moet strijden. Maar hun standpunt is niet zo moeilijk te begrijpen.
Doe je fysiek mee in de strijd ''NL en Belgié'' doen dat ook dan kun je dus een tegen aanval verwachten.

Het is niet dat de aanslagen uit de lucht komen vallen, we zijn in oorlog met IS.

Wat ik me wel afvroeg..

In dat laatste propoganda filmpje hebben ze het over Europa..

Maar vs bombardeert daar toch ook?

Ineens vroeg ik me af.. Waarom ze zich vooral tegen Europa keren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:45

Ik denk dat vooral door haalbaarheid komt. Praktisch gezien kunnen ze vrij makkelijk Europa binnen komen, al helemaal door vluchtelingenstromen en het Schengen akkoord. Amerika is echt hermetisch afgesloten, je moet ervoor vliegen. Toch is er een tijdje geleden in San Antonio (of San Diego? iets in die trant iig) een IS strijder geweest die een bloedbad heeft aangericht, volgens mij bij een bejaardentehuis

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:52

Kipje39 schreef:
verootjoo schreef:

Wat ik me wel afvroeg..

In dat laatste propoganda filmpje hebben ze het over Europa..

Maar vs bombardeert daar toch ook?

Ineens vroeg ik me af.. Waarom ze zich vooral tegen Europa keren..

Ik denk dat Eu voor hun op dit moment haalbaar is.
En Dat vs wel degelijk aan de beurt komt vooral met gijzelingen.
Maar EU ligt binnen bereik zowel om te veroveren kwa inwonenden ''moslims'' die ze voor hun kunnen winnen in bepaalde wijken als om tegen te strijden met hulp van groepen die al gevestigd zitten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:55

Europa is een makkelijk doelwit en er zitten hier zoveel geradicaliseerde mensen. Plus dat Europa zoveel vluchtelingen binnen haalt. Je kan mij nog steeds niet wijsmaken dat er geen is strijders tussen zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:59

purny schreef:
Europa is een makkelijk doelwit en er zitten hier zoveel geradicaliseerde mensen. Plus dat Europa zoveel vluchtelingen binnen haalt. Je kan mij nog steeds niet wijsmaken dat er geen is strijders tussen zitten

Ze zullen er ongetwijfeld tussen zitten ja, maar dat kan je haast niet voorkomen. Daarbuiten zijn de daders van de aanslagen de afgelopen tijd allemaal geboren en getogen in Europa.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:01

purny schreef:

Natuurlijk zullen die er tussen zitten. Echter is het grootste probleem hen die er al zitten.
Vooral in de wijken als Molenbeek en bijvoorbeeld de Schilderswijk. Omdat deze mensen al een haat hebben gecreeerd naar de samenleving en zich helemaal buiten gesloten voelen en dat is ook al overgebracht op veel anderen die daar wonen, mede daardoor kon de meest gezochte terrorist ook gewoon vrij rond lopen in Molenbeek. Ze hebben respect voor zo iemand en staan dus duidelijk aan hun kant ;) Dat is wel iets om voor te vrezen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:02

Emmaa_ schreef:
Ik denk dat vooral door haalbaarheid komt. Praktisch gezien kunnen ze vrij makkelijk Europa binnen komen, al helemaal door vluchtelingenstromen en het Schengen akkoord. Amerika is echt hermetisch afgesloten, je moet ervoor vliegen. Toch is er een tijdje geleden in San Antonio (of San Diego? iets in die trant iig) een IS strijder geweest die een bloedbad heeft aangericht, volgens mij bij een bejaardentehuis

Ja klopt, dat waren die man en vrouw..

Ik dacht zelf ook aan haalbaarheid..

En ik hoop ook gewoon dat het hele is gedoe snel ingedimt is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:13

Kipje39 schreef:
Emmaa_ schreef:

Ja klopt, dat waren die man en vrouw..

Ik dacht zelf ook aan haalbaarheid..

En ik hoop ook gewoon dat het hele is gedoe snel ingedimt is...

Ik zou daar geen rekening mee houden. Het uiteindelijke doel van IS is om een profetie na te leven waarin staat dat ze het leger van Rome zullen ontmoeten bij een stad (eerste stad die ze hebben ingenomen, kan even niet op de naam komen). Ze zullen bijna verliezen, maar Allah zal neerstrijken vanuit de hemel en ze helpen. Het klinkt als de reinste bullshit en ik denk dat veel IS-strijders zelf ook wel weten dat dit niet helemaal geloofwaardig is, maar het is wel wat ze willen. Uitlokken, de wereld zwart-wit maken.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:19

I know... We zullen hier mee moeten leren leven..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:22

Wie van jullie herinnert zich de Hofstadgroep nog? Deze kwam echt niet uit de Schilderswijk maar uit Laakkwartier.

Ik blijf erbij dat je als Europa gewoon eerst alle vluchtelingen moet registreren voordat je weer nieuwe mensen toe kan laten. Naar mijn idee gebeurd dat nu nog te weinig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:23

purny schreef:
Wie van jullie herinnert zich de Hofstadgroep nog? Deze kwam echt niet uit de Schilderswijk maar uit Laakkwartier.

Ik blijf erbij dat je als Europa gewoon eerst alle vluchtelingen moet registreren voordat je weer nieuwe mensen toe kan laten. Naar mijn idee gebeurd dat nu nog te weinig

In Nederland worden ze zeker wel goed geregistreerd, maar er zijn inderdaad veel landen waar dat nog niet zo gebeurt. Hou in je achterhoofd dat er veel valse paspoorten in de omloop zijn, en dat er van IS strijders geen vingerafdruk in de omloop zal zijn. Het is heel erg lastig om ze eruit te pikken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:26

purny schreef:

Ik herinner me ze. Kom zelf uit het Laakkwartier ;)
En in het laakkwartier zijn regelmatig invallen.
Er wonen ook veel waarbij er 1 staat ingeschreven maar er blijken er 3 of 4 te wonen.
Maar zowel in laak als schilderswijk is er de laatste jaren wel zicht op. Dat wil zeggen dat ze lijken te weten wat daar gaande is en er is ook wel verbetering voor de mensen die er wonen dat ze zich beter voelen bij hun omgeving zeg maar. Ik denk Dat laak wel gevaarlijker is dan schilderswijk. Omdat dat jarenlang niet naar omgekeken was. En nog steeds niet erkend wordt dat het een echte probleem wijk is.

Ik woon nu al 6 jaar niet meer in Den haag, maar mijn moeder woont nog steeds in het laakkwartier.

http://nos.nl/artikel/133660-de-hoofdro ... groep.html

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:36

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:43

Mixje90 schreef:
Herinneren jullie je dit ook dan mbt het laakkwartier?
'Handgranaat Laakkwartier geleverd door AIVD-informant'
http://m.trouw.nl/tr/mobile/article/det ... icleDetail

Zieke wereld...

Zeker maar dit was een van de hofstad groep arrestatie's die met politie en leger eenheden werd uitgevoerd.
De informant was eigenlijk een tolk van AIVD en dus ook lid van de hofdstad groep.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:57

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:50

Emmaa_ schreef:

San Bernardino :)

Wat ook meespeelt in waarom Amerika (momenteel) geen hoofdtarget is voor IS, is omdat de beveiliging in Amerika natuurlijk veel hoger ligt. Je komt daar het land (via de lucht) niet binnen zonder je vingerafdrukken te laten nemen, foto en irisscan. Europa is wat dat betreft een net met heel grote mazen waar je makkelijk tussen glipt, omdat je allemaal landen hebt die amper info delen. Zeker als je kijkt naar hoe lang het duurt om daders te identificeren. In Amerika zouden die daders veel sneller en gemakkelijker geïdentificeerd zijn aan de hand van hun vingerafdrukken.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:09

Wat zijn dat voor keyboardwarriors die nu al schreeuwen dat het acteerwerk was van acteurs op die conspiracy sites? En dat het gedaan is in opdracht van de regeringen en zo? Hebben zulke mensen die zoiets roeptoeteren nou geen enkele leven in hun bastje of zo? Zij die al gelijk 'False Flag' staan te schreeuwen op de meest vage sites en zelfs op Facebook zitten er blijkbaar van die maffe figuren.

Grrrrrrr! Je zou ze bijna een virtueel pak rammel geven... -:(- -:(- -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:10

HorseyDude schreef:
Wat zijn dat voor keyboardwarriors die nu al schreeuwen dat het acteerwerk was van acteurs op die conspiracy sites? En dat het gedaan is in opdracht van de regeringen en zo? Hebben zulke mensen die zoiets roeptoeteren nou geen enkele leven in hun bastje of zo? Zij die al gelijk 'False Flag' staan te schreeuwen op de meest vage sites en zelfs op Facebook zitten er blijkbaar van die maffe figuren.

Grrrrrrr! Je zou ze bijna een virtueel pak rammel geven... -:(- -:(- -:(-

Dit soort mensen heb je echt altijd en overal. Het is enigszins beledigend om te lezen, maar gewoon lekker laten gaan. Die mensen hebben duidelijk niks beters te doen en ze doen er niemand iets mee kwaad :)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:14

Ik moest voor school een blad over een terroristische aanslag maken, heb het hierover gedaan.
Hele topic gevolgd, heeft enorm geholpen.

Dat soort mensen zijn klettergek maar ik negeer ze, anders hebben ze jou...

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:32

Ik geloof niet dat Brussel een "fals flag" aanslag was, maar er zijn wel verschillende aanslagen geweest waar ik m'n vraagtekens bij zet en waar het soms gewoon bewezen wordt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:33

9/11 ?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:40

Je vroeg het niet aan mij, maar ik wil er wel op antwoorden :-)
Volgens mij is 9/11 idd heel anders gegaan dan naar buiten is gebracht. Vooral de aanslag op het Pentagon, daar heb ik grote vraagtekens bij.