LindyH schreef:Ik denk dat het echt uitmaakt of dit je eerste 'oorlog' is of niet. Als het je eerste keer is is het veel heftiger. Zelf ben ik opgegroeid in de Koude Oorlog. Toen was er niet direct geweld, maar wel constante dreiging met atoomwapens en de 'vijand' heel dichtbij (Oost-Duitsland).
Daarna kwam de Irak-oorlog. Dat was mijn eerste echt grote oorlog. Weet ik nog heel goed. Ik was toen 12. Ik heb daarbij ook veel nagedacht over wie er nou goed en kwaad was, oliebelangen, etc.
Daarna kwam 9/11 en de daarop volgende Afghanistan-oorlog. Dat vond ik allemaal al zwaar overdreven, dat geherdenk en alle heisa die eromheen werd gemaakt. Ik dacht dat het typisch Amerikaans was, maar helaas gebeurt hier nu hetzelfde.
Ik weet niet, ik kan me er niet echt druk over maken. Ik denk dat je dat in de loop van de tijd leert.
Niet dat ik me geen zorgen maak over de situatie in de wereld, maar ik ben persoonlijk niet bang.
Ik lig een (deel van) de Vietnamoorlog op je voor
Wellicht heb je wel een punt. Aan de andere kant zijn 'vuile oorlogen' zoals dit soort terroristische shyte weer net iets.......indrukwekkender dan 'wij versus zij'........er is geen echt tastbare 'zij', zeker nu Jihadi John plof heeft gedaan...... 
Edit: je bent de Afghanistan oorlog vergeten. De Sovjets en de Mujahedin en Rambo en zo.....