Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Het moet geen gewoonte worden, héIk sluit me helemaal aan, bij de laatste berichten van Sammie en dat gebeurt niet vaak![]()
EskeGirl schreef:zanakuzies schreef:Nu Zal ik vast terror bokt over me heen krijgen maar voor mij zijn ze niet welkom! Grenzen dicht en allemaal inladen in vrachtwagens en terug naar eigen land, laat ze maar vechten voor hun geluk! Als er hier oorlog uitbreekt wordt je gedwongen als man mee te vechten maar nee die meuten daar vluchten weg, en laten vrouw en kind achter voor dood.
Nee dankje ik hoef ze hier niet we kunnen beter is gaan inzamelen voor de oudere die weg zitten te rotten die hebben vroeger ook keihard geknokt voor ons land zoals het hoort!
Denk je dat echt? Mag ik vragen wat precies de reden is? En waarom rotten de ouderen weg? Kom je wekelijks in bejaardetehuizen?
Zonder hulp van allemaal buitenlanders, ook Marokkanen, hoorden we nu trouwens nog steeds bij het Derde rijk. Andere mensen proberen te helpen, op welke manier dan ook, dus maar niet doen.
Volg voor mijn part de Facebook pagina van Humans of New York deze week, die gaan verhalen van vluchtelingen in Europa laten zien. Dan zie het ook van hun perspectief, niet alleen dat van jouw of personen als Wilders.
Sammie schreef:Daklozen kiezen vaak voor zo'n leven, hoor. Meestal hebben daklozen ook gewoon psychische problemen. Voor dat je dakloos wordt, is er een batterij aan instanties waar je terecht kan en kunt. Veel mensen kiezen dat pad zelf niet. Kiezen dus bewust om dakloos te zijn. Slechts een heel klein deel weet die weg niet te vinden. (en ik denk wel dat dat pad/ niet vinden van de weg de laatste jaren door de bezuinigingen alleen maar groter is geworden).
Leger des Heils zijn 'particuliere' initiatieven, die meer dan een slaapplaats proberen te bieden als die mensen dat willen. Maar omdat het particulier is zijn ze afhankelijk van giften en donaties en ja dan kan het vol zitten.
Dan de armoede.. Nee echt armoede bestaat niet in Nederland. Om armoede te bepalen moet je eerst een maatstaf hebben, wel is er een groep die het financieel niet breed heeft. De bijstand is een van de laatste opvangnetten en meer zou het ook niet moeten zijn. Je kan het niet luxe hebben in de bijstand, want dat staat haaks op mensen die zich 40u of meer per week uit de naat werken en dan net zoveel of zelfs minder overhouden. Dat zou niet moeten kunnen. Voedsel- en kledingbanken zijn wel nodig en zullen altijd nodig zijn. Ik denk ook niet dat daar iets mis mee is. Maar als je mij vraagt is de bijstand genoeg om sober van te leven zal ik toch met ja beantwoorden. Sleutelwoord is echter wel sober. Al je geld aan kattenvoer, roken, het nieuwste mobieltje etc uitgeven kan dus niet.. Maar dat is soms wel wat mensen doen. De gaten zitten nog net niet in hun kleding, maar ze paffen wel een pakje a 9 euro (of wat het tegenwoordig mag kosten) per dag weg. En vervolgens klagen ze dat ze zo weinig overhouden. En daarvoor alleen al zijn voedselbanken nodig. Een deel kan niet met geld omgaan en het brengt ook heel veel stress met zich mee om constant op je geld te moeten letten. Ik weet ook niet hoe Rutte het precies heeft verwoord, maar dat ze niet nodig zijn ben ik niet met hem eens. Ze zijn al op zn minst nodig om een extra steuntje of ademruimte te geven. Want met het weinige bijstandsgeld (alleenstaande) moet je heel heel heel zorgvuldig omgaan wil je daar mee rondkomen.
Niet uit eten gaan of op vakantie gaan is luxe.. Als je dat niet doet (en geloof mij er zijn zat mensen die genoeg geld hebben en ook niet talen naar vakantie of uiteten gaan) ben je niet perse armoedig. Als je dat soort dingen onder armoede rekent ja dan is wel een flink gat tussen jouw opvatting van armoede en dat van Mark Rutte.
Tcm62 schreef:Van iedereen denk ik...maar hebben we er wat aan om elkaar te overtroefen met meningen? Ik ben daar wel klaar mee...
Ik kan mij nog herinneren toen ayatollah komeiney aan de macht kwam en weet nog wat hij toen naar het Westen riep en was als kind heel erg geschrokken dat dat bestond en nu zijn we 35 - 40 jaar verder....
Toen was het nog een oproep voor Jihad en nu is het werkelijkheid.
Op bokt is er te weinig kennis over Islam en Arabische midden oosten mentaliteit en gedachtengoed....dat verschil dag en nacht met een Westeling en dat is wat er nu speelt....
Maar door die omwetendheid wordt je als xenofoob uitgemaakt en elke andere foob die bedacht kan worden..
Een echte realistische kijk wordt belachelijk gemaakt.
Ben dus wel klaar met dit topic....
Diep in mijn hartje zou ik maar wat graag eens willen zijn met de roze brillen hier, maar helaas ben ik dat stadium voorbij....zeker als je mensen spreekt die juist zijn gevlucht uit het MO voor de moslims...
bruintje123 schreef:Natuurlijk bestaan er middenwegen.
Maar onze regering kiest alleen voor de extreem linkse oplossing.
Alles zonder enkele uitzondering naar binnen.
En zelfs met de status van gevaarlijk mogen ze niet eens uitgezet worden.
Dan zijn er duidelijk mensen het eens met dat er vluchtelingen hierheen komen onder de geldende regels.
Dus nee er is nu geen middenweg.
Teddy321 schreef:Om dit moment wordt er in de media weinig tot niet bericht over de stroom vluchtelingen. Een ieder heeft zn zegje gedaan en zn standpunt uitgelegd en verdedigd. En tot mijn stomme verbazing ligt ook dit topic bijna stil! Zal toch wel t gewenningsproces zijn