Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 10:36

Sammie er zijn mensen die wél door een scheiding op straat staan,die geen fam. of echte vrienden hebben die ze opvangen.
Het is dat ik wel fam. en echte vrienden had,anders had ik ook op straat gestaan met 4 kinderen na een brand in me huis! Hulp? ja die kon ik wel krijgen,maar pas na het weekend.

Ik denk dat je eerst een hoop mee gemaakt moet hebben en ook mee gemaakt moet hebben van mensen die op straat kwamen te staan,voor je wil begrijpen dat Hulp niet zo vanzelfsprekend is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 10:41

Ik sluit me helemaal aan, bij de laatste berichten van Sammie en dat gebeurt niet vaak :D ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 10:48

Goyja.. jij weet helemaal niks tot vrij weinig over de 'hoop' stuff die een ander hier wel of niet heeft meegemaakt. Dat soort opmerkingen kun je dus ook maar beter vermijden. Na scheiding is op straat komen niet perse nodig en al helemaal geen standaard vanzelfsprekendheid. Heel simpel. En zonder meer informatie over deze specifieke situatie kun je hier ook niet echt een fatsoenlijke discussie over hebben ook. Een discussie die eigenlijk redelijk offtopic wordt.

En jouw persoonlijke situatie was zeker vervelend, maar lag toch echt aan de verzekering en niet aan Mark Rutte of zijn kabinet.

Electra63 schreef:
Ik sluit me helemaal aan, bij de laatste berichten van Sammie en dat gebeurt niet vaak :D ;)
Het moet geen gewoonte worden, hé :P ;) :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 11:07

Ach als ik vind dat jij of iemand gelijk heeft of ik het eens ben met iemand zijn mening, heb ik geen moeite om dit te zeggen.

Maar we dwalen af, dit heeft inderdaad allemaal niets met het onderwerp te maken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:19

Het was ook maar een grapje :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 01:37

Sammie schreef:
Het was ook maar een grapje :)

Dat begreep ik wel hoor :D ;)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:57

EskeGirl schreef:
zanakuzies schreef:
Nu Zal ik vast terror bokt over me heen krijgen maar voor mij zijn ze niet welkom! Grenzen dicht en allemaal inladen in vrachtwagens en terug naar eigen land, laat ze maar vechten voor hun geluk! Als er hier oorlog uitbreekt wordt je gedwongen als man mee te vechten maar nee die meuten daar vluchten weg, en laten vrouw en kind achter voor dood.

Nee dankje ik hoef ze hier niet we kunnen beter is gaan inzamelen voor de oudere die weg zitten te rotten die hebben vroeger ook keihard geknokt voor ons land zoals het hoort!

Denk je dat echt? Mag ik vragen wat precies de reden is? En waarom rotten de ouderen weg? Kom je wekelijks in bejaardetehuizen?
Zonder hulp van allemaal buitenlanders, ook Marokkanen, hoorden we nu trouwens nog steeds bij het Derde rijk. Andere mensen proberen te helpen, op welke manier dan ook, dus maar niet doen.

Volg voor mijn part de Facebook pagina van Humans of New York deze week, die gaan verhalen van vluchtelingen in Europa laten zien. Dan zie het ook van hun perspectief, niet alleen dat van jouw of personen als Wilders.

Ik wil hier graag op reageren. Ik kom dagelijks in bejaardehuizen (die overigens niet meer bestaan. ze heten tegenwoordig verpleeghuizen).
Ik zie dat ouderen niet krijgen wat ze verdienen (of waar ze recht op hebben).
Het lijkt me vanzelf sprekend dat iedereen recht heeft op een fatsoenlijk ontbijt, persoonlijke verzorging en de mogelijkheid om sociale contacten te onderhouden. Zo staat dat laatste in ieder geval in de wet.
Wat ik nu zie, is dat er dusdanig bezuinigd is (en nogsteeds wordt) dat er dusdanig weinig personeel is om de mensen voor 11 uur sochtends uit bed te halen en te verzorgen. Mensen missen dus hun ontbijt(terwijl sommigen tijdens het ontbijt hun medicatie in moeten nemen!!) en skippen direct naar de lunch. Omdat ze nog niet klaar zijn met de ochtendzorg missen ze vaak hun therapie en krijgen daardoor dus niet de zorg die voor hen is geindiceerd en waar zij dus recht op hebben. En dat waar zij recht op hebben is al zeer zuinig geindiceerd. Iemand met somatische aandoeningen(neem MS), met een zorgzwaartepakket 6 met behandeling heeft in een week 19 minuten fysiotherapie en 13 minuten ergotherapie. Als je je bedenkt dat je in die tijd precies iemand naar de fysioruimte kunt rijden, of kunt vragen hoe het met iemand gaat, is de tijd al om en dus veel te weinig.

Ik ben ook van mening dat de ouderen absoluut bij lange na niet krijgen wat ze nodig hebben(ook niet qua verschaffen van hulpmiddelen trouwens, mensen moeten de buren maar vragen om te helpen terwijl deze doelgroep algemeen genomen helemaal niet gewend is om hulp te vragen!).
Even los van het vluchtelingen verhaal, ik vind dat Nederland beter voor het 'eigen' volk moet zorgen. De mensen die gevochten hebben voor een vrij Nederland en ervoor gezocht hebben dat de huidige generatie het goed heeft. Wij zouden nu voor hen moeten zorgen. En ondertussen worden zij 1 maal per week gedoucht(kun jeje dat voorstellen?) en krijgen geen ontbijt meer.

Terwijl je in de gevangenissen geld toe krijgt zodat je privileges kunt kopen, je hebt gratis tv, vermaak, beddengoed, etc. Net als de vluchtelingen. Die hebben zelfs gratis wifi. En nog klagen ze. Terwijl de ouderen honderden euros huur betalen per maand om te mogen wonen in het kleine kamertje waarin ze worden opgehokt.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 01:26

Sammie schreef:
Daklozen kiezen vaak voor zo'n leven, hoor. Meestal hebben daklozen ook gewoon psychische problemen. Voor dat je dakloos wordt, is er een batterij aan instanties waar je terecht kan en kunt. Veel mensen kiezen dat pad zelf niet. Kiezen dus bewust om dakloos te zijn. Slechts een heel klein deel weet die weg niet te vinden. (en ik denk wel dat dat pad/ niet vinden van de weg de laatste jaren door de bezuinigingen alleen maar groter is geworden).

Leger des Heils zijn 'particuliere' initiatieven, die meer dan een slaapplaats proberen te bieden als die mensen dat willen. Maar omdat het particulier is zijn ze afhankelijk van giften en donaties en ja dan kan het vol zitten.

Dan de armoede.. Nee echt armoede bestaat niet in Nederland. Om armoede te bepalen moet je eerst een maatstaf hebben, wel is er een groep die het financieel niet breed heeft. De bijstand is een van de laatste opvangnetten en meer zou het ook niet moeten zijn. Je kan het niet luxe hebben in de bijstand, want dat staat haaks op mensen die zich 40u of meer per week uit de naat werken en dan net zoveel of zelfs minder overhouden. Dat zou niet moeten kunnen. Voedsel- en kledingbanken zijn wel nodig en zullen altijd nodig zijn. Ik denk ook niet dat daar iets mis mee is. Maar als je mij vraagt is de bijstand genoeg om sober van te leven zal ik toch met ja beantwoorden. Sleutelwoord is echter wel sober. Al je geld aan kattenvoer, roken, het nieuwste mobieltje etc uitgeven kan dus niet.. Maar dat is soms wel wat mensen doen. De gaten zitten nog net niet in hun kleding, maar ze paffen wel een pakje a 9 euro (of wat het tegenwoordig mag kosten) per dag weg. En vervolgens klagen ze dat ze zo weinig overhouden. En daarvoor alleen al zijn voedselbanken nodig. Een deel kan niet met geld omgaan en het brengt ook heel veel stress met zich mee om constant op je geld te moeten letten. Ik weet ook niet hoe Rutte het precies heeft verwoord, maar dat ze niet nodig zijn ben ik niet met hem eens. Ze zijn al op zn minst nodig om een extra steuntje of ademruimte te geven. Want met het weinige bijstandsgeld (alleenstaande) moet je heel heel heel zorgvuldig omgaan wil je daar mee rondkomen.

Niet uit eten gaan of op vakantie gaan is luxe.. Als je dat niet doet (en geloof mij er zijn zat mensen die genoeg geld hebben en ook niet talen naar vakantie of uiteten gaan) ben je niet perse armoedig. Als je dat soort dingen onder armoede rekent ja dan is wel een flink gat tussen jouw opvatting van armoede en dat van Mark Rutte.

Kijk, dat is helder :D Helemaal eens.

Dit probeer ik ook wel eens te zeggen. Nederlandse armoede is niet te vergelijken met Afrikaanse armoede of oorlogsgeweld in Syrië... Tuurlijk zijn er altijd een paar bij die het ook in Nederland écht slecht hebben. En in de bijstand is het helemaal niet breed, maar vergeleken met andere landen en gebieden is het volgens mij een lachertje, oneerbiedig gezegd.

Het sociale vangnet is enorm in Nederland. Het blijkt nu alleen lasig om het op te kunnen blijven brengen. En daarom is het niet handig dat er even een paar honderdduizend bij komen die zouden willen profiteren van dit vangnet. Het moet in verhouding blijven, het grootste gedeelte moet zich in (kunnen) zetten om dit vangnet te kunnen blijven behouden.

Ik ben overigens wel benieuwd hoeveel van die enorme aantallen vluchtelingen, daadwerkelijk asiel krijgen hier. Hoe veel gaat er terug? Weet iemand dat?

Ik las overigens vandaag op de site van de Volkskrant dag Europa reclame filmpjes gaat maken die vluchtelingen af moeten schrikken. Ze gaan laten zien dat economische vluchtelingen geen kans maken en terug gestuurd worden, en dat oorlogsvluchtelingen het moeten doen met het land wat ze toegewezen wordt. Vind ik wel een goed initiatief. De echte vluchteling zal het denk ik prima vinden, zolang hij/zij maar veilig is :j

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:08

Om dit moment wordt er in de media weinig tot niet bericht over de stroom vluchtelingen. Een ieder heeft zn zegje gedaan en zn standpunt uitgelegd en verdedigd. En tot mijn stomme verbazing ligt ook dit topic bijna stil! Zal toch wel t gewenningsproces zijn

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:10

Valt er nog wat te zeggen dan?

We gaan nu afwachten wie er gelijk gaat krijgen, oplossen kan nl niet meer...over een half jaar gaan we zien hoe de stoom op de ketel van de wachtenden en teleurgestelden zich laat zien.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:12

Voor mij is het niet het gewenningsproces waarom ik hier niet meer reageer.
Mijn mening wordt alleen maar sterker en sterker.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:14

Ik hoor nog regelmatig berichten hoor :D Vanuit Zweden (dat ze 'vol' zitten), hetzelfde als Duitsland. Verkiezingsuitslag in Kroatië zorgt er voor dat er daar wrs weer een hek gebouwd gaat worden. Europa is met diverse Afrikaanse landen aan het onderhandelen, maar Afrika wil daarvoor geld en privileges zien.

En het compleet belachelijke en onhaalbare voorstel van de Britse premier Cameron (waar ze de komende twee (!) jaar over gaan discussiëren in Brussel) is ook een indirect gevolg hiervan.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:19

Van iedereen denk ik...maar hebben we er wat aan om elkaar te overtroefen met meningen? Ik ben daar wel klaar mee...

Ik kan mij nog herinneren toen ayatollah komeiney aan de macht kwam en weet nog wat hij toen naar het Westen riep en was als kind heel erg geschrokken dat dat bestond en nu zijn we 35 - 40 jaar verder....
Toen was het nog een oproep voor Jihad en nu is het werkelijkheid.

Op bokt is er te weinig kennis over Islam en Arabische midden oosten mentaliteit en gedachtengoed....dat verschil dag en nacht met een Westeling en dat is wat er nu speelt....

Maar door die omwetendheid wordt je als xenofoob uitgemaakt en elke andere foob die bedacht kan worden..

Een echte realistische kijk wordt belachelijk gemaakt.

Ben dus wel klaar met dit topic....
Diep in mijn hartje zou ik maar wat graag eens willen zijn met de roze brillen hier, maar helaas ben ik dat stadium voorbij....zeker als je mensen spreekt die juist zijn gevlucht uit het MO voor de moslims...

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:32

Tcm62 schreef:
Van iedereen denk ik...maar hebben we er wat aan om elkaar te overtroefen met meningen? Ik ben daar wel klaar mee...

Ik kan mij nog herinneren toen ayatollah komeiney aan de macht kwam en weet nog wat hij toen naar het Westen riep en was als kind heel erg geschrokken dat dat bestond en nu zijn we 35 - 40 jaar verder....
Toen was het nog een oproep voor Jihad en nu is het werkelijkheid.

Op bokt is er te weinig kennis over Islam en Arabische midden oosten mentaliteit en gedachtengoed....dat verschil dag en nacht met een Westeling en dat is wat er nu speelt....

Maar door die omwetendheid wordt je als xenofoob uitgemaakt en elke andere foob die bedacht kan worden..

Een echte realistische kijk wordt belachelijk gemaakt.

Ben dus wel klaar met dit topic....
Diep in mijn hartje zou ik maar wat graag eens willen zijn met de roze brillen hier, maar helaas ben ik dat stadium voorbij....zeker als je mensen spreekt die juist zijn gevlucht uit het MO voor de moslims...

Dit dus _/-\o_

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:46

Precies :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:18

Volgens mij zijn er ook genoeg mensen in dit topic die wel de gevaren van de normen en waarden verschillen inzien (waaronder ik zelf). Ik zie liever helemaal geen hoofddoeken in Nederland, maar dan hoef je niet ook perse meteen helemaal anti-vluchteling te zijn...? Die gedachte snap ik nooit zo goed.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:23

Dus na 84 pagina’s mogen we concluderen dat er volgens een bepaalde groep geen middenweg is.. Je hebt of een roze bril of helemaal compleet bij het rechte eind :+

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:28

Sammie schreef:
Dus na 84 pagina’s mogen we concluderen dat er volgens een bepaalde groep geen middenweg is.. Je hebt of een roze bril of helemaal compleet bij het rechte eind :+

Sja, dat dus :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:35

Natuurlijk bestaan er middenwegen.
Maar onze regering kiest alleen voor de extreem linkse oplossing.
Alles zonder enkele uitzondering naar binnen.
En zelfs met de status van gevaarlijk mogen ze niet eens uitgezet worden.

Dan zijn er duidelijk mensen het eens met dat er vluchtelingen hierheen komen onder de geldende regels.
Dus nee er is nu geen middenweg.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:41

bruintje123 schreef:
Natuurlijk bestaan er middenwegen.
Maar onze regering kiest alleen voor de extreem linkse oplossing.
Alles zonder enkele uitzondering naar binnen.
En zelfs met de status van gevaarlijk mogen ze niet eens uitgezet worden.

Dan zijn er duidelijk mensen het eens met dat er vluchtelingen hierheen komen onder de geldende regels.
Dus nee er is nu geen middenweg.

Correct, daarnaast is de duidelijke segregatie tussen Nederlanders en de verschillende groepen vluchtelingen/asielzoekers en tussen deze groepen onderling een ernstige blokkade voor die middenweg.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:10

Teddy321 schreef:
Om dit moment wordt er in de media weinig tot niet bericht over de stroom vluchtelingen. Een ieder heeft zn zegje gedaan en zn standpunt uitgelegd en verdedigd. En tot mijn stomme verbazing ligt ook dit topic bijna stil! Zal toch wel t gewenningsproces zijn

Het blijft toch een herhaling van standpunten.
Veel wordt in de media toch niet bericht.
Het blijft dan toch zwart-wit.

Zelf ben ik niet van mening veranderd.
Ik vind het bijzonder onprettig dat er zoveel mensen van verschillende culturen het land in marcheren, waarvan ook het overgrote deel de islam aanhangt ( wat je er verder ook van vinden mag, het staat haaks op de westerse samenleving)
Maar ik heb echt niet de illusie dat die stroom nog in te dammen is.
De toekomst zal het verder leren...

Wat ik wel merk is dat gemeenten behoorlijk kunnen switchen van termijnen.
Overal waar word aangegeven dat het om tijdelijke opvang gaat ( bijv van 72 uur tot opeens 4 weken) is het hier in de regio al tot '6 Januari' geworden
Zeg dat dan gewoon eerlijk als je een groep mensen uit Syrie voor langere tijd middenin een woonwijk in Sliedrecht plaatst met een groot wit bord met enkel Arabische tekens erop ' denk ik dan......

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:18

bruintje123 schreef:
Voor mij is het niet het gewenningsproces waarom ik hier niet meer reageer.
Mijn mening wordt alleen maar sterker en sterker.

Mijn mening is ook onveranderd ;) .
Blijft toch een herhaling van standpunten :o

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:45

Sammie schreef:
En het compleet belachelijke en onhaalbare voorstel van de Britse premier Cameron (waar ze de komende twee (!) jaar over gaan discussiëren in Brussel) is ook een indirect gevolg hiervan.

Wat heeft ie geroepen dan?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:56

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:15

Hebben jullie die Dikke BMW mevrouw gezien bij Pauw? Anders even opzoeken. Het gaat hartstikke goed namelijk met de 700 vluchtelingen in hun mini dorpje. 'Die kindertjes hebben ook gewoon kleine kinderfietsjes en iedereen zegt netjes gedag'. (Zoiets zei ze).

Ondanks dat ik mij ook totaal niet kan vinden in hun geloof en cultuur (om ze even over een kam te scheren), is het nog maar de vraag of het daadwerkelijk problemen op gaat leveren. Het blijft een kleine minderheid.. In bepaalde steden en wijken zal het geen minderheid zijn en daar zou ik ook echt werkelijk nooit tussen willen wonen, maar over het algemeen? Sja... Zelfs in Oranje waar het een flinke meerderheid is, zijn er geen problemen :Y)

Er wordt zo veel geschreeuwd over hoe t allemaal mis zal gaan. Misschien totaal overbodig.