Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:08

Tuurlijk snap ik het allemaal maar er is nu zoveel tegenzin gegeven dat ik het allemaal even moet verwerken en dat heeft tijd nodig

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:10

listiglistje schreef:
ramptoeristen :r snap sowieso niet dat men allen ins-and outs wil weten.....

Waarom nou altijd Ramptoeristen? als iemand dit intressant vind?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:10

Lienek schreef:
drawerlover schreef:
Vraagje kan iemand een filmpje sturen van dat het vliegtuig neerstort ofzo. Dat ik dan bv lijken zie daar trek ik mij nooit niks van aan, inprincipe kan ik daar wel tegen. Het is niet smakelijk maar sommige mensen hebben er elke dag mee te maken...

Ik vind je posts allemaal een beetje raar en ongepast op het moment...

Dit was ook mijn eerste gedachte. Heel verdrietig dat een bekende van je is omgekomen maar dat geeft je naar mijn mening geen groen licht om dit soort rare berichten te plaatsen. Ongeacht je leeftijd. Er zijn -zo is uit dit topic gebleken- flink wat Bokkers die bekenden en/of dierbaren zijn verloren door deze ramp, ook daar mag rekening mee gehouden worden. Iedereen verwerkt dit op zijn eigen manier maar er is ook een grens en die van mij heb je nu wel bereikt eerlijk gezegd.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:12

Tigress schreef:
Tallie1979 schreef:
Ze is nog jong mensen. Negeren is ook een optie!

13 jaar lijkt me al wel een leeftijd om te snappen wat wel en niet gepast is...en hoe google werkt :j

Ja, dat begrijp ik, haha!

Maar bokt heeft niet voor niets een negeerfunctie. Als je er simpel van wordt, dan zet je haar in je foeis lijstje en is het probleem opgelost.

Waarom zou je koste wat het kost deze 13 jarige willen veranderen of ter orde roepen, terwijl ze overduidelijk om aandacht schreeuwt? Laat lekker gaan! Als zij zo nodig naar dode mensen wil kijken moet ze dat doen. Het is aan de ouders om er wat aan te doen. :)

No offence trouwens he. Ik begrijp wat iedereen wil zeggen.

En nu ga ik weer over op de orde van de dag, met mijn badpak en handdoek op naar het water! :)
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 19-07-14 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

justdiesel

Bij het filmpje wat ik bedoel staat het vluchtnummer bij en de plaats lijkt ook op de omgeving.
Ik weet niet of ik de link kan plaatsen hier.
Als het een nep filmpje is dan mijn excuus, ik nam het voor waar aan...

Ik vind ramptoerisme ook onzin, men kan ook zoveel mogelijk willen zien om het te kunnen begrijpen....
Ikzelf kijk ook alle beelden op tv en wat voorbij komt op internet kijk ik ook.
Ben ik dan ook slecht?

Sammie

Geloof dat ze het inmiddels wel begrijpt, dus laten we weer gewoon overgaan tot het onderwerp va ndit topic.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:14

Tallie1979 schreef:
Tigress schreef:
13 jaar lijkt me al wel een leeftijd om te snappen wat wel en niet gepast is...en hoe google werkt :j

Ja, dat begrijp ik, haha!

Maar bokt heeft niet voor niets een negeerfunctie. Als je er simpel van wordt, dan zet je haar in je foeis lijstje en is het probleem opgelost.

Waarom zou je koste wat het kost deze 13 jarige willen veranderen of ter orde roepen, terwijl ze overduidelijk om aandacht schreeuwt? Laat lekker gaan! Als zij zo nodig naar dode mensen wil kijken moet ze dat doen. Het is aan de ouders om er wat aan te doen. :)

No offence trouwens he. Ik begrijp wat iedereen wil zeggen.

En nu ga ik weer over op de orde van de dag, met mijn badpak en handdoek op naar het water! :)

Ja, da's waar :j

LoveGlove

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:32

Ik begrijp jullie allemaal wel hoor. Ik heb ook zelf heel veel meegemaakt en ik vraag idd vaker om aandacht. Ik word al gepest en ik dacht eindelijk 7 weken er van af maar nu dit weer. Ik heb al veel stres komt dit erbij. Ik snap jullie allemaal en ik doe echt mijn best om er allemaal aan te werken maar ik heb zelfs moeite om dit te schrijven want dit kan ik even niet allemaal tegelijkertijd verwerken en als het jullie vrolijk maakt stap ik wel uit dit topic dan probeer ik op een andere manier mijn verdriet om Mijn vriendin te verwerken en kwijt te kunnen. Is jullie keuze

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:33

Na het kijken van het filmpje 2 pagina terug (wat ik overigens ook zeer integer gedaan vond!) ben ik vooral onder de indruk van de gewone bevolking. De meeste zijn zelf ook slachtoffers van het oorlogs geweld maar toch probeert iedereen te helpen waar dat maar kan. Die mensen zullen ook nog lang nare herinneringen hieraan overhouden..

Ik hoop iig dat deze afschuwelijke gebeurtenis niet voor niks is geweest en dat er nu ruimte is voor vrede in die omgeving.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:35

chocobroodje schreef:
Na het kijken van het filmpje 2 pagina terug (wat ik overigens ook zeer integer gedaan vond!) ben ik vooral onder de indruk van de gewone bevolking. De meeste zijn zelf ook slachtoffers van het oorlogs geweld maar toch probeert iedereen te helpen waar dat maar kan. Die mensen zullen ook nog lang nare herinneringen hieraan overhouden..

Ik hoop iig dat deze afschuwelijke gebeurtenis niet voor niks is geweest en dat er nu ruimte is voor vrede in die omgeving.

Dat hoop Ik ook maar ik ben daar niet zo zeker van of het ook wel gebeurt

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:35

chocobroodje schreef:

Helemaal mee eens, ze leggen kleden over de lichamen, en er was 1 man die zette een kruisje neer. Maar met die separatisten komt er nooit geen vrede, die hebben geen hart :( Vreselijk gewoon.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:36

Als straks de rampplek is opgeruimd, zullen wij ons dan nog druk maken om wat daar gebeurd? Als de lichamen weer thuis zijn, zullen wij ons druk maken om de slachtoffers van die oorlog die nog zullen vallen?

Ik zie ook Facebookstatussen voorbij komen met een kaarsje voor de slachtoffers van de ramp, maar niet voor de stille getuigen van de oorlog. Die geweldige mensen die helpen om de lichamen te zoeken, die zelf al leven in angst en zich toch inzetten voor een ander. Ik vind het helden. In je eigen oorlog zo begaan zijn met je overleden medemens. Helden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:37

drawerlover schreef:
Ik begrijp jullie allemaal wel hoor. Ik heb ook zelf heel veel meegemaakt en ik vraag idd vaker om aandacht. Ik word al gepest en ik dacht eindelijk 7 weken er van af maar nu dit weer. Ik heb al veel stres komt dit erbij. Ik snap jullie allemaal en ik doe echt mijn best om er allemaal aan te werken maar ik heb zelfs moeite om dit te schrijven want dit kan ik even niet allemaal tegelijkertijd verwerken en als het jullie vrolijk maakt stap ik wel uit dit topic dan probeer ik op een andere manier mijn verdriet om Mijn vriendin te verwerken en kwijt te kunnen. Is jullie keuze

Waarom is het onze keuze? Wij weten niets van je achtergrond, dat je gepest wordt ed. Wij weten niets van de stress. Wat wij wel weten is dat praten helpt, en dat moet je vooral blijven doen, maar de dingen die je zegt en de dingen die je vraagt maken wel degelijk uit hoe anderen daarop reageren. Als jij zegt dat wij mogen kiezen of je blijft of niet, zet je jezelf weer weg in de slachtofferrol, waar je door al dat gepest al vaak genoeg in bent gedoken.

Dus beslis zelf wat je wilt. Blijf of ga weg maar laat de keuze niet aan een ander. Maar hou er wel rekening mee dat je niet alleen staat in je verdriet en je manier van reageren reacties oproept die je misschien nou net niet had willen horen.

Sterkte met het verwerken van je verdriet.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 19-07-14 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:37

@drawerlover Het is meer gewoon voor jezelf, je geeft aan niet vrolijk te worden door dit topic, lees/reageer dan anders niet meer. Wij kunnen je natuurlijk negeren en jij hebt recht om hier te reageren, maar als je zo door gaat zul je waarschijnlijk opmerkingen blijven krijgen.

Er zijn genoeg andere topics op bokt, zoek anders iets 'leukers' op. Uiteraard wil je je verdriet kwijt kunnen, maar ik ben bang dat dit niet de manier is.
Laatst bijgewerkt door DewiRox op 19-07-14 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:38

vuurneon schreef:
Als straks de rampplek is opgeruimd, zullen wij ons dan nog druk maken om wat daar gebeurd? Als de lichamen weer thuis zijn, zullen wij ons druk maken om de slachtoffers van die oorlog die nog zullen vallen?

Ik zie ook Facebookstatussen voorbij komen met een kaarsje voor de slachtoffers van de ramp, maar niet voor de stille getuigen van de oorlog. Die geweldige mensen die helpen om de lichamen te zoeken, die zelf al leven in angst en zich toch inzetten voor een ander. Ik vind het helden. In je eigen oorlog zo begaan zijn met je overleden medemens. Helden.

Hier ga ik volledig in mee, wat ontzettend mooi neergezet.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:39

Toch denk ik dat hier wel een keerpunt kan komen. Natuurlijk hebben ook die mensen een hart, maar het zijn mensen die jaren en jaren onderdrukt zijn geweest. Als je niks hebt, heb je ook niks te verliezen.... Maar onderschat het politieke gedeelte hier niet achter, heel de wereld zit er bovenop..

Citaat:
Helemaal mee eens, ze leggen kleden over de lichamen, en er was 1 man die zette een kruisje neer. Maar met die separatisten komt er nooit geen vrede, die hebben geen hart :( Vreselijk gewoon.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:39

drawerlover schreef:

In de slachtofferrol kruipen lost niets op. Wij zijn niet verantwoordelijk voor jouw gedrag, dat ben jij alleen. Of jij blijft of niet is jouw keuze. Hier word je niet gepest en je hebt alle recht om de berichten te negeren.

Ik denk dat je beter met je ouders over je verdriet kan praten nu dan zoeken naar nare filmpjes.

Sterkte meid. :(:)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:41

Je haalt me de woorden uit de mond vuurneon!

Laten we in deze mensen helpen en ondersteunen zoals ook voor deze mensen doen die daar tragisch om het leven zijn gekomen.

Deze levens zijn namelijk nog wel te redden.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:41

drawerlover schreef:

Nouja, niet om het een of ander, en wegjagen uit een topic is ook zeker niet de bedoeling, maar van wat ik zie neem jij nogal een slachtofferrol aan hier in het topic. Je bent niet de enige hier die een dierbare, bekende oid is verloren..maar wel de enige die er zo over blijft doorgaan en onrelevante dingen voor dit topic erbij zet (zoals je privé leven qua gepest worden, mod in je mailbox etc)
Denk dat als je dat achterwege laat en wat minder in slachtofferrol zit (begrijp me niet verkeerd, dat je een bekende verloren bent is hoe dan ook erg) het al een stuk beter zal gaan.
Praat met je ouders, vriendinnen..een huisdier (die praat misschien niet terug, maar daar kun je alles tegen zeggen zonder weerwoord te hoeven verwachten). Dat lucht meer op dan filmpjes en foto's van de ramp opzoeken. Tuurlijk het is erg, maar als je er zo mee zit zoals nu is het misschien verstandig die zaken nog even uit te stellen tot je het beter aan kan ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:42

Dat er gevraagd werd waar zij waren op het moment dat het gebeurde... Vraag aan een aantal willekeurige mensen waar zij waren op het moment van 9/11 en iedereen zou het ongetwijfeld nog wel weten. Dus ik kan me voorstellen dat veel mensen het nog wel weten.

Ik kan me nog een status herinneren van een meisje van mijn FB. Dear USA, Your 9/11 is our 24/7. Sincerely, Palestine....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:43

Overigens vind ik het ook niet gek dat er opportunisten zijn die bv in de koffers gaan graaien, want als je niets hebt, heb je ook weinig te verliezen en slechts alleen wat te winnen.

Het is vrij menselijk. Voor ons is het ondenkbaar, maar vanuit een ander referentiekader is het begrijpelijk.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:45

Ik denk dat ik gewoon uit het topic stap want dit is geen doen voor mij. Ofja dan reageer ik niet meer. Meelezen doe ik zeker wel

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:46

astwice schreef:
Die link, normaal zou ik er niet goed tegen kunnen, maar doordat ik vaker filmpjes van Vice kijk heb ik het erop gewaagd, maar het is niet schokkend en prachtig in beeld gebracht. Heel erg respectvol in beeld gebracht, mooie informatie en interviews van mensen die daar wonen en die het nu allemaal maar meemaken.

Dat vind ik dus ook... En inderdaad, wat de man ook al wel zegt, nu ineens is er wel de aandacht voor het hele gebeuren daar... Toch apart als je er zo over nadenkt..

Ik ben er echt naar van, een goede kameraad kende ook iemand aan boord, het is verschrikkelijk... Hoop echt dat er ooit een einde gaat komen aan het onnodige geweld in deze wereld.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:48

Dat er geroofd word had ik al verwacht mensen daar hebben weinig..keur het overigens niet goed..

Drawerlover denk dat je maar beter gewoon ff uit dit topic kan blijven.
Wat je typt is niet vaak te snappen of te begrijpen en denk dat t voor jezelf gewoon beter is als je niks zegt..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:49

Doe wat je zelf wil drawerlover. Maar ga niet op een andere plek vertellen hoe je uit dit topic bent weggejaagd of iets van dien aard. Sterkte.