De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:13

Ceriadwen schreef:
Volgens mij hebben we het over Wilders en de groep waar hij het over heeft bij zijn vraag "Willen jullie meer of minder".

Dat er nog veel meer mis is in de maatschappij vandaag de dag, dat is absoluut waar.

IK vind het niet een klein onderdeeltje, ik vind het een enorm onderdeel, met enorme gevolgen. IK vind het niet racistisch om de realiteit te benoemen.

De economische achterstand is geen factor, want er is namelijk een grote groep Marokkanen die het WEL goed doet, toch?

Problemen zijn er altijd al geweest in wijken met een achterstand, dat is dus zeker een factor. Lage lonen, laag opgeleid, minder woonomstandigheden zijn omstandigheden waar klerelijers uit voort komen.

Het is zeker een onderdeel maar je kan je afvragen of je vooral al dat punt moet blijven hameren. Zeker wanneer er ook problemen zijn die nog heel veel meer mensen aan gaan.

Dat het die groep is die Wilder bedoeld moet je het "minder, minder"door horen?

russel schreef:
Het groepje hangjongeren in de wijken die een spoor van vernieling, woninginbraak en schoffering trekt....

Maar daar groeit een grote groep uit die zwaar crimineel zijn! En dat wordt niet door de simpele discussieganger ingezien, omdat ze dat niet weten!

Voor wie blijf je dit steeds herhalen? Tot nu toe zegt iedereen dat er problemen zijn maar blijf jij in herhaling vallen :)

Ceriadwen

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:19

Er zijn toch een hele hoop Marrokkanen uit diezelfde wijken die het wel goed doen Fransje?

Dat de rest van de problemen in de huidige maatschappij als minder belangrijk gezien worden geeft wel aan hoe groot het probleem is. En daarnaast hebben we het over dit onderdeel van het maatschappelijke probleem. Het is wel een hele beste afleidingsmanoeuvre, dat moet ik zeker erkennen.

En je laatste zin snap ik niet.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:29

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:31

Ceriadwen schreef:
Er zijn toch een hele hoop Marrokkanen uit diezelfde wijken die het wel goed doen Fransje?

Dat de rest van de problemen in de huidige maatschappij als minder belangrijk gezien worden geeft wel aan hoe groot het probleem is. En daarnaast hebben we het over dit onderdeel van het maatschappelijke probleem. Het is wel een hele beste afleidingsmanoeuvre, dat moet ik zeker erkennen.

Dat er mensen zijn die het wel goed doen is mooi! Maar was dat vroeger niet al zo, de successtory van krantenjongen naar multimiljonair? Iets heet niet voor niets achterstandswijk. Neemt niet weg dat er iets aan gedaan moet worden!

Ja schreeuw heel hard en leg de focus op 1 ding dan hoef je over de rest niet te banketstaaf.

Eigenlijk hebben we het over Wilders en zijn uitspraken. Nu gaan die vaak over dit probleem en feitelijk is dat raar en maakt het dat veel mensen de PVV zien als een 1 issue-partij.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:32

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:37

fransje23 schreef:
Ceriadwen schreef:

Dat er mensen zijn die het wel goed doen is mooi! Maar was dat vroeger niet al zo, de successtory van krantenjongen naar multimiljonair? Iets heet niet voor niets achterstandswijk. Neemt niet weg dat er iets aan gedaan moet worden!

Ja schreeuw heel hard en leg de focus op 1 ding dan hoef je over de rest niet te banketstaaf.

Eigenlijk hebben we het over Wilders en zijn uitspraken. Nu gaan die vaak over dit probleem en feitelijk is dat raar en maakt het dat veel mensen de PVV zien als een 1 issue-partij.

Volgens jullie doet de meerderheid het goed, en die wonen toch echt in dat soort wijken. Het is niet een soort van successtory dan toch?

Toevallig hebben we het nu over een ding, dat klopt. Ik denk dat als je over andere maatschappelijke dingen wil discussiëren dat je dan een ander breder topic kan openen.

In mijn ogen is de PVV ook een one issue partij.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:09

Als we het hebben over de uitspraken van Geert Wilders dan hebben we het dus niet over de groep Marokkanen die problemen geeft, maar over alle Marokkanen. Dus is het logisch dat er steeds op de nuance gehamerd blijft worden dat er ook Marokkanen zijn die prima functioneren. En deze groep is nog altijd groter dan de "probleemgroep".

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:20

Ceriadwen schreef:
Alleen als er Marokkanen in het dorp vervelend zijn.

Het verschil is dat als ik in de supermarkt tegen een Molukker per ongeluk opbots en sorrie zeg dat ik dan hoor geeft niks hoor met een glimlach van een paardenstaart/baard (voor zover ze gezichtshaar hebben) en motorclubjas.

Bij een Marokkaan krijg ik na mijn sorrie alsnog een scheldkanonnade over me heen, inclusief disciriminerende, denigerende bedreigingen

Mijn ervaring met molukkers dateert van de middelbare school, en die hielden met machtspelletjes een monopolie tot voorkeursbehandeling in stand.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:24

russel schreef:
Was je bij een feestje van hun motorclub?

:') Wahaha....

Nee dorpsfeest/tentfeest in een hele nette Nederlandse gemeente net boven Utrecht.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:50

De kracht van Wilders is dar hij steeds shockeert en hierdoor weer volop de aandacht heeft.... En de lol die hij dan heeft is dat er dan een hele bos mensen over heen valt.

Zag hem vanmiddag weer op tv, zijn gezicht sprak boekdelen, zichtbaar lol wat zijn uitspraken nu weer te weeg brengen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:54

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:59

vreselijk idd maar ik zal er inhoudelijk niet meer op reageren (heb pagina's terug al zoiets opgeschreven nl.)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:03

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:03

Dat krantenbericht is suggestief en onwaar.
Wat de rechter namelijk gezegd heeft is dat deze jongen, ondanks zijn leeftijd, dusdanig onvolwassen en naïef was dat een gevangenisstraf meer kwaad dan goed zou doen (omdat hij een hoog risico op misbruik en geweld zou lopen, en hij te gevoelig voor slechte invloeden zou zijn). De rechter heeft zijn beslissing dus niet genomen vanwege een islamitische opvoeding. De jongen gaat ook niet vrijuit, er is immers een voorwaardelijke straf opgelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:05

Als wij een wet aanmaken waarin wordt gesteld dat ouders, verzorgers en familie OOK verantwoordelijk blijven voor als ze de voordeur uit zijn, dan zal dat inmens schelen.

Nu zien ze alles wat ze aan de andere kant van de voordeur uitvreten de verantwoording van de politie....inclusief de harde aanpak die ze thuis wel krijgen.

Laat ze verantwoordelijk worden voor de gehele opvoeding en dan zal dat enorm gaan schelen..
Dreigen met terugsturen zal al een hoop gaan schelen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:07

Dani schreef:
Dat krantenbericht is suggestief en onwaar.
Wat de rechter namelijk gezegd heeft is dat deze jongen, ondanks zijn leeftijd, dusdanig onvolwassen en naïef was dat een gevangenisstraf meer kwaad dan goed zou doen (omdat hij een hoog risico op misbruik en geweld zou lopen, en hij te gevoelig voor slechte invloeden zou zijn). De rechter heeft zijn beslissing dus niet genomen vanwege een islamitische opvoeding. De jongen gaat ook niet vrijuit, er is immers een voorwaardelijke straf opgelegd.

Nou prachtig, voorwaardelijk, dat zal zijn kijk op vrouwen vast veranderen, dat meisje is voor haar leven getraumatiseerd...

En jammer dat hij misbruik en geweld kan krijgen in de gevangenis, krijgt hij meteen een staaltje opvoeding die hij van zijn ouders nooit heeft gekregen! Schande!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:23

Ja hoor, iemand wordt vast een beter mens van in elkaar getrapt en verkracht worden en enkele maanden rondhangen met misdadigers. En uiteraard is dat vele malen wenselijker dan zo'n jongen op een andere manier aanpakken zodat hij de rest van zijn leven iets positiefs kan bijdragen aan de maatschappij. Of dát ook gebeurd is (een alternatieve aanpak dus) weet ik niet, en zo niet: schande, dat zou wel moeten. Maar zo'n jongen in de gevangenis kieperen wordt niemand beter van. Zijn slachtoffer niet, zijn ouders niet, hij niet, en de rest van de wereld óók niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:25

Ceriadwen schreef:
Volgens jullie doet de meerderheid het goed, en die wonen toch echt in dat soort wijken.
Ik weet niet wie 'jullie' zijn, maar hier in het topic is dat op die manier niet gezegd, en het bewijst of ondersteunt ook niet het punt dat je wilt maken.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:27

Russel, nu trek je wel wat voorbarige conclusies hoor. Nog afgezien van het feit dat dit een oud verhaal is, is het afkomstig van de Daily Mail. Een blad dat niet bepaald bekend staat om objectieve en gedegen berichtgeving. Verder valt op internet vrij vlot te vinden dat het iets anders in elkaar zit dan ‘grote gemene jongen verkracht weerloos onschuldig meisje’.

Een citaat van de Mail Online, dat de Telegraaf blijkbaar niet heeft gevonden of ‘vergat’ over te nemen:

Addressing Rashid, the judge said: ‘I accept this was a case where the girl was quite willing to have sexual activity with you. But the law is there to protect young girls, even though they are perfectly happy to engage in sexual activity.’

Verder is de dader niet gewoon vrijgelaten, maar onder toezicht gesteld en is daarnaast een voorwaardelijke straf opgelegd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:31

Dani schreef:
Maar zo'n jongen in de gevangenis kieperen wordt niemand beter van.

Dat is dan ook niet het doel... het gaat om ordinaire wraakzucht.

Dat blijkt keer op keer weer. Het doel is niet om die jongen wat te leren, want dat doet het aantoonbaar niet. Het doel is ook niet om de problemen op te lossen, want dat doet het aantoonbaar niet. Het doel is niet om soortgelijke situaties in de toekomst te voorkomen, want dat doet het aantoonbaar niet.

Dan hou je over: gewoon wraak en het fijn aanwakkeren van het vuurtje.

(En dat zie je steeds weer in deze discussie. Het is allang becijferd en bewezen dat het aanpakken van armoede en slechte scholing veel beter helpt dan meer repressie en meer straf. Dat voorkomt misdrijven: minder mensen worden slachtoffer. En ook nog eens voor minder geld. Rationele keuze dus... maar nee. Want preventie is zwak, dus liever laten we de situatie bestaan waarin 2 levens negatief beinvloed worden.)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:15

Gevangenisstraf is helaas noodzakelijk om het slachtoffer erkenning te geven en in de hoop dat de dader een lesje leert. Dit laatste is vaak niet het geval omdat straf moet voldoen aan een heel aantal voorwaarden wil het succesvol zijn. En die voorwaarden zijn meestal niet haalbaar. Onder toezicht kun je als dader wel veel leren en wordt de kans op recidive wel vermindert. Dus ja dit is effectiever. (wat ook weer niet wil zeggen dat het altijd afdoende helpt).
Wat ik in het stukje lees is niet dat men bang is dat de jongen in de bajes in elkaar gemept wordt, maar dat hij door de slechte invloeden daar er slechter uitkomt dan hij er in zou gaan. Volgens mij schiet je dan je doel voorbij.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:06

Shadow0 schreef:
Ceriadwen schreef:
Volgens jullie doet de meerderheid het goed, en die wonen toch echt in dat soort wijken.
Ik weet niet wie 'jullie' zijn, maar hier in het topic is dat op die manier niet gezegd, en het bewijst of ondersteunt ook niet het punt dat je wilt maken.

Nou snap ik er niks meer van, zijn het merendeel van de Marrokkanen nou crimineel of niet volgens jou?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:21