Op 1 t/m 3 allerlei mij relatief onbekende (nieuwe) partijen... Jammer dat ik me daar niet in verdiept heb

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jans schreef:Als er maar zo weinig banen beschikbaar zijn moeten we ons dan niet even achter de oren krabben en als de sodemieter kijken hoe we banen waar we nu mensen voor uit het buitenland laten komen aantrekkelijker maken voor de Nederlandse werkloze?
Rinske schreef:Er zijn onder het afgelopen VVD/PVV/CDA bewind 110.000 werklozen bijgekomen, dus ik betwijfel of je voor werkgelegenheid bij hen aan het juiste adres bent. Maar goed, korte kreten zijn makkelijker te onthouden dan uitgebreide plannen.
Rinske schreef:Jans schreef:Als er maar zo weinig banen beschikbaar zijn moeten we ons dan niet even achter de oren krabben en als de sodemieter kijken hoe we banen waar we nu mensen voor uit het buitenland laten komen aantrekkelijker maken voor de Nederlandse werkloze?
SP wil die lonen gelijktrekken, de lonen van veel Oost-Europeanen zijn een stuk lager, omdat ze hier niet ingeschreven zijn. Zo is het voor bedrijven goedkoper om deze krachten in te huren. En Oost-Europeanen houden ook nog veel meer netto over dan de NL'ers, omdat ze daar minder hoeven af te dragen.
Er zijn onder het afgelopen VVD/PVV/CDA bewind 110.000 werklozen bijgekomen, dus ik betwijfel of je voor werkgelegenheid bij hen aan het juiste adres bent. Maar goed, korte kreten zijn makkelijker te onthouden dan uitgebreide plannen.
gummie schreef:Rinske schreef:Er zijn onder het afgelopen VVD/PVV/CDA bewind 110.000 werklozen bijgekomen, dus ik betwijfel of je voor werkgelegenheid bij hen aan het juiste adres bent. Maar goed, korte kreten zijn makkelijker te onthouden dan uitgebreide plannen.
Onder de SP was dat natuurlijk nooit gebeurd in crisistijd
Electra63 schreef:Rinske schreef:SP wil die lonen gelijktrekken, de lonen van veel Oost-Europeanen zijn een stuk lager, omdat ze hier niet ingeschreven zijn. Zo is het voor bedrijven goedkoper om deze krachten in te huren. En Oost-Europeanen houden ook nog veel meer netto over dan de NL'ers, omdat ze daar minder hoeven af te dragen.
Er zijn onder het afgelopen VVD/PVV/CDA bewind 110.000 werklozen bijgekomen, dus ik betwijfel of je voor werkgelegenheid bij hen aan het juiste adres bent. Maar goed, korte kreten zijn makkelijker te onthouden dan uitgebreide plannen.
Wie heeft belang bij goedkope werknemers uit Oost-Europa? Werkgevers
Rinske schreef:gummie schreef:Onder de SP was dat natuurlijk nooit gebeurd in crisistijd
Dat weten we niet want die heeft nog nooit geregeerd hè. Dus bij voorbaat wegstrepen heeft dan niet zoveel zin
.
Rinske schreef:[***] schreef:Als er maar zo weinig banen beschikbaar zijn moeten we ons dan niet even achter de oren krabben en als de sodemieter kijken hoe we banen waar we nu mensen voor uit het buitenland laten komen aantrekkelijker maken voor de Nederlandse werkloze?
SP wil die lonen gelijktrekken, de lonen van veel Oost-Europeanen zijn een stuk lager, omdat ze hier niet ingeschreven zijn. Zo is het voor bedrijven goedkoper om deze krachten in te huren. En Oost-Europeanen houden ook nog veel meer netto over dan de NL'ers, omdat ze daar minder hoeven af te dragen.
Sunshine80 schreef:Ik weet het nog steeds niet!!![]()
Word er helemaal gek van! Ik heb nog wel even om na te denken, maar ik weet het gewoon niet. Voorgaande jaren kwam ik er nog wel uit, stemwijzer proberen, partijprogramma's doorlezen... Heb ik nu ook gedaan, maar ik kom er niet uit.
Heeft er iemand suggesties? (om zelf tot een gefundeerde beslissing te komen dus)