Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

gummie

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:37

Ik bewust net pas de stemwijzer ingevuld:
Op 1 t/m 3 allerlei mij relatief onbekende (nieuwe) partijen... Jammer dat ik me daar niet in verdiept heb :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:38

Jans schreef:
Als er maar zo weinig banen beschikbaar zijn moeten we ons dan niet even achter de oren krabben en als de sodemieter kijken hoe we banen waar we nu mensen voor uit het buitenland laten komen aantrekkelijker maken voor de Nederlandse werkloze? :=

SP wil die lonen gelijktrekken, de lonen van veel Oost-Europeanen zijn een stuk lager, omdat ze hier niet ingeschreven zijn. Zo is het voor bedrijven goedkoper om deze krachten in te huren. En Oost-Europeanen houden ook nog veel meer netto over dan de NL'ers, omdat ze daar minder hoeven af te dragen.

Er zijn onder het afgelopen VVD/PVV/CDA bewind 110.000 werklozen bijgekomen, dus ik betwijfel of je voor werkgelegenheid bij hen aan het juiste adres bent :+ . Maar goed, korte kreten zijn makkelijker te onthouden dan uitgebreide plannen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:39

Afbeelding

:j

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:40

HAHAHAHAHAHAHAHA OMG _O- _O- _O- _O- _O_ _O_ .

GamblersCup

Ik ben blij dat ik niet meer op die sukkels uit NL hoef te stemmen.... wat een gelul in de ruimte, loze beloftes en onzin wordt er weer uitgespuugd door die kereltjes die NL wel weer even iut de crisis willen halen. Het wordt toch weer drie keer niks daarzo.
En dan een premier die vindt dat "werkend Nederland" het beter moet krijgen wat betreft belasting... en wat dan met de mensen die niet kunnen werken? Wat een banketstaaf joh!

Niet dat er hier zoveel betere of slimmere zitten... hier stem ik helemaal niet. Als de politiek nu eens ÈÈN keer DOET wat ze beloven, dan zou ik fanatiek gaan stemmen. Maar dat gebeurt toch nooit.

De laatste keer stemmen in NL heb ik op de partij voor de dieren gestemd. Gewoon, omdat die tenminste 1 goed doel hebben waar ik achter sta, het een kleine partij was die wel wat stemmen kon gebruiken en ik mijn stem niet verloren wilde laten gaan (gaat het dan niet automatisch naar de grootste partij ofzo?).

gummie

Rinske schreef:
Er zijn onder het afgelopen VVD/PVV/CDA bewind 110.000 werklozen bijgekomen, dus ik betwijfel of je voor werkgelegenheid bij hen aan het juiste adres bent :+ . Maar goed, korte kreten zijn makkelijker te onthouden dan uitgebreide plannen.

Onder de SP was dat natuurlijk nooit gebeurd in crisistijd :+

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:41

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:41

Rinske schreef:
Jans schreef:
Als er maar zo weinig banen beschikbaar zijn moeten we ons dan niet even achter de oren krabben en als de sodemieter kijken hoe we banen waar we nu mensen voor uit het buitenland laten komen aantrekkelijker maken voor de Nederlandse werkloze? :=

SP wil die lonen gelijktrekken, de lonen van veel Oost-Europeanen zijn een stuk lager, omdat ze hier niet ingeschreven zijn. Zo is het voor bedrijven goedkoper om deze krachten in te huren. En Oost-Europeanen houden ook nog veel meer netto over dan de NL'ers, omdat ze daar minder hoeven af te dragen.

Wie heeft belang bij goedkope werknemers uit Oost-Europa? Werkgevers :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:42

gummie schreef:
Rinske schreef:

Dat weten we niet want die heeft nog nooit geregeerd hè :+ . Dus bij voorbaat wegstrepen heeft dan niet zoveel zin :+ .

Mjetterd

Electra63 schreef:
Als je bij een gezin thuis werkt, zal je niet (veel) meer dan een minimuminkomen verdienen

Bijzondere aanname :)

Rinske

Electra63 schreef:
Rinske schreef:

Wie heeft belang bij goedkope werknemers uit Oost-Europa? Werkgevers :D

En wat stemmen die doorgaans? Juistem :)* :') :D .

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:45

Rinske schreef:
gummie schreef:

Dat weten we niet want die heeft nog nooit geregeerd hè :+ . Dus bij voorbaat wegstrepen heeft dan niet zoveel zin :+ .

Precies, dus je kunt geen causaal verband aantonen tussen VVD in de regering en toename van het aantal werklozen, omdat je niet weet of het bij ontbreken van VVD niet was toegenomen :-) Dan zijn we het dus feitelijk eens ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:46

Zouden we dan eens niet wat moeten doen aan in NL werken maar ergens anders belasting betalen? :+ Je werkt toch hier? Dan gaat je loonbelasting ook naar hier. Zul je zien dat er ineens meer inkomens voor de staat zijn :+

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:48

Ik weet het nog steeds niet!! |o

Word er helemaal gek van! Ik heb nog wel even om na te denken, maar ik weet het gewoon niet. Voorgaande jaren kwam ik er nog wel uit, stemwijzer proberen, partijprogramma's doorlezen... Heb ik nu ook gedaan, maar ik kom er niet uit.
Heeft er iemand suggesties? (om zelf tot een gefundeerde beslissing te komen dus)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:48

GamblersCup schreef:
En dan een premier die vindt dat "werkend Nederland" het beter moet krijgen wat betreft belasting...

Maar wel de belasting naar 21% verhoogd :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:49

Mjetterd schreef:
Electra63 schreef:
Als je bij een gezin thuis werkt, zal je niet (veel) meer dan een minimuminkomen verdienen

Bijzondere aanname :)

Nee hoor, dat is gewoon inzicht en kennis hebben van de reguliere salarissen in Nederland, uitzonderingen daargelaten :D

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:50

Chubby schreef:
GamblersCup schreef:
En dan een premier die vindt dat "werkend Nederland" het beter moet krijgen wat betreft belasting...

Maar wel de belasting naar 21% verhoogd :+

Afhankelijk van welke belasting je bedoelt, zou dat voor een grote groep mensen een hele prettige verlaging betekenen *\o/*

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:51

Jans schreef:
Zouden we dan eens niet wat moeten doen aan in NL werken maar ergens anders belasting betalen? :+

Eh, dat is al zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:52

Shadow, ik reageerde op dit bericht :D

Ik weet niet precies hoe het zit, maar wel dat ze veel meer overhouden klaarblijkelijk :+

Rinske schreef:
[***] schreef:

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:52

Sunshine80 schreef:
Ik weet het nog steeds niet!! |o

Word er helemaal gek van! Ik heb nog wel even om na te denken, maar ik weet het gewoon niet. Voorgaande jaren kwam ik er nog wel uit, stemwijzer proberen, partijprogramma's doorlezen... Heb ik nu ook gedaan, maar ik kom er niet uit.
Heeft er iemand suggesties? (om zelf tot een gefundeerde beslissing te komen dus)

Wil je stemmen op een beoogde regeringspartij? Ja, dan VVD of PVDA, nee? Dan een "tegenstem"? Of wil je stemmen op een partij die je zou willen zien om mee te regeren? Dus als 3e partij? Liberaal? Conservatief? Christelijk uitgangspunt? Of je kijkt naar je werk/studie? Werk je bij defensie? VVD Wil je het onderwijs hervormen? D66

M.a.w. gewoon een lijstje maken wat je belangrijk vindt en dan strepen maar :D

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:55

Hmmm... Sjah, ik werk en ik studeer. Ben nu gewoon in loondienst van een commecieel bedrijf, maar doe de PABO, dus voor mij is ook belangrijk wat er in het onderwijs gebeuren gaat. De langstudeerboete moet eruit ( :D )! Ik heb geen Christelijk uitgangspunt, SGP valt af. Abortus- en Euthanasiewet vind ik belangrijk, samen met de zorg en nog wel meer dingen. Een lijstje, ga ik dat eens proberen.

Volgens mij hang ik tussen links en rechts in.
Laatst bijgewerkt door Sunshine80 op 12-09-12 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:56

Jans:
Vraag:
"Betalen onze oostblok werknemers Nederlandse belasting tarieven? Zo niet, dan is het toch oneerlijke concurrentie. Plus dat erbij komt dat de staat ook nog eens een hoop mis loopt.

Antwoord:
De vraag is niet zonder meer te beantwoorden, omdat het afhangt van de aard van het dienstverband. Gaat het om detachering door een Oost-Europees bedrijf, uitzendwerk via een Oost-Europees uitzendbureau, seizoensarbeid of vast werk? Een Oost-Europeaan die minder dan 183 dagen in Nederland verblijft, betaalt in zijn thuisland belasting en premies. Datzelfde geldt ook in het geval van detachering door een Oost-Europees bedrijf."

En dat zie je hier in de omgeving heel veel. Poolse busjes vol arbeidskrachten, waarbij de busjes vaak Belgische of Oost-Europese kentekens hebben (en dan uitzendbureaureclame in thuisland-taal erop).

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:57

Ja die "gastarbeiders" bedoel ik ook :j die dus inderdaad belasting afdragen in eigen land.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:58

gummie schreef:
Afhankelijk van welke belasting je bedoelt, zou dat voor een grote groep mensen een hele prettige verlaging betekenen *\o/*

Je weet wel wat ik bedoel met verhogen toch? ;)