wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:44

:D Ja dat is toch leuk? Als iedereen het eens is, dan is het geen discussie en niet leuk!

Doodknuffelen is een uitspraak en mag gezegd worden....doe ik met mijn dieren en die vinden het ook niet leuk, misschien wil de crimineel wel diep in zijn hartj heel hard aangepakt worden, karma en vind hij het lekker en wacht hij daar op....voer voor psychologen.. :+

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:45

We moeten oppassen dat we geen zondebokken maken, daar wordt de wereld niet mooier van. De geschiedenis heeft ons dit al geleerd .... toch????

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:45

lifaya schreef:
Suuskipje schreef:
Nee want autochtone Nederlanders doen hier helemaal niet aan. Zie nog zo voor me dat mijn hoogbejaarde buurvrouw door een blonde knul met blauwe ogen van haar tas beroofd wordt, op de grond gegooit wordt en nog een trap na krijgt. Ik stond boven op mn kamer en kon dus niet ingrijpen.

Maar daar let dan weer niemand op he, zodra het om een allochtoon gaat schreeuwen ze het van de daken, is het een autochtoon is het opeens niet meer zo belangruijk

gelul............ google eens op de cijfers van het CBS

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:46

lifaya schreef:
Suuskipje schreef:
Nee want autochtone Nederlanders doen hier helemaal niet aan. Zie nog zo voor me dat mijn hoogbejaarde buurvrouw door een blonde knul met blauwe ogen van haar tas beroofd wordt, op de grond gegooit wordt en nog een trap na krijgt. Ik stond boven op mn kamer en kon dus niet ingrijpen.

Maar daar let dan weer niemand op he, zodra het om een allochtoon gaat schreeuwen ze het van de daken, is het een autochtoon is het opeens niet meer zo belangruijk

Dat noemen ze nou beeldvorming. ;)
Neemt niet weg dat bepaalde bevolkingsgroepen meer last vormen dan andere en dat dat moet worden aangepakt, ook als dat betekent dat de politie bijv. meer bevoegheden/ruimere vrijheid tot eigen initiatief moet krijgen.
Van die groepen jongeren die een buurt terroriseren, het komt voor, daar hoeven we niet de kop in het zand te steken. Volgens mij pleitte Lubbers indertijd al voor een strafkamp voor zulke jongeren. Nou heeft dat weinig zin waarschijnlijk, maar ze steviger bij de kraag vatten en zorgen dat ze geen machtsgevoelens kunnen ontwikkelen door het terroriseren van anderen, graag.

KiWiKo

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:48

ik ben het voor hard aanpakken van elke jongere en diens ouders als dat zo moet..........

ik heb geen zin meer in het op moeten letten of mijn bezit wel veilig is............

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:48

KiWiKo schreef:

Ik heb het niet over cijfers maar over dat men altijd schreeuwt ' zie je wel, allochtonen weer he' terwijl men dat niet doet als een autochtoon het heeft gedaan ;)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:49

KiWiKo schreef:
ik heb hier meningsverschillen met mensen waar ik echt gek op ben........... en hee, zo werkt het :)

:)) :+:

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:50

russel schreef:
:D Ja dat is toch leuk? Als iedereen het eens is, dan is het geen discussie en niet leuk!

Doodknuffelen is een uitspraak en mag gezegd worden....doe ik met mijn dieren en die vinden het ook niet leuk, misschien wil de crimineel wel diep in zijn hartj heel hard aangepakt worden, karma en vind hij het lekker en wacht hij daar op....voer voor psychologen.. :+

Je hebt criminelen die wel degelijk een grote berekening van hun pakkkans maken: wat levert het mij op en wat is het risico. Daar helpt repressief beleid wel degelijk (overigens is witteboordencriminaliteit een enorm aandeel in dit soort criminaliteit, we hebben het altijd maar over wat die kruimeldief de samenleving aandoet, maar grote belastingontduikers en keurige steenrijke criminelen bestaan ook...)

Je hebt ook een grote groep criminelen met psychiatrische problematiek (veel gevangenen in Nederland hebben een onderliggende problematiek op dat vlak) of uit 'gestoorde' milieus en lagen uit de bevolking en daar helpt repressie helaas veel minder.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:50

KiWiKo schreef:
heeei dat is een discussie ;)

ik heb hier meningsverschillen met mensen waar ik echt gek op ben........... en hee, zo werkt het :)

kom met argumenten zoals je ook aan de dinertafel zou komen, dan ben je aan het discuseren :)

Was dit een reactie op mij? Want dan heb je mijn bericht niet goed begrepen :P want daar pleit ik juist voor. Een inhoudelijke respectvolle discussie. Maar op het moment dat er dan als argument gebruikt wordt dat de andere oogkleppen op zou hebben of alleen wil 'knuffelen' dan is wat mij betreft de discussie voorbij. Dat zijn geen argumenten en op die manier kun je geen discussie voeren maar alleen maar wellus nietus roepen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:51

lifaya schreef:
KiWiKo schreef:

Ik heb het niet over cijfers maar over dat men altijd schreeuwt ' zie je wel, allochtonen weer he' terwijl men dat niet doet als een autochtoon het heeft gedaan ;)

Citaatje..
Laatst stond er in de krant dat Marokkanen voor 80% van de criminaliteit in de stad Utrecht zorgden. Als je dat afzet tegen hun aandeel in de bevolking van 8,5% en het aandeel van de autochtonen in de bevolking, kun je zo uitrekenen dat de Utrechtse Marokkanen zich minstens 65 keer zo vaak crimineel gedragen als de autochtonen aldaar.

Bron: http://www.heemland.nl/hl21-Criminalite ... htonen.htm

En dan is het een tekst van 2001, 9! jaar geleden....

Dan verbaast het mij niet dat de stad Utrecht hoog scoort met PVV

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:51

@Krips: das ook geen discussieren, maar debatteren. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:53

Wij zouden een partij in de regering moeten zijn....de bokt-partij

RoodZonnetje

Goh ik hoop toch dat Bokt hier snel gaat ingrijpen. Want er wordt hier weer een hele hoop over één kam geschoren... Ik begrijp dat echt niet, dat zelfs Bokt vrijheid van meningsuiting belangrijker lijkt te vinden dan het bestraffen van discriminatie...

Ik begin de mensheid steeds meer te hekelen. Man man wat een idiote "discussie" is dit. Alleen maar verdeeldheid, ipv elkaar proberen te begrijpen en samen na te denken over hoe nu verder...

Krips

randalinpony schreef:
russel schreef:

Je hebt criminelen die wel degelijk een grote berekening van hun pakkkans maken: wat levert het mij op en wat is het risico. Daar helpt repressief beleid wel degelijk (overigens is witteboordencriminaliteit een enorm aandeel in dit soort criminaliteit, we hebben het altijd maar over wat die kruimeldief de samenleving aandoet, maar grote belastingontduikers en keurige steenrijke criminelen bestaan ook...)

Je hebt ook een grote groep criminelen met psychiatrische problematiek (veel gevangenen in Nederland hebben een onderliggende problematiek op dat vlak) of uit 'gestoorde' milieus en lagen uit de bevolking en daar helpt repressie helaas veel minder.

Maar ik denk dat je strenger straffen helemaal los moet zien van deze discussie. Ik ben het namelijk totaal niet eens met de PVV en ik ben links. Ik vind ook dat allochtonen vaak een achterstandspositie hebben en dat dat niet voort komt uit de Islam of hun achtergrond maar heel andere redenen daarvoor verantwoordelijk zijn. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen voorstander ben voor zwaarder straffen. Alle Nederlandse criminelen, voornamelijk de lichte criminaliteit mag best wat harder aangepakt worden. Maar ik zie ook baat bij het zorgen dat die crimineel dan niet weer in slechte zaken vervalt en niet alleen straffen en weer verder gaan.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:54

russel schreef:
lifaya schreef:

Citaatje..
Laatst stond er in de krant dat Marokkanen voor 80% van de criminaliteit in de stad Utrecht zorgden. Als je dat afzet tegen hun aandeel in de bevolking van 8,5% en het aandeel van de autochtonen in de bevolking, kun je zo uitrekenen dat de Utrechtse Marokkanen zich minstens 65 keer zo vaak crimineel gedragen als de autochtonen aldaar.

Bron: http://www.heemland.nl/hl21-Criminalite ... htonen.htm

En dan is het een tekst van 2001, 9! jaar geleden....

Dan verbaast het mij niet dat de stad Utrecht hoog scoort met PVV

Anderzijds heeft de Marokkaan een veel grotere kans gepakt te worden want die wordt eerder aangehouden.

Zie je een jong Nederlands ventje in een dure mercedes, denk je: 'Die heeft ie van papa'

Zie je een jong Marokkaans ventje in zon auto, denk je: 'Die heeft ie gejat.' :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:55

Krips schreef:
KiWiKo schreef:
heeei dat is een discussie ;)

kom met argumenten zoals je ook aan de dinertafel zou komen, dan ben je aan het discuseren :)

Was dit een reactie op mij? Want dan heb je mijn bericht niet goed begrepen :P want daar pleit ik juist voor. Een inhoudelijke respectvolle discussie. Maar op het moment dat er dan als argument gebruikt wordt dat de andere oogkleppen op zou hebben of alleen wil 'knuffelen' dan is wat mij betreft de discussie voorbij. Dat zijn geen argumenten en op die manier kun je geen discussie voeren maar alleen maar wellus nietus roepen :)

nee sorrie............. heb niks met jou........... absoluut niet persoonlijk aan te nemen :)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:55

Zo weer 20 bladzijdes verder dan vannacht en het gaat weer lekker hard tegen elkaar. Doe mij best om weer helemaal bij te lezen, maar dit gaat wel erg snel.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:56

Kiwiko? Wat bedoel je?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:57

op dit moment ziet her her wel naar uit dat ik het zorgvraagstuk ga beargumenteren in de kamer..............

KiWiKo

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:58

Krips............. heel simpel................. en heel vervelend........ maar ik heb niks met jou of je argumenten.......... sorrie

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:58

Krips schreef:
Citaat:
Maar ik denk dat je strenger straffen helemaal los moet zien van deze discussie. Ik ben het namelijk totaal niet eens met de PVV en ik ben links. Ik vind ook dat allochtonen vaak een achterstandspositie hebben en dat dat niet voort komt uit de Islam of hun achtergrond maar heel andere redenen daarvoor verantwoordelijk zijn. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen voorstander ben voor zwaarder straffen. Alle Nederlandse criminelen, voornamelijk de lichte criminaliteit mag best wat harder aangepakt worden. Maar ik zie ook baat bij het zorgen dat die crimineel dan niet weer in slechte zaken vervalt en niet alleen straffen en weer verder gaan.

Zwaarder straffen heeft zin als het afschrikwekkend en daardoor preventief werkt. En uit onderzoek blijkt dat het voor een aantal delicten helaas weinig uitmaakt om zwaarder te straffen.
Ik vind overigens ook dat een strakkere aanpak van overlast belangrijk is hoor.

Maar goed, das een andere discussie idd.

Heb ik jou over het hoofd gezien op de kieslijst dan Kiwiko?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:59

Hoezo heb je niks met mij of met mijn argumenten? Wat ik dat voor iets raars? Hoe bedoel je dat nou weer? En waarom zou je iets met mij moeten hebben of met mijn argumenten? Je filterd mij ertussen uit wil je zeggen? Waarom dat?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:01

randalinpony schreef:
Anderzijds heeft de Marokkaan een veel grotere kans gepakt te worden want die wordt eerder aangehouden.

Zie je een jong Nederlands ventje in een dure mercedes, denk je: 'Die heeft ie van papa'

Zie je een jong Marokkaans ventje in zon auto, denk je: 'Die heeft ie gejat.' :D

Dat vind ik nu weer niet. Op sommige plaatsen komt de politie liever niet, omdat zij zich ook niet meer veilig voelen.
Hier in gorinchem is de brandweer weggegaan, omdat ze hun werk niet konden doen door de marrokaanse jeugd (die dus ook verantwoordelijk waren voor de brandjes)

Die gedachtegang maak ik me trouwens ook schuldig aan. :o
Is ook niet gek, want een zakeman kun je er in veel gevallen uithalen op uiterlijk en ook meestal wel de zoon van een zakenman als hij wordt vertrouwd met papa's dure auto :o
Een Nederlander met een niet zo bnette uitstaling verdenk ik er ook van :o

(niet gejat, maar niet via de nette weg verdient denk ik dan :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:01

Lovely schreef:
Splinter omdat links midden socialer is voor de zwakkere kant van onze samenleving.

En daar zit de kern. Links is TE sociaal. Er wordt nog veel te veel met uitkeringen gefraudeerd. Rechts is daar veel meer op gefocussed dan links. En dat is nodig, want anders is er straks geen sociaal stelsel meer.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:02

lifaya schreef:
KiWiKo schreef:

Dat is opzich heel erg logisch, denk je niet? :)