Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 19:08

odetteke schreef:
In mijn ogen is het best goed mogelijk dat wat er in aruba gebeurd is echt een ongeluk is geweest waarna er in paniek gehandeld is en al het gedoe daarna pas voor een echte ontsporing heeft gezorg (er vanuit gaand dat hij echt schuldig is en er niet ingeluisd is ;))

Dit denk ik inderdaad ook. Plus de mogelijkheid om het lijk met een boot ver weg te dumpen. Dat had ie nu natuurlijk niet...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 19:45

http://www.nu.nl/buitenland/2269693/adv ... stopt.html

Advocaat Van der Sloot stopt
Uitgegeven: 14 juni 2010 17:47
Laatst gewijzigd: 14 juni 2010 17:50

LIMA - Máximo Altez, de advocaat van de in Peru van moord verdachte Joran van der Sloot, legt de zaak zeer binnenkort neer, omdat zijn familie 'veel problemen heeft gehad'.

Dat meldde het Peruaanse radiostation RPP maandag. Volgens het radiostation zei Altez dat er in de komende dagen familie van Van der Sloot naar Peru komt om een nieuwe advocaat te zoeken.

De familie van de eind mei vermoorde, 21-jarige Peruaanse Stephany Flores Ramírez, wil een levenslange gevangenisstraf voor Van der Sloot.

Een raadsman van de familie zou met extra bewijzen komen om die eis te rechtvaardigen. De aanklacht luidt momenteel moord met voorbedachte rade, waarvoor de maximumstraf in Peru 35 jaar cel is.

Bekentenis

De 22-jarige Van der Sloot wordt ervan verdacht Flores op 30 mei in zijn hotelkamer in de Peruaanse hoofdstad Lima te hebben vermoord.

Hij heeft tegenover de Peruaanse politie een bekentenis afgelegd waarin hij stelt de vrouw in een vlaag van woede te hebben omgebracht. Hij verblijft in een gevangenis in het noorden van Lima in afwachting van zijn proces.

© ANP

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 19:58

geloof me nou........... als JOran straks veroordeeld is en vast zit...... komt de beerput wel los :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:34

ThePast03 schreef:
http://www.nu.nl/buitenland/2269693/adv ... stopt.html

Advocaat Van der Sloot stopt
Uitgegeven: 14 juni 2010 17:47
Laatst gewijzigd: 14 juni 2010 17:50

LIMA - Máximo Altez, de advocaat van de in Peru van moord verdachte Joran van der Sloot, legt de zaak zeer binnenkort neer, omdat zijn familie 'veel problemen heeft gehad'.

Dat meldde het Peruaanse radiostation RPP maandag. Volgens het radiostation zei Altez dat er in de komende dagen familie van Van der Sloot naar Peru komt om een nieuwe advocaat te zoeken.

De familie van de eind mei vermoorde, 21-jarige Peruaanse Stephany Flores Ramírez, wil een levenslange gevangenisstraf voor Van der Sloot.

Een raadsman van de familie zou met extra bewijzen komen om die eis te rechtvaardigen. De aanklacht luidt momenteel moord met voorbedachte rade, waarvoor de maximumstraf in Peru 35 jaar cel is.

Bekentenis

De 22-jarige Van der Sloot wordt ervan verdacht Flores op 30 mei in zijn hotelkamer in de Peruaanse hoofdstad Lima te hebben vermoord.

Hij heeft tegenover de Peruaanse politie een bekentenis afgelegd waarin hij stelt de vrouw in een vlaag van woede te hebben omgebracht. Hij verblijft in een gevangenis in het noorden van Lima in afwachting van zijn proces.

© ANP

Ja dat was te verwachten, kans op een eerlijk proces lijkt een utopie zo, wellicht normaal in die landen maar voor ons rechtsgevoel niet echt lekker

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:12

ThePast03 schreef:
MamboBeach schreef:
Waarom moet iemand anders gaan denken ThePast03?

Misschien hebben ze zijn verklaring gelezen, begrepen dat er zelfs bloedspetters zijn gevonden op de polo die hij aan had?
Kan me niet voorstellen dat er nu nog mensen zijn die denken dat Joran onschuldig is eigenlijk.

Ik wilde het ook aankijken en niet gelijk oordelen, zo wereldvreemd is dat toch niet?
Probeer het meestal van 2 kanten te bekijken...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:15

Heb net op een ander forum foto's gezien van wat gevangen elkaar aan doen daar in die landen. Heb ook begrepen dat Joran voor elk afzonderlijk feit daar bestraft kan worden (dus ook voor het stelen van de auto) en dat het dan wel 100 jaar gevangenisstraf kan worden.

Hoe vreselijk ik het ook allemaal vind wat er gebeurd is en hoe vreselijk Joran ook is, van mij mag hij zijn straf in Nederland of Aruba uitzingen. Als dat niet kan hoop ik dat ze hem op zijn minst de doodstraf gunnen.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:41

ThePast03 schreef:
Hoe vreselijk ik het ook allemaal vind wat er gebeurd is en hoe vreselijk Joran ook is, van mij mag hij zijn straf in Nederland of Aruba uitzingen. Als dat niet kan hoop ik dat ze hem op zijn minst de doodstraf gunnen.
Waarom? Ik gun een niet-crimineel liever een fijne toekomst.

MamboBeach

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:42

ThePast03, wat doen ze elkaar aan dan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:47

HLPhoto schreef:
ThePast03 schreef:
Waarom? Ik gun een niet-crimineel liever een fijne toekomst.

Omdat je in zo'n gevangenis beter dood kunt zijn, dan levend.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:48

ik heb een foto van Joran over een week.............

maar die is niet boktwaardig vrees ik :D :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:57

ThePast03 schreef:
Heb net op een ander forum foto's gezien van wat gevangen elkaar aan doen daar in die landen. Heb ook begrepen dat Joran voor elk afzonderlijk feit daar bestraft kan worden (dus ook voor het stelen van de auto) en dat het dan wel 100 jaar gevangenisstraf kan worden.

Het is inderdaad hard wat daar gebeurt in die gevangenissen en dat zou ik hem absoluut niet gunnen, maar ik vind absoluut niet dat hij zijn straf in Nederland uit zou mogen zitten. Ten eerste zou hij hier hoogstwaarschijnlijk eerder vrijkomen en tja dan zou ik niet happy zijn dat hij hier weer vrij rondloopt. En daarnaast, voor mij de belangrijkste reden, zou het de maatschappij een hoop geld kosten om hem hierheen te halen en hier zijn straf uit te laten zitten. Sorry, maar ik heb liever dat die centjes ergens anders heen gaan. Laat hem maar lekker daar zitten, hij is vrijwillig naar Peru vertrokken en daar is dat meisje vermoord dus moeten ze hem daar ook maar berechten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:13

MamboBeach schreef:
[*olduser*], wat doen ze elkaar aan dan?

Ik denk serieus dat je dat niet wilt zien. Ze castreren ze en heb ook foto's gezien van onthoofde gevangenen, word je niet vrolijk van kan ik je vertellen.

Delphi, levenslang in Nederland met eventueel tbs zou ik prima vinden voor hem. Waarom iemand zoiets toewensen, hoeveel beter zou ik zijn dan een moordenaar als ik mensen dit soort dingen wil toewensen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:16

Nee, dank je, hoef ik niet te zien...

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:16

ThePast03 schreef:
Delphi, levenslang in Nederland met eventueel tbs zou ik prima vinden voor hem. Waarom iemand zoiets toewensen, hoeveel beter zou ik zijn dan een moordenaar als ik mensen dit soort dingen wil toewensen?
Ik wens 'm niks toe. Zeker geen comfortabele gevangenis in Nederland.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:19

ALS de bekentenis van Joran inderdaad op waarheid berust, dan vind ik dat hij gewoon zijn verdiende straf in het land van misdaad uit moet zitten.
hij is naar peru gegaan, hij heeft daar een meisje gedood, hij word daar berecht.
maar, Joran kennende, komen er dalijk heus wel weer andere verhalen, en misschien heeft hij wel weer geluk en ontspringt hij uiteindelijk de dans.(hoewel ik denk dat ze voldoende bewijs hebben)

en Joran naar NL halen, no thanks!!!
hoevaak vluchten TBS-ers niet?
hoevaak gaan ze dan weer in de fout...?
nee hoor, het is heel jammer voor Joran, maar laat hem maar lekker daar zitten.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:21

@Timilon: Eensch :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:22

ThePast03 schreef:

Ik wens hem niets toe hoor! Als je mijn bericht duidelijk leest staat er dat de gevangenissen idd hard zijn daar en ik hem die bepaalde dingen (mishandeling, castreren, vermoord worden e.d.) niet toewens.
Wel vind ik dat hij vrijwillig naar Peru is gegaan, daar is dat meisje vermoord, dus daar zal hij berecht worden en zijn straf maar uit moeten zitten.

Sorry hoor, maar wat heeft Nederland er aan om Joran hier naar toe te halen??? Wat draagt hij hier bij aan de maatschappij?? En daarnaast gaat het gewoon geld kosten om hem hier heen te halen en hem hier zijn straf uit te laten zitten. Laat hem lekker daar en besteed dat geld aan de zorg.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:24

Delphi schreef:
Laat hem lekker daar en besteed dat geld aan de zorg.
Nogmaals volledig eens! Delphi & Timilon de politiek in :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:26

Als een hond een mens doodbijt wordt er door sommige mensen nog geprotesteerd dat zo'n hond wordt ingeslapen, laat staan dat ze die hond in zulke omstandigheden de rest van zijn leven zouden opsluiten.
Als het om een mens gaat is blijkbaar alles toegestaan.

35 jaar gevangenisstraf heb ik totaal geen probleem mee, maar dan wel op een normale menselijke manier.
Joran kan je niet vergelijken met de Nederlandse drugsdealers die daar zitten, er staat nu al een prijs op zijn hoofd....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:26

Nee ik vind Joran, ondanks wat hij heeft gedaan, nog steeds een mens. En ik vind dat hij gestraft moet worden, maar die gevangenissen in Peru gaan me gewoon te ver. Ik ben een echt Amnesty meisje, misschien komt het daar door.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:28

ben er simpel in

if you cant do the time, dont do the crime..........

sorrie

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:29

een hond die een mens DOODbijt, moet imo ALTIJD afgemaakt worden.
echter, een dier kan niet zodanig nadenken: als ik iemand vermoord, ga ik dood/word ik levenslang opgesloten.
bij een dier is het een oer-instinct, danwel doorgefokt...

je kunt een mens ontoerekeningsvatbaar verklaren, maar feit blijft dat een mens WEL na kan denken wat de gevolgen zijn.
als je jezelf dermate slecht in de hand kan houden, dat je in staat bent te moorden, dan verdien je imo niets meer dan een levenslange straf,IN het land van de begane misdaad.

edit: aangezien Joran nogal "berucht" is, zullen er wel speciale maatregelen genomen worden voor hem(eenzame gevangenschap misschien?)
vind jij iemand die zo kan liegen,verdraaien,bedriegen EN moorden echt nog een mens???

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:34

Ik gun hem inderdaad niet de straf daar uit te moeten zitten. Wij vechten op alle fronten voor mensenrechten en dat iedereen overal gelijk behandeld wordt.

Dus zolang het daar barbaarser is dan hier, mag Nederland wat mij betreft hem proberen hierheen te halen.

Dat oog om oog tand om tand principe die sommige erop na houden..... krijg ik kippenvel van.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:36

timilon schreef:
een hond die een mens DOODbijt, moet imo ALTIJD afgemaakt worden.
echter, een dier kan niet zodanig nadenken: als ik iemand vermoord, ga ik dood/word ik levenslang opgesloten.
bij een dier is het een oer-instinct, danwel doorgefokt...

je kunt een mens ontoerekeningsvatbaar verklaren, maar feit blijft dat een mens WEL na kan denken wat de gevolgen zijn.
als je jezelf dermate slecht in de hand kan houden, dat je in staat bent te moorden, dan verdien je imo niets meer dan een levenslange straf,IN het land van de begane misdaad.

edit: aangezien Joran nogal "berucht" is, zullen er wel speciale maatregelen genomen worden voor hem(eenzame gevangenschap misschien?)
vind jij iemand die zo kan liegen,verdraaien,bedriegen EN moorden echt nog een mens???

Ja ik vind hem echt nog een mens. Eenzame opsluiting, water en brood, prima. Maar ik zou het afschuwelijk vinden als hij werd gecastreerd, onthoofd, zwaar mishandeld.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:37

slimmerik schreef:
Ik gun hem inderdaad niet de straf daar uit te moeten zitten. Wij vechten op alle fronten voor mensenrechten en dat iedereen overal gelijk behandeld wordt.

Dus zolang het daar barbaarser is dan hier, mag Nederland wat mij betreft hem proberen hierheen te halen.

Dat oog om oog tand om tand principe die sommige erop na houden..... krijg ik kippenvel van.

Ik krijg kippenvel van iemand die een moeder die al 5 jaar rouwt om haar dode kind, zonder te weten waar het kind gebleven is, chanteert. Ik kreeg kippenvel hoe hij over dat meisje sprak in die auto.

Dat er en passant ook nog een andere meisje vermoord wordt, ach die arme Joran toch dat had hij vast niet zo bedoelt.