Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jameyskatje schreef:ja eigenlijk 'de hijaab' het bedekken van je lichaam zodat alleen je gezicht en handen nog zichbaar zijn. geen strakke kleding, geen doorzichtige kleding, geen zwaar geparfumeerde kleding, netjes en bescheiden. dus inderdaad, je haren, boezem, hals en oren bedekt. gezicht is van oor tot oor van kin tot haarlijn zegmaar
hoofddoek is natuurlijk alleen dat stukje stof op je hoofd, die je op 100 manier kan dragen
jameyskatje schreef:hoe bedoel jij het dan? bv dmv een muts, colltrui en sjaaltje over de boezen of dergelijk? want het is ook een reden dat moslimvrouwen herkenbaar zijn om deze manier.
als het maar aan de voorwaarde voldoet. en volgens mij kom je dan altijd uit bij een stuk stof. of het persé 'stof' moet zijn.. hm, zal ik eens na moeten vragen. maar het is wel het meest praktische, kan me er niets anders bij voorstellen.
faye schreef:Dan is het helemaal onbegrijpelijk dat vrouwen een boek volgen wat ze elke gelijkwaardigheid met een man ontzegt. DAT is pas discriminatie!
Alet74 schreef:Super dat je het allemaal zo goed en uitgebreid uitlegt JK!
Maar wat ik me dan nog afvraag, de Koran is ook heel lang geleden geschreven/ontstaan. Net zoals de Bijbel. Moet je dit boek dan ook niet zien in de tijd waarin dit is geschreven? En dat er dus op bepaalde gebieden ruimte zou moeten zijn voor nieuwe inzichten? Ik ben wel benieuwd hoe 'men' hier onder Moslims over denkt.
Ik zie dat Faye eenzelfde gedachte heeft.
FaberSmid schreef:jameyskatje heeft u mijn pb ontvangen, met de vraag aan u?
Dat laatste in uw reactie komt niet zo vriendelijk over, om eerlijk te zijn.
Citaat:geloof het of geloof het niet.
als je het niet gelooft is vast de hele islamitische wereld inclusief de geleerden gek. en mag je van mij in je eigen waarheid geloven.
jameyskatje schreef:excuses hiermee bedoelde ik enkel 'geloof het of geloof het niet, wat betreft de verplcihting van de hoofddoek'.. niet over het geloven uberhaupt in de islam. dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk, zal ik nooit opleggen, zeker niet op zo'n manier. de meesten weten dat inmiddels wel van mij. maar ik had het er bij moeten zetten om misverstanden te voorkomen, beetje dom.
Brainless schreef:@Faye
Mijn oma vind mij ook minder "goed" gelovig omdat ik een broek draag.
Dit wil niet zeggen dat ik niet welkom ben of dat zij mij niet respecteert.
Ik zie het probleem niet.....