[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:41

Ik denk niet dat je er nu een kamer meerderheid voor krijgt. Best nog veel mensen die het "wel wat vinden hebben" of zelfs echt fan zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:45

Ik zelf denk dat het koningshuis er altijd zal zijn.
Sorry maar ik ken ook geen benzinestations waar ze alleen halal?producten verkopen,weet niet eens precies wat dat is halal?
En ik kom echt wel in heel veel tankstations door heel nederland heen,als ik weer ergens een arm pony'tje moet ophalen voor de opvang.Aangezien ik áltijd naar de w.c. moet onderweg [en meer dan 1x] kom ik echt vaak bij benzinestations.Ik heb nog volop keuze in eetwaren en drinken.Ook al ben ik een PVV er ik zeg wél eerlijk wat ik ervan vind,ook de negatieve dingen van de PVV.Want zeg nou zelf,er is niet 1 partij waarbij je met alles mee eens bent toch?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:55

Zeker niet Gohya. ;)
En eerlijk is eerlijk; ik vind jou een prima discussiepartner. Maar dan moet ik ook eerlijk zijn als ik zeg dat je ernstig in de minderheid bent, misschien wel de enige van de pvv'ers (iig van de vaste kern).

Meer info over halal: http://nl.wikipedia.org/wiki/Halal_en_haram

[edit] Wat duidelijker gemaakt...
Laatst bijgewerkt door Toekie op 21-03-10 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:56

Sommige dingen weet ik niet eens iets van, dus dan kan ik het er ook niet mee eens of oneens zijn (ik noem maar een zijstraat, Wadden eilanden bijvoorbeeld, weet er echt bijna niks van).

Denk als je ieder standpunt van iedere partij tot in detail zou moeten bestuderen dat je er wel heel lang mee bezig gaat zijn. Ik kijk voornamelijk naar de dingen die ik erg belangrijk vind en of er voor mij geen "breekpunten" tussen zitten. Daarnaast probeer ik te kijken naar de kwaliteit van de mensen die het moeten gaan uitvoeren.

Ik weet trouwens nog steeds niet wat ik ga stemmen, dat zal toch van de programma's afhangen en van de "poppetjes" die het moeten gaan uitvoeren.

RoodZonnetje

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:08

Dat van het koningshuis denk ik omdat er steeds meer kritiek op het koningshuis komt. Dat in combinatie met de vele kosten die het met zich meebrengt en de economische crisis :)

Egels schijnen er steeds minder van te komen, omdat alles maar volgebouwd wordt en er steeds minder ruimte voor die (en andere) beestjes is.

Ik heb tot nu toe van geen enkele partij een duidelijke aanpassing in het partijprogramma gezien trouwens. Jammer, ben wel benieuwd hoe bepaalde partijen over bepaalde zaken denken :)

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:13

Egels zijn natuurlijk niet voor niets een beschermde diersoort. Maar dat ze er over 20 jaar al niet meer zijn, zo erg is het gelukkig nog niet.

En de programma's voor de volgende verkiezingen zullen nog wel even op zich laten wachten, denk ik zo. Maar ik ben ook benieuwd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:14

Hmmm,niet eens zo slecht nog niet dat halal voedsel,heel erg gezond lijkt me.Weet je,áls de SP de criminaliteit ook hard gaat aanpakken he,twijfel ik nog of ik alsnog PVV stem of toch SP.Want ik vind SP ook erg goede punten hebben,of ben ik dan een overloopster of verader??So What,ik doe wat mij goed lijkt.
Ik vind het zó erg als ik de beelden zie van oude mensjes die overvallen en mishandeld zijn in hun eigen huisje.Dat dát maar eens heel hard gaan aanpakken!de partij die dat echt doet,kan mijn stem wel eens krijgen.Trouwens binnenkort krijgen we de SP hier thuis op bezoek!miss. halen zij me wel over om alsnog SP te stemmen?Wie weet,en NEE ik voel dan echt geen verader of overloper,maar noem mezelf dan SLIM.Toch?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:16

Een partij weet toch niet op wie jij vorige keer gestemt hebt ;) Ik zou me maar geen overloper voelen.

De SP is inderdaad heel erg voor de ouderenzorg.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:21

Nou als je een verrader bent als je wel eens van partij wisselt, dan span ik de kroon. Heb al heel wat keren verschillend gestemd.

Ik zou trouwens niet weten waarom niet. De standpunten van partijen zijn in de loop der tijd ook niet ongewijzigd gebleven en ook ik zie de zaken inmiddels weer anders dan 24 jaar geleden. Ik maak me nu bijvoorbeeld veel meer zorgen over de zorg, toen ging het geloof ik vooral over kernwapens.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:24

Kernwapens....kan me er nog colleges over herinneren :D

Ja, partijen veranderen, mensen veranderen, logisch toch dat je niet altijd hetzelfde stemt?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:31

Ik heb daar ook geen moeite mee. Het belangrijkste vind ik dat het weloverwogen is. :)
Wat je nu ook veel ziet gebeuren is dat behoorlijk wat mensen strategisch op Cohen gaan stemmen. Dat is in het verleden wel vaker gebeurd (strategisch op PvdA stemmen). Ik heb respect voor die keuze maar het is ook gebleken dat PvdA vervolgens het niet waar heeft kunnen maken. Dus dan stem je strategisch, is het uiteindelijk een teleurstelling. Daarom blijf ik liever bij mijn eigen partij. :)

Gohya: Misschien ken je 'm al, maar dit is een erg veelomvattende boodschap:

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:36

Strategisch stemmen twijfel ik af en toe ook over, maar wat schiet ik daar mee op? Dan heb ik een nóg kleinere kans dat de dingen die ik écht belangrijk vind aangepakt worden omdat de PvdA daar minder mee doet dan GroenLinks :)

Ik ben heel benieuwd hoe SP het gaat doen met Roemer :)

Ik vind het jammer dat SP niet net iets meer toekomstgericht wat betreft klimaat/groen is want dan had dat ook een goede optie voor mij geweest. En de pensioenleeftijd: de mens wordt ook steeds ouder en dat moet ergens van bekostigd worden dus ik ben wel voor werken tot 67e. Ik vind SP wel iets daadkrachtiger dan GroenLinks en dat vind ik ook wel fijn :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:40

[quote="Toekie"]Ik heb daar ook geen moeite mee. Het belangrijkste vind ik dat het weloverwogen is. :)
Wat je nu ook veel ziet gebeuren is dat behoorlijk wat mensen strategisch op Cohen gaan stemmen. Dat is in het verleden wel vaker gebeurd (strategisch op PvdA stemmen). Ik heb respect voor die keuze maar het is ook gebleken dat PvdA vervolgens het niet waar heeft kunnen maken. Dus dan stem je strategisch, is het uiteindelijk een teleurstelling. Daarom blijf ik liever bij mijn eigen partij. :)

Gohya: Misschien ken je 'm al, maar dit is een erg veelomvattende boodschap:

Nee die kende ik nog niet,dat is wél wat ik ook wil!
Wat ze vertellen allemaal is idd. de waarheid,zo gebeurt het echt in nederland.En dat moet echt veranderd worden.Dank je "Toekie"voor het filmpje.
Ook is de SP erg begaan met de mantelzorgers [het hele WMO] hoorde ik?
Ze zijn daar nu ook al op aan het bezuinigen!
Ik ben zelf ook mantelzorger en ik kan je zeggen:het is ZWAAR.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:44

Wat mijn grootste anti-rechts is, is het "ik eerst dan de rest". Ik vind het zo egoïstisch om vooral aan jezelf te denken en niet aan mensen die minder mazzel dan jij gehad hebben qua werk/opleiding. Ik heb de mazzel dat ik vrij intelligent ben, nu universiteit doe en straks waarschijnlijk een goed betaalde baan heb. Maar ik vind het absoluut niet erg om daar meer belasting over af te dragen, omdat niet iedereen dezelfde kansen zal krijgen als ik qua loon.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:46

Toekie schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd bij welke tankstations je helemaal niets anders meer kunt kopen behalve halal producten? :)

En hoe het er hier volgens jou over 20 jaar (concreet) uitziet (en waar je dat op baseert)? :)

Barst los. :D

In elk geval bij de BP in Utrecht , daar zijn producten die je alleen in halal kan kopen , in een mars of blikje cola
zit geen halal vlees he .
Hoe het er over 20 jaar hier uitziet , tja het kan natuurlijk nog best goed worden als we massaal PVV gaan stemmen , anders hoef je maar naar het verleden te kijken , hoe alle autochtone bewoners de steden uit gevlucht zijn en zijn vervangen door marokanen , die in notime de ooit zo gezellige buurten in gevaarlijke en vervuilde getto's hebben veranderd .
Met het verwelkomen van importbruiden , die vervolgens zo'n 8 of meer kinderen krijgen , .......... die allemaal weer een partner uit marokko halen , kun jezelf ook bedenken hoe het er hier uitziet , hoogopgeleide nederlanders emigreren , want vluchten kan niet meer .
maarja als je je oogkleppen niet af doet , duurt het wat langer voor je merkt dat we een islamitisch land zijn geworden .
Of mischien vinden de linkse stemmers onder ons het juist wel fijn als de Sharia hier wordt ingevoerd , maar ik niet , daarom stem ik dus PVV

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:48

sjonnie48 schreef:
maarja als je je oogkleppen niet af doet , duurt het wat langer voor je merkt dat we een islamitisch land zijn geworden .
Of mischien vinden de linkse stemmers onder ons het juist wel fijn als de Sharia hier wordt ingevoerd , maar ik niet , daarom stem ik dus PVV

Waarom nou weer die denigrerende opmerking over oogkleppen?
En waarom denk je dat Nederland een compleet Islamitisch land wordt?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:49

Heino: SP heeft momenteel vrij ernstig zetelverlies in de peilingen. En dat komt volgens mij voornamelijk door dat strategische stemmen op Cohen. Imo een Roemer een hele goede en ik ben ook onwijs benieuwd hoe hij het straks gaat doen tijdens de debatten.

De pensioenleeftijd van de SP is geen breekpunt en ze zijn bereid water bij de wijn te doen. Voor wat betreft de langere termijn oplossing voor de klimaatveranderingen en milieu:

Het is voor de lange termijn (100 jaar en verder) noodzakelijk om de uitstoot van schadelijke stoffen te verminderen. Daarom dringt de SP aan op een beleid voor de periode wanneer het huidige Kyoto-protocol afloopt (‘post-Kyoto’ noemen we dat). De SP is voorstander van de emissiehandel in CO2-uitstoot, maar daar moeten strengere randvoorwaarden aan verbonden zijn. Het is voor de korte termijn ook nodig om ons geld en onze energie te besteden aan aanpassing aan de veranderende omstandigheden; dijken verhogen tegen de stijgende zeespiegel, wateropslag voor droge zomers, waterberging voor natte winters en verkoeling in hete zomers voor kwetsbare groepen.

De SP is er voor dat milieu en duurzaamheid een belangrijke rol gaan spelen in het beleid van de ministeries voor onderwijs, ontwikkelingssamenwerking, economie en financiën. Bij onderwijs zou meer aandacht moeten komen voor duurzaam gebouwbeheer. Bij ontwikkelingssamenwerking meer aandacht voor de inzet van duurzame innovaties op het gebied van gezondheid, energie- en watervoorziening. Bij economie en financiën het instellen van een jaarlijkse berekening van het nationaal inkomen, waarbij ook menswaarde en natuurwaarde worden opgenomen.

Nederland moet zijn grenzen sluiten voor import van illegaal hout en niet-duurzaam gewonnen grondstoffen. Het is aan de importeur om de herkomst te garanderen. In jaarrapportages zullen bedrijven ook milieueffecten en sociale consequenties van hun (internationale) bedrijfsvoering moeten opnemen.

Gohya: SP is idd voor meer ondersteuning voor mantelzorgers. Hier kun je meer lezen: http://www.sp.nl/standpunten/cd_151/sta ... lzorg.html

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:51

Toekie, ik weet wel dat SP ook veel aan toekomst doet, maar mij net iets te weinig :) Ik vind dat toch wel heel erg belangrijk dus daar mag van mij heel veel aandacht voor komen.

Zetelverlies kan ook naar D66 gegaan zijn, die scoren ook ineens erg goed.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:54

Klopt, het is idd niet iets wat bij de hoogste punten van hun agenda hoort. Ze vinden het erg belangrijk, maar bijvoorbeeld zorg gaat voor en is een soort ''kindje'' van de SP. :)

Ik heb het trouwens over het zetelverlies van de afgelopen twee weken ongeveer. SP stond nog op 11 maar is naar 8 gezakt. PvdA heeft weer een flinke groei sinds Cohen...

Ik heb echt wel veel zin in die debatten straks, wordt hartstikke interessant!! :j

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:57

Ik vraag me af of Roemer het tij nog kan keren bij de SP. Dat zal ook van die debatten afhangen, ik heb hem verder nog nergens gezien.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:05

Roemer is al best wel in de media geweest, zowel hijzelf persoonlijk als wanneer er over hem gepraat werd. :j Hij is zelfs al behoorlijk positief geanalyseerd. Ik hoop dat hij tijd genoeg heeft om in ieder geval nog wat zetels te redden.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:07

Dat zou best kunnen.....ik heb zo weinig tijd om het te volgen :o Maar binnenkort gelukkig weer volop, heb er echt zin in ( zie onderschrift :o )

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:08

Heino schreef:
Wat mijn grootste anti-rechts is, is het "ik eerst dan de rest". Ik vind het zo egoïstisch om vooral aan jezelf te denken en niet aan mensen die minder mazzel dan jij gehad hebben qua werk/opleiding. Ik heb de mazzel dat ik vrij intelligent ben, nu universiteit doe en straks waarschijnlijk een goed betaalde baan heb. Maar ik vind het absoluut niet erg om daar meer belasting over af te dragen, omdat niet iedereen dezelfde kansen zal krijgen als ik qua loon.

Je zegt zelf: Waarom nou weer die denigrerende opmerking over oogkleppen?
Waarom dan die denigrerende opmerking over egoïstisch? Ik vind dat er op veel stemmers van bepaalde partijen een stempel wordt geplakt die in 9 van de 10 gevallen gewoon niet waar is.

Ik heb ook echt wel zin in de debatten. Dat zal voor mij de doorslag geven op wie ik ga stemmen, want ik heb nu eerlijk gezegd nog geen flauw idee.
Laatst bijgewerkt door Meert op 21-03-10 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:09

sjonnie48 schreef:
Toekie schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd bij welke tankstations je helemaal niets anders meer kunt kopen behalve halal producten? :)

En hoe het er hier volgens jou over 20 jaar (concreet) uitziet (en waar je dat op baseert)? :)

Barst los. :D

In elk geval bij de BP in Utrecht , daar zijn producten die je alleen in halal kan kopen , in een mars of blikje cola
zit geen halal vlees he .
Hoe het er over 20 jaar hier uitziet , tja het kan natuurlijk nog best goed worden als we massaal PVV gaan stemmen , 1*anders hoef je maar naar het verleden te kijken , hoe alle autochtone bewoners de steden uit gevlucht zijn en zijn vervangen door marokanen , die in notime de ooit zo gezellige buurten in gevaarlijke en vervuilde getto's hebben veranderd .
Met het verwelkomen van importbruiden , die vervolgens zo'n 8 of meer kinderen krijgen , .......... die allemaal weer een partner uit marokko halen , kun jezelf ook bedenken hoe het er hier uitziet , 2* hoogopgeleide nederlanders emigreren , want vluchten kan niet meer .

1* Welk verleden hebben we het nu over? Ik herken dit TOTAAL niet in mijn omgeving.
2* Ik ken vele hoger opgeleiden en geen enkele is geëmigreerd naar het buitenland, laat staan om die reden... en emigeren kan wel en 'vluchten' kan niet, vind je manier van schrijven ... opmerkelijk. :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:16

Flosje446 schreef:
Je zegt zelf: Waarom nou weer die denigrerende opmerking over oogkleppen?
Waarom dan die denigrerende opmerking over egoïstisch? Ik vind dat er op veel stemmers van een bepaalde een stempel wordt geplakt die in 9 van de 10 gevallen gewoon niet waar is.

Ik baseer me op feiten (partijpunten). Het is onzin om aan te nemen dat mensen die links stemmen meteen maar oogkleppen op hebben. Het is echter wel egoïstisch om eerst voor je zelf te zorgen en dan pas voor anderen.