Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anne_GTI schreef:
In tegenstelling tot velen in dit topic vind ik het wel mooi dat zo'n grietje er volledig voor gaat en zich niet laat tegenhouden door regels en de gevestigde orde.
Anne_GTI schreef:In tegenstelling tot velen in dit topic vind ik het wel mooi dat zo'n grietje er volledig voor gaat en zich niet laat tegenhouden door regels en de gevestigde orde.
sweetheart schreef:Anne_GTI schreef:
In tegenstelling tot velen in dit topic vind ik het wel mooi dat zo'n grietje er volledig voor gaat en zich niet laat tegenhouden door regels en de gevestigde orde.
Ik ben het volledig met je eens. Natuurlijk, school is belangrijk enz enz enz, daar hebben jullie allemaal gelijk in. Maar... een droom achterna jagen is het mooiste wat er is. Het feit dat die droom anders is dan iets dat in het 'normaal' beeld valt is juist zo mooi.
Heino schreef:Anne_GTI schreef:In tegenstelling tot velen in dit topic vind ik het wel mooi dat zo'n grietje er volledig voor gaat en zich niet laat tegenhouden door regels en de gevestigde orde.
Deels mee eens. Dat iemand dromen naleeft, juich ik alleen maar toe! Maar. Die regels zijn er niet voor niets, die zijn er om te zorgen dat iemand met een diploma van school gaat (en dus meer kans op een baan heeft) en om te voorkomen dat een kind aan onnodige gevaarlijke situaties blootgesteld wordt. En, laat die regels dan ook voor iedereen hetzelfde zijn. Dus niet de één wel op wereldreis terwijl de ander een boete krijgt voor een weekje vakantie buiten de vakantietijd om.
Anne_GTI schreef:In tegenstelling tot velen in dit topic vind ik het wel mooi dat zo'n grietje er volledig voor gaat en zich niet laat tegenhouden door regels en de gevestigde orde.
Anne_GTI schreef:http://nos.nl/artikel/249039-jongen-van ... asium.html
Hoort deze jongen volgens de criticasters op Laura niet gewoon indiaantje te spelen op zijn 13e?
Inmiddels is hij 14 en studeert zowel wis- als natuurkunde en beunt daarnaast nog leuk bij als DJ.
Ik vind dat bewonderenswaardig, zowel van Erik als van Laura. Beide wenden hun uitzonderlijke talent al op jonge leeftijd aan. Hun talent ligt alleen op heel verschilldende vlakken waardoor een talent als Erik alle lofzang krijgt en Laura door het slijk gehaald wordt.
randalinpony schreef:Volgens mij, Heino, is dat onderzoek meestal ook niet van toepassing op individuele kinderen. Laura Dekker heeft in mijn ogen bewezen dat ze deze reis aankon, ze heeft hem namelijk gemaakt en zag er niet ondervoed of verwaarloosd uit.
russel schreef:Goh wat vind iedereen school toch belangrijk...meisje gaat wellicht wel met hulp van haar vader een leuke zeilschool opstarten daar zo....zo een dom havo diploma schenkt je heus geen diploma op een succesvol en gelukkig leven...tegenwoordig is google je best friend en dat niet alleen maar de opleidingen vragen ook alleen maar in elkaar geflanste werkstukken met google als bron..
Esther schreef:Anne_GTI schreef:In tegenstelling tot velen in dit topic vind ik het wel mooi dat zo'n grietje er volledig voor gaat en zich niet laat tegenhouden door regels en de gevestigde orde.
Helemaal mee eens!
Ik denk dat ze op deze reis meer geleerd heeft dan wanneer ze braaf naar school was gegaan.
Ja, ze mist een jaar school, ze kan dit toch weer oppakken waar ze gebleven was?
Wat is het verschil met een jaar overdoen op school omdat je erg druk was met pony's / manege of een jaar zeilen?
Ja in het eerste geval zat ik nog wel in de schoolbanken maar voerde verder niks uit. Dat gaat een stukje moeilijker als je aan het zeilen bent.
En ik vind ook dat kinderen wel een week in schooltijd met een zieke vader naar de USA mogen. Die week haal je wel weer in.
De nederlandse samenleving is overgecontroleerd geworden, er is geen echte vrijheid in onze samenleving, het is net alsof als je je maar aan de regels houdt. Treed je buiten de gebaande paden dan ben je de pineut.