Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HenrietteM schreef:Die rechtsstaat verbied ons en de media niet om gewoon zijn naam en woonplaats te noemen. Dat daarmee ook zijn familieleden zijdelings geraakt worden is collateral damage. Heel vervelend voor die mensen. Maar voor de mensen die volgende week onverwacht een begrafenis hebben is het ook heel vervelend. En dat is allemaal de schuld van de dader en niet van de media. Laten we de zaken niet omdraaien.
Onassa schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens!
Mijn gevoel gaat nu echt vele malen meer uit naar de onschuldigen slachtofeers die volgende week een geliefde weg moeten brengen.
Heb geen enkel greintje medelijden met de dader.
Onassa schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens!
Mijn gevoel gaat nu echt vele malen meer uit naar de onschuldigen slachtofeers die volgende week een geliefde weg moeten brengen.
Heb geen enkel greintje medelijden met de dader.
Shadow0 schreef:Maar Onassa, het ging hier ook om de familieleden en de omgeving. Vind je dat die hier ook slachtoffer van moeten worden? Want dat zijn de mensen die daardoor veel meer benadeeld worden - de dader is al aangehouden.
HenrietteM schreef:@Shadow. Het gaat er niet om of WIJ vinden dat de familieleden slachtoffer moeten worden. Dat ZIJN ze. Geworden door de dader. Niet door ons.
Sammie schreef:slimmerik schreef:In Enschede ben ik zelf bij de hulpverlening geweest maar dat wàs ook geen feestdag. (behalve het songfestival)Volendam toen heeft heel Nederland gewoon nieuwjaarsdag gevierd. En 11 september zat ik in Turkije op vakantie.
Ik denk niet dat je dit kunt vergelijken.. Met de rouwdag(en) heeft NL ook stil gestaan en 'gerouwd'. Wat betreft Volendam.. daar kwam 90% pas ná 1 januari achter.. Het 'feest' was al afgelopen toen dat bekend werd.. 11 september was nog niet compleet duidelijk wat er gebeurd was.. vliegtuigje enz enz.
Dit was op tv iedereen kon het zien!~DIt is een 'volksfeest'.. Ik begrijp best dat er geluiden zijn die zeggen : Ja maar ze krijg ze er niet mee terug.. maar de opmerking ze leven er al het hele weekend naar toe.. Ja sorry dat gaat er bij mij niet in... Als dat echt een argument moet zijn vind ik ze een stel verwende pubertjes die hun zin willen hebben.. Als er vervolgens nog eens onregelmatigheden voor uit moeten breken (wat ik trouwens niet verwacht) vind ik al helemaal dieptriest..