Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:19

bah, die foto's op geen stijl zijn wel ernstig zeg, jeetje..

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:19

HenrietteM schreef:
Die rechtsstaat verbied ons en de media niet om gewoon zijn naam en woonplaats te noemen. Dat daarmee ook zijn familieleden zijdelings geraakt worden is collateral damage. Heel vervelend voor die mensen. Maar voor de mensen die volgende week onverwacht een begrafenis hebben is het ook heel vervelend. En dat is allemaal de schuld van de dader en niet van de media. Laten we de zaken niet omdraaien.

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Mijn gevoel gaat nu echt vele malen meer uit naar de onschuldigen slachtofeers die volgende week een geliefde weg moeten brengen.
Heb geen enkel greintje medelijden met de dader.
En als je het door persoonlijke omstandigheden moeilijk hebt, stap er dan zelf uit en laat onschuldige slachtoffers hun feestje vieren!

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:20

Iris82 schreef:
xXxdesiixXx schreef:
jawel dat zeiden ooggetuigen, dat was te zien op Nederland1

Het is niet ter sprake geweest in de persconferentie.

Jawel hoor! Er vroeg een man of vrouw over het gerucht, maar daar wisten ze niets van.

Anoniem

HenrietteM schreef:
@ Chiqa. Dat eerste ben ik helemaal met je eens. Dat 2de hoop ik dat je cynisch bedoelt......

Nou dan mag ik hopen dat jij nu een grapje maakt anders zou ik em toch echt zorgen maken.

dipstaartje

k heb net ook foto's op http://www.nos.nl zitten kijken
daar werd je idd ook niet vrolijk van

vlag hangt hier nu ook half stok

marrlinde

misschien was het wel de bedoeling dat ze minder hard zouden rijden, de passagier eruit zo springen, de ander de bus tot stilstand zou brengen door er met de auto tegenaan te rijden en die andere dan zou schieten oid??

vuurneon

Het kán (bij fearfactor lukte het zo ook om uit een raam te wurmen met hoge snelheid), maar of het waarschijnlijk is, is een tweede. Met zo'n snelheid zou je daar ook al een slachtoffer hebben.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:21

hij werkte als (ex) beveiliger de dader.. ( rtl4) dus dan weet hij qua beveiliging dus wel hoe en wat..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:22

marrlinde schreef:
misschien was het wel de bedoeling dat ze minder hard zouden rijden, de passagier eruit zo springen, de ander de bus tot stilstand zou brengen door er met de auto tegenaan te rijden en die andere dan zou schieten oid??

er zijn geen wapens of explosieven gevonden,zo is al bevestigd.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:22

marrlinde schreef:

iets teveel actiefilm idee...

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:23

Nogmaals: Weet iemand al meer over hoe het met de [zwaar]gewonden is?

xDramaQueen

Nessah schreef:
hij werkte als (ex) beveiliger de dader.. ( rtl4) dus dan weet hij qua beveiliging dus wel hoe en wat..

eerst was het een timmerman :+

dipstaartje

ik denk dat ie gewoon alleen was
zoals de auto er bij stond lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat er een persoon met eigen kracht uitgekomen is

Shadow0

Onassa schreef:
Mijn gevoel gaat nu echt vele malen meer uit naar de onschuldigen slachtofeers die volgende week een geliefde weg moeten brengen.

Maar Onassa, het ging hier ook om de familieleden en de omgeving. Vind je dat die hier ook slachtoffer van moeten worden? Want dat zijn de mensen die daardoor veel meer benadeeld worden - de dader is al aangehouden.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:24

weet ik veel, ik hoorde iets over een passagies en dacht dat misschien wel had gekunt... (kijk nooit actie films dus weet niet of dat actiefilm idee is ;) )

maar als er geen explosieven en wapens zijn gevonden lijkt me dat inderdaad ook niet echt mogelijk..

dipstaartje

er is tussen half 8 en 8 uur weer een persconferentie

vuurneon

Onassa schreef:

Het gaat hier niemand om de dader, maar om de familieleden van de dader. Die hierdoor ook slachtoffer worden, net zoals de buren

Het zou je buurman maar zijn, dat je nu voor je huis alle ramptouristen hebt. Je zou als nichtje maar bekend staan als: haar oom is díe man... Daar gaat het om.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 30-04-09 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:25

@Shadow. Het gaat er niet om of WIJ vinden dat de familieleden slachtoffer moeten worden. Dat ZIJN ze. Geworden door de dader. Niet door ons.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:26

Shadow0 schreef:
Maar Onassa, het ging hier ook om de familieleden en de omgeving. Vind je dat die hier ook slachtoffer van moeten worden? Want dat zijn de mensen die daardoor veel meer benadeeld worden - de dader is al aangehouden.

Nee, dat vind ik zeker niet direct nodig, die mensen zijn ook in bepaalde mate slachtoffer, maar waar zouden die dan op aangekeken moeten worden???
Die staan er in mijn idee los van.
Mijn gevoel gaat uit naar de echte slachtoffers en dan bedoel ik de gewonden en vooral de doden die gevallen zijn.
Dat zijn de enige echte slachtoffers in dit verhaal, niet zijn buren.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:27

HenrietteM schreef:
@Shadow. Het gaat er niet om of WIJ vinden dat de familieleden slachtoffer moeten worden. Dat ZIJN ze. Geworden door de dader. Niet door ons.

ik zie spontaan mensen met fakkels lopen om de boel af te branden, jeetje t lijkt hiet wel de middeleeuwen, laat die arme buren toch met rust, pak die stomme knuppel dan maar de rest niet.

Anoniem

misschien leek het wel zo dat er iemand uit de auto kwam, maar is die geraakt door de auto en zo gevallen dat het leek dat hij uit de auto kwam.. dat wordt vast nog wel duidelijk.. het was een chaos, en het ging zo snel dus het zal me niets verbazen als diegene het verkeerd gezien heeft..

slimmerik

Sammie schreef:
slimmerik schreef:
In Enschede ben ik zelf bij de hulpverlening geweest maar dat wàs ook geen feestdag. (behalve het songfestival)Volendam toen heeft heel Nederland gewoon nieuwjaarsdag gevierd. En 11 september zat ik in Turkije op vakantie.

Ik denk niet dat je dit kunt vergelijken.. Met de rouwdag(en) heeft NL ook stil gestaan en 'gerouwd'. Wat betreft Volendam.. daar kwam 90% pas ná 1 januari achter.. Het 'feest' was al afgelopen toen dat bekend werd.. 11 september was nog niet compleet duidelijk wat er gebeurd was.. vliegtuigje enz enz.
Dit was op tv iedereen kon het zien!~DIt is een 'volksfeest'.. Ik begrijp best dat er geluiden zijn die zeggen : Ja maar ze krijg ze er niet mee terug.. maar de opmerking ze leven er al het hele weekend naar toe.. Ja sorry dat gaat er bij mij niet in... Als dat echt een argument moet zijn vind ik ze een stel verwende pubertjes die hun zin willen hebben.. Als er vervolgens nog eens onregelmatigheden voor uit moeten breken (wat ik trouwens niet verwacht :? ) vind ik al helemaal dieptriest..

Tjonge feest mag niet..... ramptoerisme op dit topic mag wèl.....

Mijn voorkeur gaat naar het feest.

dipstaartje

ik vond beatrix er op tv wel ineens 10 jaar ouder uit zien

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:28

ik vind het echt belachelijk hoe ik hier somige reacties zie over het bekend maken van de identiteit van de dader. Mijn mening is dat dit niet bekend moet worden. En dan niet voor de dader, maar voor zijn familie. Die man heeft misschien ook kinderen, en voor mij zijn die net zoveel slachtoffer! Voor de man zelf maakt het mij niet uit, maar voor de familie vind ik het wel zo netjes om geen identiteit bekend te maken. Vind het ook heel erg om reacties te lezen dat dit dan maar pech is! Het zou je vader of ander naaste maar zijn die zoiets heeft gedaan..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:28

En daarom kan ik best tegen de bekendmaking van zijn gegevens zijn. Want daarmee schaadt je zijn omgeving, dus als er mensen zijn die doelbewust op hyves gaan zoeken naar familieleden van hem dan en dat hier op bokt zetten, dan vind ik dat misselijk...

onassa: een stempel is gauw op iemand gezet hoor... Je kan snel aangekeken worden omdat je oom díe man is... of jij bent de buurvrouw van... en dat kan echt heel lang doorwerken.