Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_ty

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:52

Nou ik heb ook getekend.. ben geen roker maar vind dat het moet kunnen blijven in de horeca, anders blijven mensen weg.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:58

ppfffff echt niet.
Is in andere landen allang bewezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:00

Thanks Jan_ty je deelt onze mening Lachen

ThePast03 schreef:
Dat kun je allemaal terugvinden in de link die ik gaf.

Ik zag wel prijzen staan, maar kon niet duidelijk terugvinden of dit
slechts de prijs was van de sigaret.....Dus dat is inclusief impullen,
ik zal me er eens nader over buigen.
Oja.....ik las ook al ergens dat ze water bij de ampullen deden zodat ze er langer mee konden doen,
slim bedacht.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:02

Lege cafés door een rookverbod is pure onzin. Ten eerste gaan mensen die nou niet uit kúnnen door de rook dan wel uit, en ten tweede is het inderdaad bewezen in andere landen, waaronder Ierland (waar ik dus nou zit, ik ben getuige Tong uitsteken ).

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:10

IKbenEllen schreef:
Ik dacht al, ze zal toch niet op mij reageren? Huilen van het lachen

Tuurlijk niet, wij zijn onzichtbaar Cool

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:15

Al nieuws?

*edit*
Heb me net eens verdiept in het forum van dat supersmoken enzo, maar ik ben er nog niet direct weg mee. Zou zo'n ding eigenlijk eens moeten zien en proberen. Vind eigenlijk dat ze ze wel wat goedkoper mogen aanbieden, soort testmonster ofzo. Ken eigenlijk niet iemand in mn omgeving die zo'n ding gebruikt, dus vooralsnog ben ik niet over...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:54

ze kunnen hoog springen,ze kunnen laag springen, ze kunnen vanalles verzinnen......maar het roken kunnen ze toch nooit volledig uitbannen .....
dus de discussie en de oplossingen om eraf te komen zijne en blijven nutteloos...
misschien krijg je een paar honderd man zover....maar genoeg mensen niet...
heel veel mensen die ik ken roken en blijven dwars tegen de draad van de regering ingaan...dit hou je toch

dus discusseer maar lekker door en verzin je suf, wij steken er nog 1 op Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:07

naadje24 schreef:
dus de discussie en de oplossingen om eraf te komen zijne en blijven nutteloos...
misschien krijg je een paar honderd man zover...

Als je daar een paarhonderd mensen mee helpt, dan is het toch niet nutteloos?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:10

Waarom nutteloos, tis een middenweg, en als je dat niet goed vind kan je nog altijd op straat gaan om je sigaretje als je op cafe zit Lachen dan hebben andere geen risico op gezondheidsproblemen door jou verslaving Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:14

naadje24 schreef:
dus discusseer maar lekker door en verzin je suf, wij steken er nog 1 op Haha!

Waarom moeten dergelijke zinnen steeds onder de post bij jullie. Beetje rellerig vind ik. Of het ècht het enige houvast èn strohalm van de roker is.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:15

ik ken ook weer genoeg mensen (zeikerds) die op straat roken aso vinden.....
dus hoe we het doen we doen het toch nooit goed....maar goed ze krijgen toch niet alle mensen zover...dus keep on trying Haha!

slimmerik: om aan te tonen dat ze mij niet zover krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:15

Ik heb de prijzen van de ampullen op de site ontdekt, maar je moet er wel meerdere bestellen dus anders heb je dikke verzendkosten....

Hmmzz....Ik houd het voorlopig nog even op puur natuur Knipoog

naadje24 schreef:
ze kunnen hoog springen,ze kunnen laag springen, ze kunnen vanalles verzinnen......maar het roken kunnen ze toch nooit volledig uitbannen .....

Het aantal rokers neemt nog steeds niet af, het blijf stabiel, de diehards laten hun sigaretje toch voor niets varen.....

Zat net in de auto aan vroeger te denken....Toen ik nog alle weekenden zwaar stapte.
Ik rookte zelf toen niet, maarhet kwam ook niet in mijn hoofd op om er een punt van te maken, niemand zeurde namelijk.

Ik ben eigenlijk wel blij dat ik die jaren in me zak heb gestoken, het waren mooie herinneringen voor me.....

Als ik nu uitga is het anders, ik heb ook een ander doel als ik uitga, op jacht hoef ik niet meer,
ik kom er nu om te relaxen en naar bandjes te luisteren, ik ben namelijk een enorme liefhebber van stevige muziek.

Hoe moet ik mij een avondje voorstellen met
bv deze muziek?

klik

Of deze?
http://www.youtube.com/watch?v=1KnTAdfdcWI

En wat dachten jullie van onze Dré.....

Ik kan me er slecht een voorstelling bij hebben als ik daar met een glaasje cola naar
moet luisteren, ondertussen allerlij lijfgeuren ruikend.....
Ik weet niet hoor.....maar dat zal mijn manier van uitgaan denk ik niet zijn.

Bij dat soort muziek hoort bier en een sigaret, velen zullen onze mening delen die begrijpen wat ik bedoel.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:22

Nu ligt het dus al aan de muziek dat er gerookt wordt. Wanneer wordt er eens toegegeven dat het aan een slappe ruggegraat ligt. Dán ben je pas eerlijk als roker. Knipoog

Volgens mijn neef die huisarts is zijn ook 6 van de 10 mensen in de wachtkamer rokers. Bijna allemaal mensen met angsten, hartkloppingen en meer thuis dan op het werk.

Maar het ligt niet aan het roken Haha! Knipoog
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 12-10-07 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:22

Britty schreef:
Al nieuws?

Nee nog geen nieuws....Geen nieuws is goed nieuws toch? Haha!

slimmerik schreef:
Waarom moeten dergelijke zinnen steeds onder de post bij jullie.Beetje rellerig vind ik.

Ooei linke uitspraak, heb je het topic gelezen?
Ik wil de zinnen van de niet rokers wel even gaan herhalen hoor,
heb je een paar uur de tijd? Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:26

slimmerik schreef:
Nu ligt het dus al aan de muziek dat er gerookt wordt. Wanneer wordt er eens toegegeven dat het aan een slappe ruggegraat ligt. Dán ben je pas eerlijk als roker. Knipoog

Volgens mijn neef die huisarts is zijn ook 6 van de 10 mensen in de wachtkamer rokers. Bijna allemaal mensen met angsten, hartkloppingen en meer thuis dan op het werk.

is dit aangetoond dan? of is het alleen toevallig bij jouw neef Clown
ik ken genoeg niet-rokers die vanalles mankeren hoor...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:27

Britty schreef:
Al nieuws?

*edit*
Heb me net eens verdiept in het forum van dat supersmoken enzo, maar ik ben er nog niet direct weg mee. Zou zo'n ding eigenlijk eens moeten zien en proberen. Vind eigenlijk dat ze ze wel wat goedkoper mogen aanbieden, soort testmonster ofzo. Ken eigenlijk niet iemand in mn omgeving die zo'n ding gebruikt, dus vooralsnog ben ik niet over...

Dat had ik dus ook maar heb inmiddels dit hele forum doorgenomen:

http://www.e-sigaret.nl/index.php

en heb nu de gok toch genomen en een Partysmoker besteld Lachen

Als die binnen is zal ik mijn ervaringen in het andere topic zetten.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:07

Jan_ty schreef:
Nou ik heb ook getekend.. ben geen roker maar vind dat het moet kunnen blijven in de horeca, anders blijven mensen weg.

En wat dacht je van de niet-rokers, en dan vooral de mensen met astma e.d., die nu weg blijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 22:03

Nog steeds geen nieuws? Nors opkijken

Nou ja we wachten het rustig af....

slimmerik schreef:
Nu ligt het dus al aan de muziek dat er gerookt wordt. Wanneer wordt er eens toegegeven dat het aan een slappe ruggegraat ligt. Dán ben je pas eerlijk als roker.

Dus iemand die rookt heeft geen ruggengraat, en is daarnaast oneerlijk wat een opmerking.....

Kan ik hem laten controleren bij je neef? Onee wacht maar die gaat zo te zien niet zo netjes
om met de gegevens van zijn patienten, die gooit hij gewoon op straat.....en dus ook op Bokt waar
half Nederland meesleest.....Ik weet niet of dat wel helemaal de bedoeling is van zo'n beroep.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 22:34

Chiqa schreef:
slimmerik schreef:
Nu ligt het dus al aan de muziek dat er gerookt wordt. Wanneer wordt er eens toegegeven dat het aan een slappe ruggegraat ligt. Dán ben je pas eerlijk als roker.

Dus iemand die rookt heeft geen ruggengraat, en is daarnaast oneerlijk wat een opmerking.....

Een rokend persoon die andere personen, of de situatie de schuld geeft van zijn/haar slechte gewoonte, de peuken nodig heeft om zijn drankje lekkerder, of zijn muziek leuker te vinden... Dat is inderdaad best spineless Tong uitsteken

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 22:36

Chiqa : Ik snap dat het vervelend is voor de mensen die roken dat ze naar buiten moeten, maar kun je je dan écht niet verplaatsen in de mensen die bijv. astma hebben? Hoe vervelend het voor hen is om gewoon een avond weg te moeten blijven? Ik snap het gewoon niet dat het voor de rokers nou zo'n probleem is om wat voor een ander over te hebben, en even 5 minuutjes buiten te gaan staan met z'n allen. De niet-rokers kunnen zich nou eenmaal niet aanpassen, de rokers wel. En ja, misschien is dat wel veel (kan het me haast niet voorstellen, maargoed) gevraagd, maar je zou er veel mensen een groot plezier mee doen! Lachen

Ik bedoel, het is toch eigenlijk van de zotte dat mensen zonder verslaving zich moeten aan passen aan de mensen met een verslaving, die tevens ook nog eens erg schadelijk is voor de gezondheid van hun zelf én voor anderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 22:51

Sunrise daar heb ik al meerdere malen idd antwoord op gegeven, dus mss kan je het even terugzoeken?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:25

Wel 20 keer per dag een sigaret op kunnen steken, maar niet even je punten herhalen? Ah toe, zet ze nog eens even op een rijtje voor ons Tong uitsteken

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:32

slimmerik schreef:

Wat ben ik blij dat ik jouw neef niet als huisarts heb zeg. Iemand die zo over zijn patienten praat zou wat mij betreft geen huisarts mogen zijn.

Verder vind ik het bijzonder jammer dat dit topic weer verzandt in persoonlijke aanvallen.
Niet een sfeer waarin ik me geroepen voel om over wel of niet roken te discusseren.

Ik droom weleens van een gedeelte van Nederland waar we (afgescheiden van de niet-rokers) als rokers mogen wonen, heerlijk moet dat zijn Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:34

Chiqa schreef:
Ik kan me er slecht een voorstelling bij hebben als ik daar met een glaasje cola naar
moet luisteren, ondertussen allerlij lijfgeuren ruikend.....
Ik weet niet hoor.....maar dat zal mijn manier van uitgaan denk ik niet zijn.

Bij dat soort muziek hoort bier en een sigaret, velen zullen onze mening delen die begrijpen wat ik bedoel.

dus je rookt omdat je andere mensen niet wil rieken

maar chiqa dan heb ik vandaag de ideale oplossing voor je

Afbeelding

twee kopen is één betalen!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:35

Chiqa schreef:
Kan ik hem laten controleren bij je neef? Onee wacht maar die gaat zo te zien niet zo netjes
om met de gegevens van zijn patienten, die gooit hij gewoon op straat.....en dus ook op Bokt waar
half Nederland meesleest.....Ik weet niet of dat wel helemaal de bedoeling is van zo'n beroep.

ThePast03 schreef:
slimmerik schreef:

Wat ben ik blij dat ik jouw neef niet als huisarts heb zeg. Iemand die zo over zijn patienten praat zou wat mij betreft geen huisarts mogen zijn.

Verder vind ik het bijzonder jammer dat dit topic weer verzandt in persoonlijke aanvallen.

Tjonge zo praat iedere huisarts hoor. Er worden toch geen namen genoemd. Overdreven reacties: jullie doen net of de dossiers op straat liggen Haha!
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 12-10-07 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt