ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 23:38

Ik heb geen tijd meer om alles te vertalen, maar het is reuze interessant. Wat belangrijke dingen:
Ze houden er rekening mee dat ze geholpen zijn door een derde. Omdat ze zelf zo in de gaten zijn gehouden door de journalisten.
De getuigeverklaringen kloppen geen van allen meer, over wie wanneer van tafel is gegaan, en die ene man had dus gezegd dat hij was gaan kijken, maar zei later dat hij alleen aan de deur geluisterd had. De vrouw die zogenaamd man met kind had gezien, en waardoor ze dachten aan een kidnapping, is een kennis van ze (de McCanns en al hun vrienden), en de man is nagetrokken en had geen kind mee.
De getuigen worden opnieuw verhoord in Engeland, waar de portugezen niet bij mogen zijn, waardoor er een en ander verloren gaat, maar dat is onvermijdelijk.
Er worden ondertussen andere stappen aangevraagd.

De woordvoerster van het stel, Justine McGuiness, stopt ermee, volgens haar wegens vermoeidheid. Phil Hall, die al met ze werkt, gaat het waarschijnlijk overnemen.

De twee bedrijven die het fonds voor het grootste deel spekten, stoppen daarmee en willen niet dat het geld gebruikt wordt voor rechtshulp.

De auto wordt nog gehuurd door de McCanns die eigen onderzoek er op uit willen laten voeren.

De McCanns hebben nooit gebiecht in de tijd dat ze in Praia da Luz waren. Ze hebben voordat ze naar Engeland vertrokken de sleutel ingeleverd bij de Angelikaanse, bevriende priester,die daar ook missen geeft, en geen afscheid genomen van de Katholieke priester die ze steeds heeft bijgestaan.

Maandag worden de gaten en gleuven die toen gemaakt waren nader onderzocht. De riolereing was ten tijden van de verdwijning al aangelegd, er was alleen een gleuf voor water en electra van 70 cm diep en 40 cm breed.

Het eerste telefoontje van Gerry op de avond was naar Allister Clark, vriend sinds de universtiteit en diplomaat dichtbij Gordon Brown. Die heeft zich ingezet en , voordat de politie is gebeld waren Sky News en de Britse ambassade al ingelicht
(zo lijkt het alsof die knakker die gebeld heeft en niet Kate...)
De ambassadeur was in de Algarve en Brown heeft ze zijn telefoonnummer gegeven en er zijn gesprekken geweest. Maar het afgelopen weekeinde heeft hij de banden doorgesneden.
John Buck Britse ambassadeur in Lissabon heeft direct met de politie gebel, dezelfde nacht.
De volgende dag zijn de journalisten ingelicht: het ging om een roof zonder dat er losgeld was gevraagd.
SkyNews gaf er media aandacht aan vanuit de Algarve en Alister Clark politieke.

Vamorgen om half twaaf hebben ze bezoek gehad van de kinderbescherming. Het bezoek duurde een uur.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 06:54

Sja ik weet het echt allemaal niet hoor. Roof zonder losgeld, en dat weten ze de volgende dag al..(moet aan Ransom denken)

Wat me wel opvalt is dat de sluisen wat geld betreft dichtgaan en dat sommige personen de banden doorsnijd en stopt met hun hulp. JE stopt er niet zomaar mee lijkt me, zoiets grijpt je aan en je helpt door totdat er een einde is..of als je het zaakje niet meer vertrouwt. Dat gevend ie personen alleen niet aan, maar mijn vermoedens liggen daar wel.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 08:25

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 08:33

Het lijkt toch op een ontknoping aan te gaan.... Zeer benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:10

Hoe zit het met het 8 jarige meisje dat jaren eerder verdwenen is vlakbij? Er schijnen flinke overeenkomsten te zijn tussen beide zaken.

Eigenlijk zijn ze nog niet echt opgeschoten in de zaak, buiten dat dat er verdachten zijn aangewezen en dat hun priveleven nu wordt opengespit.

Ik vind het wel voorbarig om dan de 2ling proberen uit huist te plaatsen. Hoeveel ouders zijn niet 24 u/d met hun kinderen bezig, hebben nannies die ook niet echt lieverdjes zijn. Daarmee wordt niets gedaan.
Kan je wel zeggen, maar deze ouders worden verdacht van moord, maar het is nog maar een verdenking. De impact op die 2ling zal gigantisch zijn als ze gedurende het onderzoek al bij hun ouders weg worden gehaald.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:31

Het NRC berichtte in augustus al het volgende:
"..Volgens de krant Diário de Notícias onderzoekt de Portugese politie de rol van een man van rond de veertig, met een Brits paspoort en van Afrikaanse origine. Hij zou op de avond van de verdwijning van Madeleine zijn gezien in het vakantieoord Praia da Luz, terwijl hij een kind in zijn armen droeg dat leek te slapen. De man probeerde de blikken van voorbijgangers te ontwijken. Ook zou die man met Murat zijn gezien vlak na de verdwijning van Madeleine.."
Een van de kennissen van de McCanns? Of van die Murat? Dat is vlgs mij wel 1 van de mensen die meer zou kunnen weten over waar Maddy nu is. Aangezien hij bekend is met het gebied, c.q. daar woont zou hij wellicht geholpen hebben om het lijkje te verbergen. Misschien is het wel zo simpel als dit. Bewijzen is echter een tweede...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:54

Ik snap t overigens niet meer met de DNA matches. Eerdere berichten in kranten maar ook op SkyNews spraken over een volledige DNA match in de auto.
In SkyNews werd bericht dat er in de Britse labs 3 DNA sporen zijn onderzocht. 1 uit de hotelkamer en 2 uit de auto. Het spoor uit de hotelkamer was volledig (maar niet uitzonderlijk, want Madeline is daar natuurlijk geweest) Van de sporen die in de auto waren gevonden was er 1 onvolledig i.c. gemengd door overdracht (wellicht door kleding). 1 spoor was echter volledig. Des te opmerkelijker omdat de auto pas vijf weken na de verdwijning van Maddy door de mcCanns is gehuurd. (Tot zover weten we dat natuurlijk allemaal).
De plaats waar sporen zijn gevonden (haren, lichaamssappen etc. in de kofferbak) is wel een erg sterke aanwijzing iig (meen ik) dat Maddy niet meer leeft (wie stopt zijn kind nu in de kofferbak). Het gevonden spoor geeft echter geen onomstotelijk bewijs van de doodsoorzaak, noch van degene die het heeft gedaan. De aanwezigheid van slaapmiddelen geeft iig wel een vermoeden.
Niet voldoende dus, om de mcCanns aan te klagen Als alle betrokkenen de kaken nu maar stevig op elkaar houden, kom je er misschien nooit achter...
Blijft natuurlijk een mogelijkheid dat de ouders er niets meer te maken hebben en alle schijn tegen zich hebben.
Maar met al die aanwijzingen? Ik kan het maar moeilijk geloven. Hoeveel toevalligheden kunnen zich voordoen?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:56

Kimberley77 schreef:
Sja ik weet het echt allemaal niet hoor. Roof zonder losgeld, en dat weten ze de volgende dag al..(moet aan Ransom denken)

Wat me wel opvalt is dat de sluisen wat geld betreft dichtgaan en dat sommige personen de banden doorsnijd en stopt met hun hulp. JE stopt er niet zomaar mee lijkt me, zoiets grijpt je aan en je helpt door totdat er een einde is..of als je het zaakje niet meer vertrouwt. Dat gevend ie personen alleen niet aan, maar mijn vermoedens liggen daar wel.

Ja hoor, dat geven ze wel aan (die donateurs), alleen heb ik er dat niet bij vertaald. Ze zeggen dat het een uiterst rommelig geheel is geworden, of iets in die aard en een zegtïk ben geen rechter, maar ik kan alleen maar hopen dat het niet klopt" ofzoiets (doe het nu even uit herinnering).

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:59

russel schreef:
Hoe zit het met het 8 jarige meisje dat jaren eerder verdwenen is vlakbij? Er schijnen flinke overeenkomsten te zijn tussen beide zaken.

Eigenlijk zijn ze nog niet echt opgeschoten in de zaak, buiten dat dat er verdachten zijn aangewezen en dat hun priveleven nu wordt opengespit.

Ik vind het wel voorbarig om dan de 2ling proberen uit huist te plaatsen. Hoeveel ouders zijn niet 24 u/d met hun kinderen bezig, hebben nannies die ook niet echt lieverdjes zijn. Daarmee wordt niets gedaan.
Kan je wel zeggen, maar deze ouders worden verdacht van moord, maar het is nog maar een verdenking. De impact op die 2ling zal gigantisch zijn als ze gedurende het onderzoek al bij hun ouders weg worden gehaald.

Ze worden er van verdacht hun kinderen met slaapmiddel in slaap te brengen zodat ze fijn uit eten kunnen, ze lieten de kinderen alle avonden alleen voor datzelfde doel, ze staan nu onder gigantsiche ruk en als Kate als niet erg rustig was met de kinderen (er is en getuige die zegt dat ze regelmatig haar geduld verloor en dat Maddie dan om haar vader riep), dan kun je je afvragen hoe dat nu is. maar het is aan de kinderbescherming om iets te doen, en voorlopig is de eerste stap hulp bieden.
Ze maken niet veel bekend over de zaak, dus we weten helemaal niet hoeveel ze op zijn geschoten, we weten alleen wat ze an de journalisten kwijt willen.

De andere zaak heeft geen enkele overeenkomst, behalve dan dat de moeder op TV een oproep heeft gedaan om haar kind terug te brengen, en blkeek dat ze het zelf vermoord had.

Er is nog een afschuwelijke zaak hier geweest waarin en klein meisje ontzettend mishandeld en vermoord is (met kokend heet water, en de wonden niet verzorgd, waar ze dagen later aan is overleden), in een rivier gedumped (lijkje gevonden) en vervolgens op de markt in scne gezet dat ze haar kwijt waren. Ze hebebn zelfs schoentjes voor haar gekocht. Het schijnt dus voor sommigen een "logische" stap te zijn om een verdwijning in scene te zetten.....
Reden van mishandeling:Kind zei dat ze haar moeder liever vond dan de opvoeders (oma en drugsverslaafde vader)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:03

Een adcocaat stopt er niet mee als ze denkt dat er schuld is, dat is immers haar vak. Ik kan me wel voorstellen dat de McCann's een andere, betere advocaat willen. Ik ben heel benieuwd hoe het afloopt, maar ik heb zo'n gevoel dat de waarheid nog wel eens heel verassend kan zijn!

@Lusitana, mijn dochter roept ook regelmatig om haar vader als ze haar zin niet krijgt. En iedereen verliest wel eens geduld bij een kind van die leeftijd. Ik vind het echt veel te ver gaan om daar conclusies aan te verbinden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:06

Babootje schreef:
Ik snap t overigens niet meer met de DNA matches. Eerdere berichten in kranten maar ook op SkyNews spraken over een volledige DNA match in de auto.
In SkyNews werd bericht dat er in de Britse labs 3 DNA sporen zijn onderzocht. 1 uit de hotelkamer en 2 uit de auto. Het spoor uit de hotelkamer was volledig (maar niet uitzonderlijk, want Madeline is daar natuurlijk geweest) Van de sporen die in de auto waren gevonden was er 1 onvolledig i.c. gemengd door overdracht (wellicht door kleding). 1 spoor was echter volledig. Des te opmerkelijker omdat de auto pas vijf weken na de verdwijning van Maddy door de mcCanns is gehuurd. (Tot zover weten we dat natuurlijk allemaal).
De plaats waar sporen zijn gevonden (haren, lichaamssappen etc. in de kofferbak) is wel een erg sterke aanwijzing iig (meen ik) dat Maddy niet meer leeft (wie stopt zijn kind nu in de kofferbak). Het gevonden spoor geeft echter geen onomstotelijk bewijs van de doodsoorzaak, noch van degene die het heeft gedaan. De aanwezigheid van slaapmiddelen geeft iig wel een vermoeden.
Niet voldoende dus, om de mcCanns aan te klagen Als alle betrokkenen de kaken nu maar stevig op elkaar houden, kom je er misschien nooit achter...
Blijft natuurlijk een mogelijkheid dat de ouders er niets meer te maken hebben en alle schijn tegen zich hebben.
Maar met al die aanwijzingen? Ik kan het maar moeilijk geloven. Hoeveel toevalligheden kunnen zich voordoen?

Daarom roepen de McCanns nu van "Kom maar met het lijk en bewijs maar eens dat we het gedaan hebben" . Blijkbaar weten ze dat het lijk onvindbaar is.
Dat van de DNA matches is zoals je het zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:11

Lusitana schreef:
Daarom roepen de McCanns nu van "Kom maar met het lijk en bewijs maar eens dat we het gedaan hebben" . Blijkbaar weten ze dat het lijk onvindbaar is.

Of ze weten dat ze het niet gedaan hebben en zijn boos wegens de beschuldigingen. Kan ook nog natuurlijk.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:12

faye schreef:
Een adcocaat stopt er niet mee als ze denkt dat er schuld is, dat is immers haar vak. Ik kan me wel voorstellen dat de McCann's een andere, betere advocaat willen. Ik ben heel benieuwd hoe het afloopt, maar ik heb zo'n gevoel dat de waarheid nog wel eens heel verassend kan zijn!

@Lusitana, mijn dochter roept ook regelmatig om haar vader als ze haar zin niet krijgt. En iedereen verliest wel eens geduld bij een kind van die leeftijd. Ik vind het echt veel te ver gaan om daar conclusies aan te verbinden.

Ze was een woordvoerder, geen advokaat, haar rol is overgenomen. De advokaat was een Portugees en ze heeft nu gewoon een Engelse gekozen.

Ik bindt nergens conclusies aan, ik zeg alleen als ze al uitvallen had, hoe is dat dan nu ze onder druk staan, en dat de kinderbescherming het verder wel uitzoekt.
Gebruik jij ook slaapmiddel om je kinderen te laten slapen omdat je uit eten gaat elke avond?
Je moet dingen wel in het geheel zien. Ik heb al vaker geroepen dat alle kleine dingen op zich niet zoveel zeggen, het is het geheel dat het plaatje maakt.
De politie is er allen maar van overtuigd dat Maddie dood is, omdat alles daar op wijst, ze zijn er niet van overtuigd dat ze vermoord is.
en ik wil nog wel wat over de politie kwaijt, daar die zo aangevallen werd: Het gaat hier om een koind van buitenlandse toeristen. De zaak is uitert delicaat behandeld. Portugal heeft een aparte link met engeland, waar ik hier verder niet op in ga, maar ze weringen zich in bochten om vooral alles maar goed op te lossen. Er zat van meet af aan meer man op, meer uren en geld in dan ooit aan een Portugese zaak is gewijd. De Britse politie en Europol is er direct bij betrokken. En nu krijgen ze commentaar?

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:14

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:17

faye schreef:
Lusitana schreef:

Of ze weten dat ze het niet gedaan hebben en zijn boos wegens de beschuldigingen. Kan ook nog natuurlijk.

Dat kan, maar dan lijkt het me simpeler om met verklaringen te komen en vragen te beantwoorden die voor de politie belangrijk zijn om van dat sppor af te gaan. Overigens wordt er nog steeds rekening gehouden met het feit dat ze daadwerkelijk op een andere manier verdwenen kan zijn.
Het gaat erom dat het onderzoek uitwijst dat de dood in het appartement heeft plaats gevonden, hier is nooit (door de politie) beweerd dat ze het gedaan hebben, of haar "vermoord" hebben zoals de Britse kranten beweren. Ze onderzoeken die mogelijkheid en tot nu wijst veel erop.
De Britse media houd zich veel bezig met tegenaanvallen en niet met het onderzoek op zich. De Britse media komt met grote koppen waarin "murder" voorkomt etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:19

Ze zijn door de politie als officieel verdacht bestempeld. Ik kan me zo voorstellen dat een advocaat op dat moment zegt dat ze niets meer mogen zeggen. En het is logisch dat ze dat dan ook niet doen. Ik weet wel dat in jouw ogen de portugesen heilig zijn in deze zaak en dat je de ouders al veroordeeld hebt, maar het kan nog wel eens heel anders uitpakken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:31

Het lijkt me voor de politie uiterst frustrerend met zoveel aanwijzingen te zitten, maar nu net dat ene stukje hard bewijs te missen. Als Maddy nu maar gevonden werd... Lusitana, je kent het gebied. Heb je enig vermoeden?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:36

hier staat alleen dat ze vierde kindje wouden, en dat de film gelijkenissen heeft, en dat het kindje in de film dezelfde naam heeft, dus de film momenteel ook niet uit komt

volgens mij hebben ze niet veel nieuws te brengen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:06

faye schreef:
Ze zijn door de politie als officieel verdacht bestempeld. Ik kan me zo voorstellen dat een advocaat op dat moment zegt dat ze niets meer mogen zeggen. En het is logisch dat ze dat dan ook niet doen. Ik weet wel dat in jouw ogen de portugesen heilig zijn in deze zaak en dat je de ouders al veroordeeld hebt, maar het kan nog wel eens heel anders uitpakken.

De politie is niet heilig en ik heb de ouders niet veroordeeld, ik vertel alleen wat hier aan de zaak wordt gedaan. Het gaat niet om mij, faye, stap daar nou eens van af.
Dat verdachte is hier ook weer anders ze zijn "arguido", een verdachte is een "supspeito". Je zou het kunnen zien als "betrokkene".
Ze hebben het recht om te zwijgen, maar, als je onschuldig bent en je kunt die onschuld bewijzen, lijkt het me een beetje apart dat je dat dan niet doet en vervolgens, alle hoop gooit op de wet van "geen lijk, geen moord" en procedure fouten.
En waarom kloppen de getuigen verkaringen niet? Er zijn heel veel dingen die gewoon niet kloppen. De tijd zal leren hoe onschuldig ze zijn.
Feit is dat uit veel zaken is gebleken dat het in scene zetten van een vermissing niet ongewoon is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:09

Dat is advocaten strategie. En als je een advocaat neemt is het wel zo slim om daar naar te luisteren. Ik snap prima waarom het nu zo loopt, dat is inherent aan een goede advocaat.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:13

Babootje schreef:
Het lijkt me voor de politie uiterst frustrerend met zoveel aanwijzingen te zitten, maar nu net dat ene stukje hard bewijs te missen. Als Maddy nu maar gevonden werd... Lusitana, je kent het gebied. Heb je enig vermoeden?

Carolinef is bekend met het gebied, ik niet. Ik weet alleen wat ik zie op TV en lees in de kranten.
Ze gaan de kliffen en strand opnieuw bekijken en dus die sleuven die gegraven zijn voor de riolering.
Er zijn nog meer dingen aangevraagd die ze eerder niet konden doen, maar er is niet gezegd wat die stappen zijn, omdat men dan de politie vóór kan zijn.

En eentje merkte op dat het wel opmerkelijk is dat ze het de volgende ochtend al over het niet vragen van losgeld hadden. Dat is inderdaad wel apart, ze hebben niet erg lang gewacht met die verklaring. Alsof een kidnapper altijd maar dezelfde nacht nog belt...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:14

faye schreef:
Dat is advocaten strategie. En als je een advocaat neemt is het wel zo slim om daar naar te luisteren. Ik snap prima waarom het nu zo loopt, dat is inherent aan een goede advocaat.
Het maakt ze meer verdacht en lost de zaak niet op. Dus moeten ze dan ook niet mekkeren over de negatieve publiciteit over ze.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:17

Lusitana schreef:
faye schreef:
Het maakt ze meer verdacht en lost de zaak niet op. Dus moeten ze dan ook niet mekkeren over de negatieve publiciteit over ze.

helemaal mee eens.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:40

www.knack.be bericht:
"Volgens een bericht in de Daily Mirror hebben speurhonden bloedsporen ontdekt in een woning in de buurt van het vakantieappartement van de McCanns, waaruit Maddie op 3 mei is verdwenen. De sporen werden in een forensisch lab in Groot-Brittannië onderzocht en de politie in Portugal wacht op het testresultaat.

"Het feit dat de honden de geur van Madeleine in de woning hebben opgesnoven, is zeer belangrijk", citeert de Daily Mirror Luis Sequeira van de Portugese politie. Volgens het krantenbericht gaat de politie ervan uit dat het lijk van Maddie tijdelijk in de woning werd verborgen.."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 14:02

Moniek schreef:
Lusitana schreef:

helemaal mee eens.

Als jij in het buitenland verdacht wordt van een moord dan is het heel verstandig om naar je advocaat te luisteren. Geeft alleen maar aan dat het intelligente mensen zijn, en maakt ze helemaal niet meer verdacht. Denk maar dat alles wat ze zouden zeggen verdraaid zou worden in hun nadeel.