Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kimberley77 schreef:Sja ik weet het echt allemaal niet hoor. Roof zonder losgeld, en dat weten ze de volgende dag al..(moet aan Ransom denken)
Wat me wel opvalt is dat de sluisen wat geld betreft dichtgaan en dat sommige personen de banden doorsnijd en stopt met hun hulp. JE stopt er niet zomaar mee lijkt me, zoiets grijpt je aan en je helpt door totdat er een einde is..of als je het zaakje niet meer vertrouwt. Dat gevend ie personen alleen niet aan, maar mijn vermoedens liggen daar wel.
russel schreef:Hoe zit het met het 8 jarige meisje dat jaren eerder verdwenen is vlakbij? Er schijnen flinke overeenkomsten te zijn tussen beide zaken.
Eigenlijk zijn ze nog niet echt opgeschoten in de zaak, buiten dat dat er verdachten zijn aangewezen en dat hun priveleven nu wordt opengespit.
Ik vind het wel voorbarig om dan de 2ling proberen uit huist te plaatsen. Hoeveel ouders zijn niet 24 u/d met hun kinderen bezig, hebben nannies die ook niet echt lieverdjes zijn. Daarmee wordt niets gedaan.
Kan je wel zeggen, maar deze ouders worden verdacht van moord, maar het is nog maar een verdenking. De impact op die 2ling zal gigantisch zijn als ze gedurende het onderzoek al bij hun ouders weg worden gehaald.
Babootje schreef:Ik snap t overigens niet meer met de DNA matches. Eerdere berichten in kranten maar ook op SkyNews spraken over een volledige DNA match in de auto.
In SkyNews werd bericht dat er in de Britse labs 3 DNA sporen zijn onderzocht. 1 uit de hotelkamer en 2 uit de auto. Het spoor uit de hotelkamer was volledig (maar niet uitzonderlijk, want Madeline is daar natuurlijk geweest) Van de sporen die in de auto waren gevonden was er 1 onvolledig i.c. gemengd door overdracht (wellicht door kleding). 1 spoor was echter volledig. Des te opmerkelijker omdat de auto pas vijf weken na de verdwijning van Maddy door de mcCanns is gehuurd. (Tot zover weten we dat natuurlijk allemaal).
De plaats waar sporen zijn gevonden (haren, lichaamssappen etc. in de kofferbak) is wel een erg sterke aanwijzing iig (meen ik) dat Maddy niet meer leeft (wie stopt zijn kind nu in de kofferbak). Het gevonden spoor geeft echter geen onomstotelijk bewijs van de doodsoorzaak, noch van degene die het heeft gedaan. De aanwezigheid van slaapmiddelen geeft iig wel een vermoeden.
Niet voldoende dus, om de mcCanns aan te klagen Als alle betrokkenen de kaken nu maar stevig op elkaar houden, kom je er misschien nooit achter...
Blijft natuurlijk een mogelijkheid dat de ouders er niets meer te maken hebben en alle schijn tegen zich hebben.
Maar met al die aanwijzingen? Ik kan het maar moeilijk geloven. Hoeveel toevalligheden kunnen zich voordoen?
Lusitana schreef:Daarom roepen de McCanns nu van "Kom maar met het lijk en bewijs maar eens dat we het gedaan hebben" . Blijkbaar weten ze dat het lijk onvindbaar is.
faye schreef:Een adcocaat stopt er niet mee als ze denkt dat er schuld is, dat is immers haar vak. Ik kan me wel voorstellen dat de McCann's een andere, betere advocaat willen. Ik ben heel benieuwd hoe het afloopt, maar ik heb zo'n gevoel dat de waarheid nog wel eens heel verassend kan zijn!
@Lusitana, mijn dochter roept ook regelmatig om haar vader als ze haar zin niet krijgt. En iedereen verliest wel eens geduld bij een kind van die leeftijd. Ik vind het echt veel te ver gaan om daar conclusies aan te verbinden.
faye schreef:Lusitana schreef:Daarom roepen de McCanns nu van "Kom maar met het lijk en bewijs maar eens dat we het gedaan hebben" . Blijkbaar weten ze dat het lijk onvindbaar is.
Of ze weten dat ze het niet gedaan hebben en zijn boos wegens de beschuldigingen. Kan ook nog natuurlijk.
faye schreef:Ze zijn door de politie als officieel verdacht bestempeld. Ik kan me zo voorstellen dat een advocaat op dat moment zegt dat ze niets meer mogen zeggen. En het is logisch dat ze dat dan ook niet doen. Ik weet wel dat in jouw ogen de portugesen heilig zijn in deze zaak en dat je de ouders al veroordeeld hebt, maar het kan nog wel eens heel anders uitpakken.
Babootje schreef:Het lijkt me voor de politie uiterst frustrerend met zoveel aanwijzingen te zitten, maar nu net dat ene stukje hard bewijs te missen. Als Maddy nu maar gevonden werd... Lusitana, je kent het gebied. Heb je enig vermoeden?
faye schreef:Het maakt ze meer verdacht en lost de zaak niet op. Dus moeten ze dan ook niet mekkeren over de negatieve publiciteit over ze.Dat is advocaten strategie. En als je een advocaat neemt is het wel zo slim om daar naar te luisteren. Ik snap prima waarom het nu zo loopt, dat is inherent aan een goede advocaat.
Lusitana schreef:faye schreef:Het maakt ze meer verdacht en lost de zaak niet op. Dus moeten ze dan ook niet mekkeren over de negatieve publiciteit over ze.Dat is advocaten strategie. En als je een advocaat neemt is het wel zo slim om daar naar te luisteren. Ik snap prima waarom het nu zo loopt, dat is inherent aan een goede advocaat.
Moniek schreef:Lusitana schreef:Het maakt ze meer verdacht en lost de zaak niet op. Dus moeten ze dan ook niet mekkeren over de negatieve publiciteit over ze.
helemaal mee eens.