Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 13:59

juval schreef:
ergens vind ik het wel bijzonder dat de uitspraken als niet schokkend of niet ernstig worden bestempeld. Dit gaat wel over de persoon die informateur is en de partijen bij elkaar moet gaan brengen.

Ik denk dat als iemand van bijvoorbeeld BBB, Ja21 of FvD dit had gezegd dat de wereld te klein zou zijn en iedereen verschrikkelijk verontwaardigd zou reageren in dit topic. Maar dat is een aanname.

Ik denk dat het er meer mee te maken heeft wie het heeft gezegd, zijn achtergrond en de situatie waar hij in zat: Op verkiezingsavond met wat partij mensen en een borrel in zijn mik.

Die man heeft zo'n enorme staat van dienst dat ik die zinnetjes hem wel vergeef.......en hem eigenlijk ook gelijk geef. Dat hij dan uiteindelijk formateur wordt, dat wist hij die avond nog niet.

En over iedereen is wel wat te vinden. Een strafblad of bezig met het vervolgen door het OM vind ik dan wel iets wat echt niet kan.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:00

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:01

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:02

Douce schreef:
https://nos.nl/liveblog/2589885-informa ... E-90202845

Ik vond het wel al bijzonder dat hij zich de opmerking niet kon herinneren. Dat deed me meer denken aan de VVD :+

Edit: hij knipt de titel zie ik. journalist: -ik-noemde-yesilgoz-leugenaar-niet-wijers

Kijk opgehelderd. Fijn!

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:04

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:07

Hoe komen mensen aan uitspraken in prive apps? dat vind ik dan weer bijzonder..

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:08

lekken ;)

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:10

Nou Buma, veel succes, na deze valse start hopelijk een goed einde.

Let wel goed op wat je zegt, zorg dat het op beeld en geluid staat, want je weet nu het niveau van de journalistiek, kwantiteit en geen kwaliteit.
Laatst bijgewerkt door mce op 14-11-25 14:22, in het totaal 3 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:19

prompter schreef:
lekken ;)
Precies, en het vervelende van dat lekken is, dat bekwame politici bedanken voor Den Haag.

Wijers is een zeer bekwame man, hij is 70 en ik zou met zijn carriere op mijn 70ste ook denken, als dit het niveau is dan ben ik direct weer pleite.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:27

Zoals mijn opa zou zeggen: de verrader slaapt nooit..

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:30

Een goede reden om altijd een beetje op je woorden letten en mensen niet onnodig af te branden. Dan hoef je ook niet bang te zijn dat je het uiteindelijk nog eens op je bordje krijgt. :)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:30

journee schreef:
Een goede reden om altijd een beetje op je woorden letten en mensen niet onnodig af te branden. Dan hoef je ook niet bang te zijn dat je het uiteindelijk nog eens op je bordje krijgt. :)

Stel je voor dat je de hele dag moet opletten wat je zegt en wat je appt.

Ik vind het nogal wat.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:33

Geen idee wat er in dat privé appje stond en of het echt afbranden was, maar inderdaad, de verrader slaapt nooit zoals Fransje zegt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:34

Wat is het weer een kleuterklas in Den Haag.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:34

Dan zou hij dat in een groepschat gemeld moeten hebben, waarvan hij niet iedereen kent ofzo?
Ik zou van mensen die ik prive app, niet verwachten dat ze zaken gaan lekken.. ?

Overigens, wat is onnodig afbranden? Als je een ervaring met iemand hebt, en je zegt apt daar wat over tegen een (ik neem aan) vriend, dan is dat op dat moment jouw gevoel bij die persoon. Roddelen is iets heel anders, dan verzin je dingen (zoals die journalist blijkbaar deed)

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:43

Cer schreef:
Dan zou hij dat in een groepschat gemeld moeten hebben, waarvan hij niet iedereen kent ofzo?
Ik zou van mensen die ik prive app, niet verwachten dat ze zaken gaan lekken.. ?

Overigens, wat is onnodig afbranden? Als je een ervaring met iemand hebt, en je zegt apt daar wat over tegen een (ik neem aan) vriend, dan is dat op dat moment jouw gevoel bij die persoon. Roddelen is iets heel anders, dan verzin je dingen (zoals die journalist blijkbaar deed)

Dat is nu juist niet helemaal duidelijk. Die journalist heeft het zoals ik begreep vanuit verschillende bronnen, die heeft het niet zelf verzonnen. Het kan ook zo zijn dat een journalist zijn bronnen heeft benaderd om opheldering te krijgen en iemand toen als bewijs die appjes heeft laten zien. Dat Wijers die dingen dus wel heeft gezegd, maar misschien op een ander moment. Ik vermoed alleen dat het nu eigenlijk weinig verschil meer maakt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:44

Er komt al meer info, hij zou haar die feeks van de VVD hebben genoemd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:45

Hij is al gestopt. Jammer.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:46

Ik ben zelf altijd zeer voorzichtig met wat ik op schrift zet (ook hier op bokt ;) want ja, het kan als een boemerang naar je terug komen, dat zie je overal gebeuren. Ook geen "functie elders" zaken noteren, ook al blijken ze uit te komen :D

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:49

Ik vind dit echt jammer, die man heeft zo'n staat van dienst.

Ben blij dat ik niet zo'n carriere heb gemaakt dat ik ervoor zou worden gevraagd, want als ze mijn app doorlichten.......:D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:50

journee schreef:
Dat is nu juist niet helemaal duidelijk. Die journalist heeft het zoals ik begreep vanuit verschillende bronnen, die heeft het niet zelf verzonnen. Het kan ook zo zijn dat een journalist zijn bronnen heeft benaderd om opheldering te krijgen en iemand toen als bewijs die appjes heeft laten zien. Dat Wijers die dingen dus wel heeft gezegd, maar misschien op een ander moment. Ik vermoed alleen dat het nu eigenlijk weinig verschil meer maakt.

kan, of iemand heeft de journalist een prive apje laten zien, en de journalist heeft toen gezegd dat hij het gezegd heeft.

Op linkedin las ik (maar dat is hier wellicht al gedeeld) dat er iemand bij was die meent dat Wijers het niet gezegd had, maar hijzelf (vaag verhaal :') Maar volgens mij staat dat op de pagina hiervoor)

Ik ben nie zo bang voor wat ik schrijf, als ik het maar kan verantwoorden.
Als iemand zich als feeks gedraagt richting mij, dan mag ik dat melden aan mensen die ik ken, vind ik :+
Als die persoon bekend staat als zeer vriendelijk en liefdevol, dan wordt het een ander verhaal. Maar ervaring uit eigen hand zou je in prive kring moeten kunnen melden, denk ik? (maar goed, ik zit dan ook niet in een publieke functie, gelukkig )

Citaat:
want als ze mijn app doorlichten.......:D

mijn apjes vallen nog wel mee, mijn google geschiedenis daarintegen :+

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:52

En daarbij: zij mag 'nareis op nareis op nareis' bewust voorzien van verkeerde cijfers. Zij mag onjuiste ongenuanceerde dingen zeggen over Maccabi relschoppers en Douwe Bob verkeerd citeren, maar zelf kan ze géén kritiek ontvangen omdat het de formatie kan frustreren. En daar is het haar te doen om.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:58

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 15:01

Benzz schreef:
En daarbij: zij mag 'nareis op nareis op nareis' bewust voorzien van verkeerde cijfers. Zij mag onjuiste ongenuanceerde dingen zeggen over Maccabi relschoppers en Douwe Bob verkeerd citeren, maar zelf kan ze géén kritiek ontvangen omdat het de formatie kan frustreren. En daar is het haar te doen om.

Op dit moment staat yesilgoz niet ter discussie, alhoewel haar lei inderdaad ook niet onbevlekt is. Maar van een informateur wordt toch wel in elk geval de schijn van onbevooroordeeldheid (leuk woord voor galgje :D) verwacht. En dat gaat met dit soort uitspraken natuurlijk niet meer lukken, dat heeft Wijers zichzelf blijkbaar ook gerealiseerd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 15:02

Heel goed. Deze personen horen neutraal te zijn.