Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

onpaard

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 12:15

Niet opgeven en blijven zoeken! Ze verdient het. Zal duimen dat jullie haar vinden.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 12:16

Ja, dat is wel heel vreemd inderdaad. Je zou op die plek toch iets hebben moeten vinden. Al kan het spoor ook verstoord zijn? Er liepen waarschijnlijk veel mensen en misschien ook mensen met honden.

Over eventueel (levend) gevonden worden: die kans is klein maar is er echt nog wel. Het is jammer dat het weekend wordt want dan is het extra druk in het gebied, dan zal ze zich misschien minder snel laten zien. Of die drukte is juist goed omdat mensen haar misschien spotten?

C_PMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 12:19

Ze gaan niet meer zoeken. Het is een speld in een hooiberg in zo’n groot gebied en het levert niks op. Het is nu afwachten, hopen dat ze leeft, en dat ze misschien vanzelf nog terug komt. De kans is mega klein, aangezien ze (zwaar) gewond is. Maar ik weet niet hoe lang een hond met zware verwondingen het vol kan houden..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 12:20

Bij deze een virtuele knuffel voor alle betrokkenen!

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 12:21

het hondenzoek team ook niet meer ?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 12:21

mysa schreef:
Ja, dat is wel heel vreemd inderdaad. Je zou op die plek toch iets hebben moeten vinden. Al kan het spoor ook verstoord zijn? Er liepen waarschijnlijk veel mensen en misschien ook mensen met honden.

Over eventueel (levend) gevonden worden: die kans is klein maar is er echt nog wel. Het is jammer dat het weekend wordt want dan is het extra druk in het gebied, dan zal ze zich misschien minder snel laten zien. Of die drukte is juist goed omdat mensen haar misschien spotten?

ze is vermoedelijk? een sociale hond dus als ze mensen ziet of hoort misschien dat ze dan voor de dag komt?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 12:24

Marigold schreef:
Daarom vind ik het opmerkelijk dat de speurhonden op de plek van de aanval bleven staan en het sleepspoor blijkbaar niet opmerkten.
Dat doet mij nadenken, zou de geur van de wolf dan overheersen, en/of hebben wolven (zelf immers hondachtigen met een heel goede neus) maniertjes om hun eigen sporen te wissen zodat concurrerende wolven hun sporen niet makkelijk kunnen volgen ofzo..

(

ik doe aan mantrailen en ik geloof niet dat getrainde speurhonden de geur wolf en hond niet zouden kunnen discrimineren.

Iedereen die direct bij betrokken is bij het verdwijnen van Daisy wens ik zoveel kracht toe!

C_PMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 12:24

Sassy4barrel schreef:
het hondenzoek team ook niet meer ?

Voor zover ik weet niet

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 12:27

Sassy4barrel schreef:
mysa schreef:

ze is vermoedelijk? een sociale hond dus als ze mensen ziet of hoort misschien dat ze dan voor de dag komt?

De mogelijkheid bestaat dus dat mensen haar gevonden hebben, als zwerfhond beschouwd, en meegenomen. Niet alle mensen volgen het nieuws en dit stond ook niet in alle nieuws. Of, ze weten het wel maar willen de hond zelf houden en zeggen daarom niets. Overigens, waarschijnlijk is de hond gechipt (?) en dan ZOU het er bij DA-bezoek uit kunnen komen al heb ik nooit gemerkt dat daarop gecontroleerd werd, in het verleden althans .

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 12:46

Confrontatie honden op zelfde ochtend als verdwijning Daisy
Citaat:
Epe Gelderland
03-09-2025

De ochtend dat Daisy, de hond van de schaapherder is aangevallen is er nog een incident met een wolf geweest.

Ik liep in het bos het vaste rondje dat ik altijd loop. Belvedereweg/beukenlaan. Natuurlijk ben ik ook al weken op mijn hoede, loop met een pieper en hou de honden dicht bij mij.
1 van mijn kleine hondjes moest poepen dus ik stond even stil. Ik bleef ernaast staan en hield de andere honden binnen zo'n 3 meter bij mij. Ik probeer altijd dan goed om mij heen te kijken en te luisteren of er iets aan komt, eerlijk, ik heb niks gehoord.
Terwijl ik naar de honden voor mij keek, gaf mijn kleine hondje die zat te poepen een schreeuw, dat was op minder dan een meter naast mij.
Ik keek opzij en zag een grote wolf die flitste langs mijn been en draaide gelijk om om weer aan te vallen. Ik gaf een gil en kon zijn aanval daardoor onderbreken. Ik heb aan 1 stuk gegild en mijn pieper af laten gaan. De wolf probeerde steeds weer terug te komen en bleef op mij af stormen om de kleine hondjes te pakken. Door mijn aggresieve houding bleef hij mij ontwijken. Ik heb een stok gepakt en hem iedere keer afgeweerd en in de tussentijd de kleintjes opgepakt. Mijn grotere hond sprong ertussen en stond in die tussentijd neus aan neus met de wolf. Met de kleintjes onder mijn armen, een gillende pieper en zelf schreeuwend heb ik toen de grote hond aangelijnd en ben richting belvedereweg gaan lopen. Ik dacht ik moet zo snel mogelijk naar de weg of een huis voor hulp. Hij is het hele stuk meegelopen en probeerde steeds weer aan te vallen. Ik heb hem afgeweerd doormiddel van schoppen en schreeuwen. Toen ik op de blevedereweg kwam, kwam er net een auto aan. Die man zag mijn paniek en heeft mij heel snel in de auto geholpen. Toen ik in de auto zat en omkeek was de wolf weg.

Ik was kapot. In een paar minuten tijd al mijn energie verbruikt die ik had. Trillend zwetend en huilend en hyperventilerend. Het was door het oog van de naald.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1GSUJV ... tid=wwXIfr

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 12:55

Zo dat is ook een heftige zeg!

Dat de wolf zo lang om die dame heen blijft lopen etteren

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 12:59

Thank god voor die auto op dat moment ook. Wat een held!
Dit zijn ook de soort ontmoetingen die echt enorm gaan escaleren. Die mevrouw heeft heel veel geluk gehad dat ze er zelf goed vanaf is gekomen.
Heel.
Erg.
Eng dit!!!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 13:00

Dat is in Epe ook al eerder gebeurd: vrouw kon nog net hondje van de grond plukken, wolf liet zich heel moeilijk wegjagen. Stond ook met ontblote tanden voor haar en hondje wat ze vast had. Toen hij uiteindelijk afdroop, heeft ze geprobeerd hondje op de grond te zetten, wolf was toen 50m achter haar. Hij liep onmiddellijk weer haar richting uit, waarna ze hem opnieuw moest wegjagen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 13:02

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 13:07

‼️Nogmaals een ieder die een incident mee maakt tussen hond wolf, en wordt achtervolgd of bedreigd, geef het alsjeblieft door.

Ook al wordt er geen dna van hond wolf aanval normaliter onderzocht, zonder meldingen geen dossier opbouw.

En geen wolf, geen wolf in cultuurlandschap, wijs met wolven, Annemieke van Straaten weten wel de weg om dna onderzocht te krijgen.

Geen wolf in cultuurlandschap reageert vlot via messenger, geen wolf is via app te bereiken.
+31 6 17 01 88 89

Meld het zo snel mogelijk, en indien mogelijk met beeld materiaal, zijn er mensen getuige geweest, tijdstip locatie.‼️

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 13:09

tienus63 schreef:
Confrontatie honden op zelfde ochtend als verdwijning Daisy
Citaat:
Epe Gelderland
03-09-2025

De ochtend dat Daisy, de hond van de schaapherder is aangevallen is er nog een incident met een wolf geweest.

Ik liep in het bos het vaste rondje dat ik altijd loop. Belvedereweg/beukenlaan. Natuurlijk ben ik ook al weken op mijn hoede, loop met een pieper en hou de honden dicht bij mij.
1 van mijn kleine hondjes moest poepen dus ik stond even stil. Ik bleef ernaast staan en hield de andere honden binnen zo'n 3 meter bij mij. Ik probeer altijd dan goed om mij heen te kijken en te luisteren of er iets aan komt, eerlijk, ik heb niks gehoord.
Terwijl ik naar de honden voor mij keek, gaf mijn kleine hondje die zat te poepen een schreeuw, dat was op minder dan een meter naast mij.
Ik keek opzij en zag een grote wolf die flitste langs mijn been en draaide gelijk om om weer aan te vallen. Ik gaf een gil en kon zijn aanval daardoor onderbreken. Ik heb aan 1 stuk gegild en mijn pieper af laten gaan. De wolf probeerde steeds weer terug te komen en bleef op mij af stormen om de kleine hondjes te pakken. Door mijn aggresieve houding bleef hij mij ontwijken. Ik heb een stok gepakt en hem iedere keer afgeweerd en in de tussentijd de kleintjes opgepakt. Mijn grotere hond sprong ertussen en stond in die tussentijd neus aan neus met de wolf. Met de kleintjes onder mijn armen, een gillende pieper en zelf schreeuwend heb ik toen de grote hond aangelijnd en ben richting belvedereweg gaan lopen. Ik dacht ik moet zo snel mogelijk naar de weg of een huis voor hulp. Hij is het hele stuk meegelopen en probeerde steeds weer aan te vallen. Ik heb hem afgeweerd doormiddel van schoppen en schreeuwen. Toen ik op de blevedereweg kwam, kwam er net een auto aan. Die man zag mijn paniek en heeft mij heel snel in de auto geholpen. Toen ik in de auto zat en omkeek was de wolf weg.

Ik was kapot. In een paar minuten tijd al mijn energie verbruikt die ik had. Trillend zwetend en huilend en hyperventilerend. Het was door het oog van de naald.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Geenwolf.com

[ Afbeelding ]
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1GSUJV ... tid=wwXIfr

Dit is toch gisteren of eergisteren ook al uitgebreid gepost?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 13:10

Volgens mij wel.
Maar nu even overzichtelijk via geen wolf, het is hier wel eerder genoemd.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 13:13

Geef niet op charr!
Ik zit zelf in een hondenzoekgroep. Het is vaak, wanneer het dier weg rent, dat ze zich een aantal dagen niet laten zien. Ook hebben we al vaker gehad dat een spoor stopte maar uiteindelijk toch de hond tevoorschijn kwam. Aantal weken geleden nog een hond waarbij de baasjes bij t ongeluk zijn overleden, de hond is de auto uitgesproken. Iedereen dacht dat ze ergens zou liggen na zo'n klap, maar niks was minder waar. Na 10 dagen eindelijk kunnen veilig stellen.
Maar, dan moet er wel gespot worden in de avonden. De hond gaat dag en nachtritme omdraaien en raakt verwilderd. Ze gaan naar de overlevingsmodes (alles wat ze vd mensen geleerd hebben komt op de achtergrond). Overdag rust de hond dan vaak.
Daardoor is een hond vaak ook niet zomaar te benaderen, al is het de liefste en aanhankelijkste hond.
Hopelijk laat ze zich zien binnenkort en is ze niet ten prooi gevallen.
Vind het echt horror

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 13:16

quintusgl schreef:
Geef niet op charr!
Ik zit zelf in een hondenzoekgroep. Het is vaak, wanneer het dier weg rent, dat ze zich een aantal dagen niet laten zien. Ook hebben we al vaker gehad dat een spoor stopte maar uiteindelijk toch de hond tevoorschijn kwam. Aantal weken geleden nog een hond waarbij de baasjes bij t ongeluk zijn overleden, de hond is de auto uitgesproken. Iedereen dacht dat ze ergens zou liggen na zo'n klap, maar niks was minder waar. Na 10 dagen eindelijk kunnen veilig stellen.
Maar, dan moet er wel gespot worden in de avonden. De hond gaat dag en nachtritme omdraaien en raakt verwilderd. Ze gaan naar de overlevingsmodes (alles wat ze vd mensen geleerd hebben komt op de achtergrond). Overdag rust de hond dan vaak.
Daardoor is een hond vaak ook niet zomaar te benaderen, al is het de liefste en aanhankelijkste hond.
Hopelijk laat ze zich zien binnenkort en is ze niet ten prooi gevallen.
Vind het echt horror

Zelfde ervaring hier,
En ik hoop intens dat het voor Daisy zo mag gaan.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 13:18

Dat 's nachts posten heb ik ook al eerder aangeraden. Of misschien is dat bij een hoeder niet nodig en gaat die hoe dan ook terug naar de kudde.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 13:23

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 13:29

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 13:32

Ja, dat filmpje bedoel ik. Saarloos Wolfshond?

dierenfan

Femke_Tweety

rien10 schreef:
Is dit een wolf of een hond? Filmpje van Dumpert. https://www.google.com/search?q=filmpje ... e&ie=UTF-8

Dier loopt op de middenberm van de Gordelweg in Rotterdam.

Ik zie een heel overzicht van filmpjes, maar niet 1 van lopende hondachtige (hond/wolf etc) in Rotterdam?