[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 00:39

fransje23 schreef:
Cowboy55 schreef:
Ik zeg maar weer: initiating self destruction button in 5....4......3..... etc.

Misschien moeten we een pool doen wie het eerste met ruzie vertrekt of onder eigen naam verder gaat? :Y)

Yess *\o/* *\o/*

Haga? Of gewoon Baudet, die zelf verdwijnt?

Nieuwe partijen hebben het sowieso moeilijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 00:57

Zag net bij Jinek nog een filmpje hoe partijleiders stemden. Reageerden allen gewoon, biljet even vasthouden lachen en klaar. Behalve Baudet , zijn reactie: ach ja de pers , fotootjes , stelletje losers.
Wist niet wat ik hoorde, wist wel dat ik hem een arrogante bal vind maar dat bewijst hij dus ook. Arrogantie ten top of eigenlijk past het ook wel in zijn Trump imitatie.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 01:08

Ik zit nu Jinek terug te kijken, ben nu op het eerste half uur.

Ik vind de analyse over waarom links zoveel verliest boeiend. Daar zag ik het nog niet over gaan hier?

Er word aangegeven:
- Te weinig op inhoud campagne gevoerd( niet duidelijk op linkse thema's)
- Teveel als eenheidsworst gepresenteerd, wat viel er te kiezen.
- Veel kiezers Corona minded: meer kortetermijn dan lange termijn politiek.

En de grappigste tot nu toe: PvdD stemmers zijn rijke stinkerds: als je je nergens meer zorgen om hoeft te maken in het leven ga je je zorgen maken om dieren :') .

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 01:10

bigone schreef:
Zag net bij Jinek nog een filmpje hoe partijleiders stemden. Reageerden allen gewoon, biljet even vasthouden lachen en klaar. Behalve Baudet , zijn reactie: ach ja de pers , fotootjes , stelletje losers.
Wist niet wat ik hoorde, wist wel dat ik hem een arrogante bal vind maar dat bewijst hij dus ook. Arrogantie ten top of eigenlijk past het ook wel in zijn Trump imitatie.

Hij is het toppunt van arrogantie, daarom gaat die partij het niet lang redden.
Eerst was Hiddema zijn redder en de laatste maanden Haga.
2 alfa-mannetjes, die gaan nog wel clashen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 01:12

ruitje schreef:
Ik zit nu Jinek terug te kijken, ben nu op het eerste half uur.

Ik vind de analyse over waarom links zoveel verliest boeiend. Daar zag ik het nog niet over gaan hier?

Er word aangegeven:
- Te weinig op inhoud campagne gevoerd( niet duidelijk op linkse thema's)
- Teveel als eenheidsworst gepresenteerd, wat viel er te kiezen.
- Veel kiezers Corona minded: meer kortetermijn dan lange termijn politiek.

En de grappigste tot nu toe: PvdD stemmers zijn rijke stinkerds: als je je nergens meer zorgen om hoeft te maken in het leven ga je je zorgen maken om dieren :') .

Ik heb het maar met een half oog/oor gevolgd.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 01:13

ruitje schreef:

Past niet echt bij het beeld wat ik heb bij PvdD-stemmers en daar ken ik er best veel van :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 02:04

Opzich boeiend om terug te kijken hoor, die analyse over links. Vond dat hoofd van de PvDA( spekman?) Ook een goed verhaal hebben. Ben benieuwd of er een fusie komt tussen SP, GL en PvdA. Alhoewel ze zelf aangaven dat de elite van GL als achterban niet goed matcht met de achterban van de SP( meer arbeiders) . Ook boeiend dat ze aangaven dat de leiders op links geen 'straattaal' of ipv straattaal gezag uitstralen. Eigenlijk werd er aangegeven dat er nu gewoon geen goede lijsttrekker op links staat. Dat rechts veel meer die verbinding heeft met het gewone volk. Ook Sylvana gaf dat aan. Dat links kwijt is waar ze voor staan.

Naar mijn mening was dat stuk boeiender dan de vraag van Caroline die gewoon niet handig er uit kwam en door Sylvana met de felheid van een pittbull werd opgegeten :') .

Ik denk dat deze 3 partijen een boeiende toevoeging zijn in de politiek. Ben benieuwd hoe zij zich ontwikkelen.

Ook boeiend hoe Ja21 nog even refereerde aan de rechtse meerderheid in de kamer en dat er dus gewoon wetsvoorstellen door kunnen komen ookal word er geen rechste regering geformeerd.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 02:07

fransje23 schreef:
ruitje schreef:

Past niet echt bij het beeld wat ik heb bij PvdD-stemmers en daar ken ik er best veel van :D

Frits Wester was naar een congres geweest en baseerde zijn mening op het aantal dure auto's wat hij daar zag.

Ik ging stuk, super degelijke analyse Frits, not :')

Alhoewel ik zijn Maslov idee wel snapte, als jij geen eten, geen huis, geen werk hebt: is de kans iets groter dat je stemt op een partij die daar iets aan doet, dan dat je niet aan jezelf denkt maar aan dieren ofzo?
Opzich zie je dat wel parallel lopen ook, dat de landen waar mensen het goed hebben er anders naar dieren gekeken word.

Maar zijn conclusie over de mercedessen op een congres sloeg natuurlijk nergens op :')

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 08:53

ruitje schreef:
fransje23 schreef:

Frits Wester was naar een congres geweest en baseerde zijn mening op het aantal dure auto's wat hij daar zag.

Ik ging stuk, super degelijke analyse Frits, not :')

Alhoewel ik zijn Maslov idee wel snapte, als jij geen eten, geen huis, geen werk hebt: is de kans iets groter dat je stemt op een partij die daar iets aan doet, dan dat je niet aan jezelf denkt maar aan dieren ofzo?
Opzich zie je dat wel parallel lopen ook, dat de landen waar mensen het goed hebben er anders naar dieren gekeken word.

Maar zijn conclusie over de mercedessen op een congres sloeg natuurlijk nergens op :')

Nouja, in theorie zou zelfs het aantal auto’s dat er op de parkeerplaats stond al iets kunnen zeggen over de mate van rijkdom van stemmers :) het kunnen permitteren van een auto is voor de arme stemmer in veel gevallen al niet weggelegd. Is het handig om aan de hand van de grote of het merk auto’s, uitspraken te doen over het welvaart van een groep kiezers? Ik denk het niet. Zou er een kern van waarheid in kunnen zitten? Dat denk ik wel.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:02

ruitje schreef:

Dat laatste is waar maar ook genuanceerder.
In landen waar mensenlevens en -rechten weinig waard zijn hebben dieren nog minder rechten.
Maar dat heeft niet per definitie met voedsel en onderdak te maken.
In bijvoorbeeld de rijke golfstaten zijn dieren ook wegwerpartikelen maar dat zijn arbeiders daar ook
Overigens Vraag Ik mij af of de dak- en thuisloze gaan stemmen?

Nu is het programma van de PvvD ook .wel iets uitgebreider dan enkel de bioindustrie weg.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:55

fransje23 schreef:

Dit vroegen wij ons gister ook af. Kun je ergens een stempas ophalen misschien? Of moet je geregistreerd staan ergens...?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:59

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:01

Femke_Tweety

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:09

Veel gemeenten doen wel moeilijk over postadressen overigens.
Ik meen dat het formeel niet geweigerd mag worden, maar je loopt vaak wel tegen gedoe op.
Zo'n enorme stapel regels en formulieren dat het moeilijk gemaakt wordt.
Veel verschil tussen de verschillende gemeenten overigens.

Dus formeel zou het probleemloos moeten kunnen, in de praktijk is dat helaas niet zo.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:15

Eerste geïnterviewde dakloze zegt PvvD. Tot zover de theorie.. :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:16

Een theorie valt natuurlijk niet te bewijzen met n=1. Maar wel grappig dat de eerste net pvdd zegt.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:16

fransje23 schreef:
Eerste geïnterviewde dakloze zegt PvvD. Tot zover de theorie.. :D

:') :')

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:27

Hahaha dat vind ik dan weer echt grappig :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:34

Eapy schreef:
fransje23 schreef:

Dit vroegen wij ons gister ook af. Kun je ergens een stempas ophalen misschien? Of moet je geregistreerd staan ergens...?

Ik vroeg me dat gisteren af over mensen die een gevangenisstraf uitzitten. Aangezien je normaal niet snel je actief en passief stemrecht kwijt raakt, zal daar dan op locatie mogelijkheid voor zijn?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:49

Dat is wel lachen ja, ik ken eigenlijk geen rijke PvdD'ers :') Die gaan echt niet voor het geld. Verreweg de meesten zijn idealisten met dito laagbetalende passie-banen. Rijk stemt gewoon VVD.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:56

linoleum schreef:
Ik vroeg me dat gisteren af over mensen die een gevangenisstraf uitzitten. Aangezien je normaal niet snel je actief en passief stemrecht kwijt raakt, zal daar dan op locatie mogelijkheid voor zijn?

Oh ja, ook interessant. Misschien via een machtiging?

Ik ken trouwens ook alleen financieel-comfortabele PvdD stemmers.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:08

Eapy schreef:
linoleum schreef:

Oh ja, ook interessant. Misschien via een machtiging?

Even opgezocht. Ze kunnen per volmacht stemmen. En in sommige gevallen is op locatie ook mogelijk om te stemmen, maar deze moet dan wel ook openbaar toegankelijk zijn voor stemmers van buiten de locatie.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:09

Volgens mij was over de gevangenissen nu wel een hoop te doen omdat er inderdaad niet of minder op locatie gestemd kon worden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:09

Vind het raar dat gevangenen mee mogen stemmen.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:11

elnienjo schreef:
Vind het raar dat gevangenen mee mogen stemmen.

Waarom is dat raar? Ze raken toch niet zomaar elk grondrecht kwijt?