Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:39

Jessix schreef:
Loretta schreef:
Daarnaast vinden VVD stemmers zaken als racisme en etnisch profileren ook geen enkel probleem. Maar daarin hebben ze dan weer medestanders bij bijvoorbeeld FVD en PVV.

Ik heb net even in de spiegel gekeken, maar zie daar een zwarte vrouw. Dus ik kan me er niet echt in vinden! :D

Grinnik :D

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:44

Relaxed schreef:
Daks, zulke lijsten zijn er toch ook van andere partijen.. Iedere partij herft gedoe, alleen vvd is de grootste en ligt daarmee ook enorm onder een vergrootglas. De hele politiek is toch 1 pot nat. Voor mij was vvd de beste van de slechten..

Zo'n lijst? Nee gelukkig niet zo'n grote lijst met zulke grote vergrijpen als kindermisbruik, corruptie, steekpeningen en ontzettend smerig vies machtsmisbruik het openlijk beledigen van de gehele Nederlandse bevolking en het steunen van talloze moorden.

Kom maar met 1 partij die dat allemaal ook in 1 lijst heeft staan.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:49

Daks schreef:
Zeker het zijn net mensen.

Maar na zoveel forse blunders als zogenaamde "volksvertegenwoordigers" hoor je het land niet meer te vertegenwoordigen imo.
En ja ik vind het schokkend dat mensen hier nog voor wegkijken.

Dat maakt het angstig. Dit is meer beangstigend dan de uitspraken van een pvv of fvd

Er is verschil tussen wegkijken, of dingen gewoon iets anders interpreteren.

Ik zit dan dus bij die 25% niet VVD stemmers die dit wat minder groot ziet.

Zie mijn eerdere reacties in dit topic.

Wat betreft GroenLinks en hun verdwijnende stemmen (het zou haast de titel van een strip kunnen zijn)

Ik ben er ook zo een. Voorheen regelmatig op GL gestemd, maar afgelopen jaren hebben ze op mij weinig indruk gemaakt.
En hier en daar zelfs standpunten ingenomen waar ik me niet in kan vinden.

Bij de andere voorheen al bestaande partijen vind ik ook niet wat ik zoek.

1 van de nieuwkomers vind ik op heel veel punten behoorlijk sterk (een paar punten wat minder) dus die mag het van mij gaan proberen de komende jaren. Ik ben heel benieuwd hoe ik de volgende verkiezing over ze denk.
(Volt)

En ja, ik lees partijprogramma's...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:49

Vorig jaar waren er bij het cda wel 10 integriteitskwesties, bij vvd 2 . Ze zijn, sinds deze lijst opgesteld word inderdaad koploper, daarnaast ook al die jaren de grootste partij dus meer kans op mensen die over het randje gaan. Ik zei dat het net mensen waren en inderdaad hebben ze een voorbeeldfunctie, allemaal. Die leraar die kinderen pakt, de agent die gegevens doorsluist , de dokter die verslaafd is aan zijn eigen drugs, de politicus die de boel flest, de minister die knuffels deelt op zijn coronabruiloft. Het zijn mensen en ze gaan soms in de fout.
Los van alle voor en tegens en scheldkanonnades op de vvd en Rutte specifiek, ik vind net als Imandra Rutte niet iemand die zegt : Zie mijn verslag maar in, terwijl daar zwaar belastende zaken in zouden staan. Dan had hij van te voren toegegeven dat de naam omtzigt was gevallen tijdens dat onderhoud en in welke hoedanigheid want wees eerlijk, zoals het nu gegaan is zat hij nog veel dieper in de puree.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:52

Daks schreef:
Relaxed schreef:
Daks, zulke lijsten zijn er toch ook van andere partijen.. Iedere partij herft gedoe, alleen vvd is de grootste en ligt daarmee ook enorm onder een vergrootglas. De hele politiek is toch 1 pot nat. Voor mij was vvd de beste van de slechten..

Zo'n lijst? Nee gelukkig niet zo'n grote lijst met zulke grote vergrijpen als kindermisbruik, corruptie, steekpeningen en ontzettend smerig vies machtsmisbruik het openlijk beledigen van de gehele Nederlandse bevolking en het steunen van talloze moorden.

Kom maar met 1 partij die dat allemaal ook in 1 lijst heeft staan.

Ik vroeg het jou, zoveel kennis en interesse heb ik niet van politiek ;) Maar een beerput open trekken van een complete partij, tot regionaal aan toe, dan weet ik zeker dat dit bij iedere partij wel lukt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:56

Ik denk ook dat je het niet goed met andere partijen kan vergelijken omdat zij veel groter zijn en ook alom aanwezig. Net als een CDA. Neemt niet weg dat het een behoorlijke lijst is.

En ik snap best dat iemand niet snapt waarom een ander wat stemt. Dat heb ik ook naar sommige partijen toe. Daar ga je toch niet uitkomen. En dat hoeft ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:01

Jessix schreef:
Ik denk ook dat je het niet goed met andere partijen kan vergelijken omdat zij veel groter zijn en ook alom aanwezig. Net als een CDA. Neemt niet weg dat het een behoorlijke lijst is.

En ik snap best dat iemand niet snapt waarom een ander wat stemt. Dat heb ik ook naar sommige partijen toe. Daar ga je toch niet uitkomen. En dat hoeft ook niet.

Eens, ik volg de politiek helemaal niet echt tussendoor. Vul veel stemwijzers in en daarop baseer ik mijn keuze. Wat er dan tussendoor allemaal bij de verschillende partijen gebeurd, geen idee :o

Loretta

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:05

Het opmerkelijke is gewoon dat de kiezers van de VVD het meest vergevingsgezind zijn van alle kiezers.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:06

Relaxed schreef:
Jessix schreef:

Eens, ik volg de politiek helemaal niet echt tussendoor. Vul veel stemwijzers in en daarop baseer ik mijn keuze. Wat er dan tussendoor allemaal bij de verschillende partijen gebeurd, geen idee :o

Ik doe dat juist andersom. Ik volg de politiek vrij intensief en wat er wel/ niet gebeurt is, bepaalt mijn stemgedrag. Er kan veel beloofd worden. Het gaat erom wat er uitgevoerd wordt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:08

Loretta schreef:
Het opmerkelijke is gewoon dat de kiezers van de VVD het meest vergevingsgezind zijn van alle kiezers.

Als jij het zegt... ik ken niet alle kiezers. Verder vind ik het geen schande om vergevingsgezind genoemd te worden. I.mo. is dat een mooie eigenschap, dus dank daarvoor. :)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:10

Jessix schreef:
Loretta schreef:

Als jij het zegt... ik ken niet alle kiezers. Verder vind ik het geen schande om vergevingsgezind genoemd te worden. I.mo. is dat een mooie eigenschap, dus dank daarvoor. :)

Zo kun je inderdaad ook noemen. Fijn dat je deze term beter vind klinken.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:12

Er zit een verschil tussen vergeven en gewoon dingen niet willen zien.

Wat er nu met de vvd gebeurd is buiten proporties en zeer onbetrouwbaar. Het stukje vergeven is zeker met name rutte pak en beet 7 8 jaar geleden al verloren
Laatst bijgewerkt door Daks op 02-04-21 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:16

pien_2010 schreef:
Relaxed schreef:

Ik doe dat juist andersom. Ik volg de politiek vrij intensief en wat er wel/ niet gebeurt is, bepaalt mijn stemgedrag. Er kan veel beloofd worden. Het gaat erom wat er uitgevoerd wordt.

Ik volg het ook wel. Maar doe ook stemwijzer. Vind ik gewoon leuk! Ik kom altijd uit op dezelfde 3 partijen. Ik vind politiek wel steeds interessanter, dus verdiep me er veel meer in dan toen ik jong was. Toen stemde ik gewoon GL.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:31

Daks schreef:

Wat er nu met de vvd gebeurd is buiten proporties en zeer onbetrouwbaar. Het stukje vergeven is zeker met name rutte pak en beet 7 8 jaar geleden al verloren

Het zit je hoog he :(:)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:41

Loretta schreef:

Welnee, dat geldt toch voor elke partij. Op het moment dat het om een zaak gaat, die jezelf niet raakt, dan is het heel gemakkelijk om het weg te wuiven. 99% van de Nederlanders is niet, direct of indirect, geraakt door bijvoorbeeld de toeslagenaffaire. Als je dan verder vindt dat de partij het wel goed doet voor Nederland, dan is er voor die mensen gewoon geen reden om op een andere partij te stemmen.

Het is ook niet zo dat ik hele grote problemen het met de VVD, ook al zal het nooit mijn partij worden en ik vond dat Rutte het helemaal niet zo slecht gedaan heeft de afgelopen jaren als premier. Maar mijn probleem is dat ik vind dat Rutte te lang aan de macht is en daardoor zijn grenzen aan de macht niet meer goed ziet. Kijk naar dit debat, als alle oppositiepartijen een motie van wantrouwen steunen en als alle partijen met uitzondering van de VVD een motie van afkeuring steunen en je reactie is dat je heel hard gaat werken om het vertrouwen te herstellen, dan heb je gewoon geen helder zicht meer op je eigen functioneren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:42

Relaxed schreef:
Daks schreef:

Wat een rare post vind ik dit. Dit is zo niet op de inhoud, zo'n aai over de bol kunnen we over en weer dan gaan uitdelen. Sorry maar ik vind dit een brevet van onvermogen als het om discussiƫren gaat en ik heb er niets mee.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:46

Relaxed schreef:
Daks schreef:

:') dit is inderdaad een reactie van iemand die de politiek tussendoor niet volgt. Zijn/haar stemgedrag laat gelden via een stemwijzer en daarbij dus blijkbaar niet verder kijkt dan wat de computer vertelt. Chapeau :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:48

pien_2010 schreef:
Relaxed schreef:

Wat een rare post vind ik dit. Dit is zo niet op de inhoud, zo'n aai over de bol kunnen we over en weer dan gaan uitdelen. Sorry maar ik vind dit een brevet van onvermogen als het om discussiƫren gaat en ik heb er niets mee.

Klopt, maar ze zit zo enorm dr zin door te drammen en daarbij vvd stemmers compleet belachelijk te maken. Dus ik was al klaar met de discussie.

Edit, zoals haar laatste reactie dus wederom laat zien.. :r

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:54

Karl66 schreef:
Loretta schreef:

Welnee, dat geldt toch voor elke partij. Op het moment dat het om een zaak gaat, die jezelf niet raakt, dan is het heel gemakkelijk om het weg te wuiven. 99% van de Nederlanders is niet, direct of indirect, geraakt door bijvoorbeeld de toeslagenaffaire. Als je dan verder vindt dat de partij het wel goed doet voor Nederland, dan is er voor die mensen gewoon geen reden om op een andere partij te stemmen.

Laat ik het zo zeggen. Ik hoor gelukkig bij die 99%. Maar heb heel goed het besef dat dit iedereen had kunnen overkomen. Daar zouden mensen toch eens bij stil moeten staan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:56

Daks schreef:

Heb je nou "dom weg" weggehaald? ;)
Ik denk niet dat we hier uitkomen. Dit is jouw mening en ik heb de mijne. En als jij denkt te weten dat mijn mening komt van iets niet willen zien dan kan ik daar prima mee leven.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:57

Vervelend he relaxed als iemand je het vuur aan de schenen legt.

Ben ik kritisch of dram ik door? In jouw ogen het laatste omdat ik blijkbaar bij jou een snaar raak.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:58

Nou ik heb vandaag een heel belangrijk zinnetje geleerd. "Ik heb daar geen tastbare herinnering aan"

Die ga ik overal voor gebruiken. Dan kom je overal mee weg.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:59

Anne_GTI schreef:
Nou ik heb vandaag een heel belangrijk zinnetje geleerd. "Ik heb daar geen tastbare herinnering aan"

Die ga ik overal voor gebruiken. Dan kom je overal mee weg.

Nee hoor. Dat geldt alleen voor Rutte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 23:00

Daks schreef:

Ben ik kritisch of dram ik door? In jouw ogen het laatste omdat ik blijkbaar bij jou een snaar raak.

Ik ben blij dat ik me niet druk kan maken over iets waar ik zo weinig invloed op heb ;)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 23:00

Daks schreef:

Je dramt door, want niets zou jou overtuigen. Zo kan ik ook niet overtuigd worden door iemand die PVV of FvD stemt. Maar zij zijn mij ook geen uitleg verschuldigd. Sommige mensen hebben hun stemkeuze uitgelegd. Waarom moet je daar kritisch op zijn?