Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Minister Ghana tegen Afro-Amerikanen: ‘Als het jullie niet bevalt in Amerika, kom dan naar Afrika’
Knudd schreef:Interessante website... Die ik niet echt serieus kan nemen. Ik vind het opvallend dat vooral rechts georiënteerde opinie blogs, youtube kanalen, heel erg strooien met woorden als 'extremisten, leugenaars, fascisten, propaganda'.
lenaa_tje schreef:Elnienjo waarom ervaar jij de nos (en een poster van de vorige pagina ) als media censuur? Omdat dit zeer inhoudelijke artikel daar niet staat? Dat zij dus niet schrijven dat die Amerikanen naar Ghana kunnen? Terwijl ze net zo Amerikaans (misschien wel meer....) zijn dan de witte bevolking.
mysa schreef:Waarom zou je die zogenaamde helden op een voetstuk zetten? Die beelden zullen gemaakt zijn in een tijd waarop men heel anders dacht dan tegenwoordig. Tijden waarin slavernij normaal gevonden werd. Tijden waarin men het de normaalste zaak van de wereld vond om een ander land te onderwerpen, de bevolking uit te knijpen en de rijke grondstoffen naar het moederland te verschepen.
Prima dat die geschiedenis niet wordt uitgewist. Maar in het straatbeeld horen die beelden m.i. niet.
bigone schreef:Alle geschiedenis uitingen moeten gewoon op de plek blijven waar ze nu staan , gewoon met duidelijke uitleg erbij en dan hoeft niemand er zich aan te storen. Gebeurt al vaker bij sommige standbeelden en huizen dus hoe gemakkelijk kan het zijn.
Citaat:Dat uitbuiten gebeurt nog steeds, alleen hebben we daar nu multinationals voor in plaats van regeringen. Punt blijft nog steeds dat onze welvaart grotendeels elders bij elkaar wordt verdiend, vaak door mensen die daar zelf niet veel voor krijgen. We geven het een andere naam, plakken er een ander stickertje op, maar verder is er op veel punten weinig veranderd.
elnienjo schreef:Goed nieuws voor Afro Americans die zich niet thuis voelen in Amerika:Citaat:Minister Ghana tegen Afro-Amerikanen: ‘Als het jullie niet bevalt in Amerika, kom dan naar Afrika’
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... ar-afrika/
(wellicht geldt het ook voor de ontevredenen in Nederland en Belgie)
oomens schreef:Dat uitbuiten gebeurt nog steeds, alleen hebben we daar nu multinationals voor in plaats van regeringen. Punt blijft nog steeds dat onze welvaart grotendeels elders bij elkaar wordt verdiend, vaak door mensen die daar zelf niet veel voor krijgen. We geven het een andere naam, plakken er een ander stickertje op, maar verder is er op veel punten weinig veranderd.
Lynnepinny schreef:De Telegraaf als bron posten is iets, maar met de Dagelijkse standaard kom je écht helemaal nergensDat is de grootste eenzijdige kulsite die ik heb mogen aanschouwen.
Daarnaast is het veel generaties geleden dat veel gekleurde mensen daar vandaan zijn gekomen. Zou hetzelfde zijn als jouw voorvaderen ergens in Hongarije woonden terwijl jij niks en niemand anders kent dan in Nederland en mensen hier opeens roepen dat je maar terug moet naar Hongarije als het je hier niet bevalt. Slaat toch nergens op?
elnienjo schreef:Lynnepinny schreef:De Telegraaf als bron posten is iets, maar met de Dagelijkse standaard kom je écht helemaal nergensDat is de grootste eenzijdige kulsite die ik heb mogen aanschouwen.
Daarnaast is het veel generaties geleden dat veel gekleurde mensen daar vandaan zijn gekomen. Zou hetzelfde zijn als jouw voorvaderen ergens in Hongarije woonden terwijl jij niks en niemand anders kent dan in Nederland en mensen hier opeens roepen dat je maar terug moet naar Hongarije als het je hier niet bevalt. Slaat toch nergens op?
Ik kwam bij die site uit omdat er geen neutrale site bestaat die twee zijden van de medaille belicht. Daar schiet de media dus in tekort. Door eenzijdige belichting komen mensen dus bij de extremere sites terecht.
Het gaat me om de groeiende ontevredenheid en hekel aan het land waar ze wonen. Een veel liberaler land als Nederland bestaat volgens mij niet. Het komt over als schoppen om te schoppen.
En ook in Amerika kun je als Afro Amercan alles bereiken; zelfs president worden!
Het filmpje wat ik gisteren plaatste met interviews met Morgan Freeman en Denzel Washington die deze rellen afkeuren zegt wel genoeg.
MCE schreef:is er een land waar ook in de wereld wat geen slavernij verleden heeft!!
bizar eigenlijk dat we zo naar het verleden blijven kijken en ondertussen wegkijken van de huidige slavernij/uitbuiting , b.v. we blijven kleding dragen, goederen gebruiken geproduceerd in lage lonen landen, goedkope krachten inhuren uit het oostblok, koffie drinken
het verleden kan ik niet meer veranderen het heden wel
hier blijven wonen betekent ook: accepteer de lusten en de lasten - net als ik als blanke dat moet
veel mensen komen naar de westerse landen - wie heeft geen slavernij verleden - om de kansen die het land hen bied
slagen in het leven ligt niet aan een kleur maar aan je instelling, een ander de schuld blijven geven lost niets op
jammer dat het bij een groep - blank of zwart - niet lukt om te slagen in het leven en hun frustraties op deze manier uitten
MCE schreef:is er een land waar ook in de wereld wat geen slavernij verleden heeft!!
bizar eigenlijk dat we zo naar het verleden blijven kijken en ondertussen wegkijken van de huidige slavernij/uitbuiting , b.v. we blijven kleding dragen, goederen gebruiken geproduceerd in lage lonen landen, goedkope krachten inhuren uit het oostblok, koffie drinken
het verleden kan ik niet meer veranderen het heden wel
hier blijven wonen betekent ook: accepteer de lusten en de lasten - net als ik als blanke dat moet
veel mensen komen naar de westerse landen - wie heeft geen slavernij verleden - om de kansen die het land hen bied
slagen in het leven ligt niet aan een kleur maar aan je instelling, een ander de schuld blijven geven lost niets op
jammer dat het bij een groep - blank of zwart - niet lukt om te slagen in het leven en hun frustraties op deze manier uitten en alles aan het verleden (blijven) hangen
MCE schreef:bizar eigenlijk dat we zo naar het verleden blijven kijken en ondertussen wegkijken van de huidige slavernij/uitbuiting , b.v. we blijven kleding dragen, goederen gebruiken geproduceerd in lage lonen landen, goedkope krachten inhuren uit het oostblok, koffie drinken
Loretta schreef:MCE schreef:bizar eigenlijk dat we zo naar het verleden blijven kijken en ondertussen wegkijken van de huidige slavernij/uitbuiting , b.v. we blijven kleding dragen, goederen gebruiken geproduceerd in lage lonen landen, goedkope krachten inhuren uit het oostblok, koffie drinken
Dat vind ik ook zo bizar. er zijn genoeg hedendaagse problemen waar iets mee gedaan moet worden. Maar men blijft liever in het verleden hangen.