Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:09

Karl66 schreef:
De uiteindelijke conclusie kan pas na de verkiezingen, waarschijnlijk pas dagen of zelfs weken later getrokken worden. Maar zoals het er nu uitziet, staat Trump er gewoon slecht voor. En niet omdat hij de underdog is, maar omdat hij, als president, covid zo slecht afgehandeld heeft.

Klopt helemaal alleen verwacht ik iets vlak voor de verkiezingen waardoor hij toch weer gaat winnen.

Trump is een zakenman, hij is een straatvechter en weet hoe hij dit spel moet spelen. Voor hem is het een "oorlogsspel" (in de liefde en oorlog is alles geoorloofd) waarin alles geoorloofd is, zelfs liegen en bedriegen :list: . Deze man is zo anders als alles wat we hiervoor aan presidenten hebben gehad en er is een grote groep mensen die vinden het prachtig. Temeer daar Trump, onderdeel van het establishment , doet alsof hij tegen dat establishment aanschopt.
Begrijp mij goed Karl, ik hoop dat hij het niet gaat winnen, maar Trump is voor mij net als een kat met 7 levens.

Daarnaast weet hij heel goed de buikgevoelens van de mensen te bespelen. Wat je ook van hem vindt, iedere keer heeft hij weer iets anders dat je denkt: "wouw, hij heeft weer iets verzonnen".

Voor de laatste verkiezingen ben ik zelfs opgebleven, omdat ik ervan overtuigd was dat Trump zou winnen. And "he did". Midden in de nacht "getext" met mijn Americaanse vriendin terwijl we gekluisterd voor de buis zaten. Allebij zijn we om half 4 naar bed gegaan. Want hij had inderdaad gewonnen waar we al zo bang voor waren.
Ik ga dat dit jaar zeker niet weer doen, want ik denk dat hij tegen alle verwachtingen in het weer gaat halen. Maar we zullen zien. Mij hoor je zeker niet mopperen als hij het niet wordt. Het gaat zoals het gaat in de wereld en ik ga daar echt niet meer van wakker liggen.

Maar de conclusie / titel van dit topic, deel ik zeker niet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:00

Mwah ik vraag me af of hij daadwerkelijk weet hoe hij het spel moet spelen. Hij doet eerder gewoon wat hij wil. Hij had het qua communicatie beter aan kunnen pakken als hij wist wat hij deed.

En zakenman? Zakenman van vooral gefaalde bedrijven ja...

Weet niet. Ik acht de kans aanwezig dat hij wint, maar de situatie is toch echt wezenlijk anders dan in 2016, toen hij daadwerkelijk de ‘underdog’ was die wel even tegen het establishment zou gaan schoppen. Nu heeft hij 4 jaar erop zitten, is geen underdog meer en heeft veel onderhandse vriendjespolitiek bedreven. Hij heeft zich bewezen (vind ik) niet als iemand die ‘vecht voor de gewone Amerikaan’, maar juist iemand die het hem alleen om zijn eigen ego doet.

Rinske

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 07:34

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:32

Allemaal weer stemmingmakerij !

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:49

:') Ja je zou hem maar feitelijk om zijn oren slaan met zijn eigen woorden :)) .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:19

Rinske schreef:
Ik verwacht inmiddels echt niet meer dat hij vrijwillig het Witte Huis verlaat als Biden wint.

https://www.nbcnews.com/politics/2020-e ... e-n1240896

Tuurlijk wel. Hij zal wel moeten. Er van uitgaande dat Trump ze nog allemaal op een rijtje heeft (en ik ga daar van uit), is dit het gewone bekende stoere popie jopie verhaal waarvan hij later zal zeggen dat hij dit niet gezegd zou hebben. Zijn eigen partij zal nooit accepteren dat hij de verkiezings uitslag niet zal respecteren.
Ik hoop (daar Ben ik dus niet zeker van) dat hij eerlijke verkiezingen gaat houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:13

Karl66 schreef:
Voor de overgrote meerderheid van de Amerikanen is covid het belangrijkste onderwerp van de verkiezingen.

Dat ligt wat genuanceerder; de economie is het belangrijkste onderwerp overall:

Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:07

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:22

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:35

Het verhaal in dat artikel is dat Trump een tactiek heeft bedacht om na de verkiezingen aan de macht te blijven, ook als hij verslagen wordt. In dat geval wil hij dat de battlegroundstaten, waar de republikeinen een meerderheid in het congres hebben, republikeinse kiesmannen aanwijzen. Ook als de kiezers in de staten democratisch hebben gestemd. Op die manier kan hij nog steeds een meerderheid van de kiesmannen achter zich krijgen. Hij zou hier mee weg kunnen komen omdat er in de constitution niet staat dat de kiesmannen door de kiezers moeten worden verkozen, het is gewoonterecht dat het via verkiezingen wordt gedaan, maar een staat zou op een andere manier mogen doen als ze willen. De verdediging van deze keuze zou zijn dat als de democraten een meerderheid hebben, dat alleen maar kan als ze gefraudeerd hebben en dat de staten door republikeinse kiesmannen aan te wijzen de echte keuze van het volk volgen.

Maar tot nu toe komt dit verhaal maar uit één bron en ik zou er nog even voorzichtig mee zijn om dit als waarheid aan te nemen. Al was het alleen maar omdat Trump dit niet in zijn eentje kan doen en dat hij de republikeinse partij mee moet hebben om dit voor elkaar te krijgen. En alle signalen vanuit de republikeinse partij zijn op dit moment dat de macht gewoon netjes, zoals het hoort, aan de democraten wordt overgedragen als ze de verkiezingen winnen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:11

pien_2010 schreef:
Rinske schreef:

Kun je kort uitleggen waarom je deze link plaatst of er iets uit citeren?
Alleen links plaatsen vind ik niet passen id discussie.

Omdat eruit blijkt dat er wel degelijk een plan ligt om de macht te grijpen, waar het erboven ook al over ging. Het is niet dat ik een meeuwenflats plaats om te stoken. ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:51

Rinske schreef:
Omdat eruit blijkt dat er wel degelijk een plan ligt om de macht te grijpen, waar het erboven ook al over ging. Het is niet dat ik een meeuwenflats plaats om te stoken. ;)

Waarom je vetgedrukte plaats snap ik helemaal niet. Karl heeft het goed begrepen en eventjes kort de inhoud neergezet waarvoor dank.
Ik heb dyslexie dus Engels of Frans lezen doe en kan ik wel, zeker met behulp van deepl translation bij hele lange teksten en dan hoef ik alleen zelf te vertalen wat raar uit de vertaling komt, alleen doet lezen in andere talen veel inwendig met mijn hoofd vanwege de dyslexie. Dus maak ik keuzes wat ik wel of niet ga lezen. Alleen voor mijzelf. Vandaar dat ik met enkel links eigenlijk niets kan en het naar vindt om zo te discussiëren, want dan kan ik niet meer mee doen daar ik echt niet alle Engelse cq Franse artikelen ga lezen.
Daarnaast is het een ongeschreven regel op Bokt om niet via links zonder verdere toelichting de discussie te voeren.
Dus aan die meeuwenflats heb ik niet eens aan gedacht .

Karl nav jouw stukje heb ik gisteravond nog een hele uitleg gelezen van de kiesmannen en VS vote system. Duidelijk is dat je nav het aantal stemmen ook een aantal kiesmannen kunt verwerven, en of de democraten of de republikeinen hebben de meeste kiesmannen en dan die regio gewonnen. (soort districtenstelsel eigenlijk). Ik begrijp alleen niet hoe er gesjoemeld kan worden (wat ook gebeurd is reeds in het lange verleden) en heb gelezen dat dit te maken heeft met 25 districten waar andere regels gelden. Het was een pittig lang stuk en ik vond het lastig om te begrijpen want voelde me daarna %) in mijn hoofd.
Dus als iemand dat nog kan uitleggen waar die manoeuvre dan in zit, want dat heb ik ook niet uit jouw stukje begrepen Karl (sorry).

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:00

Ik heb me daar ook in verdiept, die districten pien. Wat ik ervan begrijp, in jip en Janneke taal, is dat het te maken heeft met de indeling. Je uitgangspunt is een kaart met daarop aangetekend democratische stemmers/republikeinse stemmers. Als je de scheidslijn van de districten geografisch zo trekt, dat je de democratische hotspots " verdeeld" over aanliggende republikeinse hotspots, kan je zo, alleen door de grenslijnen in jouw voordeel te trekken, je eigen partij bevoordelen.

Dit even heel snel en simplistisch uitgelegd.

Vond dit echt.... bijzonder, als je dan ziet hoe grillig die districten eruit zien op een kaart

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:04

Ok, dus dat betekent dat die districten niet al jaren en jaren vastliggen. Want stel, begrijp ik het dan goed, dat Brabant en Utrecht democratische meerderheid heeft. Maar bv Zeeland, Zuid- en NOord Holland REpublikeins. Dat je dan door Die Republikeinse provincies een lijn van Zuid naar Noord door te trekken, een deel van de Republikeinse kiezers bij Utrecht en Brabant komen waardoor die districten als overwinnaar voor de REpublikeinen komen.
Begrijp ik het dan goed?
Want dat vind ik wel heftig zeg. En ik denk dat dit dan met die 25 districten te maken heeft die je dan anders op mag delen, klopt dat ook?
Ik wil het graag goed begrijpen vandaar dat ik er even op door ga, want dit is me altijd ontgaan eerlijk gezegd.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:10

Ja zo begrijp ik het ook pien.

In de VS zijn er staten met een zonder districten. Dus zonder district: 51% democratische stemmen, staat is democratisch.

Maar bij wel een districtenstelsel kan het zo zo'n dat de democraten de meeste stemmen hebben, maar als ze minder districten "winnen" de staat dan toch republikeins wordt.

Afbeelding
Hier een afbeelding die dat uitlegt. Groen heeft de meerderheid, maar door het indelen in districten, kan paars toch "winnen"
Laatst bijgewerkt door Tango1979 op 25-09-20 12:16, in het totaal 2 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:14

Volgens mij Tango, zouden de democraten met evenredige vertegenwoordiging stelsel (zoals wij het kennen in Nederland) vorige verkiezingen gewonnen hebben. Alleen hebben ze vanwege het districtenstelsel dus verloren daar de Republikeinen meer kiesmannen hadden en dus meer staten . Hopelijk heb ik dat goed in herinnering.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:15

Ja klopt, heb net een afbeelding aan mijn vorige post toegevoegd die dat uitlegt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:30

pien_2010 schreef:
Rinske schreef:

Waarom je vetgedrukte plaats snap ik helemaal niet. Karl heeft het goed begrepen en eventjes kort de inhoud neergezet waarvoor dank.
Ik heb dyslexie dus Engels of Frans lezen doe en kan ik wel, zeker met behulp van deepl translation bij hele lange teksten en dan hoef ik alleen zelf te vertalen wat raar uit de vertaling komt, alleen doet lezen in andere talen veel inwendig met mijn hoofd vanwege de dyslexie. Dus maak ik keuzes wat ik wel of niet ga lezen. Alleen voor mijzelf. Vandaar dat ik met enkel links eigenlijk niets kan en het naar vindt om zo te discussiëren, want dan kan ik niet meer mee doen daar ik echt niet alle Engelse cq Franse artikelen ga lezen.
Daarnaast is het een ongeschreven regel op Bokt om niet via links zonder verdere toelichting de discussie te voeren.
Dus aan die meeuwenflats heb ik niet eens aan gedacht .

Karl nav jouw stukje heb ik gisteravond nog een hele uitleg gelezen van de kiesmannen en VS vote system. Duidelijk is dat je nav het aantal stemmen ook een aantal kiesmannen kunt verwerven, en of de democraten of de republikeinen hebben de meeste kiesmannen en dan die regio gewonnen. (soort districtenstelsel eigenlijk). Ik begrijp alleen niet hoe er gesjoemeld kan worden (wat ook gebeurd is reeds in het lange verleden) en heb gelezen dat dit te maken heeft met 25 districten waar andere regels gelden. Het was een pittig lang stuk en ik vond het lastig om te begrijpen want voelde me daarna %) in mijn hoofd.
Dus als iemand dat nog kan uitleggen waar die manoeuvre dan in zit, want dat heb ik ook niet uit jouw stukje begrepen Karl (sorry).

Oooh sorry, dan begreep ik je niet goed! Ik dacht dat jij dacht dat ik het alleen plaatste om te stoken. Ik zal er voortaan op letten, bedankt dat je me daar even op attendeert, ik heb niet altijd door dat niet iedereen alle talen machtig is :) .

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:46

pien_2010 schreef:
Volgens mij Tango, zouden de democraten met evenredige vertegenwoordiging stelsel (zoals wij het kennen in Nederland) vorige verkiezingen gewonnen hebben. Alleen hebben ze vanwege het districtenstelsel dus verloren daar de Republikeinen meer kiesmannen hadden en dus meer staten . Hopelijk heb ik dat goed in herinnering.

Klopt :j.

Van wat ik begrijp n.a.v. de artikelen die ik gelezen heb, is het daarnaast óók zo dat kiesmannen niet per definitie op basis van stemmen gekozen hoeven te worden (hoewel dit wel traditie is/als normaal gezien wordt), maar dat de senaat binnen die desbetreffende staat(?) ook kiesmannen aan mag stellen. Dat wil dus zeggen dat in het geval van overwegend democratische stemmen, een republikeinse senaat toch republikeinse kiesmannen mag aanstellen waardoor de staat, ondanks dat de democraten in die staat gewonnen hebben, toch als republikeins telt. Wat Trump helpt om te winnen (maar absoluut niet democratisch is natuurlijk).

Je kan je voorstellen hoe gevaarlijk dit is.

Er gaan ook verhalen de ronde (ben er niet genoeg ingedoken om te zeggen hoe credible die zijn) dat hij actief een decisive overwinning tegengaat van Biden. Waardoor er onzekerheid is over wie nu gewonnen heeft en hij dus makkelijker de macht kan houden.

Trump schreef:
Reporter: Will you commit to making sure there is a peaceful transferal of power after the election?

Trump: Well we're gonna have to see what happens. You know that I've been complaining very strongly about the ballots and the ballots are a disaster.

Reporter: I understand that, but people are rioting.

Trump: [I know, I know, I know]

Reporter: Do you commit to making sure that there is a peaceful transferal of power?

Trump: We wanne have-, Get rid of the ballots and you'll have a very transf–, We'll have a very peaceful–, There won't be a transfer, frankly. There'll be a continuation.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:51

Rinske schreef:
ik heb niet altijd door dat niet iedereen alle talen machtig is :) .
Even uitleg , want het komt vaker voor, over wat dyslexie is, want dat heb je niet heel erg goed begrepen.
Ik spreek vloeiend Nederlands ;) , Frans, Engels en ik versta deze talen goed waarbij ook nog Duits komt. Ik ben deze talen dus zeker machtig en heb hier ongelooflijk hard voor moeten werken.
Ik kan, als ik elk woord controleer schrijven in het Nederlands, Frans en Engels.
k kan ook in deze talen lezen. ALLEEN het vraagt heel erg veel als het gaat om Frans, Engels en Duits (Nederlands gaat heel goed) en ook het schrijven gaat goed in Nederlands (ik moet vaak na paar minuten het bericht lezen en verbeteren maar het gaat goed, alleen in Frans en Engels is het een stuk lastiger om te lezen en schrijven en als ik niet oppas word ik er letterlijk misselijk van en ga ik over mijn nek.

Dat heeft dus NIETS te maken met de taal niet machtig zijn, want in tegenstelling tot veel mensen die dyslexie hebben ben ik ze wel machtig als het om spreken gaat (zelfs zeer goed) alleen net als in het Nl heb ik moeite met schrijven en lezen. Het lezen is door jarenlang drillen, oefenen, oefenen, oefenen opgelost, maar dat hoeft niet meer voor mij in het Engels en Frans.

Dit is off topic. Alleen er zijn zo vreselijk veel mensen die in meer of mindere mate dyslexie hebben dat ik het uitschrijf wat dit betekent of kan betekenen ook al is het off topic in de hoop dat het mag blijven staan. HEt is ook voor iedereen verschillend het geen te maken heeft in welke mate je er last van hebt in combinatie met de hoogte van je IQ. Mijn IQ is ooit getest en die blijkt zeer hoog te zijn. Alleen door mijn dyslexie heb ik bv nooit universiteits studie kunnen doen, want dan moet je veel lezen.
Kinderen die een lager IQ hebben of zwaardere vorm van dyslexie hebben zullen dus veel meer moeite hebben met de talen. Bv mijn kleinkind kan absoluut niet hardop voor lezen, en zeker niet op tempo. Maar ze is super goed en gaat waarschijnlijk universitair een B vak doen. Zij PRAAT hartstikke goed Engels en ook haar Frans is niet verkeerd. Dus ook zij is die talen wel degelijk machtig.

Dus Rinske inderdaad heeft niet iedereen alle talen machtig, dat is een feit, alleen ben ik ze wel machtig iets dat een wonder is met dyslexie maar kost het gewoon heel erg veel moeite. Vandaar dat ik altijd kleine uitleg wil zodat ik de keuze kan maken of ik het laat gaan (want is al bekend, of ik google het in het Nederlands) of dat ik het zelf ga lezen.

Dank je wel Imandra. INderdaad vind ik het heel gevaarlijk en ook de uitspraken van Trump als antwoord op de reporter.

Ik vind het systeem in de VS ook absoluut ongewenst en ben zelf echt voor evenredige vertegenwoordiging omdat ik het veel eerlijker vind en minder gevoelig voor manipulatie. Mar het is zoals het is daar.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:58

Dankjewel dat je het nog even uitlegt :) . Ik hou er rekening mee in de toekomst :) .

Het kiesmannen stelsel is inderdaad echt bizar. Ook dat een stem uit een rural state al Wyoming gewoon bijna vier keer zo zwaar telt als een stem van iemand uit Californië.

Ik vond dit artikel erover, waarin uitgelegd wordt dat door het zwaarder tellen van stemmen uit de rural states door het electoral collage, de stem van witte mensen ook zwaarder telt, omdat die meer in de rural states wonen.

https://www.washingtonian.com/2016/12/0 ... alt-right/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:01

Herkenbaar Pien, schoonzoon is zwaar dyslectisch en heeft dik zeven jaar over zijn studie gedaan. Hij wilde het op eigen kracht doen zonder extra tijd die je tegenwoordig kunt vragen. Zijn master was volledig in het Engels en dat koste veel tijd. Zo knap van hem.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:15

Nieuwe poll van Fox news. In deze drie swing States staat Biden flink voor, alhoewel het natuurlijk niet al teveel zegt.

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:22

Rinske schreef:
Dankjewel dat je het nog even uitlegt :) . Ik hou er rekening mee in de toekomst :) .

Het kiesmannen stelsel is inderdaad echt bizar. Ook dat een stem uit een rural state al Wyoming gewoon bijna vier keer zo zwaar telt als een stem van iemand uit Californië.

Ik vond dit artikel erover, waarin uitgelegd wordt dat door het zwaarder tellen van stemmen uit de rural states door het electoral collage, de stem van witte mensen ook zwaarder telt, omdat die meer in de rural states wonen.

https://www.washingtonian.com/2016/12/0 ... alt-right/

Ja op zich snap ik waarom ze zo'n systeem hebben ingevoerd: volgens mij was het idee erachter dat de 'stadsmensen' bij een systeem zoals hier in Nederland veel meer zeggenschap hadden over wie regeert in vergelijking met mensen op het platteland (er wonen immers meer mensen in de stedelijke gebieden vs. op het platteland). Dus 1:1 heeft iemand van het platteland inderdaad 'meer te zeggen', maar wordt het wel 'eerlijker' verdeeld wat betreft gebieden. Een nadeel van dit systeem is idd dat mensen uit rural states ook overwegend wit zijn. (is alweer een tijdje terug dus verbeter me gerust als ik het niet helemaal goed uitleg haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:08

Aanstaande woensdag is het zover: het eerste debat tussen Trump en Biden.

Het lijkt erop dat Biden wat lichamelijke aanpassingen nodig had om zich klaar te maken: hij heeft zijn campagnedagen kort gehouden de afgelopen weken, mogelijk om zijn slaapritme aan te passen zodat hij op zijn scherpst is tijdens de debatten. Ik vraag me af hoe ze dat willen doen indien hij gekozen wordt: mijn eigen schatting is dat de kans dat hij zijn eerste jaar af maakt ongeveer gelijk is aan de kans dat de "fivethirtyeight" site geeft dat Trump zal winnen.

Verder is er een lek geweest en heeft iemand (illegaal) de tax returns van Trump gedeeld. Niets onverwachts: er staat eigenlijk niets bijzonders in. Hij heeft gebruik gemaakt van bestaande loopholes, wat normaal is voor rijke mensen die accountants inhuren om hun belastingen laag te houden, heeft geen geld uit Rusland gekregen, heeft netjes belasting betaald over zijn winsten en ligt momenteel in de clinch met de IRS over zijn recente tax returns (iets dat hij al tijden beweerden en nu dus blijkt te kloppen). Zijn strategie met zijn bedrijven lijkt te zijn dat hij herinvesteert en weinig winsten uit laat keren, iets dat je kan verwachten van een rijk persoon omdat hij het geld niet direct nodig heeft en op deze manier er geen belasting over hoeft te betalen. Het enige opvallende is bewijs dat hij $3.5 miljoen heeft gekregen van een Russische miljardair die banden heeft met Putin en de weduwe is van de burgermeester van Moskou. Oh nee, foutje, het was Hunter Biden die dat kreeg, vandaar dat je er zo weinig over hoort :+

https://nypost.com/2020/09/23/hunter-bi ... re-report/

Ook interessant voor het opkomende debat is Project Veritas dat fraude in de verkiezingen in Minnesota heeft ontdekt, waarbij een groep personen zich vooral op kwetsbare kiezers richtte (ouderen en mensen die recent geïmmigreerd waren) om hun "absentee ballots" afhandig te maken en deze vervolgens te gebruiken om op hun vriendje te stemmen. Ilhan Omar wordt hiermee ook gelinked. Natuurlijk is dit geen bewijs van aankomende grootscheepse fraude in de aankomende landelijke verkiezingen, maar ik denk dat dit wel terug gaat komen in de debatten waarbij er stevige twijfels gezaaid kunnen worden hoe betrouwbaar dat stemmen op afstand nou eigenlijk is.

https://nypost.com/2020/09/27/project-v ... minnesota/

Nog meer over de Russian collusion waarbij ze jaren hebben lopen zoeken naar bewijs dat Trump samenwerkte met Rusland om de verkiezingen te beïnvloeden. Naast dat al eerder naar buiten kwam dat er feiten werden achtergehouden om toestemming te krijgen om Trump te onderzoeken (deze heb ik hier eerder vermeld), blijkt nu dat het hele rapport dat diende als bewijs dat er iets aan de hand zou zijn op drijfzand was gebaseerd. De key-witness is al eerder aan Rusland gelinked (spion) en daarmee zeer onbetrouwbaar. En de FBI trapte overal met open ogen in, of hield expres een oogje dicht:
Citaat:
All of this underscores that the great scandal of 2016 wasn’t Russian collusion. It was the unleashing of America’s premier law enforcement agency against a presidential campaign based on Russian disinformation midwifed and financed by the Clinton campaign. The public is finally getting the truth about the FBI’s malfeasance, and Messrs. Barr and Durham deserve credit for exposing it.

https://www.wsj.com/articles/the-fbis-b ... 1601075142

Ten slotte nog een probleempje voor Biden die claimde dat hij een student was aan Daleware State University, maar de universiteit ontkent dat.
https://www.foxnews.com/politics/biden- ... -otherwise