Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:47

Nee, klopt. Refereren naar de jaren "30 en Hitler is geen zwart maken. Je hebt helemaal gelijk.

Maar, nogmaals. Ga zo door en dan zullen we zien wie de grote winnaar is over 2 jaar. Ik was de afgelopen verkiezingen in ieder geval niet verbaast over wie de winnaar was dus een ieder die dat wel was heeft zich sowieso al behoorlijk verslapen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:48

Nies_ schreef:
Nee, klopt. Refereren naar de jaren "30 en Hitler is geen zwart maken. Je hebt helemaal gelijk.

Maar, nogmaals. Ga zo door en dan zullen we zien wie de grote winnaar is over 2 jaar. Ik was de afgelopen verkiezingen in ieder geval niet verbaast over wie de winnaar was dus een ieder die dat wel was heeft zich sowieso al behoorlijk verslapen.

Klopt, is niet zwart maken. Dat is parallellen trekken.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:56

8nnemiek schreef:
Precies.. Daar waar andere partijen graag willen samenwerken en mensen proberen te verenigen proberen de extreem rechtse partijen juist mensen te verdelen en tegen elkaar op te zetten. Juist als historicus zou TB toch moeten weten waar dat toe gaat lijden, en waarschijnlijk weet hij dat maar al te goed. Ik vraag me dan ook echt af waarom zo iemand een prima draaiende maatschappij, waarvan de burgers de op vijf na gelukkigste zijn ter wereld, om zeep zou willen helpen..

Gelukkig gaat dat gelijk op, links en rechts hebben dezelfde streken . Anders verpakt maar met zelfde grondslag: verdeel en heers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:08

:')

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:13

_O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:55

IMANDRA schreef:
Nies_ schreef:

Overdrijven is ook een vak....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:58

Hoezo is dat overdreven?
De NSB had precies zo’n meldpunt.
Dat moet je toch niet willen :?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:00

Popstra schreef:
IMANDRA schreef:

Overdrijven is ook een vak....

Dat is best ironisch van iemand die (neem ik aan) op FvD stemt :').

Anyway, ik ben best bereid van gedachten te veranderen hoor. Maar als het doel is een goed beeld te krijgen van een probleem of issue, kan je mij dan uitleggen waarom jij denkt dat zo'n meldpunt een beter idee is dan een betrouwbaar onderzoeksbureau inzetten en het onderzoek op een goede wetenschappelijke manier uitvoeren?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:14

Wat kan mij dat f*ckin meldpunt schelen...
Ik heb hier al eerder geschreven waarom ik gestemd heb en als je hier dan gelijk in het hokje extreem rechts, NSB..Hitler en wat voor verwijzingen nog meer geplaatst word door mensen die sinds de verkiezings uitslag alleen maar lopen te zuigen en te janken dan blijkt dus wel dat discussiëren onmogelijk is.

Veel plezier nog verder met dat bekrompen gedoe. :evaw:

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:23

Popstra schreef:
Ik heb hier al eerder geschreven waarom ik gestemd heb en als je hier dan gelijk in het hokje extreem rechts, NSB..Hitler en wat voor verwijzingen nog meer geplaatst word door mensen die sinds de verkiezings uitslag alleen maar lopen te zuigen en te janken dan blijkt dus wel dat discussiëren onmogelijk is.

We zetten JOU niet in dat hokje, maar de dingen die bijv. Thierry Baudet zegt en doet. En die dingen zijn soms vergelijkbaar of in ieder geval lijken ze enigszins op wat er in de jaren 30 is gebeurd. Zijn Hitler en Baudet hetzelfde? Vooralsnog niet. Maar er zijn wél parallellen te trekken en vergelijkingen te maken. Lezen is blijkbaar lastig ;). In dit geval reageer jij op een bericht over het meldpunt, dus leg ik uit hoe ik het zie. En dan ga jij hier lopen schelden en roepen dat wij 'janken en zuigen' en 'bekrompen' zijn? Ik weet niet hoor, maar jij discussieert niet echt op een fijne manier zo.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:28

CharleyT schreef:
8nnemiek schreef:
Precies.. Daar waar andere partijen graag willen samenwerken en mensen proberen te verenigen proberen de extreem rechtse partijen juist mensen te verdelen en tegen elkaar op te zetten. Juist als historicus zou TB toch moeten weten waar dat toe gaat lijden, en waarschijnlijk weet hij dat maar al te goed. Ik vraag me dan ook echt af waarom zo iemand een prima draaiende maatschappij, waarvan de burgers de op vijf na gelukkigste zijn ter wereld, om zeep zou willen helpen..

Gelukkig gaat dat gelijk op, links en rechts hebben dezelfde streken . Anders verpakt maar met zelfde grondslag: verdeel en heers.

Ik moet het helaas wel bekennen. Ik heb altijd links gestemd ook deze keer weer op de SP. Maar ik zie bij links ook wel zaken waar ik echt van denk moet dat nu op zo'n manier. Een beetje rekening houden met de gevoelens van de wat meer conservatieve medemens zou ook geen kwaad kunnen.

Het is jammer te zien dat de bevolking tegenwoordig lijnrecht tegenover elkaar staat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:35

Popstra schreef:

Nou, het was tot nu toe anders best een prima discussie :7

En ik zuig en jank niet. Als er veel mensen graag op FvD willen stemmen vind ik dat helemaal prima, gelukkig wonen we in een democratie. Thierry mag van mij ook prima zijn partij oprichten, dat is gewoon het recht van een ieder.

Maar het recht is ook dat andere mensen daar wat van mogen vinden. En als andere mensen het opvalt dat er in het verleden vergelijkbare dingen gebeurd zijn waarvan we het resultaat met z’n allen elk jaar herdenken en vinden dat dit niet nog een keer mag gebeuren, dan mag daar best alert op gereageerd worden :)
Het is niet dat er mensen naast je stemhokje staan om je te weerhouden van je stem.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:50

https://decorrespondent.nl/7955/hoe-thi ... 0-29774dcf

Geschreven ruim een jaar geleden, door iemand die Baudet al veel langer volgt dan wij. En die hem meermaals heeft gesproken. Ook toen al de term boreaal. Die dus wel degelijk door de nazi's en andere extreem-rechtse groeperingen werd gebruikt. (hyperborea). Twee bezoeken aan Le Pen later, vonden Baudet en zijn metgezel het maar flauw dat Le Pen op zijn mening dat de gaskamers van de holocaust 'maar een detail waren'werd afgerekend....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:32

Mixje90 schreef:
Door al dat gedoe moest ik laatst weer denken aan dit stukje.. Waar Paul Cliteur (FvD) ook aan tafel zit en er amper tegengeluid is, best wel sick... Ben wel benieuwd hoe die lui dan met elkaar over "oplossingen" spreken als er geen camera bij is en ze hun hart echt kunnen luchten.

[ Video ]

Stukje uit 2017 in de Balie waar ze het uiteindelijk hebben over hoe we ervoor kunnen zorgen dat er minder moslims in Nederland zijn/blijven. "De oplossing is niet meer dan 1 a 2% moslims per Westers land" zegt een mevrouw in het publiek o.a. (volgens het CBS is het nu ongeveer 5%)

Spreek me tegen als ik het verkeerd begrijp, maar die Paul Cliteur komt toch pas aan het einde aan boord en zegt hier toch niks verkeerd? Behalve dat hij vindt dat men meteen met extreme oplossingen komt? Ik weet niet wat er verder nog gezegd is, ga uit van alleen dit stukje, maar ik vind hem hier niet fout overkomen ofzo. Die belg en dir griet uit het publiek daarentegen...
Ik vind dit geen schokkende theoretische discussie verder (los van dat ik het er niet mee eens ben overigens)...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:38

Zag dit topic toevallig weer naar boven komen maar zijn jullie nog steeds bezig met dat geneuzel over Thierry? Iets met je verlies nemen? :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:40

sureido schreef:
Zag dit topic toevallig weer naar boven komen maar zijn jullie nog steeds bezig met dat geneuzel over Thierry? Iets met je verlies nemen? :')

Heeft toch niks met verlies nemen te maken? Maar met analyseren wat er gebeurt en wat de politieke ontwikkelingen in NL zijn? Aangezien FvD de grote winnaar is en daarnaast nog een relatief nieuwe en onbekende partij is (was....) is het toch logisch dat alle ogen nu op hem gericht zijn?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:45

Vind het zo hypocriet eerlijk gezegd. Zoals Sec zegt wint er een relatief onbekende partij die toch vrij heftige uitspraken doet en gedaan heeft, en daar discussiëren we hier over. Mag prima toch? Heeft niks te maken met verlies nemen.
Maar vorige verkiezingen toen VVD alsnog de grootste partij was is er nog maandenlang (zelfs nu kom ik het nog tegen) gezeur geweest dat er wel fraude geweest moest zijn want VVD was nog steeds de grootste en dat kon écht niet zo zijn want PVV want 'Nederland pikt het niet meer' want 'Rutte is een pinoccio' blabla. En veel PVVstemmers zijn nu overgestapt naar FvD.

Dus....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:50

Nies_ schreef:
Ik vind het eigenlijk niet zo vreemd. Als je roept dat er indoctrinatie is, is het wel handig om dat te kunnen onderbouwen met feiten. Aangezien Thierry zelf niet meer op school zit, zal hij dus op de een of andere manier het van leerlingen moeten horen. Er worden geen namen genoemd en niemand zwart gemaakt.

Ik vind de reacties weer erg overtrokken, ik denk echt dat beide kanten eens wat rustiger aan moeten doen en wat minder opvliegend moeten zijn.

Ik hoor van collega's dat ze aangegeven zijn bij het FvD omdat het boek van Baudet niet op de literatuurlijst in VWO 6 mag. Ik vind dat toch best eng en niets meer te maken hebben met 'inventariseren van linkse indoctrinatie', dat slaat meteen door in 'ik ben het niet met mijn docent eens dus ik geef hem aan'. En dát vind ik een héél enge ontwikkeling.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:53

Blue_Eyes schreef:
Nies_ schreef:
Ik vind het eigenlijk niet zo vreemd. Als je roept dat er indoctrinatie is, is het wel handig om dat te kunnen onderbouwen met feiten. Aangezien Thierry zelf niet meer op school zit, zal hij dus op de een of andere manier het van leerlingen moeten horen. Er worden geen namen genoemd en niemand zwart gemaakt.

Ik vind de reacties weer erg overtrokken, ik denk echt dat beide kanten eens wat rustiger aan moeten doen en wat minder opvliegend moeten zijn.

Ik hoor van collega's dat ze aangegeven zijn bij het FvD omdat het boek van Baudet niet op de literatuurlijst in VWO 6 mag. Ik vind dat toch best eng en niets meer te maken hebben met 'inventariseren van linkse indoctrinatie', dat slaat meteen door in 'ik ben het niet met mijn docent eens dus ik geef hem aan'. En dát vind ik een héél enge ontwikkeling.

Dat is inderdaad het probleem van zulke meldpunten. Inventariseren doe je veel beter met een gedegen onderzoek, maar goed, kan het wel blijven herhalen zo :))

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:55

Even een terzijde hoor, maar is het nou zo dat medestanders hem Thierry noemen en neutralen en tegenstanders Fvd of Baudet zeggen? Was dat met 'Pim' ook al niet zo?
Laatst bijgewerkt door mysa op 28-03-19 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:56

Yup...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:00

mysa schreef:
Even een terzijde hoor, maar is het nou zo dat medestanders hem Thierry noemen en neutrale en tegenstanders Fvd of Baudet zeggen? Was dat met 'Pim' ook al niet zo?

Oh nee,..ik noem hem ook Thierry. Niet in de sociale media maar wel thuis. :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:01

mysa schreef:
Even een terzijde hoor, maar is het nou zo dat medestanders hem Thierry noemen en neutrale en tegenstanders Fvd of Baudet zeggen? Was dat met 'Pim' ook al niet zo?

Was me nog niet opgevallen. Maar ik ben geen medestander en heb m toch al meer dan eens Thierry genoemd geloof ik... :=

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:02

Ha ha, ik stel me dan zo voor dat hij door medestanders liefkozend Thierry wordt genoemd. :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:10

mysa schreef:
https://decorrespondent.nl/7955/hoe-thi ... 0-29774dcf

Geschreven ruim een jaar geleden, door iemand die Baudet al veel langer volgt dan wij. En die hem meermaals heeft gesproken. Ook toen al de term boreaal. Die dus wel degelijk door de nazi's en andere extreem-rechtse groeperingen werd gebruikt. (hyperborea). Twee bezoeken aan Le Pen later, vonden Baudet en zijn metgezel het maar flauw dat Le Pen op zijn mening dat de gaskamers van de holocaust 'maar een detail waren'werd afgerekend....

Brr, dit geeft wel weer aan dat de vraagtekens die sommigen hier stellen bij Baudet echt niet overdreven zijn. Maar wat een gebrek aan vertrouwen in de indentiteit en cultuur van een land als je zo bang bent voor een handje vol allochtonen. Maar goed, ik heb echt heel weinig met het conservatieve gedachtegoed.