Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

bruintje123

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:12

Nee dat liegt de media steeds om ons er tegen op te zetten.
Gewoon zomaar omdat de media dat leuk vind.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:13

bruintje123 schreef:
Nee dat liegt de media steeds om ons er tegen op te zetten.
Gewoon zomaar omdat de media dat leuk vind.

ze kunnen niet anders dan dit wel berichten....ze laten ook nog veel weg.
Bij de Turkse demonstratie vielen de turken de ME aan,niet andersom...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:18

Hoezo: Turken...?

Ik vind het wel helder als je de aanhangers van Erdogan bij de naam noemt.

Nee - niet "alle Turken zijn 1 pot nat".

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:23

Janneke2 schreef:

neem toch aan dat niet aanhangers van erdogan daar niet gaan demonstreren?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:24

Maar hebben jullie je ooit in de Koran verdiept? Of laten we het makkelijker stellen, (historical) warfare...

Allahuh Akbar (of hoe je het ook schrijven mag), enig idee wat dat betekent? Of is het luisteren naar een andere taal dan zo beangstigend voor jullie? Hetzelfde word in praktisch elke christelijke kerk gezegd, elke zondag weer :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:25

Janine1990 schreef:
Maar hebben jullie je ooit in de Koran verdiept? Of laten we het makkelijker stellen, (historical) warfare...

Allahuh Akbar (of hoe je het ook schrijven mag), enig idee wat dat betekent? Of is het luisteren naar een andere taal dan zo beangstigend voor jullie? Hetzelfde word in praktisch elke christelijke kerk gezegd, elke zondag weer :+

tuurlijk...het is maar net hoe serieus je het allemaal neemt.Dat heet dus verlichting.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:25

Dat toejuichen, dat was toch helemaal niet substantieel? Dat waren toch maar een paar her en der verspreid, en vooral achteraf heel erg opgeblazen door de media?

Maar goed, zelfs dan nog. Je hebt ook Breivik, ook politiek gedreven. En online genoeg mensen die stonden te juichen. Of de jongen in de VS die meerdere zwarte mensen in een kerk neerschoot. Of die een aanslag pleegde op een moskee in Canada.
Ook hier in Nederland is er geweld richting moslims en moskeeen, en ook daar staan mensen bij te juichen als ze dat horen. En je hebt mannen die bij nieuwsberichten over verkrachting staan te juichen.

Eigenlijk zijn mensen wat dat betreft net mensen: je hebt er altijd een aantal tussen zitten die ontsporen, zeker als je die aanmoedigt en als de situatie escaleert. Je hebt vervolgens een aantal mensen die (nog) niet zelf zoiets zouden doen, maar het wel aanmoedigen, er grappen over maken, het gebruiken om mensen te kwetsen. (En hoe meer je de tegenstellingen benadrukt, hoe meer je alleen maar geweld benadrukt, ook in de zogenaamde 'oplossingen', hoe meer dat gebeurt. Natuurlijk.)

Maar over de meeste mensen zegt het helemaal niets.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:32

Willl65 schreef:
1 ik heb helemaal niets met Wilders en nooit gehad
2 een Israëliër is wat anders dan een Jood en het joodse geloof is ook weer iets anders
Ik heb een Joodse achtergrond maar 1 Paspoort en wel de Nederlandse
3 als ik in Irael ga wonen dan lever ik mijn Nederlandse Paspoort in
4 ik heb zeker geen probleem bij het 1 paspoortbeleid want zoals je misschien weet is er in Israël ALTIJD plek voor Joden die op de vlucht moeten. Ongeacht waar ze vandaan komen.

Dan ben je ook voorstander van een plekje in Nederland voor vluchtelingen, ongeacht waar ze vandaan komen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:36

geerke schreef:
Janneke2 schreef:

neem toch aan dat niet aanhangers van erdogan daar niet gaan demonstreren?

Ach, er is het element van fatsoen in een discussie.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:40

Ah ik zat al op Brevik te wachten. Ik dacht al, daar komt iemand nu mee op de proppen.
Mijn lijstje zo heel wat langer zijn als ik ver buiten Europa zou schrijven. Dat heb ik niet gedaan, daarom ook geen canada.

En angst, waarom wordt dat er steeds bijgehaald?
Ik heb geen angst, de kans dat ik een auto ongeluk krijg is vele malen groter.
Maar het onder het tapijt vegen dat het geen islamdingetje is wordt wel wat flauw.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:42

geerke schreef:
ik zie nog moslims juichen bij het neerstorten van het WTC :7

Ook gezien hoeveel moslims omgekomen zijn bij de verschillende aanslagen?

Daarbij heb ik ook reacties op Internet gezien over verdronken vluchtelingen (zoals: scheelt weer een uitkering of opvreter) door blanke, geboren Nederlanders.

Ook daar word ik niet blij van, maar diep treurig.

Ik heb het weleens eerder gevraagd, heb jij nu nog nooit eens een positief gesprek of ervaring gehad met een moslim of vluchteling of allochtoon ? Ik lees nl alleen maar negativiteit en nooit eens een open blik of iets positiefs. Ik kan mij dat niet voorstellen, behalve dat je op die berg inderdaad nooit iemand ziet of tegenkomt en je alleen (negatieve) ervaringen uit de media opdoet. ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:43

Ja hoor heel vaak en dat heb ik ook al heel vaak geschreven. Of bedoel je echt alleen geerke?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:59

bruintje123 schreef:
Ja hoor heel vaak en dat heb ik ook al heel vaak geschreven. Of bedoel je echt alleen geerke?

Ik bedoelde inderdaad Geerke.

Maar in jouw antwoord ben ik ook geïnteresseerd hoor.

Ik heb helemaal niets met geen 1 geloof. Ik ben liberaal, voor euthanasie en homohuwelijk enz., maar ik heb niet die uitgesproken mening over moslims als jullie. Ik vraag me vaak af, hoe dat kan.

Misschien benader ik mensen anders? En ik ben absoluut niet naïef, zoals eerder gesteld in dit topic door een bokker. En ik vind mijn waarden en normen prima: ik heb mijn kinderen netjes opgevoed, betaal (veel) belasting, nooit in aanraking met justitie (behalve parkeerbonnen of bekeuringen voor te hard rijden :D ), huis afbetaald, ik geef aan goede doelen, doe wat mantelzorgen, dus ook dat is het niet.

Dus waarom staan wij hier zo verschillend in?

En ook ik, heb (weleens) negatieve ervaringen met moslims gehad, zoals ook weleens met Polen, Nederlanders, hangjeugd, homo's, gereformeerden in mijn buurtje, enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:08

Laten we vooral niet beginnen over alle kindertjes die slachtoffer zijn geworden van catholieke priesters.

Of de SGP, die nog steeds moeilijk doen over vrouwen in de politiek, of vrouwen die überhaupt werken.

Of de KKK! Die gebaseerd waren op het protestants christendom. :Y)

Of Anders Behring Breivik. Die was ook christelijk, en heeft in 2011 met aanslagen 77 mensen om het leven geholpen.

Ik kan zo nog wel even doorgaan, Maar neuh. Het ligt allemaal aan de moslims. Stelletje kortzichtige ............. :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:13

bruintje123 schreef:
Ah ik zat al op Brevik te wachten. Ik dacht al, daar komt iemand nu mee op de proppen.

Nou nu dus! Want hij heeft toch ook vrij veel mensen vermoord in een politieke aanslag.

En waarom ik Canada erbij heb gepakt (naast dat het nog maar een maand of 2 geleden is), is omdat het daar tenminste echt niet te betwijfelen is dat het gaat om anti-moslimgeweld. Maar er ontsporen wel meer mensen.

Citaat:
Maar het onder het tapijt vegen dat het geen islamdingetje is wordt wel wat flauw.

Het is geen islamdingetje omdat de meeste moslims er niks mee te maken hebben en ook niets mee te maken willen hebben. Jij wilt niet op een hoop geveegd worden met anderen, doe dat dan bij anderen ook niet.

Terrorisme is vooral iets van terroristen. Extremisme is iets van extremisten. Die heb je in allerlei soorten en maten en smaken - jaren terug waren dat in Europa afscheidingsbewegingen, nu is het Al Qaeda / IS-geinspireerd geweld. Maar nog steeds blijft het een terroristen-ding.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:24

De meeste mensen die omkomen in de strijd tegen IS zijn moslims, de meeste slachtoffers van IS ook... Dus ehh... Dilemma als het aan de islam zou liggen

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:28

Mijn beste vriendin heeft geen Nederlandse ouders. Mijn schoonzus is niet in Europa geboren.
Oh wacht mijn 2 broers met dubbel paspoort zijn ook niet in Europa geboren :D Die ze overigens zonder problemen op zouden geven als daar om gevraagd wordt. Ze voelen zich op en top Nederlander.

Mijn schoonzus stemt PVV, haar man ook.
Mijn beste vriendin VVD.
Mijn ene broer ook VVD de ander ook PVV.
Dan heb ik nog diverse collega's met niet van oorsprong Nederlandse afkomst.
En ja die spreek ik wel eens :+

Ik ben zelf ook niet van het geloof. Ik geloof nergens in.
Ook ik woon in een koophuis, nog niet afbetaald :P
Geen aanraking gehad met justitie, kan ook niet want dan krijg ik niet eens werk.
Goede doelen doe ik ook. Ik heb geen pitpull en een berg tatoos. Geen vriend met kale kop en en schilder ook geen haken kruizen.
Dus ik ben geen rechtse extremist.
Ik heb dus ook geen Moslimhaat. Want ja het merendeel zijn gewoon fijne mensen.
Maar ik ben ook geen wegkijker en zie wat er aan de hand is en dat het betreft de criminaliteit vaak wel gaat om mensen waarvan de roots hier niet zijn. Ze duidelijk ook te kennen geven zich niet Nederlands te voelen. Hier ook niet begraven worden.

Ja ik kom oorspronkelijk uit een dorp waar we amper mensen van buitenaf hebben.
Maar hey, ook wij hebben een auto en komen wel eens op de harde. :+
Mijn werk is meestal in de stad.
En als ik opgeroepen wordt om op een "brandje" (niet letterlijk dus) af te komen is het schatting 8 van de 10 keer met mensen van niet Nederlandse oorsprong.
Soms simpel door de taalbarrière. Maar soms ook omdat ze gewoon ronduit onbeschoft zijn of zelfs agressief omdat ze vinden dat het maar anders moet, naar hun zin. Terwijl dat niet kan.
En als ik dan als vrouw wat zeg willen sommige me nog negeren ook.
Ik heb een heterdaadje gehad met inbraak. Geen Nederlanders.
Inbraak aan de overkant van de straat, geen Nederlanders.
Collega die weg haalde en dus ontslagen is, geen Nederlander.
Paar aanhoudingen winkel, geen Nederlanders.
Rotzooischoppen en mensen intimideren in het winkelcentrum, geen nederlanders.
Ruzie bij een reinegratie bedrijf, geen Nederlanders
En zo gaat mijn lijstje door en door.

Dus denken dat mensen maar geen ervaring hebben is dus wel een beetje, op zijn Maixma's : dom.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:32

Ja inderdaad er ontsporen meer mensen, dat zal ook niemand in twijfel trekken.
Maar als je kijkt sinds 9/11 is het echt wel een moslim dingetje om onschuldige mensen te vermoorden.
En ja de mensen die zich niet bij hun aansluiten mogen van hen ook dood, zo maf zijn ze wel.

Niemand beweert dat de goede moslims dit goed keuren.
Maar echt eens een geluid om te laten zien aan Europa wij staan achter jullie is er ook niet.
Door die mafketels is het voor ons Moslims ook minder fijn wonen. Dus een keer een reactie van de goede moslim uit zou je dan best ook eens verwachten.
Of het aangeven van terroristen.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:36

Omdat de islam nu de schuld krijgt komen 1 of 2 mensen met aanslagen door christenen?
Beetje flauw. Als je een aanslag pleegt breek je zo ongeveer alle geloofsregels dus denk ik niet dat dat ook maar iets met de islam of het christendom te maken heeft.
Het zijn een stelletje radicale debielen die een eigen radicale godsdienstje hebben maar zichzelf moslim noemen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:42

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:00

bruintje123 schreef:
Mijn beste vriendin heeft geen Nederlandse ouders. Mijn schoonzus is niet in Europa geboren.
Oh wacht mijn 2 broers met dubbel paspoort zijn ook niet in Europa geboren :D Die ze overigens zonder problemen op zouden geven als daar om gevraagd wordt. Ze voelen zich op en top Nederlander.

Mijn schoonzus stemt PVV, haar man ook.
Mijn beste vriendin VVD.
Mijn ene broer ook VVD de ander ook PVV.
Dan heb ik nog diverse collega's met niet van oorsprong Nederlandse afkomst.
En ja die spreek ik wel eens :+

Ik ben zelf ook niet van het geloof. Ik geloof nergens in.
Ook ik woon in een koophuis, nog niet afbetaald :P
Geen aanraking gehad met justitie, kan ook niet want dan krijg ik niet eens werk.
Goede doelen doe ik ook. Ik heb geen pitpull en een berg tatoos. Geen vriend met kale kop en en schilder ook geen haken kruizen.
Dus ik ben geen rechtse extremist.
Ik heb dus ook geen Moslimhaat. Want ja het merendeel zijn gewoon fijne mensen.
Maar ik ben ook geen wegkijker en zie wat er aan de hand is en dat het betreft de criminaliteit vaak wel gaat om mensen waarvan de roots hier niet zijn. Ze duidelijk ook te kennen geven zich niet Nederlands te voelen. Hier ook niet begraven worden.

Ja ik kom oorspronkelijk uit een dorp waar we amper mensen van buitenaf hebben.
Maar hey, ook wij hebben een auto en komen wel eens op de harde. :+
Mijn werk is meestal in de stad.
En als ik opgeroepen wordt om op een "brandje" (niet letterlijk dus) af te komen is het schatting 8 van de 10 keer met mensen van niet Nederlandse oorsprong.
Soms simpel door de taalbarrière. Maar soms ook omdat ze gewoon ronduit onbeschoft zijn of zelfs agressief omdat ze vinden dat het maar anders moet, naar hun zin. Terwijl dat niet kan.
En als ik dan als vrouw wat zeg willen sommige me nog negeren ook.
Ik heb een heterdaadje gehad met inbraak. Geen Nederlanders.
Inbraak aan de overkant van de straat, geen Nederlanders.
Collega die weg haalde en dus ontslagen is, geen Nederlander.
Paar aanhoudingen winkel, geen Nederlanders.
Rotzooischoppen en mensen intimideren in het winkelcentrum, geen nederlanders.
Ruzie bij een reinegratie bedrijf, geen Nederlanders
En zo gaat mijn lijstje door en door.

Dus denken dat mensen maar geen ervaring hebben is dus wel een beetje, op zijn Maixma's : dom.

Dan heb jij wel ervaring met allerlei mensen, mijn vraag was oorspronkelijk gesteld aan Geerke op haar berg in Frankrijk :D ;)

Bij mij en bij mijn buren is ook thuis ingebroken, allebei toevallig door Nederlandse mannen van rond de 40 (bleken notoire inbrekers te zijn).
Ik kom in mijn werk regelmatig mensen tegen die (op staande voet) ontslagen worden, maar ik kan niet zeggen dat dit meer allochtonen dan autochtonen zijn, juist andersom.
Mijn zus werkt bij een heel grote modezaak. Zij vertelde altijd, dat het vaak keurige mensen in pak zijn, die zij betrappen, zeker met de dure merkkleding. De laatste jaren vooral Oostblokkers, maar niet vaak moslims.

Ik vind het echt bijzonder, dat soms hele witte dorpen (voorbeelden genoeg in de media) stemmen op PVV en dan bijzonder om de opvattingen mbt moslims. Immers het partijprogramma van 1 A4 gaat alleen maar om Islam. Weinig over milieu, Wet Zorg en Zekerheid enz. ;)
En ook dit ontkennen, is een beetje dom, ik zie het nl. dagelijks voorbij komen op internet. Ook door mijn Nederlandse familie en vrienden.

Ik zie echt om me heen, dat de mensen die PVV stemmen, heel ontevreden zijn en vooral de schuld leggen bij de Moslims en/of vluchtelingen. Persoonlijk vind ik dat zeer veel overeenkomsten vertonen met de jaren 30. Soms zijn mensen terecht ontevreden of boos, maar vaak vind ik dat zij zelf verantwoordelijkheid moeten nemen. Het is nl. heel gemakkelijk om te wijzen naar een ander.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:03

bruintje123 schreef:
Ja inderdaad er ontsporen meer mensen, dat zal ook niemand in twijfel trekken.
Maar als je kijkt sinds 9/11 is het echt wel een moslim dingetje om onschuldige mensen te vermoorden.

Onschuldig...??

Elf september is de verjaardag van mijn oma.

Maar ook van de moord op Allende en nog vele, vele onschuldige Chilenen door een bedenkelijk regime.
Datzelfde regime heeft heel erg veel bloed aan de handen. Waaronder weinig Europeanen en velen in het Midden Oosten. ("Moslims.")

Naar de letter van de wet zijn de werknemers van het WTC beslist onschuldig.

Maar de truc om de zaak pas op elf september 2001 te laten beginnen - die oogkleppen zijn verre van onschuldig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:13

Ik vind alle slachtoffers van geweld, wel of niet door extremisme erg.
Ik ga daar geen gradaties aan toekennen. Als je een familielid of vriend verliest door geweld, is dit een onnodig verdriet. Ik leef mee, met alle slachtoffers.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:21

Witte dorpen blijven zelden daar. Die werken bijna allemaal in de stad.
Dus wat dat betreft is dat een rare redenering.
En ook in die dorpen wordt er ingebroken en doen mensen daarom verkeerde indrukken op.
Dat is echt niet alleen een media dingetje.

Ja Roemenen zijn ook lekker bezig betreft diefstallen vaak ook nog met kleine kinderen erbij, ook dat mag van mij direct terug naar huis met een groot dikke nee voor Europa voor de komende tien jaar.
Dus wat dat betreft geldt dit voor mij niet alleen voor Moslims.

Ik heb zelf geen PVV gestemd, ja dat wilde ik wel doen, maar kon het niet. Dat heb ik altijd al gezegd, Wilders spoort niet.
Mijn stem is naar Susan Teunissen gegaan. FvD. Ja inderdaad wel rechts, maar wel met duidelijke standpunten.
En Susan Teunissen leek me wel een persoon die iets meer van de wereld heeft gezien dan de schoolbanken en muziekles zoals Rutte en ook als Thierry Baudet.

Is het uit onvrede. Ja.
Ik vind zoals het nu gaat niet kloppen.
Wat ik al eerder aangaf, ik vind dat er veel teveel getut wordt met criminelen (van alle soorten).
Ze zijn allemaal zielig en allemaal zo'n zielige jeugd gehad.
Ik blijf erbij, crimineel worden is een keuze.
Vele die het slechter hebben dan de criminelen maar hard er aan werken om een gewoon bestaan op te bouwen. Nee die dikke Porche Cayenne zal het dan niet worden waar de criminelen de blits mee maken.
Ik ben ontevreden dat de fijne Moslims ook slecht aangekeken worden.
Maar dat blijft zo totdat de rotzooimakers eens echt consequenties gaan krijgen.
Ban je het daarmee volledig uit. Nee nooit. Maar elke raddraaier minder is er een.
Ben ik het eens met het huidige vluchtelingen beleid, nee.
Hulp voor die mensen ja, dikke ja.
Maar niet allemaal in Europa, dat kan niet.

En nee de jaren 30 is geen vergelijk.
Toen werden er geen raddraaiers aangepakt, maar onschuldige hardwerkende mensen opgepakt.
Nu is het ook geen idee geweest ze te vergassen, alleen maar raddraaiers levend naar land van ander paspoort te zenden.
Maar niet bij mensen die zich gewoon normaal gedragen. Die hoeven geen angst te hebben, zoals wel in de jaren 30/40

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:33

Ik ben ff met wat anders bezig .... Dus ff korte reactie. Maar in de jaren 30 werden mensen ook niet direct naar de gaskamers gestuurd. .. Dat kwam later.
Het begon met een economische crisis waar een zondebok voor aangewezen moest worden. Toen de Joden en nu vooral moslims en buitenlanders.
Komt het zover als toen? Nee, alhoewel ..... Er zijn toch wel voorbeelden te vinden van genocide nog niet zo lang geleden.