Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lil_shorty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:25

Mijn dochter van acht heeft het er op school in de klas overgehad.
Maar ze is doods en doods bang ik mag het huis niet eens meer uit helemaal van slag is ze tot spugend toe en ik moet toch echt de hond uitlaten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:27

@Resistance, die brief las ik inderdaad vanmiddag ook. Wat een sterke man is dat... En wat een persoonlijke ramp voor zo'n man.

In Hannover geen explosieven gevonden en geen aanhoudingen verricht. Gelukkig.

Mijn dochters van 12 en 9 hebben het er natuurlijk ook over, de een zit in 2 VWO dus daar wordt wel over gesproken op school, de ander heeft er in de klas voor gebeden (christelijke school). Ze zijn er allebei vrij rustig onder.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:27

gister kwam er ook een (toevallig) moslimse man op me af, deed een beetje vreemd en probeerde een gesprek aan te knopen, al voelde ik wel iets van angst. al was deze beste meneer blauw geel groen of paars geweest, dan ook had ik angst gehad. vervolgens was ik op het station en kwam er (ik denk een vluchteling) naar me toe, praatte prima engels en vroeg netjes de weg. deze meneer vond ik dan weer niet eng.. hij was heel aardig en beleefd, maar die andere man deed heel vreemd tegen me en voelde ik me gewoon niet op mijn gemak bij.

ben ik dan discriminerend omdat ik angst voel? volgens mij niet hoor.

niet elke moslim is een terrorist, maar toevallig is wel bijna elke terrorist een moslim, i'm just sayin. verder heb ik respect voor welk geloof of manier van leven dan ook, als ik er geen last van heb vind ik het helemaal prima.. als ze me lastig gaan vallen word het een ander verhaal..

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:28

Wat gek eigenlijk, dat zelfs kinderen dat zo meemaken. Ik was 6 toen 9/11 gebeurde en dat drong toen volgens mij helemaal niet tot me door... Kan me er in elk geval niets meer van herinneren.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:28

Lil_shorty schreef:
Maar ze is doods en doods bang ik mag het huis niet eens meer uit helemaal van slag is ze tot spugend toe en ik moet toch echt de hond uitlaten

probeer anders of ze mee gaat? dan voelt ze zich veilig omdat ze bij mama is lijkt me. tenzei ze al ligt te slapen, want dan merkt ze het waarschijnlijk niet als je gewoon weg gaat :+

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:29

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:30

Deze afbeelding stuurde een collega. Bij ons op school laten we het gesprek vanuit de kinderen komen, zij bepalen wat er besproken wordt.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:30

Mijn kinderen zijn er vrij rustig onder... Ik ben er gewoon maar open en eerlijk over.

Mijn vriendin is wel serieus bang...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:31

Lil_shorty schreef:

Kun je niet iets zeggen als dat er inderdaad mensen met slechte bedoelingen zijn, maar dat de goede mensen veruit in de meerderheid zijn en dat die de boeven wel zullen tegenhouden?
Zoals Emmaa ook zegt; de vader in het filmpje zegt het in feite hetzelfde.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:33

Lente schreef:
Mijn kinderen zijn er vrij rustig onder... Ik ben er gewoon maar open en eerlijk over.

Mijn vriendin is wel serieus bang...

Ik ook, maar weet niet precies waarvoor. Niet zozeer dat mijzelf iets overkomt, maar gewoon de toekomst, of iets....
Ik ben al dagen onrustig, dat was wat gezakt, en nu is het weer terug...

Lil_shorty

its_daantjee schreef:
Lil_shorty schreef:

probeer anders of ze mee gaat? dan voelt ze zich veilig omdat ze bij mama is lijkt me. tenzei ze al ligt te slapen, want dan merkt ze het waarschijnlijk niet als je gewoon weg gaat :+

Mijn man is gewoon thuis als ik de honden uit laat en meestal doe ik dat tegen 21:00 dan ligt ze in bed en slaapt meestal al maar word ook veel wakker laatste tijd ze slaapt erg slecht en droomt veel .
Nu is het een kind met ADHD en die schijnen al wat banger voor dingen te zijn .
Dit is wel extreem hoor en vind het lastig haar gerust te stellen maar ook de realiteit niet te verliezen .

Bhodi

Eulogy schreef:
Wat gek eigenlijk, dat zelfs kinderen dat zo meemaken. Ik was 6 toen 9/11 gebeurde en dat drong toen volgens mij helemaal niet tot me door... Kan me er in elk geval niets meer van herinneren.

Ik was ook 6, maar diep onder de indruk en nog steeds..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:34

moonsparkle schreef:
Cas123 schreef:
Oke. Ik ben echt een scheitluis op het moment. Kan iemand me een schop onder me kont geven? Ik ben echt bang. Of is dat raar?
Ben zelf nu 15 en maakt me echt druk... ben er heel veel mee bezig in mijn hoofd....

Sorry ik ben 27 en hoe wel de wereld om me heen er zich niks van aan lijkt te trekken zou ik nu liever weggaan uit Europa

Waar wil je heen?
Denk dat Europa momenteel nog steeds het meest veilig is ondanks alles en met de meest aangename wetten/systemen en faciliteiten.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:34

Eulogy schreef:

Mijn jongste zoon was destijds vier en die hoorden we tijdens het spelen met zijn riddertjes en het kasteel wel van alles mompelen over biologische en chemische wapens die ingezet werden door of tegen Bin Laden..... Hij kon het allemaal nauwelijks uitspreken. Diep triest eigenlijk.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:35

Er is dus toch nog niks gevonden

Lil_shorty

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:37

Zou de Antillen veiliger zijn ..
Wil al jaren naar me Fam. Daar

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:39

Ik meng me ook even. Zit echt een beetje te stressen. Na Parijs was ik al bang, maar nu dit in Duitsland gebeurd wordt het wel erger, zo kort erna gelijk. Wel fijn dat ze er meteen op zitten, liever iets te overdreven qua veiligheid, dan té laks.

Ik ga zaterdag met een bustrip naar Londen en ik heb er steeds minder zin in. Is toch een grote stad en een zeker doelwit. Voel me er echt niet lekker bij. -O-

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:40

mysa schreef:
Eulogy schreef:

Mijn jongste zoon was destijds vier en die hoorden we tijdens het spelen met zijn riddertjes en het kasteel wel van alles mompelen over biologische en chemische wapens die ingezet werden door of tegen Bin Laden..... Hij kon het allemaal nauwelijks uitspreken. Diep triest eigenlijk.

He bah, inderdaad triest. Nee, op mij heeft het volgens mij totaal geen indruk achter gelaten :n
Mijn moeder zegt altijd dat ik in de tuin en op de schommel aan het spelen was toen ze het zag op het nieuws en dat dat toen zo'n contrast was. Ik kan me er helemaal niks van herinneren.

Wel weet ik dat ik nieuwsgierig was toen Geert Wilders Fitna net had uitgebracht en ik daar wel naar gekeken heb (wanneer was dat?). Toen was ik zo bang dat ik een week lang bijna niet kon slapen en het er wel echt met mijn ouders over gehad heb.

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:42

Begrijpelijk xrose. Ik zou thuisblijven maar aan mijn mening heb je niks want ik ben sowieso een angsthaas :+

9/11 kan ik me nog als de dag van gisteren herinneren. Plaats, moment, alles. Ik vond het doodeng.

Ik begrijp dat er uiteindelijk in Hannover niets gevonden is?

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:49

Als het aan mij ligt ga ik ook niet, ik blijf liever thuis. Mijn vriend daarentegen, is niet zo bang aangelegd en vind me waarschijnlijk een aansteller. :+

9/11 kan ik me eigenlijk niet herinneren, was toen 5. Vind het nu wel heel aangrijpend.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:52

bij 9/11 <as ik 4, ik kon me er niets van herinneren, andere kinderen wel. Ons conseptueel geheugen begint zich pas goed te ontwikkelen als we 3 jaar zijn, dus kinderen van rond die leeftijd krijgen meestal helemaal niets mee gelukkig, een enkeling zal een vage heinnering hebben. Hoe ouder en hoe meer ze ervan begrijpen hoe erger het is eigenlijk.

Wat slecht trouwens van die school dat ze er opz o'n maier over gesproken hebben dat je dochter nu zo'n angst heeft. Je zou toch iets meer tact van een school verwachten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:53

9/11 weet ik ook nog goed. Precies waar ik was en wat m'n vader zei. Maar het lijkt dan ook wel dat ik dingen van vroeger sterk kan herinneren. Sterker dan andere huidige zaken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:54

Ik kan me herinneren dat ik bij een vriendinnetje aan het spelen was en dat haar moeder toen in paniek raakte. Haar man was namelijk in New York. Mijn moeder is me toen komen ophalen (wist toen nog niet wat er aan de hand is) en die heeft nog een hele tijd het nieuws zitten kijken. Ik was 5, bijna 6 destijds.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:55

Angst is normaal.. Maar we moeten wel alles in proporties zien natuurlijk. Het is nog altijd onveiliger in de auto te stappen. We hebben een auto ongeluk ook niet in de hand. We sterven nog altijd sneller aan kanker, dan dat we de kans hebben om in een aanslag om te komen.
Natuurlijk is er nu veel heisa. De aanslag was ook erg indrukwekkend, en brutaal. En dat maakt de angst nu wel sterker. Dat is normaal, maar het leven staat niet stil omdat er een aanslag is geweest. Er zullen er hoogstwaarschijnlijk wel nog komen helaas. Maar voorspellen kunnen we helaas niet altijd, hetzelfde als een auto-ongeluk... Een gezonde inschatting maken is wel aan te raden natuurlijk.
Ik ben ook een angsthaas hoor, en maak al snel een rekensom voor mezelf als ik iets een risico vind. Maar ik ga nu mijn leven niet aanpassen. Ga niet speciaal een drukke plaats mijden.

Wat mij het meest angst aanjaagt is sommige reacties terug die zo generaliserend zijn.
Sorry maar ik kan het echt niet anders verwoorden, en zal waarschijnlijk beetje te scherp uit de hoek komen. Maar zeggen dat je als gematigde moslim hier niet thuishoort... Ik vind mensen die zulke dingen uitkramen niet thuishoren in een maatschappij. In een maatschappij heb je verschillende mensen, en dat houdt in mensen met verschillende religies. Slechte en goede mensen. Dat heeft niets met afkomst/huidskleur/religie te maken. Kan je daarmee niet leven, dan hoor je zelf niet thuis in gelijk welke maatschappij.

Ook is een terrorist geen moslim meer. Een echte moslim blaast zichzelf niet op, neemt geen onschuldige slachtoffers mee. De extremisten misbruiken het geloof. En dan niet de persoon die opgeblazen is, maar wel de ronselaars. Die de jongeren brainwashen in naam van het geloof.
Dat niet geloven is gewoon een gebrek aan inzicht van hoe de situatie echt in elkaar zit.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:58

_xrose schreef:
Ik meng me ook even. Zit echt een beetje te stressen. Na Parijs was ik al bang, maar nu dit in Duitsland gebeurd wordt het wel erger, zo kort erna gelijk. Wel fijn dat ze er meteen op zitten, liever iets te overdreven qua veiligheid, dan té laks.

Ik ga zaterdag met een bustrip naar Londen en ik heb er steeds minder zin in. Is toch een grote stad en een zeker doelwit. Voel me er echt niet lekker bij. -O-

Statistisch gezien is de kans groter dat je de hoofdprijs in in Staatsloterij wint dan dat je daar iets overkomt a.g.v. terroristische acties......just sayin'.....
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 17-11-15 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt