Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Ik vermoed dat een klein cursusje hoe is de huizencrisis komen overwaaien vanuit amerika en hoe dat effect heeft gehad op de wereldeconomie geen overbodige luxe is. Het enige wat je de nederlandse en Europese politiek kwalijk kan nemen is hoe ze daarmee om zijn gegaan. Niet dat ze het veroorzaakt hebben. Die basis was al gelegen eind jaren negentig begin 00.
gohya schreef:Dat vind jij,mijn mening is heel anders,samen met nog vele mensen.
Electra63 schreef:gohya schreef:Dat vind jij,mijn mening is heel anders,samen met nog vele mensen.
We zijn het er over eens, dat de problemen in de woningmarkt al tientallen jaren bestaat?
Dan kan je niet verwachten van het huidige kabinet, dat zij dit (snel) oplossen terwijl sprake is van een grote wereldwijd economische crisis met vele (internationale) problemen en gevolgen.
Iedere partij die een snelle oplossing biedt, vertelt sprookjes.
tamary schreef:gohya schreef:Het gaat er om,dat ze nu opeens wél kunnen bouwen en renovéren,enz.Nu er huizen nodig zijn voor de vluchtelingen kan het opeens wel snel.Nu is er geen enkel probleem om te bouwen en te verbouwen.
Precies, de autochtone bevolking wordt/voelt zich gediscrimineerd.
Sammie schreef:Dat is ook wel raar en apart, maar het kabinet redeneert nu dat er wel geld is. Overigens is ‘snel’ ook relatief, omdat dit nog wel zeker 1 tot 2 jaar, wellicht zelfs drie jaar (in het kader van het ontmoedigingsbeleid) zal duren. Plus deze huizen zijn er niet voor de vluchtelingen, maar voor statushouders. Die zitten nu nog steeds in de AZC’s omdat er ook voor hen geen ruimte was om door te stromen naar een (sociale) huurwoning. Deze statushouders zullen nu genoegen moeten nemen met een verbouwd kantoor oid en krijgen niet meer zoals voorheen een ‘gewone’ sociale woning. De gemiddelde ‘Nederlander’ die een huurhuis zoekt wedijvert op die manier niet meer met de statushouders danwel asielzoeker. En dat was voorheen wel zo, waarbij de statushouders soms ook voorrang kregen.
Dus je kunt je afvragen of de regering nu iets ‘goeds’ of iets ‘fouts’ doet.
MarvanTom schreef:Ik heb de hoop al zo'n beetje opgegeven om te begrijpen waarom er voor vluchtelingen opeens wel heel veel geld is en voor al jaren lopende en zeer dringende zaken binnen NL BV niet.
Mja, dit wordt afgedaan als: wij hebben het hardstikke goed, dus niet zo klagen.
En als je terecht kritische vragen stelt, ben je een zeikerd.
gohya schreef:Het gaat er mij om dat hij durft te zeggen dat het met iedereen in Nederland zo geweldig goed gaat.Dat is niet zo,hij liegt gewoon.Daar gaat het mij om.
Electra63 schreef:gohya schreef:Het gaat er mij om dat hij durft te zeggen dat het met iedereen in Nederland zo geweldig goed gaat.Dat is niet zo,hij liegt gewoon.Daar gaat het mij om.
Ik denk, dat hij bedoelt, dat het over het algemeen goed gaat met Nederland. In allerlei lijstjes en indexen m.b.t. geluk, welvaart enz. staat Nederland heel hoog. Ook al is het nu minder, er zijn nog steeds veel voorzieningen in Nederland in vergelijking met andere landen. Er is hier geen oorlog en er zijn hier geen natuurrampen (op de aardbevingen in Groningen na). Voor ieder kind is er recht op gratis onderwijs en zorg tot 18 jaar. Iedereen heeft een inkomen door werk of een uitkering.
Het kan altijd beter natuurlijk.
purny schreef:Zolang er nog mensen een dak boven het hoofd hebben in Nederland en een pan met eten gaat het goed. Pas als iedereen zonder huis en haard komt te zitten kan je je achter je oren gaan krabben. Wij mogen blij zijn met een zorgstelsel als dit. Komen we in het ziekenhuis dan hoeven we alleen de 375 euro te betalen. In heel wat andere landen ben je de Sjaak en mag je voor de totale rekening opdraaien.
Maar waar leg je je prioriteit? Aan een paar keer minder uit eten of vakantie of aan een rekening...