De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:02

Ceriadwen schreef:
Ze hebben een keer een trein gekaapt en een school bezet. Weet je ook waarom ze dat gedaan hebben? En daarna hebben we nooit, maar dan ook nooit meer last van ze gehad.

er is toen wel drastisch ingegrepen...door het leger.Nu durft de politie nieteens zich te vertonen in bepaalde wijken.
Dat waren nog eens tijden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:02

Waarom ze dat gedaan hebben? Believe me, I know. Ze zijn de familie in getrouwd, ik ben ermee doodgegooid. Waarschijnlijk ook de reden dat ik weet dat er wel meer mee misgegaan is dan alleen dat :')

Villakampen, inderdaad, Geerke :+ Dat zijn geen woonwagens meer te noemen - maar het blijft een kamp heten. :P

Goe, ik ga nog even wat nuttigs doen. :wave:

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:03

Citaat:
Over het aantal Sinti en Roma in Nederland zijn er geen precieze cijfers. Het CBS geeft een getal van 3.500 Sinti en Roma in 2000 (Van Keij 2000). Lalla Weiss en Marcia Rooker hebben het over 5.300 Sinti en Roma in Nederland, waarvan het grootste deel Sinti zijn (Weiss en Rooker 1999). In een andere publicatie wordt gesteld dat er 4.000 Sinti zijn in Nederland en 2.000 Roma (Van Meurs 2002). In deze laatste publicatie wordt daaraan toegevoegd dat deze getallen een onderschatting zijn. In heel Europa wordt het aantal Roma, Sinti en aanverwante groepen geschat op tussen de zeven en tien miljoen. Veruit de meeste van hen leven in Midden- en Oost-Europa.

ja echt, hele hordes!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:07

Wel grappig, want hier houden de Molukkers de Marrokkanen in toom. Hier in het dorp hebben de Marrokkanen niet zo een grote mond.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:09

Ceriadwen schreef:
Roma's hebben we hier haast niet. Molukkers heb je niks last van. Zullen geen oude vrouwtjes beroven en nog meer van die laffe daden

Nou,...laat ik nu in mijn leven het meest last gehad hebben van Molukkers.

De kogels zijn mij om de oren gevlogen door deze gasten....

Altijd gedoe was dat...pfffff

Ceriadwen

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:09

Daar heb ik helemaal geen, echt geen last van. Geweldig volk vind ik het

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:11

Dat zijn de geregistreerde Roma's, ja. :') Weet je hoe er veel in Nederland komen? Bijna de helft wordt illegaal als bruidje het land in gesmokkeld. Wordt vervolgens na een groot trouwfeest zo ongeveer opgesloten in de trailer om alleen naar buiten te mogen komen als meneer wil pronken met zijn trophy wife. Ziek? Wordt ze naar het ziekenhuis gebracht op naam van een van de andere Romadames, of met de mededeling dat ze op vakantie is in Nederland. Kan geen kant op, want als ze zich verzet wordt ze uit de gemeenschap verstoten en staat ze op straat. 100% van de dames die dat gebeurt - althans, wat ik gezien heb - gaat de illegale prostitutie in. Die houden hun mond wel. Ik kan het niet met cijfers staven, maar ik schat in dat 40% van de Romavrouwen hier illegaal verblijft. Politie durft de kampen niet binnen te vallen.
Het is nog steeds geen megagrote groep, maar maakt dat eigenlijk wat uit? Ze zijn er wel en het zijn ook niet bepaald schatjes.
Maar goed, ik ging wat nuttigs doen - wie weet tot morgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:11

NatasjavE schreef:
Ceriadwen schreef:
Roma's hebben we hier haast niet. Molukkers heb je niks last van. Zullen geen oude vrouwtjes beroven en nog meer van die laffe daden

Nou,...laat ik nu in mijn leven het meest last gehad hebben van Molukkers.

De kogels zijn mij om de oren gevlogen door deze gasten....

Altijd gedoe was dat...pfffff

Was dat naar elkaar toe of vlogen de kogels in de juweliers en huizen in het rond? :D

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:12

Blue_Eyes schreef:
Dat zijn de geregistreerde Roma's, ja. :') Weet je hoe er veel in Nederland komen? Bijna de helft wordt illegaal als bruidje het land in gesmokkeld. Wordt vervolgens na een groot trouwfeest zo ongeveer opgesloten in de trailer om alleen naar buiten te mogen komen als meneer wil pronken met zijn trophy wife. Ziek? Wordt ze naar het ziekenhuis gebracht op naam van een van de andere Romadames, of met de mededeling dat ze op vakantie is in Nederland. Kan geen kant op, want als ze zich verzet wordt ze uit de gemeenschap verstoten en staat ze op straat. 100% van de dames die dat gebeurt - althans, wat ik gezien heb - gaat de illegale prostitutie in. Die houden hun mond wel. Ik kan het niet met cijfers staven, maar ik schat in dat 40% van de Romavrouwen hier illegaal verblijft. Politie durft de kampen niet binnen te vallen.
Het is nog steeds geen megagrote groep, maar maakt dat eigenlijk wat uit? Ze zijn er wel en het zijn ook niet bepaald schatjes.

een beetje zoals de arabieren dat in Nederland doen? En zoals die wijken in steden waar de politie niet komt?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:14

russel schreef:
Was dat naar elkaar toe of vlogen de kogels in de juweliers en huizen in het rond? :D

Dat was op een dorpsfeest en MIJ vlogen de kogels om de oren.

Ieder feestje wat...

En nee dat was niet het enige...inbraak, beroving,,,etc, etc...

Maar ik zal niet ALLE Molukkers daarom veroordelen en ze hoeven zeker het land niet uit.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:15

Blue_Eyes schreef:

nou,nou....als Wilders dit allemaal over Marokkanen schrijft mag het niet....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:16

geerke schreef:
Blue_Eyes schreef:

Gelukkig. Iemand die het ziet.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 07:57

geerke schreef:
Blue_Eyes schreef:

_O-

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:33

Ceriadwen schreef:
Wel grappig, want hier houden de Molukkers de Marrokkanen in toom. Hier in het dorp hebben de Marrokkanen niet zo een grote mond.

Ik stem voor meer molukkers in mijn stad dan!
T is hier de laatste jaren qua veiligheid zooo achteruit gegaan.. bepaalde wijken vooral en met uitgaan in het weekend word je vaak nageroepen of lastiggevallen..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:00

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:04

Voor jou speciaal nu op Ned 2 over Janmaat

en ik snap niet helemaal wat die uitzending met dit onderwerp te maken heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:05

Daar hebben we allemaal last van, behalve als je bij zo en bak werkt....

Ik ken iemand die een hoge funktie heeft en vertelde dat ze vorig jaar record winst hadden en hij heeft ind een vette bonus gehad, maar ook dat er dit jaar weer een heleboel uit gaan en nooit van te voren in te schatten is wie moet gaan...het is een raar wereldje.

Maar bankiers hebben al in den eeuwigheid de macht in handen, spelen handjeklap met het bedrijfsleven en overheid op al die duren lobby uitjes....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:07

NatasjavE schreef:
russel schreef:

Dat was op een dorpsfeest en MIJ vlogen de kogels om de oren.

Ieder feestje wat...

En nee dat was niet het enige...inbraak, beroving,,,etc, etc...

Maar ik zal niet ALLE Molukkers daarom veroordelen en ze hoeven zeker het land niet uit.

Was je bij een feestje van hun motorclub?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:09

Saturadah, hun clubhuis zit hier om de hoek. En ik kan echt mijn auto open laten staan, geen probleem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:10

Nee hoor, hoeft ook niet, maar feestjes kunnen anders uit lopen....

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:14

Alleen als er Marokkanen in het dorp vervelend zijn.

Het verschil is dat als ik in de supermarkt tegen een Molukker per ongeluk opbots en sorrie zeg dat ik dan hoor geeft niks hoor met een glimlach van een paardenstaart/baard (voor zover ze gezichtshaar hebben) en motorclubjas.

Bij een Marokkaan krijg ik na mijn sorrie alsnog een scheldkanonnade over me heen, inclusief disciriminerende, denigerende bedreigingen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:17

Ceriadwen: wat die docu ermee te maken heeft is dat ik denk dat er veel meer problemen 'benoemd' moeten worden, en vooral ook aangepakt. Het focussen op dat ene kleine onderdeeltje van allochtonenoverlast, en dan ook nog alleen de racistisce kant ervan (en nevernooit de economische achterstand die ook een gigantische rol speelt) is wat mij bewust doelbewust misleidend.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:23

Volgens mij hebben we het over Wilders en de groep waar hij het over heeft bij zijn vraag "Willen jullie meer of minder".

Dat er nog veel meer mis is in de maatschappij vandaag de dag, dat is absoluut waar.

IK vind het niet een klein onderdeeltje, ik vind het een enorm onderdeel, met enorme gevolgen. IK vind het niet racistisch om de realiteit te benoemen.

De economische achterstand is geen factor, want er is namelijk een grote groep Marokkanen die het WEL goed doet, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:26

Het groepje hangjongeren in de wijken die een spoor van vernieling, woninginbraak en schoffering trekt....

Maar daar groeit een grote groep uit die zwaar crimineel zijn! En dat wordt niet door de simpele discussieganger ingezien, omdat ze dat niet weten!