Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:23

Heb je daar bronnen van, Suzanne?

Zoals ik het begrepen heb, ligt het uitkeren na ongeval bij offpiste gaan aan hoe je verzekerd bent.
Ik google maar eens en kom uit via http://www.wintersport.nl bij de volgende quote:
Citaat:
De NSkiV-reisverzekering is een complete reisverzekering voor alle zomer en winter vakanties in Europa, die o.a. dekking biedt voor hulpverlening, bagage, rechtsbijstand, ongevallen en ziektekosten, aantoonbare vakanties in Nederland, geen eigen risico, inclusief kostbaarheden (bijv. sieraden en camera) indoor skiën/snowboarden in Nederland, off-piste skiën, sneeuwgarantie, bijzondere sporten, ongevallen risico op sporten is nu een standaarddekking!
Voor € 6 per jaar heb je zelfs een Werelddekking.

We weten niet hoe de prins verzekerd is.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:24

Ik vind het ook niet goed (waarom voor HEM wel een uitzondering..........)...ik snap het niet hij is/was oud en wijs genoeg 0om zelf beslissingen te maken dus ook om buiten de piste te gaan.

Iedereen weet dat de verzekering zijn handen ervanaf trek dan (zelfde als met drank op achter het stuur.....) nee deze voorkeurs behandeling kan mijn goedkeuring niet wegdragen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:29

Ik heb er geen officiele bron van. De bron die dit meldt werkt bij deze maatschappij (Reaal) en was er nogal verbolgen over. Normaal gesproken werden de declaraties van off-piste zo aan de kant geveegt bij deze verzekering/dekking, maar in dit geval keren ze toch maar wel uit omdat ze bang zijn negatief in het nieuws te komen. De prins scheen dus geen aanvullende dekking te hebben gehad.

Hier staat het ook vermeld:

Het beleid van de reisverzekeringen ten opzichte van off-piste skiën verschilt nogal. “Er zijn een aantal verzekeringsmaatschappijen zoals Nationale-Nederlanden, Reaal en de Generali verzekeringsgroep die buiten de piste geen dekking geven. Als je bij hen verzekerd bent en off-piste onderuitgaat, zullen ze die kosten niet op zich nemen”, aldus de verzekeringsexpert. “Bij andere verzekeringsmaatschappijen zoals de Europeesche, Aegon en Delta Lloyd ben je off-piste wel verzekerd, maar ook dan moet je oppassen. Als een verzekeraar vindt dat je met opzet het gevaar hebt opgezocht, door bijvoorbeeld van een helling af te gaan, waar je volgens de lokale skischool of pistedienst niet van af mag, dan verklaren ze alsnog dat je roekeloos gedrag hebt vertoond en vergoeden ze je gemaakte kosten niet.”

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=r ... Oyi2qRD5Ww

Dus als je het heel grofweg gaat bekijken had het niet uitgemaakt omdat nalatigheid of roekeloos gedrag uitgesloten zou worden.
Nou ja maakt allemaal niet uit, enige jammer is dat als het Henkie van de hoek was geweest, hij gewoon pech had gehad. Maar ja, ongelijkheid is er altijd geweest en zal er altijd zijn. Sommige mensen zijn nu eenmaal meer gelijk dan anderen.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 02-03-12 14:43, in het totaal 3 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:30

studiemiep schreef:
Iedereen weet dat de verzekering zijn handen ervanaf trek dan (zelfde als met drank op achter het stuur.....) nee deze voorkeurs behandeling kan mijn goedkeuring niet wegdragen

Beetje rare en foute opmerking, als je eerst de post boven die van jou leest. Daar staat toch écht dat off-piste skieen wél verzekerd is bij deze, dus waarschijnlijk ook mogelijk bij anderen.

LadyMadonna

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:41

naar mijn idee zijn dergelijke berichten enkel en alleen om de discussie "hij wel en ik niet" te voeden.
Gaat dus nergens over IMO

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:44

stef schreef:
naar mijn idee zijn dergelijke berichten enkel en alleen om de discussie "hij wel en ik niet" te voeden.
Gaat dus nergens over IMO

Nou ja, als dit zo blijkt te zijn is er geen sprake van gelijkheid en gelijke rechten. Is toch zo heel onzinnig niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:46

er is niet voldoende informatie om die discussie uberhaubt aan te gaan suzanne. Aangezien we helemaal geen idee hebben hoe de prins verzekerd is.
Ik vind het ook helemaal niet belangrijk eerlijk gezegt. Als ik me druk moet gaan maken over iedereen die onterecht meer krijgt dan ik, dan heb ik geen leven meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:04

Weer dat rare verzekeringsverhaal? Die mensen hebben bovenmaatse inkomens gehad vanwege bovemaatse jobs....zijn geen administratief medewerkers....of hij nu wel of geen invaliditeitsverzekering heeft afgesloten, is niet relevant....elke cent die het kost, zal de familie bijpassen als dat nodig mocht zijn...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 16:37

Hè ja jongens, laten we de onbevestigde geruchten en roddels weer de boventoon laten voeren. :') Als dat waar zou zijn, ja, dan is dat vreemd, maar dan nog is er veel te weinig bekend over hoe en wat om er ook maar iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Terug ontopic dus, wat mij betreft.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:47

Fijn dat Friso weer in de buurt van zijn thuis is, voor zijn gezin wel zo prettig :) vertrouwde omgeving weer. Kindertjes ook weer bij vriendjes en vriendinnetjes.
Hopelijk is het voor Friso net zo positief!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:49

TS, we kúnnen niet terug ontopic... er komt niet meer nieuws. Ja, als ie wakker wordt of dood gaat. Dus is het eigenlijk wel logisch dat er nu een beetje uitgeweken wordt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 16:52

Laten we het dan zo zeggen: ik zou het waarderen als de onbevestigde roddels en geruchten achterwege worden gelaten. Ja, er zijn nieuwsfeiten te noemen, gisteren nog toen hij naar huis gebracht werd. Ja, daar kun je over praten. Maar die onzin van 'Hij wel en wij niet ^)' - wat móet je ermee?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:00

Dat is menselijk. En Hollands ;) Dat heb je in een topic als dit nu eenmaal.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:01

Gek idee eigenlijk, je wordt verhuisd maar hebt er geen flauw benul van!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:11

GamblersCup schreef:
studiemiep schreef:

Beetje rare en foute opmerking, als je eerst de post boven die van jou leest. Daar staat toch écht dat off-piste skieen wél verzekerd is bij deze, dus waarschijnlijk ook mogelijk bij anderen.

(uh offpiste skieen in een gebied met lawine gevaar 4 is nog altijd roekeloos...dus dan zal normaliter de verzekering zeker zijn handen ervanaf trekken..) tis niet dat meneer in code 0-1 is gaan skieen.. ;)

en ik vind dat mensen wel mogen discusieren over dit soort dingen. Omdat deze dingen de NL maatschappij handen vol geld kosten.....dus een kritische blik is niet erg in deze.

(bovendien als het idd Henk Janssen was geweest dan was de stekker er wellicht al uit geweest omdat de zorgverzekeraars voor volwassen deze behandeling niet betalen....en de familie van Henk kan echt niet per week (schat ik zo even wat de verzorging kost 1000 euro betalen om Henk in leven te houden...)
Laatst bijgewerkt door orkaan op 02-03-12 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:12

Hoezo is uberhaupt bekend dat hij in Nl is verzekerd of hoe hij uberhaupt was verzekerd? Er kan geen zinnig woord over gezegd worden :=
en ik geloof dat de rvd daar nooit een uitspraak over gaat doen, omdat ik niet denk dat de familie het nodig vind dat wij dit moeten weten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:44

studiemiep, dat het roekeloos was, ben ik met je eens. Maar dat een verzekering "normaliter" zijn handen er vanaf trekt, dat klopt dus niet. Er zijn dus zelfs extra verzekeringen voor!

En als de familie van Henk gewoon de premie heeft betaald, zal de verzekering gewoon uitkeren hoor. Als Henk de goede verzekering had die dat dekt. En die zijn er dus blijkbaar.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 17:51

Studiemiep, ik vind dat jij wel heel erg leeft met de 'hij is groot en ik is klein en dat is niet eerlijk ^)' mentaliteit....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:54

Enige waarin de prins verschilt is de mate van beveiliging, de kans dat hij een kamer moet delen is daardoor minimaal. Logisch, maar qua behandeling is het niet verschillend of het nou Kees, Piet of Friso is. de stekker gaat er echt nooit en te nimmer snel uit omdat je onbekend bent. Maar omdat je familie die keuze maakt ;) of de artsen als het echt volledig uitzichtloos is (dan mogen ze weigeren verder te behandelen, maar komt niet vaak voor omdat familie dat stadium voor wil zijn. Echt beademing stil zetten mogen volgens mij niet, daar heb je een rechtelijke uitspraak voor nodig verwacht ik?)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:01

Er worden vaker uitzonderingen gemaakt en eigenlijk wordt dat nooit aan de grote klok gehangen.

Zo kan ik wel een algemeen voorbeeld noemen zonder privacy te schenden: Er ging iemand naar Amerika op vakantie en kreeg daar herseninfarct. Deze persoon had alleen een basisverzekering waardoor er een verschil ontstond tussen het in nederland geldende tarief en het werkelijk in rekening gebrachte tarief van meer dan 100.000 dollar. Na veel wikken en wegen is ervoor gekozen om toch deze rekening te betalen al hadden we dat niet hoeven doen. Wij vonden het niet ethisch om een inmiddels invalide persoon compleet in de kou te laten staan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:02

vuurneon schreef:
Gek idee eigenlijk, je wordt verhuisd maar hebt er geen flauw benul van!

Zou hij er niets van merken? we weten het niet.Als hij nog steeds in die diepe coma ligt,nee dan merkt hij niets.Maar ligt hij nog steeds in een diepe coma? is dat nog bekend?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:02

Nee precies. Ik geloof best dat er een kern van waarheid inzit. De RVD zal dit natuurlijk nooit naar buiten brengen.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:19

Hij komt waarschijnlijk nooit meer bij uit de coma....

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:20

SienenIvo schreef:
Hij komt waarschijnlijk nooit meer bij uit de coma....

Ik zie in je profiel dat je erg jong bent, maar ik vind dat ik je wel op het volgende mag wijzen. Ik heb al meerdere posts van jou in dit topic gezien waarover gewoon niet nagedacht is, een aanname is die in het wild geslingerd wordt en nergens op gebaseerd is en ook nog eens behoorlijk tactloos zijn.

Dit soort uitspraken raken kant noch wal.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:21

Dat heb ik op het nieuws gehoord!

Ik zal hier wel niet meer op reageren!