Tsunami treft Japan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:01

Mist schreef:
Ik zeg niet dat ik voor kernenergie ben, ik ben sowieso tegen de oudere kerncentrales van de 1e en 2e generatie door te laten draaien veel langer dan dat ze ooit voor ontworpen zijn. De 5e generatie kan trouwens op 10kg uranium per jaar draaien- gigantische stap vooruit. Maar ontmantelen (waar ik binnenkort een opleiding voor ga volgen, weer bij in Mol) is ook gevaarlijk. Er is in de wereld maar 1 kernreactor die ze bezig zijn te ontmantelen. En die staat in Mol :-) zijn ze al 10 jaar mee bezig om de juiste methodes te vinden.

Ze gaan het misschien toch nog net iets drukker krijgen in Mol de komende jaren..
kernontmantelaar, een beroep met toekomst! 8-)

http://www.knack.be/nieuws/belgie/alle- ... 776019.htm

Ik weet dat de tegenzijde eveneens in de pers publiceert dat dit paniekzaaierij is, maar ik vind persoonlijk van niet. Ik teken gelijk voor 10 jaar stroom op rantsoen als we de komende jaren alles uit veiligheidsoverwegingen dicht gooien. Een kernramp midden in Europa, zelfs een klein kernrampje, zeg 1/100 van Fukushima, dat kunnen we gewoon niet hebben.

Mist

Re: Tsunami treft Japan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:58

Erik vd Walle was een van mijn docenten de vorige keer dat ik in Mol zat, een hele goede ook! Viel me sowieso op dat ze daar zelf ook heel kritische vragen stellen, dacht dat alles heel erg pro zou zijn.
Het is heel aannemelijk wat hij zegt dat het ws niet de enige reactor is met scheurtjes

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:12

Bandida schreef:
Ik teken gelijk voor 10 jaar stroom op rantsoen als we de komende jaren alles uit veiligheidsoverwegingen dicht gooien. Een kernramp midden in Europa, zelfs een klein kernrampje, zeg 1/100 van Fukushima, dat kunnen we gewoon niet hebben.

Ik teken mee!!! De hoeveelheid "luxe met snoer" hebben we helemaal niet nodig dus stekker uit de centrales. Ik kan er mee leven. *\%/*

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:37

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:49

countrygirl schreef:

Die vissen hebben geen loden jasje om, om de meetwaarde te verlagen en laten zien wat het échte probleem is. Ze zijn besmet door het water waar ze in zwemmen,
Het water waar deze vissen in gevangen zijn is alleen virtueel begrensd door een lijn op een kaart. Het échte water stroomt lángs dat gebied naar het noorden, via alaska naas het oosten en zuiden.
De vissen in dat water worden gegeten door andere vissen door andere vissen door... de mens.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 01:16

Mist, toen ik een paar jaar geleden bij Dounrea in Schotland was (bij Thurso, in het uiterste Noorden van Schotland), waren ze toch bezig die te ontmantelen. In het bezoekerscentrum hingen uitgebreide maquettes en waren films te zien van de ontmanteling, en je zag ook dat er bouwvakkers bezig waren met sloopwerkzaamheden.

Ik weet alleen niet in hoeverre ze bezig waren met het reactorvat zelf. Volgens de maquettes zou dat als enige overblijfsel voorlopig blijven staan, tot ze een manier vonden, al hadden ze naar eigen zeggen wel al heel veel zooi eruit gesloopt. Hoe ze dat gedaan hebben vertelden ze er alleen niet bij, en hoe het verwerkt is al helemaal niet. Al snap ik op zich wel dat ze ietwat voorzichtig zijn met dergelijke technologie. Kan ook makkelijk misbruik van gemaakt worden. Aan de andere kant roept het natuurlijk ook weer vragen op of ze echt zo ver zijn als ze destijds claimden.

Vind het wel interessante materie. Anders ga je in je vakantie ook niet langs bij een voormalige kerncentrale en rij je er heel hard voorbij.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:19

mick75 schreef:
Anders ga je in je vakantie ook niet langs bij een voormalige kerncentrale en rij je er heel hard voorbij.

Projecteer dat eens op BE/NL.
Alles is vlakbij en hard rijden resulteert gelijk in een bon.
Dat illustreert de idioterie van kerncentrales zo middenin dichtbevolkte gebieden.
Trek maar eens een cirkel van slechts een luttele 100 kilometer om Borsele en Mol.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:28

Huertecilla schreef:
Projecteer dat eens op BE/NL.

Afbeelding

België is 200 km 'lang'.. bij ons ben je nergens veilig als het fout gaat ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:59

Bandida schreef:
België is 200 km 'lang'.. bij ons ben je nergens veilig als het fout gaat ;)

De hele Randstad ligt onder de rook van Borsele.

Overigens zijn de kosten van ontmantelen niet in de energieprijs opgenomen.

Wanneer de overheid de toestemming niet verlengd, is dat een enorme kostenlast voor de energiebedrijven. Een groot deel van die rekening gaat de gebruiker van ´goedkope´ energie alsnog betalen via staatshulp. De kleptocraten halen er geen cent voor van hun zwitserse bankrekening.
Ook het opslaan kost geld tot het einde der mensheid.
Vandaar ook het met de noorderzon vertrekken van dat amerikaanse bedrijf in ´nuttige´ meuk.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:50

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:58

Een bak die veel gewicht moet dragen wordt op de meeste bodems onderheid.
Dat is bij een zwembad voor reactorstaven een potentiële achilleshiel.
In een aardbevingsgebied helemáál een groot risico.
Ik kan me niet voorstellen dat zo´n bak echt op palen boven de grond ´en hauteur´ staat.
Zo´n bak dan ook nog eens gebruiken voor langdurige opslag is eigenlijk crimineel. Een misdaad tegen de mensheid.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:57

Schrikbarende groei aantal patiënten met schildklierkanker

Er zijn naar schatting over de hele wereld meer dan 200 miljoen mensen die last hebben van een aan de schildklier gerelateerde ziekte.
Dat neemt nu zodanige vormen aan dat wetenschappers al spreken van een epidemie.
Het aantal schildklierafwijkingen ligt gemiddeld bij vrouwen zeven keer hoger dan bij mannen en men denkt dat er in minimaal vijftig procent van alle gevallen een verkeerde of geen diagnose is gesteld.

Fukushima
Sinds de beruchte ramp met de kerncentrales in Fukushima in 2011, worden over de hele wereld tot in de verste uithoeken (jonge) kinderen getroffen door schildklierproblemen. Het gaat dan met name om congenitale hypothyreoïdie. Op een aantal Amerikaanse locaties zoals Alaska, Californië, Hawaï, Oregon en Washington ontdekte men dat baby’s die geboren waren tussen één en zestien weken na de ramp in Japan 28 procent meer kans hadden op het ontwikkelen van een schildklierafwijking dan die die een jaar eerder waren geboren.
Er is ook een dramatische toename van het aantal schildklierkankergevallen. In Noord Amerika is dit tegenwoordig de snelst groeiende kankersoort. In het jaar 2010 werden in Noord Amerika 45.000 nieuwe schildklierkankergevallen gerapporteerd. Voor dit jaar is de verwachting dat dit aantal zal stijgen naar boven de 60.000. Daar blijft het niet bij want voor de eerstvolgende decennia verwacht men dit aantal zal blijven groeien.

Lees verder op: (tevens BRON:)
http://www.gewoon-nieuws.nl/2013/07/sch ... ewflVPQWHl

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:42

Ik dacht eerst, goed artikel. Helder, duidelijke cijfers... En toen kwam ik bij de laatste alinea. Toen begon ik het toch een iets minder goed artikel te vinden.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:25

Waarom als ik vragen mag?
Ik denk zeker dat het in de toekomst nog grotere cijfers gaat opleveren.
Als je kijkt naar Chernobyl, waarop de dag van vandaag je nog sporen ziet (ook bij mensen), dan zal het hier bij Fukushima ook zeker nog kunnen gebeuren. Deze ramp is nog steeds bezig, alleen de media heeft het er niet meer over, want Justin Bieber heeft weer een fotograaf in het gezicht gespuugd en Kim Kardashian wil stoppen met Keeping up with the Kardashians.

Fukushima is in mijn ogen net een tikkeltje erger dan Chernobyl en dit gaan wij zeker jaren verder nog tegenkomen. Dat aantal zal echt nog wel stijgen en het zou me zelfs niks verbazen dat het aantal al veel groter is dan de media doet voorkomen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:03

Ik geloof wel dat de feiten kloppen, dat de schade heel groot is. En ik heb vanaf het begin geroepen dat verdunnen door zeewater onzinnig is.

Maar in het artikel viel ik even over dit stukje:
Citaat:
Echter, zolang de mensheid geen flauw benul heeft van de werkelijke situatie zal dit alleen maar in het voordeel werken van Agenda 21 (het elimineren van de mensheid naar 500 miljoen mensen onder het mom van milieubescherming). Daarom zie je berichten zoals precies een jaar geleden in de Telegraaf: “Aan het strand van het Japanse Iwaki, 65 kilometer ten zuiden van de plek waar 11 maart 2011 een grote kerncentrale in de provincie Fukushima werd verwoest, mag sinds maandag weer worden gezwommen. Het is het eerste strand in de regio van de kernramp dat weer openstaat voor badgasten die de zee in willen”.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:12

Babeth schreef:
Deze ramp is nog steeds bezig, alleen de media heeft het er niet meer over, want Justin Bieber heeft weer een fotograaf in het gezicht gespuugd en Kim Kardashian wil stoppen met Keeping up with the Kardashians.

De eigenaars van de media zijn ook belanghebbers bij kernenergie.
Het is zet zoals alleen politici met het bedrijfsleven achter zich verkozen worden.
Het stemvee stemt op basis van wat het via de media gevoerd wordt.
Die media zijn van de grootverdieners.
Dit wordt hand over hand erger; de ´crisis´ is niets anders dan het effect van herverdeling van rijkdom; van de uitpersing van de massa ten gunste van een steeds kleinere ridicuul rijke, de werkelijke macht hebbende groep.
Die geeft het volk brood en spelen: net genoeg welvaart om niet de barricades op te gaan en dom vermaak via de buis.
Demagogie regeert met democratie als alibi.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:31

Tja de media wordt gecontroleerd door de overheid en de overheid houd ervan om dingen ind de doofpot te stoppen om zo hun eigen onkunde te verbergen. Ben benieuwd wat de wereld ons de komende 10 jaar gaat brengen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:04

Babeth schreef:
Tja de media wordt gecontroleerd door de overheid en de overheid houd ervan om dingen ind de doofpot te stoppen om zo hun eigen onkunde te verbergen.

Veel erger nog; ze zijn eígendom van concerns zoals General Electric; de bouwer van de centrale in Fukushima en vele meer.
Een dergelijk bedrijf heeft geld, invloed en alle media-tijd van de wereld om politici te maken en breken.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:47

Tja, als we het zo gaan bekijken gaan we de federal reserve er ook maar bij halen haha

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:04

Huertecilla schreef:
Babeth schreef:
Tja de media wordt gecontroleerd door de overheid en de overheid houd ervan om dingen ind de doofpot te stoppen om zo hun eigen onkunde te verbergen.

Veel erger nog; ze zijn eígendom van concerns zoals General Electric; de bouwer van de centrale in Fukushima en vele meer.
Een dergelijk bedrijf heeft geld, invloed en alle media-tijd van de wereld om politici te maken en breken.

Maar wie zijn ook al weer de eigenaren van General Electric? Zijn dat nou de zionisten, de reptielmensen, de NWO, de Bilderbergers of toch gewoon de vrijmetselaars? Het valt ook bijna niet bij te houden welke groep nou weer de wereld over heeft genomen...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:46

Karl66 schreef:
Maar wie zijn ook al weer de eigenaren van General Electric?

Dat is volstrekt irrelevant voor het fenomeen dat een steeds kleiner % van de mensheid een steeds groter % van de rijkdom en macht heeft via ' democratie'.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:20

Karl66 schreef:
Het valt ook bijna niet bij te houden welke groep nou weer de wereld over heeft genomen...

GOD heeft de wereld overgenomen.

Gold
Oil
Dollars

(en macht)

Maakt mij niet uit hoe je ze noemt.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:15

Babeth schreef:
Waarom als ik vragen mag?
Ik denk zeker dat het in de toekomst nog grotere cijfers gaat opleveren.
Als je kijkt naar Chernobyl, waarop de dag van vandaag je nog sporen ziet (ook bij mensen), dan zal het hier bij Fukushima ook zeker nog kunnen gebeuren. Deze ramp is nog steeds bezig, alleen de media heeft het er niet meer over, want Justin Bieber heeft weer een fotograaf in het gezicht gespuugd en Kim Kardashian wil stoppen met Keeping up with the Kardashians.

Fukushima is in mijn ogen net een tikkeltje erger dan Chernobyl en dit gaan wij zeker jaren verder nog tegenkomen. Dat aantal zal echt nog wel stijgen en het zou me zelfs niks verbazen dat het aantal al veel groter is dan de media doet voorkomen.

Ik heb destijds (lag in de lappemand met een schouder en knieblessure, dus tijd over :D) gewoon eens op internet zitten zoeken naar kernrampen en de waarde op schaal ten opzichte van elkaar. Chernobyl was destijds 14x zo erg als de ena ergste ramp, alle cijfers van Fukushima waren niet vrijgegeven dus die was hierin niet meegenomen.

Bij chernobyl ging het 'maar' om 1 reactor, de grote van de schade van Fukushima was uit mn hoogt 6x meer dan Chernobyl... 1+1 = 2 of 11?

Bij chernobyl heeft het 5 jaar geduurd voordat ze de schade in kaart hadden gebracht, wellicht ook omdat toen de emoties rondom het ongeluk een plekje hadden gekregen? Kortom, de komende jaren gaan we zeker nog meer cijfers om onze oren geslingerd krijgen!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:22

Weer lek bij kerncentrale Fukushima
---------------------------------------
De kerncentrale van Fukushima kampt met nieuwe problemen. Volgens de Japanse toezichthouder NRA kan vanwege een ondergronds lek nog meer radioactief koelwater de oceaan instromen. In juli en april waren er ook lekkages.

De oorzaak is een mankement aan een ondergronds reservoir waarin besmet koelwater wordt opgevangen. Daardoor hoopt het besmette water zich op. "We hebben te maken met een noodsituatie", zegt het hoofd van de NRA.

Een tsunami leidden twee jaar geleden tot een meltdown in Fukushima. De splijtstofstaven van de reactoren moeten nog jarenlang worden gekoeld.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 04:32

Tja het is helaas niks nieuws, het komt alleen nu pas in het nieuws. Het is gewoon ronduit schandalig...