Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
laura1986 schreef:Maar dit gaat helemaal niet meer over vrouwen die niet willen werken eigenlijk.
laura1986 schreef:Waarom de taak van de vrouw? Eigenbelang?
Huertecilla schreef:Dat geldt op nog een aantal punten meer.
Neem buitenechtelijke relaties.
Daar kan je op twee manieren over ´praten´.
´Zeg, ik hoorde vanmiddag toch iets smerigs; Chantal en Mike gaan regelmatig naar een parenclub. Vind jij dat nu normaal?´
´Chantal vertelde me vanmiddag wat een lol zij en Mike hebben als ze naar een parenclub gaan en vroeg of we eens meegaan. Wat zou jij daarvan vinden?´.
In het eerste geval hoor je waarschijnlijk niet wat je partner er van vindt, weet je niets en heb je ook bereikt dat zelfs als die partner ergens mee zit op dat punt deze weet dat het bergop is daar over te beginnen. Dat is héél kortzichtig.
Huertecilla schreef:Je hebt werk en huurt daar iemand voor in. Geen vrouw, want vervolgens moet je een tweede aannemen en het product duurder verkopen om dubbele arbeid te betalen?
Huertecilla schreef:Dat geldt op nog een aantal punten meer.
Neem buitenechtelijke relaties.
Daar kan je op twee manieren over ´praten´.
´Zeg, ik hoorde vanmiddag toch iets smerigs; Chantal en Mike gaan regelmatig naar een parenclub. Vind jij dat nu normaal?´
´Chantal vertelde me vanmiddag wat een lol zij en Mike hebben als ze naar een parenclub gaan en vroeg of we eens meegaan. Wat zou jij daarvan vinden?´.
In het eerste geval hoor je waarschijnlijk niet wat je partner er van vindt, weet je niets en heb je ook bereikt dat zelfs als die partner ergens mee zit op dat punt deze weet dat het bergop is daar over te beginnen. Dat is héél kortzichtig.
Alet74 schreef:Het past wel bij iets wat ik vorige week tijdens een college over leidinggeven hoorde: je moet enthousiasmeren, dingen op een positieve manier vertellen. Actie -reactie.
Brainless schreef:Met opmerking 2 hoef ik geeneens bij mijn man aan te komen.... ik weet heel zeker hoe hij daar over denkt....
Huertecilla schreef:Je eigen wil verkopen is de éérste aanpak.
Dat is níet willen gaan.
Quellian schreef:Maar goed, dit is wel heeeel erg offtopic.
karijn schreef:Eerst uitte ik mijn frustraties met een behoorlijk shagrijnige ondertoon en in een gesloten vraagvorm maar dat leverde niet mijn gewenste resultaat op, eerder een shagrijnige man. Nu breng ik het vaker in een "stel dat/openvraag"vorm en dat levert meer resultaat op. Hij blij, ik blij.
Huertecilla schreef:Alet74 schreef:Het past wel bij iets wat ik vorige week tijdens een college over leidinggeven hoorde: je moet enthousiasmeren, dingen op een positieve manier vertellen. Actie -reactie.
Ik gelóóf dat jullie de kern totaal missen.
Het enige wat ik probeer duidelijk te maken dat je als je informatie wil, je de bron een open kans moet geven.
Je eigen wil verkopen is de éérste aanpak.
Dat is níet willen gaan.
Wél willen gaan zonder je partner een kans geven is:
´Wow, ik ben toch zo opgewonden. Zo leuk. Chantal vertelde dat zij en Mike zoveel plezier hebben als ze naar een parenclub gaan en hebben gevraagd of we vrijdag mee gaan, of komt zaterdag jou beter uit?´
Dan krijg je wel je zin maar weet je niet wat je partner vindt en dat is wat je nu net wel moet weten.
Als die niet wil en jij wel of andersom, dat weeet je waar je aan toe bent. Waar je over kan praten, wat aan kan doen of moet accepteren.
Als jíj de deur voor laagdrempelig communiceren dichttimmert, krijg je ook geen informatie.
Veel mensen hebben geen idee van communiceren. maken geluid, geven hun mening, maar krijgen geen échte informatie en wat ze dan wel krijgen horen ze zoals ze willen horen.
Dat suddert suboptimaal door tot ´zomaar ineens´ fout barst.
Duus; als je jouw partner nooit laagdrempelig de kans heb gegeven om te zeggen wat hij/zij vindt wát het ´iets doen voor de kost´ door jou moet zijn weet je alleen wat jij zelf vindt.
Huertecilla schreef:joyce B schreef:Je hebt dus ook verschillende types mannen.
WÓWWWW![]()
Ben ik blij dat er maar één type vrouw is zeg. Zou me een partij complex zijn met communiceren anders...