Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Borg schreef:De Bijbel biedt veel ruimte tot vrijblijvende lezing en interpretatie en kijk wat dat ons (helaas) soms brengt. Het is in alle gevallen de mens die ervoor kiest om iets te interpreteren. Welk boek het ook is. En dan zijn die mensen meestal mannen, maar nu begeef ik me op glad ijs
janesmith schreef:Borg schreef:De Bijbel biedt veel ruimte tot vrijblijvende lezing en interpretatie en kijk wat dat ons (helaas) soms brengt. Het is in alle gevallen de mens die ervoor kiest om iets te interpreteren. Welk boek het ook is. En dan zijn die mensen meestal mannen, maar nu begeef ik me op glad ijs
Vind ik niet, hoor. Ik las ergens ooit dat mannen de bijbel en koran geschreven hebben om vrouwen en andersdenkenden te onderdrukken. Daar kan ik me 100% in vinden.
jantergouw schreef:Wederom heeft Wilders gelijk gekregen dat hij zei dat de mensen in de steden zich onveiliger voelden. Het werd lange tijd ontkend door de partijen en naar aanleiding daar van werd een onderzoek gestart door het C.B.S.
De uitslag:
Onveiligheidsgevoel in de 4 grote steden verdubbeld
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/methoden/t ... steden.htm
Electra63 schreef:Ik hecht niet al te veel waarden aan onderzoeken en enquetes.
Ik ben nl nog nooit geïntervieuwd, dus ik kan er niet over oordelen.
Aan wie stellen ze de vragen? Hoe worden de vragen gesteld?
Open vragen?
Hermelientje schreef:De dingen waar je echt bang voor zou kunnen zijn omdat de kans dat er iets gebeurd vrij hoog is, bijvoorbeeld slachtoffer worden in het verkeer, daar hoor je niemand over. Als angst iets te maken had met de werkelijke kans dat er iets gebeurd zou er geen mens meer op de fiets of in de auto stappen.
Hermelientje schreef:Angst en onzekerheid zijn een erg subjectieve beleving.
Zo waren er Britse vrienden van mij die indertijd niet met hun kinderen naar Frankrijk op vakantie wilden omdat daar nog hondsdolheid voorkwam af en toe. Heb ze maar niet verteld dat er toevallig tijdens hun bezoek aan Limburg ook hondsdolheid heerste.![]()
Het was alleen voor Britten maar iets om wakker van te liggen. Die grote borden als je het land inkwam en die enorm strenge maatregelen hadden dus gezorgd voor een gevoel van onveiligheid. Als je toendertijd aan Britten zou vragen waar ze bang voor waren zou hondsdolheid hoog op de lijst hebben gestaan. Nu is er in Nederland iets vergelijkbaars gaande, mensen worden doorlopend bang gemaakt voor "moslims", als het maar vaak genoeg gezegd wordt gaan veel mensen het ook nog geloven.
De dingen waar je echt bang voor zou kunnen zijn omdat de kans dat er iets gebeurd vrij hoog is, bijvoorbeeld slachtoffer worden in het verkeer, daar hoor je niemand over. Als angst iets te maken had met de werkelijke kans dat er iets gebeurd zou er geen mens meer op de fiets of in de auto stappen.
Citaat:Het ministerie van Justitie onderzoekt welke aanpak van jeugdcriminaliteit werkt. Met die kennis wil het kabinet de problematiek van Marokkaanse jongeren te lijf.
De islam is mogelijk een van de oorzaken van delinquent gedrag van Marokkaanse jongeren. Dat oppert Corine de Ruiter, hoogleraar forensische psychologie in Maastricht die - samen met anderen - in opdracht van het ministerie van Justitie de aanpak van criminele Marokkaanse jongeren in kaart heeft gebracht. Volgens De Ruiter hebben Marokkaanse (en Turkse) jongeren een ‘achterstand in hun morele ontwikkeling’.