wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:27

het feit dat je een marrokaans meisje vergelijkt met iemand die lelijk,dik of een lichamelijk beperking heeft. Dat zegt voor mij dus genoeg :)

Trouwens.. Dat woord knuffelen vind ik een beetje irritant worden.. Ik heb niemand horen zeggen dat we ze moeten knuffelen.

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:27

KiWiKo schreef:
laten we eerlijk zijn Turken (= moslim) NUL overlast van......... indonesiers = moslim............ nul last van.
chinezen, italianen, NUL last van.........

het zijn gewoon die marrokaantjes die het verpesten.............. wellicht word het tijd om in de marokkaanse gemeenschap daar paal en perk aan te stellen........... duidelijk is dat de Nederlandse overheid dit niet kan bewerkstelligen

Pardon :?

Alleen al een onderzoek naar het aantel moorden in verschillende bevolkingsgroepen in Nederland:
Een asielzoeker of illegaal gemiddeld 11x meer moorden
Een Antilliaan/Arubaan gemiddeld 20x meer moorden
Een ex-joegoslavier gemiddeld 16x meer moorden
Een Surinamier en Afrikaan gemiddeld 12x meer moorden
Een Turk en Marokaan gemiddeld 10x meer moorden

Bron: WOCD

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:29

russel schreef:
KiWiKo schreef:
laten we eerlijk zijn Turken (= moslim) NUL overlast van......... indonesiers = moslim............ nul last van.
chinezen, italianen, NUL last van.........

het zijn gewoon die marrokaantjes die het verpesten.............. wellicht word het tijd om in de marokkaanse gemeenschap daar paal en perk aan te stellen........... duidelijk is dat de Nederlandse overheid dit niet kan bewerkstelligen

Maar het zijn ook Algerijnen waar weer veel last van is, vrnl in Frankrijk. Hier noemen ze ze Noord-Afrikanen..Ik denk dat het ook wel cultuur en instelling is.

Een Turk voedt zijn kind ook op op straat....wordt hij binnen getrokken door de politie, dan krijgt meestal zo een joch straf, flink straf...de marokkaanse jongen niet, de ouders lachen de politie uit....kwestie van mentaliteit en instelling...

Wij wachten al jarenlang op de Marokkaanse gemeenschap dat ze hun jongeren in toom houden en fatsoen leren, maar ik vrees dat dat niet snel gaat gebeuren....Het is een kleine groep die zich inzet voor hun volk om het recht te trekken, maar de meeste achterstandswijken zitten dito mentaliteiten...

Helaas beroepsmatig nog nooit meegemaakt dat ouders de verantwoordelijkheid nemen....Wel ouders die hun zoon al lange tijden niet gezien hadden, ze weten dat hij fout bezig is, maar geen invloed hebben...het erg vinden, maar even zo makkelijk hun zoon als niet meer hun zoon te zien....

Het is jammer dat de gemeenschap zelf niet de padjakkers aanspreekt en straft en op het rechte pad probeert te houden en ik denk dat komt omdat de geldpot te makkelijk op tafel komt in Nederland. De uitkeringen en subsidies die ze krijgen is voor hun een behoorlijke vetpot, immers thuis/Marokko valt dat allemaal niet te halen, daar doe je straatventen voor 10 euro per dag....hier krijg je het , steel je het, geef je het uit aan je zelf en mag je het houden.... sta je gesignaleerd maar wordt je per toeval een keertje gepakt. Dan schreeuw je moord en brand omdat je wordt mishandelt door de politie en mag je officieel je beklag doen....als 15 jarige.

Zo netjes zijn wij hier en zo weinig beschaving heeft de onderlaag van die groep mensen.

Want de bovenlaag, de ontwikkelde Marokkaan is helemaal niet zo, dat verschil is dag en nacht.

Helemaal mee eens! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:30

Genoeg slimme Marokkaanse meisjes met diploma die het wel makkelijk hebben, gewoon wie ben je en hoe stel je je op. Als je een prettige collega bent, ben je gewoon collega en ben je geen Moslima....

Maar als je je in het verdomhoekje zet en je gaat afzetten en je zelf een aparte status geeft, willen mensen je niet...het is een overspannen arbeidsmarkt en je kan al afgewezen worden omdat je gezicht iemand niet aanstaat onder het mom van "het klikt niet"...en daar hoef je geen vrolijke, vriendelijke, aardige moslima voor te zijn die mooie Moslimkleding draagt.

Die tijd is al voorbij....mensen lopen altijd graag achter de feiten aan, maar kijk eens om je heen?

Hoeveel vrouwen willen werken en niet thuis zitten met kinderen? Thuis met uitkering is ook fijn, ook voor de Hollandse meid...net zo goed.

KiWiKo

wat hebben wij met Frankrijk te maken?

Nessah

Ach, ik sluit me helaas aan bij heel veel mensen al in dit topic.. Ook als ik de moeite doe om iets uit te leggen word het weg gewuifd met : "knuffelen".
Ik doe mijn best om het van de andere kant te bekijken en licht mijn kant ook toe. Helaas ben ik dan aan het "knuffelen".

Ik wens jullie nog een fijne discussie toe, ik ga weer wat nuttigs doen.. Paardje rijden :) :evaw:

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:31

Nessah schreef:
het feit dat je een marrokaans meisje vergelijkt met iemand die lelijk,dik of een lichamelijk beperking heeft. Dat zegt voor mij dus genoeg :)

Trouwens.. Dat woord knuffelen vind ik een beetje irritant worden.. Ik heb niemand horen zeggen dat we ze moeten knuffelen.

Het is een vergelijking met de situatie van het meisje, niet het meisje zelf.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:31

Heeft alles met opvoeding te maken en verschil in cultuur. Slim Berbers meisje was in de achterlanden van Marokko ook niet verder gekomen. Degenen die hier zitten hebben de mazzel dat ze hier wel kansen hebben.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:32

Rinske schreef:
Maar Kim, cowboys zijn niet voor niets cowboys. Die draaien hun kont zo dat er toch zij niet degene zijn op wie bezuinigd wordt, dus dan komen de bezuinigingen weer bij de 'verkeerde' goede mensen.

precies, en daar ga ik me sterk voor maken!

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:34

Zodra mensen geen gelijk krijgen, gaan ze geïrriteerd iets "nuttigs" doen. Dat zegt meer over die persoon dan over de discussie denk ik.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:35

Nessah schreef:
Splinter schreef:
Las vandaag nog een interview met een marokkaan die vertelde dat als Wilders aan de macht kwam, marokkaanse jongeren zich onbegrepen voelen en dan iets moeten slopen..... ?!?

Dat bevestigd alleen maar het beeld van PVV stemmers :j

Bron?

De spits

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:35

Ik hoef mijn gelijk niet te krijgen.. Ik deel alleen mijn mening en als ik dat uitgebreid doe en dat wordt knuffelen genoemd, dan word ik niet serieus genomen. In een discussie waar ik andere wel serieus neem.
Dan is het voor mij verder geen nuttige discussie en ga ik inderdaad weer iets doen wat ik wel nuttig vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:36

Suzeltje het gaat toch niet om moord?? ;)

Als die tijd ook nog gaat komen, is het een hel hier hoor.

Het gaat om de overlast, de criminaliteit, de roof/inbraak/vernieling/agressie. Iets waar je dagelijks mee te maken krijgt.

Marokkanen zitten in de kleine criminaliteit.
De Turken/Surinamers/Antilianen/Joego's in de grote criminaliteit.

Die kom je niet tegen als je op je fietsje naar de supermarkt gaat en je fiets is weg/kapot, bij de pin automaat nog even van je geld afhandig gemaakt, op weg naar het politiebureau nog even je rugzak en voor het bureau nog even verrot gescholden, dan daarna even de verhalen van Oma aanhoren...Even chargerend, maar zo zit het hier op het straatbeeld in elkaar. Dat is kleine criminaliteit en dat irriteert.

Het zoveelste drugsstransport/wapenstransport-handel, daar merken we niets van, maar de afrekeningen met de rip-offs onderling horen we wel, weer een Antiliaan doodgevonden.....

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:36

@Kiwiko: dan wens ik je veel succes. Want de wildgroei in de thuiszorg (daar doel jij op toch, we hebben het niet eens over de schrijnende toestanden in verpleeghuizen en de jeugdgezondheidszorg) kan alleen aan banden gelegd worden door flink regulerende wetgeving, en dat is nou nét wat een PVV-VVD coalitie niet voorstaat. ;)

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:37

Ik vind de discussie wel interessant, heb niet het idee dat ik niet aan mijn trekken gekomen ben maar ga ook maar iets nuttigs doen dan. Spelletje met mijn dochter. Ben benieuwd of Wilders echt in de regering komt.

Nessah sorry dat ik je argumenten heb weggewuifd. Het zijn wel goede argumenten en inderdaad moet je dingen van 2 kanten bekijken. Ik dacht dat ik dat wel doe, zie ook mijn eerdere posts.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:37

randalinpony schreef:
@Kiwiko: dan wens ik je veel succes. Want de wildgroei in de thuiszorg (daar doel jij op toch, we hebben het niet eens over de schrijnende toestanden in verpleeghuizen en de jeugdgezondheidszorg) kan alleen aan banden gelegd worden door flink regulerende wetgeving, en dat is nou nét wat een PVV-VVD coalitie niet voorstaat. ;)

ik denk dat je dat verkeerd ziet........... heel verkeerd ziet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:38

KiWiKo schreef:
wat hebben wij met Frankrijk te maken?

Niets hoor, maar men vergeet dat er hier ook een hoop Algerijnen zitten en aangezien worden voor Marokkanen...daarom ook het woord naffers....dan is het 1 van de 2 en soms ook nog moeilijk aantoonbaar als ze illegaal zijn...dat alleen met een goede tolk boven water te krijgen die verstand heeft van dialecten.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:39

Ik ga ook weer wat anders doen (moet nodig mn huis opruimen!) maar toch mn complimenten voor de pittigheid van de discussie waarin we elkaar toch nog redelijk heel laten! (vind ik dan he!) Hopelijk blijft dat zo.. :) ik meld me vast snel weer!

randalinpony

Dat zal dan blijken. Maar volgens mij is het vooral de SP die op het moment oor heeft voor missstanden in de zorg.
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 11-06-10 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Krips

Nee, het probleem zit het erin dat veel mensen hier proberen een discussie te voeren. Maar al snel wordt er geroepen dat je linkse elite bent, oogkleppen op hebt of alleen kan knuffelen. Of er wordt gezegd dat de PVV niet gerespecteerd wordt om zijn mening, zich moet verontschuldigen of dat er alleen tegen in gegaan wordt omdat ze een afwijkende mening hebben. Ja, wat moet je daar nou opzeggen? Dat is het vermoorden van de discussie en zo heeft niemand meer zin om het erover te hebben. Iedereen mag vinden wat die vind, maar als je in een discussietopic reageert dan kun je de klok erop gelijk zetten dat je daar reacties op krijgt. Wil je dat niet? Dan moet je niet posten. Dit is overigens niet tot iemand persoonlijk gericht op tot alle pvv stemmers, maar ook andersom.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:41

Suzanne F. schreef:
lifaya schreef:
wat gek dat ik daar nou geen last van heb :Y) Terwijl ik in Amsterdam op school zit en stage loop, in Leiden woon, in Denhaag wekelijks ben, en over het algemeen ook in mijn eentje he....

Dan zal je wel anders praten als er een buitenlander jou een steegje insleurt, berooft, verkracht en je voor dood achterlaat.

Oh nee want dat was dan een uitzondering natuurlijk. :Y)

Nee want autochtone Nederlanders doen hier helemaal niet aan. Zie nog zo voor me dat mijn hoogbejaarde buurvrouw door een blonde knul met blauwe ogen van haar tas beroofd wordt, op de grond gegooit wordt en nog een trap na krijgt. Ik stond boven op mn kamer en kon dus niet ingrijpen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:42

heeei dat is een discussie ;)

ik heb hier meningsverschillen met mensen waar ik echt gek op ben........... en hee, zo werkt het :)

kom met argumenten zoals je ook aan de dinertafel zou komen, dan ben je aan het discuseren :)

Rennie89

Splinter schreef:
De spits

Online of krant? (gezien ik namelijk stage loop bij de spits ;) )

christel1857

Krips schreef:
Nee, het probleem zit het erin dat veel mensen hier proberen een discussie te voeren. Maar al snel wordt er geroepen dat je linkse elite bent, oogkleppen op hebt of alleen kan knuffelen. Of er wordt gezegd dat de PVV niet gerespecteerd wordt om zijn mening, zich moet verontschuldigen of dat er alleen tegen in gegaan wordt omdat ze een afwijkende mening hebben. Ja, wat moet je daar nou opzeggen? Dat is het vermoorden van de discussie en zo heeft niemand meer zin om het erover te hebben. Iedereen mag vinden wat die vind, maar als je in een discussietopic reageert dan kun je de klok erop gelijk zetten dat je daar reacties op krijgt. Wil je dat niet? Dan moet je niet posten. Dit is overigens niet tot iemand persoonlijk gericht op tot alle pvv stemmers, maar ook andersom.

Daar heb je gelijk in.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:43

Suuskipje schreef:
Nee want autochtone Nederlanders doen hier helemaal niet aan. Zie nog zo voor me dat mijn hoogbejaarde buurvrouw door een blonde knul met blauwe ogen van haar tas beroofd wordt, op de grond gegooit wordt en nog een trap na krijgt. Ik stond boven op mn kamer en kon dus niet ingrijpen.

Maar daar let dan weer niemand op he, zodra het om een allochtoon gaat schreeuwen ze het van de daken, is het een autochtoon is het opeens niet meer zo belangruijk