Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:07

Pluck, bloedspetters hoeven niet gelijk te betekenen dat iemand dood is! Of dat het moord was? Het kon ook een ongeluk zijn.
het enigste wat ik wel denk is dat als het een ongeluk was geweest dat je dan niet een verhaal gaat verzinnen waar je nog slechter in voor komt dan je in werkelijkheid hebt gedaan.
Dat zijn de dingen die me een beetje ongerust maken. Nu dat hij dus een verklaring af moet leggen bij de politie dan zou ik eerder denken dat je het allemaal een beetje minder erg zou bekennen dan het was zodat je straf minder erg is. Maar dingen zoals iemand een elleboog geven, wurgen met je blote handen etc, dat zijn nou toch echt niet dingen die ook maar enigsinds per ongeluk gebeurd kunnen zijn, dus waarom zou je zulke dingen zeggen als het een ongeluk was?
Maar goed, wie weet heeft hij dat niet gezegd en is dat weer uitgelekt door een of ander onbetrouwbaar persoon. Ik weet ook niet goed wat ik allemaal wel en niet moet geloven!

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:01

ThePast03 schreef:
Ben benieuwd of de mensen die hier eerder in dit topic dachten dat hij er was ingeluisd en onschuldig was dat nu nog steeds denken.

De mogelijkheid dat hij erin geluisd/onschuldig is is kleiner geworden.
Maar nog steeds mogelijk ;)
Ik zelf denk persoonlijk, trouwens dit dacht ik altijd al, dat hij er sowieso wat mee te maken heeft.
Moord geloof ik niet echt.. Doodslag wel.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:03

ThePast03 schreef:
MamboBeach schreef:
Waarom moet iemand anders gaan denken ThePast03?

Misschien hebben ze zijn verklaring gelezen, begrepen dat er zelfs bloedspetters zijn gevonden op de polo die hij aan had?
Kan me niet voorstellen dat er nu nog mensen zijn die denken dat Joran onschuldig is eigenlijk.

Tussen denken da Joran onschulig is en denken dat ie er in geluisd is zit een HEEEEEEEEL groot gebied ThePast03 ;)

Ik achtte die kans zeer reeel, maar goed hij heeft nu zelf bekend.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:06

xTamara schreef:
Ik zelf denk persoonlijk, trouwens dit dacht ik altijd al, dat hij er sowieso wat mee te maken heeft.

Ik hoop voor jou dat je zo iemand nooit op je levenspad tegen komt, want je geloof in de mens en in het bijzonder in een boef als Joran is wel erg groot

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:10

sarabande schreef:
xTamara schreef:

Ik hoop voor jou dat je zo iemand nooit op je levenspad tegen komt, want je geloof in de mens en in het bijzonder in een boef als Joran is wel erg groot

Nou nou.. Ik zeg gewoon wat de bewijzen ook zeggen ;)
Ik ga niet roepen dat hij een koelbloedige moordenaar is zolang dat niet is bewezen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:18

sarabande schreef:

Het is bijzonder naief om altijd te denken dat dingen zijn zoals ze lijken. De er-in-luis-gedachte is van voor zijn bekentenis.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:21

IKbenEllen schreef:
sarabande schreef:

Het is bijzonder naief om altijd te denken dat dingen zijn zoals ze lijken. De er-in-luis-gedachte is van voor zijn bekentenis.

Klopt. De kans van het in-luis-scenario wordt steeds kleiner, maar dat wil niet zeggen dat het niet nog steeds mogelijk is. Hoewel ik er ook niet meer in geloof.
Ik geloof dat dit is gebeurt door doodslag. Als het moord was had hij alles wel beter georganiseerd.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:27

Wat ik geloof is dat hij Natahlie Holloway sowieso heeft vermoord en dat hij een psychopaat is.
Ook ben ik er heilig van overtuigd dat hij ook dit meisje heeft vermoord. Niet met voorbedachte rade... dan hijd hij het wel net zo ziekelijk goed gepland als met Nathalie.. Maar voorbedachte rade of niet.. hij heeft haar zeker vermoord.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:28

xTamara schreef:
Als het moord was had hij alles wel beter georganiseerd.

Alsof hij in dit hele verhaal slim bezig geweest is. Als hij echt zo slim geweest was dan had hij gelijk het vliegtuig naar Nederland of Aruba gepakt. Hij is of zwaar onder invloed geweest of niet zo doortrapt als velen dachten.
Persoonlijk begin ik ook steeds meer te denken dat zijn vader een hele grote rol heeft gehad in het Aruba verhaal van destijds. Dat hij toendertijd er bewust voor heeft gekozen om Joran te laten liegen omdat anders zijn carriere in gevaar zou komen.

Zonder zijn vader lijkt Joran een hopenloos doorgedraaid gevalletje wat hele domme dingen doet en absoluut niet meer doortrapt of slim.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:29

ThePast03 schreef:
xTamara schreef:
Als het moord was had hij alles wel beter georganiseerd.

Alsof hij in dit hele verhaal slim bezig geweest is. Als hij echt zo slim geweest was dan had hij gelijk het vliegtuig naar Nederland of Aruba gepakt. Hij is of zwaar onder invloed geweest of niet zo doortrapt als velen dachten.
Persoonlijk begin ik ook steeds meer te denken dat zijn vader een hele grote rol heeft gehad in het Aruba verhaal van destijds. Dat hij toendertijd er bewust voor heeft gekozen om Joran te laten liegen omdat anders zijn carriere in gevaar zou komen.

Zonder zijn vader lijkt Joran een hopenloos doorgedraaid gevalletje wat hele domme dingen doet en absoluut niet meer doortrapt of slim.

Goh, zijn we het weer met elkaar eens :D
Het stuk over zijn vader denk ik dus ook. Heel veel mensen vonden Joran "slim" omdat Natalee niet gevonden is, maar imo laat deze actie in Peru juist zien dat Joran eigenlijk helemaal niet slim is, maar waarschijnlijk "goede" hulp heeft gehad. Dit keer was papa er niet bij, dus liep hij tegen de lamp.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:30

ThePast03 schreef:

Hoe vaak zie je niet dat het nageslacht van een gewiekste zakenman/-vrouw door de enorme kruiwagen nog wel ergens komt, maar lang niet zo slim is als papa of mama?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:37

Cayenne schreef:
Goh, zijn we het weer met elkaar eens :D
Het stuk over zijn vader denk ik dus ook. Heel veel mensen vonden Joran "slim" omdat Natalee niet gevonden is, maar imo laat deze actie in Peru juist zien dat Joran eigenlijk helemaal niet slim is, maar waarschijnlijk "goede" hulp heeft gehad. Dit keer was papa er niet bij, dus liep hij tegen de lamp.

Dat heeft Peter R dus ook altijd gezegd + het feit dat het hele justitionele apparaat op Aruba pa hielp om zoon te laten ontkomen. Joran wil niet voor niets naar Aruba, daar zijn nogal wat bestuurders en gerechtmedewerkers die hij kan chanteren.
Laat ze dat maar eens ter plaatse goed gaan uitzoeken, ook al zal het wbt Joran niets meer uitmaken, mensen die zich daarvoor lenen horen niet zulke machtsposities in te nemen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:39

ThePast03 schreef:

De vraag is, was hij dit zonder zijn vader al, of heeft de hele situatie in Aruba hem tot zo'n vreemd geval gemaakt?

Na alle druk, stress, mediaaandacht, beschuldigingen (of het nu terecht is of niet) en het op straat aangekeken worden wordt het heel ingewikkeld om weer een normaal leven te leiden. In mijn ogen is het best goed mogelijk dat wat er in aruba gebeurd is echt een ongeluk is geweest waarna er in paniek gehandeld is en al het gedoe daarna pas voor een echte ontsporing heeft gezorg (er vanuit gaand dat hij echt schuldig is en er niet ingeluisd is ;))

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:43

Kom op, als dit met voorbedachte rade was geweest dan had hij haar echt niet in zijn kamer vermoord op zijn naam.
Zo stom is hij niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:53

xTamara schreef:
Kom op, als dit met voorbedachte rade was geweest dan had hij haar echt niet in zijn kamer vermoord op zijn naam.
Zo stom is hij niet.

Hoe weet je dat hij niet zo stom is, of zo stoned als een garnaal was, hij had geloof ik 10 glazen sterke drank op, dan ga je toch anders reageren.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:57

sarabande schreef:
xTamara schreef:
Zo stom is hij niet.

Hoe weet je dat hij niet zo stom is, of zo stoned als een garnaal was, hij had geloof ik 10 glazen sterke drank op, dan ga je toch anders reageren.

Moord plan je.. Dus dat betekent dat hij weken/dagen van te voren een heel plan bedacht moet hebben. Dat hangt niet van dat ene moment af. Als je helemaal gaat bedenken wat je gaat doen, dan is het moord. Doe je het impulsief, dan is het doodslag.
Dus als dit moord is, dan had hij haar wel ergens anders vermoord en niet in een hotelkamer op zijn naam.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:01

Maar ze denken er toch over om hem ook te vervolgen voor roofmoord, omdat hij ook geld wat ze met pokeren had gewonnen had gestolen?
Hij zou haar al weken in de gaten hebben gehouden met pokeren ofzo :?
Zoiets stond tenminste in de gooi en eemlander van zaterdag...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:16

xTamara schreef:
Dus als dit moord is, dan had hij haar wel ergens anders vermoord en niet in een hotelkamer op zijn naam.

Als hij al zo goed had kunnen nadenken of zo slim geweest was, dan had hij wel gelijk het vliegtuig naar Nederland en Aruba genomen en had hij nu niet in een cel in Peru gezeten.
Het kan wel degelijk heel goed een roofmoord geweest zijn, hij had het geld van dat meiske ook op zak en nam haar auto ook gewoon mee.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:18

Ik weet dat je niet te snel je oordeel klaar mag hebben liggen, maar voor mij is die jongen zo schuldig als maar kan...

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:22

ThePast03 schreef:
xTamara schreef:

Als hij al zo goed had kunnen nadenken of zo slim geweest was, dan had hij wel gelijk het vliegtuig naar Nederland en Aruba genomen en had hij nu niet in een cel in Peru gezeten.
Het kan wel degelijk heel goed een roofmoord geweest zijn, hij had het geld van dat meiske ook op zak en nam haar auto ook gewoon mee.

Haar auto heeft hij mee genomen om deze op een andere plek neer te zetten. verder heeft hij taxi´s gepakt om te vluchten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:24

Ik weet niet hoe het bij jou werkt maar als ik hier ergens een auto pak en ik zet dan ding 5 kilometer verder weg dan is het toch zeker diefstal hoor, op zijn minst joyriding. ;)

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:26

Ja maar hij heeft dus niet de auto mee genomen omdat hij deze wou houden, kijk de sieraden en het geld had hij echt mee genomen om het eventueel te wisselen voor geld etc.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:28

http://nl.wikipedia.org/wiki/Met_voorbedachten_rade

Met voorbedachten rade of voorbedachtheid is een begrip uit het strafrecht. Deze term wordt gebruikt wanneer een persoon, voordat hij of zij een strafbaar feit pleegde, de gelegenheid had om zich over dit strafbaar feit te bezinnen, maar deze vervolgens toch pleegt.

Nadat hij dat meisje een bloedneus had geslagen had hij de gelegenheid om zich te bezinnen. Nadat hij haar in een wurggreep heeft gehad had nog tijd om zich te bezinnen. Als hij bij deze verklaring blijft lijkt het met toch wel degelijk met voorbedachten rade.

Be_Gentle: Hij had geen sieraden bij zich, alleen haar geld. Met die auto wilde hij eerst vluchten maar hij heeft zich bedacht. Hij heeft de auto niet meegenomen omdat hij een leuk ritje wilde maken in ieder geval.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:35

Hmm waar zijn haar sieraden dan gebleven ?? want die waren ook weg en als joran die niet heeft wie dan wel ? en hij heeft de auto verplaatst zodat mensen niet de gedachten hadden dat het meisje in het hotel was. dus misleiding.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 19:04

Hij wilde toch wegkomen met de auto maar wist de weg niet en heeft toen maar de taxi genomen?
Dat heb ik tenminste gelezen :D