[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 01:23

Hij is de grootste in Almere, maar heeft na een half uur "vergaderen" de handdoek al in de ring gegooid. Hij heeft natuurlijk geen terzake kundige mensen, en in de oppositie zitten is zoveel makkelijker als zelf regeren.
Kan ie best wel 30% of meer pakken bij de landelijke, maar niemand wil met hem, en als ze al zouden willen, wie moet er dan naast Geert op het bordes namens de PVV? De melkboer met een hekel aan hoofdoekjes? Volgens mij heeft ie zoveel goede bestuurders niet? Dus dat zal dan wel (als ie er al in komt) wel op een LPF drama uitlopen.

Abiola

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 01:14

Jeetje, heeft ie nou echt gezegd dat Mohammed een pedofiel was en dat Erdogan een freak is?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:44

PattyOosten schreef:
Jeetje, heeft ie nou echt gezegd dat Mohammed een pedofiel was en dat Erdogan een freak is?

Nou ja dat zegt hij wel vaker he, dat vinden sommige mensen hier zulke leuke duidelijke taal die ze goed begrijpen :\.

Maar deze keer zei hij het in het engels voor de internationale pers en voegde er aan toe dat hij de volgende MP van Nederland wordt. Dat heeft nogal wat commotie veroorzaakt her en der

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 13:07

PattyOosten schreef:
Hij is de grootste in Almere, maar heeft na een half uur "vergaderen" de handdoek al in de ring gegooid. Hij heeft natuurlijk geen terzake kundige mensen, en in de oppositie zitten is zoveel makkelijker als zelf regeren.
Kan ie best wel 30% of meer pakken bij de landelijke, maar niemand wil met hem, en als ze al zouden willen, wie moet er dan naast Geert op het bordes namens de PVV? De melkboer met een hekel aan hoofdoekjes? Volgens mij heeft ie zoveel goede bestuurders niet? Dus dat zal dan wel (als ie er al in komt) wel op een LPF drama uitlopen.

Inderdaad en dat gaat de belastingbetaler handen vol geld kosten, alwéér, zonder dat er iets gebeurd weer een regeringsjaar naar de kl*ten en de staatskas weer vele euro's lichter vanwege alle gouden handdrukken die Wilders en kornuiten meekrijgen en de repuatie van Nederland weer een flinke deuk erbij...
Lang leve de PVV..! :+

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:41

Gelukkig kost het wachtgeld van Cohen de belastingbetaler geen geld.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:51

Ik baal er echt van dat het imago van Nederland zo op de kop gezet wordt door iemand die maar grove taal de wereld in schopt :(

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:10

Morgen is het de internationale dag tegen racisme, met bijbehorende manifestatie op de dam.
Is deze denken jullie dit jaar nog bij te wonen als een gezellige samenkomst of zal er een bittere smaak aan zitten?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:17

windhond schreef:

Helaas kost het gescheld van Wilders de belastingbetaler wel heel veel geld, veel meer dan het wachtgeld van iemand dan maar ook. Want als hij niet zo op de Koran en de Islam gescholden had had hij geen bewakers en beveiligde huizen nodig

Ik weet wel waar ik liever aan mee betaal.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:29

Wat pas echt duur is is een slecht imago. Dit land leeft volledig op zijn imago bij andere landen. Bedrijven investeren en vestigen zich niet in een land wat slecht bekend staat en vaak negatief in de internationale media verschijnt...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:58

Windhond: het valt mij op dat je vaak met oneliners komt. :)

Jammer dat er (wéér/nog steeds) niet is ingegaan op wat vragen e.d. van mijn kant.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:22

sarabande schreef:
windhond schreef:

Helaas kost het gescheld van Wilders de belastingbetaler wel heel veel geld, veel meer dan het wachtgeld van iemand dan maar ook. Want als hij niet zo op de Koran en de Islam gescholden had had hij geen bewakers en beveiligde huizen nodig

Ik weet wel waar ik liever aan mee betaal.

Volgens mij heeft het koningshuis ook bewakers en beveiligde huizen , en die schelden niet op de islam , maar ik betaal dan weer liever mee aan de beveiliging van Geert Wilders, ik zet er nog ff wat goed onderbouwde onzin bij anders heb ik net als windhond ook een one liner , dat is zeker verboden hier ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:46

Onliners zijn verboden op heel bokt, niet alleen hier. ;)

Ik vind de sfeer in de dit topic erg grimmig worden, en daarom hou ik me even terzijde.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 09:54

@ Sjonnie: Waar had je 'die goed onderbouwde onzin' neergezet dan? Ik lees er vast overheen. :)

Ik vind de sfeer niet echt grimmig hoor, het is gewoon een discussie waarbij sommige onderbouwde meningen geven en ook terug vragen, die ze vervolgens wel of niet krijgen. ;) Daar mag best wat van gezegd worden toch? 'Niet onderbouwde onzin' geeft in mijn ogen aan dat je zelf niet eens weet waarom je aan je mening vasthoudt. Dat maakt niet echt een goede indruk en haalt mij zeker niet over om PVV te gaan stemmen (niet dat er enig argument te bedenken valt die mij wel over zou kunnen halen trouwens :+ ).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 14:16

Ik vind de sfeer ook best wel mee vallen hoor.
Ach geld voor bewaking hebben wel meer BNNers die niet grof zijn.Hirschi Ali was toch ook niet grof?toch werd ook zij bedreigd,zelfs Balkenende werd bedreigd!Je moest eens weten hoeveel geld het kost om BNNers te beveiligen.En wat stelt die beveiliging nou voor?nix toch.Een scherpschutter krijgt ze toch wel als het echt moet.Hoop niet dat het gebeurt,ongeacht wie het is.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 18:55

Lante schreef:
@ Sjonnie: Waar had je 'die goed onderbouwde onzin' neergezet dan? Ik lees er vast overheen. :)

Ik vind de sfeer niet echt grimmig hoor, het is gewoon een discussie waarbij sommige onderbouwde meningen geven en ook terug vragen, die ze vervolgens wel of niet krijgen. ;) Daar mag best wat van gezegd worden toch? 'Niet onderbouwde onzin' geeft in mijn ogen aan dat je zelf niet eens weet waarom je aan je mening vasthoudt. Dat maakt niet echt een goede indruk en haalt mij zeker niet over om PVV te gaan stemmen (niet dat er enig argument te bedenken valt die mij wel over zou kunnen halen trouwens :+ ).

Hou het er dan maar op dat jij alles wel weet[ behalve wat ik met de eerste zin bedoel] en ik niet , mij best hoor ,en ik wil bij jou ook helemaal geen goeie indruk achterlaten ,want wat jij goed vind , vind ik ws een gruwel dat zal ik even onderbouwen :D , ik heb meer dan genoeg van de multiculti en de opgedrongen halal troep, bij sommige tankstations kan je alleen nog halal rotzooi kopen ,en heb je niet eens meer te kiezen , dus zou je echt niet willen overhalen om PVV te stemmen , dikke kans dat jij over 20 jaar pas begrijpt waarom de PvV nodig was.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 18:57

Ik ben eigenlijk wel benieuwd bij welke tankstations je helemaal niets anders meer kunt kopen behalve halal producten? :)

En hoe het er hier volgens jou over 20 jaar (concreet) uitziet (en waar je dat op baseert)? :)

Barst los. :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:06

Wat ik zo jammer vind aan deze "discussie" is dat er geen inhoudelijke discussie over het onderwerp is.
Het alleen maar een gezever van linkse marrokanenknuffelaars tegen rechtse discrimineerders en vice versa. In plaats van dat er constructief samen naar oplossingen gezocht wordt, ideëen uitgewisseld worden over aanpak enzo en dáár over te discussiëren is het alleen maar gezeik van "ik word uit dit topic weggepest", "je moet hier links stemmen anders ben je de klos" en allerlei weinig toevoegende one-liners die gebaseerd zijn op vooroordelen.

Mensen willen hier wel meepraten, maar hebben geen ideeee waar ze nu precies over praten (althans, die indruk krijg ik wanneer je continu met onjuiste feiten en vooroordelen strooit)

Dáár word ik zo moe van. Je moet continu jezelf herhalen, blijven doorvragen op de dooddoeners die je krijgt wanneer je een argument tegen bvb PVV geeft. Ik hou van discussiëren, maar hier wordt een fatsoenlijke discussie alleen maar ontweken en afgedaan met oneliners en dooddoeners.

Even heek generaliserend gesproken want bvb een gohya vind ik dan weer wél fijn om mee te praten (maar zij is natuurlijk geen diehard PVV-er :P)

Ik ga nu eten koken en dan ga ik op Toekie's inhoudelijke vraag in, die deze keer hopelijk wél tot een fijne discussie leidt :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:11

Ben het met je eens Heino. Dit heb ik ook al meerdere keren aangegeven maar wat ik (of jij) ook zeg; het is toch een aanval. Terwijl ik daarmee helemaal niet puur in ga op de pvv stemmer maar op de manier van ''discussiëren'' (wat je imo dus niet eens discussiëren kunt noemen).

Smakelijk eten. ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:17

sjonnie48 schreef:
dat zal ik even onderbouwen :D , ik heb meer dan genoeg van de multiculti en de opgedrongen halal troep, bij sommige tankstations kan je alleen nog halal rotzooi kopen ,en heb je niet eens meer te kiezen , dus zou je echt niet willen overhalen om PVV te stemmen , dikke kans dat jij over 20 jaar pas begrijpt waarom de PvV nodig was.

Over 20 jaar, ik hoop wat sneller eigenlijk, weet niemand meer wat de PVV is. Je angst aan laten praten en dat verspreiden is een zeer lage vorm van propaganda en dat is wat Wilders doet.

Tankstations met alleen maar halal troep????
Multi culti, wat dacht je dat Wilders is met een Hongaarse echtgenote en Indonesische moeder, dat noemen wij nu juist een voorbeeld van multi culti :D :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:36

Over 20 jaar:
- is Nederland nóg gehaaster
- hebben we geen koningshuis meer (daar zal ongetwijfeld op bezuinigd gaan worden)
- hebben we geen egels meer (want die zijn uitgestorven)
- zijn er meer subsidies voor groene energie (hoop ik :P)
- zijn er nog langere wachtlijsten voor de ouderenzorg
- is Nederlang nóg meer verhard
- is de kloof tussen arm en rijk nog meer vergroot
- is er meer armoede in Nederland
- is Wilders dood

Ik hoop wat bepaalde punten dat ik het mis heb ;)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:46

Behoorlijk wat ernstige toekomstvoorspellingen maar ik vrees dat je best eens gelijk kan hebben. Ik hoop op een socialer Nederland met juist een stuk minder verschil tussen arm en rijk maar dan zal er een heel ander kabinet moeten komen dan de afgelopen jaren. Ik ben bang dat ook studeren een stuk lastiger gaat worden (eventuele afschaf stufi) en autorijden straks voor de minimun inkomens niet meer betaalbaar is. Wel denk ik dat er over 20 jaar (veel) meer biologich vlees verkocht wordt en er meer aandacht is voor die manier van dieren houden (http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... arrelvlees).

Sjonnie48? :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:56

Dat denk ik ook wel ja, dat er meer biologisch vlees en andere producten op de markt zijn, en een stuk goedkoper ook denk (en hoop) ik :)

Wat stufi/studeren betreft hoop ik echt zo dat dat in principe voor iedereen mogelijk blijft, want zonder goed opgeleide mensen wordt het toekomstbeeld nog wat grimmiger ben ik bang ;)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:59

Wij zijn het met elkaar eens dus uhh... wat tegengas van de andere kant? :D :P

Toekie schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd bij welke tankstations je helemaal niets anders meer kunt kopen behalve halal producten? :)

En hoe het er hier volgens jou over 20 jaar (concreet) uitziet (en waar je dat op baseert)? :)

Barst los. :D

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:07

Ok, hier tegengas dan, ik denk dat de egels er over 20 jaar nog zijn, hier struikel je er nog over :P

Helaas ben ik bang dat Wilders hier ook nog steeds rond zal lopen (zo oud is ie nog niet toch? en ach, iedereen kan een gek tegenkomen, maar juist als je het verwacht, gebeurd het niet :P )

Koningshuis, ik weet het niet 50% kans denk ik zo.

Kloof tussen arm en rijk gaat inderdaad nog groeien ben ik bang, ook al komt er nu een links kabinet, dan nog duurt het een tijd voordat het tij weer gekeerd is.

Zorgprobleem wordt alleen maar groter, tsja het systeem is zo lek als een mandje en het aantal zorgbehoevende stijgt. Voordat dat weer op de rit is, wordt een hele kluif.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:09

Oja; wat betreft het Koningshuis weet ik het ook niet 100% zeker hoor. Zou daar een kamermeerderheid voor zijn? Of een referendum misschien? Geen idee hoe je zoiets kan afschaffen eigenlijk...