Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sim0ne schreef:Ik dacht om koffie te drinken
katiavl schreef:Goed nieuws dan voor de rokers, kunnen ze allemaal gezellig gaan doen in de cofeeshop
Britty schreef:Aangezien het gaat om een rookvrije werkplek, zou dat dan dus betekenen dat mensen die thuis werken daar niet zouden mogen roken,
katiavl schreef:Vind echt raar dat dit zomaar mag
Chiqa schreef:En de nieuwe propaganda van Klink; het roken in je eigen huis moet aan banden worden gelegt.
http://www.gezondheidsnet.nl/relatie/ni ... -je-buiten
Chiqa schreef:oja sinds gister hebben ze weer iets nieuws ontdekt....dat het rookverbod in Italie iig geen indruk maakt, sterker nog er wordt alleen maar meer gerookt?
http://www.nu.nl/news/961114/21/rss/Ita ... erbod.html
IKbenEllen schreef:Chiqa schreef:En de nieuwe propaganda van Klink; het roken in je eigen huis moet aan banden worden gelegt.
http://www.gezondheidsnet.nl/relatie/ni ... -je-buiten
Correctie, campagne van Stivoro....
En iets ontmoedigen is iets anders dan iets verbieden.
MamboBeach schreef:Ze hebben jou ook flink moeten ontmoedigen he, Ellen!
katiavl schreef:Het is verboden in belgie, wel is er een gedoogbeleid als meerderjarige en 3 gram je niet voor de rechter hoeft te komen. Wat je dus wel moet doen als je één joint hebt ofzo.
Chiqa schreef:Nooit geweten, slaat eigenlijk nergens op....drugs is op elke hoek van de straat te krijgen
dus als je echt je shot wil heben krijg je dat wel...
russel schreef:Chiqa, eigenlijk snap je dus niet door het rookverbod op te laten heffen er geen respect voor anderen meer is. Jij vraagt nl te doen wat JIJ wilt en anderen moeten zich daar aan aanpassen. Maar tijdens een weigering gaat Nee altijd voor Ja, dat is een soort fatsoensnorm, die dus nu genegeerd moet worden.
Ik ken ondertussen meer niet-rokers waar dus een hoop ex-rokers tussen zitten die heel relaxed en gezellig zijn. Roken creeert volgens mij alleen een band als het wat extra's bevat, kan mij niet voorstellen wat voor band dan. Dat jij je beter voelt, ligt aan jouw persoonlijke ervaring, heeft te maken met jouw perceptie van de wereld. Nicotine maakt nl nerveus en niet rustig, het idee van een sigaretje dat rustig maakt zit nl tussen de oren.
Ik kan mij voorstellen dat je toestemming vraagt aan je tafelgenoot, maar doe je dat ook aan de persoon die aan het tafeltje naast je zit? De rook gaat nl altijd daar heen. Heel omslachtig allemaal, snap ik wel. Maar er zijn toch genoeg plaatsen en tijdsmogelijkheden in je leven om wel te kunnen roken? Misschien besef je niet dat je door je sigaret geleefd wordt. Dat kennelijk een deel van je leven minder leuk is als je niet mag roken, dus die sigaret bepaalt de kwaliteit van je leven? Lichamelijk kan niemand zich beter voelen met een sigaret, je bloed gaat klonteren. Waarom krijgt iemand met ziekte eerst te horen dat stoppen met roken wenselijk is om het ziekteproces positief te beinvloeden? Zelfs bij MS wordt het aanbevolen.
Sophie_midas schreef:Ik erger me echt dood aan sommige opmerkingen in dit topic.. ronduit asociaal.
Britty schreef:Dat electrische roken, verschilt dat erg van smaak met de "gewone" sigaret?? Ik zou hte best willen overwegen, maar ik vind m aardig duur. Niet alleen de 1e aanschaf, maar ook die ampullen zijn stervensduur. Ik ga er dan vanuit dat 1 ampul gelijk staat aan 1 sigaret....nou dan zijn de gewone pakjes sigaretten aanzienlijk goedkoper!!! Weet iemand hoe dat zit?
Chiqa schreef:Sophie, wie A zegt moet ook B zeggen daar het nu net lijtk of alle rokers over een kam worden geschoren, zou je een opmerking naar voren willen halen van een roker die niet het fatsoen heeft om zijn sigaret uit te drukken?
Citaat:Sophie, wie A zegt moet ook B zeggen daar het nu net lijtk of alle rokers over een kam worden geschoren, zou je een opmerking naar voren willen halen van een roker die niet het fatsoen heeft om zijn sigaret uit te drukken?
ThePast03 schreef:Hier kun je alles vinden over de elektrische sigaretten. Een ampul is gelijk aan 40 sigaretten
http://members.chello.nl/b.oostende/FAQ.htm
Chiqa schreef:En wat zijn de kosten van een ampul?