Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britty

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:18

Aangezien het gaat om een rookvrije werkplek, zou dat dan dus betekenen dat mensen die thuis werken daar niet zouden mogen roken, maar das natuurlijk onzin. Als roken in een coffeeshop niet meer zou mogen, zou je alle coffeeshops wel meteen mogen sluiten, aangezien die gemaakt zijn om in te roken. Dus dat sloeg al helemaal nergens op.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:19

Ik dacht om koffie te drinken Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:22

Sim0ne schreef:
Ik dacht om koffie te drinken Clown

Vind het echt zo raar als ik ga shoppen in nederland, om gewoon coffeeshops te zien.
Vind echt raar dat dit zomaar mag

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:22

Goed nieuws dan voor de rokers, kunnen ze allemaal gezellig gaan doen in de cofeeshop Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:23

katiavl schreef:
Goed nieuws dan voor de rokers, kunnen ze allemaal gezellig gaan doen in de cofeeshop Lachen

nee dankje Clown dan ga ik liever voor de supersmoker Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:25

Britty schreef:
Aangezien het gaat om een rookvrije werkplek, zou dat dan dus betekenen dat mensen die thuis werken daar niet zouden mogen roken,

is ook absurd, lang leve de partij Go jij! Go jij!

oja sinds gister hebben ze weer iets nieuws ontdekt....dat het rookverbod in Italie iig geen indruk maakt, sterker nog er wordt alleen maar meer gerookt?

http://www.nu.nl/news/961114/21/rss/Ita ... erbod.html

En de nieuwe propaganda van Klink; het roken in je eigen huis moet aan banden worden gelegt.

http://www.gezondheidsnet.nl/relatie/ni ... -je-buiten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:27

katiavl schreef:
Vind echt raar dat dit zomaar mag

ze kunnen het daar beter verkopen dan illegaal achter het centraal station, ergens in een rioolbuis...
Maar als ik het goed begrijp mag dit dus niet in Belgie Katia?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:31

Nope, alle Belgen komen naar NL voor de drugs, in de grensgebieden hebben ze daar nogal veel overlast van...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:34

Het is verboden in belgie, wel is er een gedoogbeleid als meerderjarige en 3 gram je niet voor de rechter hoeft te komen. Wat je dus wel moet doen als je één joint hebt ofzo. Daarom is het raar, je stapt net in een andere wereld. Wat van verbod dus geen nut heeft omdat je gewoon een kwartier rijd en de grens oversteekt. Ik vind verbod thuis werken natuurlijk absurd, als er klanten zijn snap ik dat maar dan rook je toch niet

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:39

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:42

Chiqa schreef:
oja sinds gister hebben ze weer iets nieuws ontdekt....dat het rookverbod in Italie iig geen indruk maakt, sterker nog er wordt alleen maar meer gerookt?

http://www.nu.nl/news/961114/21/rss/Ita ... erbod.html

Dat is toch ook geen probleem, ze roken toch gewoon op straat? Toch niet in de horeca. Zo zie je maar dat niet heel de economie naar z'n grootje hoeft te gaan zoals jij alsmaar voorspelt Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:43

dat is die campagne van die statestieken van gisteren, zie er niks verkeerd aan. Daar stond ook in dat meer mensen niet in huis rookte, en zeven op te toen het associaal vind om naast iemand die niet rookt te zitten roken. Ik vind dat juist een goede zet, dat is positieve reclame, inplaats dat hyves gedoe met fiets you mannentje en dan moeten ze maar ergens anders staan ik rook en kan me niet schelen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:45

IKbenEllen schreef:
Chiqa schreef:
En de nieuwe propaganda van Klink; het roken in je eigen huis moet aan banden worden gelegt.

http://www.gezondheidsnet.nl/relatie/ni ... -je-buiten

Correctie, campagne van Stivoro....
En iets ontmoedigen is iets anders dan iets verbieden.

Ze hebben jou ook flink moeten ontmoedigen he, Ellen! Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:08

MamboBeach schreef:
Ze hebben jou ook flink moeten ontmoedigen he, Ellen! Haha!

Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:06

katiavl schreef:
Het is verboden in belgie, wel is er een gedoogbeleid als meerderjarige en 3 gram je niet voor de rechter hoeft te komen. Wat je dus wel moet doen als je één joint hebt ofzo.

Nooit geweten, slaat eigenlijk nergens op....drugs is op elke hoek van de straat te krijgen
dus als je echt je shot wil heben krijg je dat wel...
Alleen het risico dat je gepakt wordt en je een grote straf dus krijgt is groot.
Kennis van me is opgepakt in de trein met wat drugs, hij heeft er een jaar voor gezeten.
Heavy hoor, maar dat is het risico van het vak.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:09

Chiqa schreef:
Nooit geweten, slaat eigenlijk nergens op....drugs is op elke hoek van de straat te krijgen
dus als je echt je shot wil heben krijg je dat wel...

Er zijn redenen genoeg om (soft)drugs te legaliseren, maar deze reden lijkt me nou een erg slechte. Als je echt een pistool wil, kun je die ook op elke straathoek krijgen (bij mij op de middelbare school werden ze ook aangeboden), maar om ze daarom nou te gaan legaliseren (om nog meer OT te gaan dan we met drugs al gaan).
Laatst bijgewerkt door Sim0ne op 12-10-07 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:12

russel schreef:
Chiqa, eigenlijk snap je dus niet door het rookverbod op te laten heffen er geen respect voor anderen meer is. Jij vraagt nl te doen wat JIJ wilt en anderen moeten zich daar aan aanpassen. Maar tijdens een weigering gaat Nee altijd voor Ja, dat is een soort fatsoensnorm, die dus nu genegeerd moet worden.

Ik ken ondertussen meer niet-rokers waar dus een hoop ex-rokers tussen zitten die heel relaxed en gezellig zijn. Roken creeert volgens mij alleen een band als het wat extra's bevat, kan mij niet voorstellen wat voor band dan. Dat jij je beter voelt, ligt aan jouw persoonlijke ervaring, heeft te maken met jouw perceptie van de wereld. Nicotine maakt nl nerveus en niet rustig, het idee van een sigaretje dat rustig maakt zit nl tussen de oren.

Ik kan mij voorstellen dat je toestemming vraagt aan je tafelgenoot, maar doe je dat ook aan de persoon die aan het tafeltje naast je zit? De rook gaat nl altijd daar heen. Heel omslachtig allemaal, snap ik wel. Maar er zijn toch genoeg plaatsen en tijdsmogelijkheden in je leven om wel te kunnen roken? Misschien besef je niet dat je door je sigaret geleefd wordt. Dat kennelijk een deel van je leven minder leuk is als je niet mag roken, dus die sigaret bepaalt de kwaliteit van je leven? Lichamelijk kan niemand zich beter voelen met een sigaret, je bloed gaat klonteren. Waarom krijgt iemand met ziekte eerst te horen dat stoppen met roken wenselijk is om het ziekteproces positief te beinvloeden? Zelfs bij MS wordt het aanbevolen.

Dat vind ik erg mooi gesproken Russel. De meest 'hoge vorm' van waarheid, may I add.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:29

Ik erger me echt dood aan sommige opmerkingen in dit topic.. ronduit asociaal. (ik ga niet alles quoten want dan ben ik morgen nog bezig.)

Ten eerste. Denken jullie nou echt dat jullie met wat handtekeningen een wetsvoorstel wat al lang en breed vaststaat kunnen veranderen?

Ten tweede; Wat is er nou zo erg aan om gewoon even naar buiten te gaan om je sigaretje te roken? Kleine moeite en jullie zijn niemand tot last.

Ik heb zelf al m'n hele leven al astma. En in rokerige ruimtes krijg ik amper lucht (soms zelfs aanvallen.) En ik ontloop ze al zo veel mogelijk maar ook ík wil wel eens gezellig uit eten of op zaterdagavond uit. En dan kan ik (en vele astma patienten met mij) dat gewoon niet doen, omdat sommige mensen te asociaal zijn om even naar buiten te lopen? Kom op zeg.

Ik weet dat er genoeg van dit soort berichten in dit topic geplaatst worden en dat er niet al te vriendelijk op gereageert word door de rokers, maar ik wilde even duidelijk maken hoe het is voor mensen met astma.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:14

Sophie_midas schreef:
Ik erger me echt dood aan sommige opmerkingen in dit topic.. ronduit asociaal.

Sophie, wie A zegt moet ook B zeggen daar het nu net lijtk of alle rokers over een kam worden geschoren, zou je een opmerking naar voren willen halen van een roker die niet het fatsoen heeft om zijn sigaret uit te drukken?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:17

Britty schreef:
Dat electrische roken, verschilt dat erg van smaak met de "gewone" sigaret?? Ik zou hte best willen overwegen, maar ik vind m aardig duur. Niet alleen de 1e aanschaf, maar ook die ampullen zijn stervensduur. Ik ga er dan vanuit dat 1 ampul gelijk staat aan 1 sigaret....nou dan zijn de gewone pakjes sigaretten aanzienlijk goedkoper!!! Weet iemand hoe dat zit?

Hier kun je alles vinden over de elektrische sigaretten. Een ampul is gelijk aan 40 sigaretten Lachen

http://members.chello.nl/b.oostende/FAQ.htm

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:21

Chiqa schreef:
Sophie, wie A zegt moet ook B zeggen daar het nu net lijtk of alle rokers over een kam worden geschoren, zou je een opmerking naar voren willen halen van een roker die niet het fatsoen heeft om zijn sigaret uit te drukken?

Wat ik nog steeds niet snap: waarom ben je nu zo tegen dat rookverbod, als alle rokers toch al zo sociaal zijn om niet te roken in de horeca? Daarom is die campagne "we komen er samen wel uit" zo finaal mislukt.
Kom nou niet aan met die bedrijven die over de kop gaan, I don't buy that...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:27

Citaat:

Nou, hier wil ik ook wel even op reageren ook al ben ik Sophie niet.

Hier mijn reaktie op bovenstaande post:

Heb je even een uurtje om ze allemaal door te lezen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:27

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:42

Ik dacht al, ze zal toch niet op mij reageren? Huilen van het lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:44

Chiqa schreef:
En wat zijn de kosten van een ampul?

Dat kun je allemaal terugvinden in de link die ik gaf. Het verschilt per merk, maar het is in ieder geval een stuk goedkoper dan de "normale" sigaret. Zelfs als je zelf draait Lachen