ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:42

holly schreef:
Ah zo. Het is me nu duidelijk Lusitana.
Is het ook zo dat, alles wat ze onderzoeken en niets te maken heeft met Kate en Gerry, dat dat niets opleverd?
Ik bedoel, hebben ze naast Gerry en Kate ook nog andere senario's die mogelijk zouden kunnen zijn omdat daar aanwijzingen heen wijzen?

Hoe is het leven in Portugal voor jou nu?

Murat is bv nog steeds niet van zijn status als verdachte af. Er kan sprake zijn geweest van hulp, er kan sprake zijn geweest van iets dat op gezet is, en dat wordt allemaal in acht genomen, maar men denkt het meeste aan een niet opzettelijke dood in het appartement, vanweg de lijklucht daar en die wordt niet meteen na de dood afgegeven en het is niet logisch dat een dader een uur bij het bedje blijft zitten voordat hij een dood kind mee neemt... Hoe dan ook alle sporen worden onderzocht en zo waordt het plaatje duidelijker.

Voor mij is het leven in Portugal niet anders dan anders.

holly

Er is natuurlijk nog altijd de mogelijkheid dat Maddy nog leeft.
Word daar nog rekening mee gehouden?

patsur

Slaap MIDDEL, geen pillen. Daar moet eerst een lijk voor gevonden worden, waaruit blijkt of het uiteindelijk pillen zijn geweest of dat het geinjecteerd is.

Mensen, lees even alsjeblieft.. Dan hoeven we niet alles 40x te herhalen!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:43

zoetiej schreef:
lottehorse schreef:
ik las vandaag op msn.nl (kan het nu nergens meer vinden) dat ze lichaams sappen van het meisje gevonden hadden en dat je daar uit voor 88% kon zeggen dat ze dood is. en aan een overdosis pillen. Lachen

Dat ze dood was leek me al waarschijnlijk. Maar dat van die slaappillen is (als dit bericht zou kloppen) dus bijna zeker waar,

Slaapmiddel, geen pillen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:43

merel_gomez schreef:
om even mijn mening nog even te geven over het dagboek, ik vind eigelijk dat, dat wel erg prive is. en ze dat niet naar buiten hadden moeten brengen.

Als er ergens hard bewijs in zou moeten staan lijkt me dat een logische plek..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:44

De ouders worden nu dus door de Britten belaagd vanwege de tweeling waarvan men wil dat die afgenomen wordt. Nu willen ze weer graag terug naar Porugal...................

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:44

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:45

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:57

patsur schreef:
merel_gomez schreef:
om even mijn mening nog even te geven over het dagboek, ik vind eigelijk dat, dat wel erg prive is. en ze dat niet naar buiten hadden moeten brengen.

Het enige wat naar buiten is gebracht is dat Gerry niet meehelpt in huishoudelijke taken" wat ook al een interview met de bloemiste die er naast woont is gebleken bv, "Maddie al haar energie opslokt met haar hyperactiveit" niet echt iets vreselijk privé of apart te noemen, en dat ze de kinderen "hysterisch" heeft genoemd, waarbij ik dan weer de kanttekening zet dat in het engels "hysterical" ook lachwekkend kan zijn. Als dit dus uit de context is getrokken is dat wel kwalijk, maar weer niet iets wat de familie nu echt schaadt ofzo. Ik heb verder niets anders gelezen door de inhoud.
Sterker nog, ik las vandaag dat er in het dagboek alleen wordt geschreven over de periode dat ze nog geen kinderen had (waarvoor idd door sommige artsen wordt aangeraden een dagboek bij te houden, als je niet zwanger kunt worden), dus ja, we weten niet wat er in het dagboek staat, laten we eerlijk zijn, ik denk dat er meer gegist wordt. Wel is er (een tijd geleden) in gelezen door politie, dus iemand kan wel iets gezegd hebebn, maar dat is dan uit herinnering en niet letterljk gequote.

Er staat vandaag in de krant dat er dus idd wordt gekeken naar de mogelijkheid van derden die geholpen hebben. Dit doen ze al langer, maar nu is er weer een bericht aan gewijd.

http://www.correiomanha.pt/noticia.asp? ... al=181&p=0

Ik kan dat pas veel later vertalen, ik kan elk momnnet opgehaald worden, dus ik begin er nu niet aan.
Maar men gaat er vanuit dat het moeilijk is gewest het lichaam zó'n tijd verbrogen te houden zonder hulp, zekr omdat er zoveel beweging om het huis was. Enn andere arts die met ze op vakantie was, wordt met name verdacht daarvan (denk erom dat is wat anders dan dat hij een officiele verdachte zou zijn).

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:03

Lusitana schreef:
patsur schreef:

Het enige wat naar buiten is gebracht is dat Gerry niet meehelpt in huishoudelijke taken" wat ook al een interview met de bloemiste die er naast woont is gebleken bv, "Maddie al haar energie opslokt met haar hyperactiveit" niet echt iets vreselijk privé of apart te noemen, en dat ze de kinderen "hysterisch" heeft genoemd, waarbij ik dan weer de kanttekening zet dat in het engels "hysterical" ook lachwekkend kan zijn. Als dit dus uit de context is getrokken is dat wel kwalijk, maar weer niet iets wat de familie nu echt schaadt ofzo. Ik heb verder niets anders gelezen door de inhoud.
Sterker nog, ik las vandaag dat er in het dagboek alleen wordt geschreven over de periode dat ze nog geen kinderen had (waarvoor idd door sommige artsen wordt aangeraden een dagboek bij te houden, als je niet zwanger kunt worden), dus ja, we weten niet wat er in het dagboek staat, laten we eerlijk zijn, ik denk dat er meer gegist wordt. Wel is er (een tijd geleden) in gelezen door politie, dus iemand kan wel iets gezegd hebebn, maar dat is dan uit herinnering en niet letterljk gequote.

Wie weet is er wel iets gevonden van een plan ofzo.. En wordt dat eerst onderzocht op vanalles. Wat natuurlijk ook kan is dat na bekendmaking dat de politie het dagboek wilde hebben, Kate pagina's eruit heeft gescheurd en opnieuw geschreven?

Ik neem aan dat daar een heel onderzoek naar gedaan wordt..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:09

De politie heeft, naar mijn weten, in een veel eerder stadium het dagboek in beslag genomen, toen ze nog nergens (openlijk) van verdacht werden. Het komt nu ter sprake omdat ze het het nu naar de onderzoeksrechter gaat.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 14-09-07 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:11

Om nog even terug te komen op het SkyNews, dat is net een zender die weredlwijd wordt ontvangen en ook niet in Portugal, waar ze vebleven tijdens de ontvoering..dan ga je imo niet het skynews bellen (ook al kan daar mss een vriend zitten) maar de politie om de omgeving hermetisch af te laten sluiten. Kijk, als het je in je eigen land overkomt, dan had ik het ergens nog begrepen als ze eerst nieuws hadden gebeld..want haar hoofd is dan meteen bij groot publiek bekend, wat vluchten erg moeilijk maakt voor een eventuele ontvoerder en vervolgens als een gek de politie..maarja, als je kind weg is, je ontdekt dat, ga je niet meteen uit van een ontvoerng denk ik, dus waarom dan meteen het nieuw sbellen en niet de poliie eens horen, mss was ze wel aan de wandel gegaan en dat iemand haar bv bij politie heeft gebracht, noem maar wat geks..daar klopt dus imo geen ene moer van, van dat hele handelen niet.

Verders wacht ik het allemaal wel af, óf het wordt een Hollowayzaak, óf hij zal zeer spoedig ontknoopt worden..heb wel het idee dat als zij verantwoordelijk zijn voor de vermissing van hun eigen kind, dat er een 3e in spel moet zijn. Ouders zijn de dagen na vermissing continue in gaten gehouden.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:36

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:56

Jeetje ik heb het helemaal doorgelezen van pag 1 tot nu en ik hoop echt dat er snel iets gevonden word dat kan aantonen wat er met het meisje is gebeurd! Ik hoop echt dat ze nog leeft! Maar ben bang van niet als ik de bewijzen moet geloven hier en daar! En lusitana bedankt voor je vertalingen! OK dan!

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 17:02

Ik las in de krant dat het raampje van het vakantie huisje niet van buiten maar van binnen uit is ingetikt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 17:28

Citaat:
'Madeleine gedood door drugs'

AMSTERDAM - In het onderzoek naar de dood van Madeleine McCann wordt gespeculeerd dat een overdosis van slaapmiddelen tot de dood van het meisje zou hebben geleid. Dit meldt de krant France Soir.
ANP

De krant beroept zich op informatie van Portugese politiefunctionarissen. In de lichaamsvloeistoffen van Madeleine, die gevonden zijn in de huurauto van de ouders, zouden dergelijke sporen zijn gevonden.

Volgens hen komen de vloeistoffen slechts gedeeltelijk overeen met het DNA van het meisje. De McCanns huurden de auto nadat zij Madeleine als vermist hadden opgegeven.

Bewijs

Vooralsnog heeft de Portugese politie echter nog niet genoeg bewijs om de ouders te vervolgen. Dit meldt de Britse krant de Daily Mirror.

Dat er bloedsporen in de auto van Madeleine's ouders zijn gevonden, bewijst volgens de politie niet voldoende. Het zou alleen aantonen dat het lichaam van het meisje in de auto is vervoerd, niet dat het vermoord is.

Dagboek

De vermoedens dat de moeder van Madeleine, Kate, iets met de dood van haar dochter te maken heeft, worden gevoed door vandaag gepubliceerde dagboekfragmenten van Kate.

Daarin zou staan dat Kate het leven met haar kinderen zwaar vindt. Ze zou 'doodmoe' worden van de hyperactieve Madeleine. Ook zou haar man Gerry niet genoeg helpen met familietaken. Kate zou de zorg voor de kinderen alleen moeten dragen.

www.nu.nl

Nu.nl is een beetje laat Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:16

Indederdaad en dus ook weer uit de Franse krant, hè.
De Halloway zaak is geen enkele vergelijking, daar zijn geen duidleijke sporen en die griet wilde verdwijnen, was al eerder weggelopen ect. Kan wel ergens rondlopen met nieuwe identiteit. Kan ook vermoord zijn, maar niet door haar ouders. Kan ook gewoon ene ongeluk gehad hebebn.

In deze zaak zijn er aanwijzingen die er op wijzen dat ze in het appartement is gestorven , en vervolgens vervoerd.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:19

Citaat:
In de lichaamsvloeistoffen van Madeleine

Ik wordt doodziek van dit soort misleidende suggesties van de kranten..lichaamsvloeistoffen van Madeleine..NEE, er zijn sappen gevonden, die EVNETUEEL van Maddie afkomstig kunnen zijn, maar het is niet 100% zeker..(nu denk ik van wel, maargoed das een ander verhaal)..en hier gaan ze van het meisje al uit waar ze de lichaamsappen hebben gevonden. althans, ik mag gek zijn hoor, maarz o lees ik het?

ps met hollowayzaak bedoel ik, een gebed zonder end Knipoog das de enige vergelijking..3 veradchten, die later vrij worden gewaard van verdachten zijn..wegens ontbreken van bewijs.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:21

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:33

russel schreef:
Lusitana, ik heb zelf jaren bij de politie gewerkt, ik weet hoe er gewerkt wordt, hoe cultuurtjes in elkaar steken, niets is mensens vreemd. En juist daarom weet ik dat je niet blind op ze kan vertrouwen.

Ha ha, dat is waar...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:40

Blijft natuurlijk de vraag... Waar is Maddy???
Ben het ermee eens hoor. Als je kind uit de kamer verdwenen is hoef je niet per se aan ontvoering te denken. Misschien was ze wel aan het slaapwandelen of zo. Dan ga je meteen zoeken. Ik zou dus idd eerst het hotel personeel hebben gewaarschuwd en kind zijn gaan zoeken. Toch zeker geen sky news. Volgens mij is dat niet perse Brits, Nederlands, Portugees of wat dan ook. Is logisch wat iedere moeder op zo'n moment zou doen.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:42

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:42

Inderdaad, het is gewoon vreemd gedrag. Kindje kan overal zijn, en als ze goed verstopt is kan het zijn dat ze bv binnen tien jaar pas gevonden word

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:44

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:48

Sow alles even bijgelezen.. Arme maddie he..
Ben zo benieuwd hoe het afloopt.