Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Tivoli

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:19

Dat mutsje van het kind is wel een bewijs van de nederlandse intigratie; een unox-muts!!! Clown
Kan me niet voorstellen dat ze die hebben in afganistan...

[voeoeoel het sarcasme aub.]

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:20

turbotinker schreef:
Citaat:
IQ van niks he.. En ook nog geen humor.. Kleuterklasmentaliteit..

Hmmmzzz..

Vraag me alleen af of de moppenverteller wel zo goed is als 'ie zelf denkt aangezien er niemand in de lach schiet Nagelbijten / Gniffelen

Als je alleen andere mensen belachelijk maken gevoel voor humor vind dan begrijp ik dat helemaal hoor!

Voor het eerste deel doelde ze denk ik op mij,aangezien ik zelf heb gezegt het IQ van een boterham te hebben Haha!

Verder...rustig, rustig maar,het komt allemaal goed....

Zelfkritiek?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:21

Mensen ik ga werken (als ik niet door een man/vrouw/het in een burka van de weg gereden wordt....)
Veel plezier nog, wees lief voor elkaar, anders wordt dat integreren al helemaal niks....

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:38

tita schreef:
is niet alleen "zuivere buitenlanders" maar bij die 60% zitten ook alle "gemengde" kinderen

Ik licht jou er even uit omdat je de opmerking plaatste dat in 2015 60 % van de bevolking buitenlands zou zijn.
Dus idd alle kinderen die hier geboren en getogen zijn blijven buitenlander?
Vanwege het kleurtje?

Met verbazing en kromme tenen heb ik de reacties hier gelezen......

Onze samenleving verandert, en dat is met geen mogelijkheid tegen te houden.
In plaats van dat we trots zijn op het feit dat wij als Nederlanders tenminste een poot uitsteken om de vluchtende medemens te helpen, en samen eraan werken een muliculturele samenleving op de rails te zetten waar iedereen zijn plekje vind......lees ik alleen maar angst, angst dat een zwarte, of een rooie, of een islamiet, of zo'n andere gast van ver weg onze huizen komen inpikken, onze banen innemen, met onze vrouwen aan de haal gaan en dat er alleen nog maar gekleurde kinders op de wereld komen, dat het christendom onderuit gaat en plaats moet maken voor een ander geloof nl de Islam, en dat die islamieten allemaal extremisten zijn die onze dochters in het zwembad grijpen en je opblazen als je iets zegt wat ze niet leuk vinden,...

Vroeger riepen we uit een geintje "De Russen komen eraan.." refererend aan de angst voor het communisme dat de samenleving bedreigde...
Nu zijn het dan de Islamieten, maar het vervelende is dat een Islamiet bruin, rood, wit kan zijn...je hebt ze in alle kleuren van de regenboog en vooral die moderne, zonder hoofddoek, zijn moeilijk te herkennen.Hmmmm, in de jaren dertig hadden ze daar een mooie oplossing voor, dan weet je direct waar je aan toe bent als je er eentje tegen komt op straat, of waar je dochter mee uit gaat. Kun je je vooroordelen erop los slaan...euhhh...laten.... voordat zo'n iemand de kans heeft gekregen te laten zien wie hij/zij is.

Neem er een generatie of 2, misschien wel 3 voor en de gehele wereld bevolking is gemixt, dat komt eraan.
De aardkloot is nu eenmaal niet groot genoeg voor ons allemaal en de explosieve groei van de wereldbevolking werkt conflicten alleen maar in de hand.
Tja, we zitten allemaal op elkaars lip, ik denk maar zo...ff een stukkie opschuiven en je beste beentje voorzetten om het beste ervan te maken ipv zo op het dak gaan te zitten schreeuwen dat ze jouw plekje inpikken.

Tegenhouden kun je het nl. niet...of je moet een virus verzinnen dat op z'n minst de helft uitroeit...o wacht, nee....zoiets is er natuurlijk al...
Alleen dat is een groot probleem in Afrika....ach, laat het maar mooi woekeren daar, duurt het weer een stukkie langer voordat ons nageslacht gemixt gaat worden met een kleurtje....

Nu hard werken aan integratie betekent dat je de wereld een stukkie beter maakt voor de kinderen na ons.
Als we nu met z'n allen hatelijk gaan zitten doen is de erfenis voor de kinderen oorlog en totale waanzin.

De islam wordt zeer ten onrechte aangemerkt als gevaar. Het is die groep asocialen die het verkloot voor de rest, die lui moeten hard aangepakt worden en er desnoods uitgeknikkerd worden. Maar die absurde angst voor islamieten is het werk van Vadertje Bush.

Wilders wil ze er graag uit hebben en ergens in een wijk met een grote muur erom heen zodat wij rustig door kunnen op onze klompen mentaliteit, zondags vooraan in de kerk, doordeweeks van 9 tot 5 en om 18.00 uur aan de stamppot boerenkool bij moeder de vrouw.

Sla de onstaansgeschiedenis van de NSDAP maar eens op na....enge overeenkomsten....

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:51

Ik hou van gemengde kleurtjes...

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:57

Whiz schreef:

Kusje

koelt alweer een beetje af......

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:58

Lang verhaaltje,maar het klopt.
Ik heb er nagenoeg niks aan toe te voegen.

[edit] hmm...herstel; ik héb er niks aan toe te voegen

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:02

turbotinker schreef:
Ik vind het nogal grof en gewaagd van tita om te zeggen dat ze in nederland geboren kinderen nog steeds als allochtoon beschouwt!
Die mensen zijn hier geboren,hebben een nederlands paspoort en groeien op in nederlandse culturen....wat moeten ze nog meer doen om als een nederlander te volstaan volgens jou tita?!

Officiëel is een allochtoon iemand van wie minimaal één van de ouders in het buitenland is geboren. Dus qua benaming heeft Tita daar wel gelijk in. Alleen zegt een dergelijke term echt niet alles; mijn vriend is ook allochtoon (zijn moeder is Duitse), maar er is niemand die dat ooit zou vermoeden Nagelbijten / Gniffelen

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:04

Soda schreef:
turbotinker schreef:
Ik vind het nogal grof en gewaagd van tita om te zeggen dat ze in nederland geboren kinderen nog steeds als allochtoon beschouwt!
Die mensen zijn hier geboren,hebben een nederlands paspoort en groeien op in nederlandse culturen....wat moeten ze nog meer doen om als een nederlander te volstaan volgens jou tita?!

Officiëel is een allochtoon iemand van wie minimaal één van de ouders in het buitenland is geboren. Dus qua benaming heeft Tita daar wel gelijk in. Alleen zegt een dergelijke term echt niet alles; mijn vriend is ook allochtoon (zijn moeder is Duitse), maar er is niemand die dat ooit zou vermoeden Nagelbijten / Gniffelen

Als je even verder had gelezen Soda,dan zag je dat dit al 2 keer genoemt is,en daar heb ik ook al op gereageert.
M.a.w je hoeft dit niet nog eens te herhalen. Lachen

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:05

tita schreef:
Mijn Turkse vriendin (30 jr) is zwanger van Achmet (zijn getrouwd voor Nederlandse wet en MOSLIM wet) nou regel 1 de moslim-wet geldt niet in Nederland maar voor hun is die belangrijker dan de Nederlandse wet.

Okay ze spreken allebei vloeiend Nederlands alleen spreken ze het nooit en hun kindje gaat naar een islamitische school.
Vinden jullie dit goed? een goede integratie.......terwijl ze beide in Nederland zijn geboren

Waarom is ze dan je vriendin als je zo tegen bent op haar levensstijl?

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:06

turbotinker schreef:
Als je even verder had gelezen Soda,dan zag je dat dit al 2 keer genoemt is,en daar heb ik ook al op gereageert.
M.a.w je hoeft dit niet nog eens te herhalen. Lachen

Sorry... Bloos Dat zag ik te laat, excuses! (Maar stiekem wilde ik natuurlijk even pochen met mijn allochtone vriend Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:06

jacimatho, zolang de kinderen en ouders zich geen Nederlander voelen, zich Moslim blijven voelen en niet een Nederlander met een islamitisch geloof, de jeugd roept dat ze Marokkaan zijn of Turk, of Surinamer, alles afwijzen wat Hollands is, bekritiseren wat Hollands is, praat je idd over buitenlanders. Wie stigmatiseert wie. Zolang Marokkaanse Nederlanders met een Westerse inborst de achterstandswijken ontvluchten omdat ze zich er niet "thuis" en "veilig" voelen, zich distantieren van Berbers die gesluierd rondlopen, krijg je een deling in de bevolking en dat is niet iets wat wij doen, maar wat ze zelf in stand houden.

Het kleurtje valt niet op, het is hoe je je gedraagt, kleedt, praat, doet, dat maakt het onderscheid en verschil, niet de teint van je huid.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:07

Oh Soda,begin je nu sellectief te quoten?
Bepaalde stukjes tekst eruit pikken en daarop botvieren?

Verder ben ik zélf bezig allochtoon te worden,dus ik hoef niks te zeggen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:07

ik discrimineer niet en wij doen alle leuke vrouwen dingen en praten gewoon niet over geloof das een standaard regel en dan gaat alles goed.....

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:08

Het is best lastig om hier een mening over te geven op internet, zonder meteen je gehele denkwijze neer te moeten tikken.. Uiteraard sla je gemakkelijk aan het scheren over een kam in een topic als dit, dat komt omdat nuanceren zo verrekte lastig is in geschreven snelle taal..

Ik ben geen rascist en zeker voor mensen die in hun thuisland geen veilig leven kunnen hebben, moet er een plekje zijn waar ze zich wel thuis kunnen voelen. En ook economisch vluchtelingen kan ik goed begrijpen, ik geloof niet dat iemand liever arm is dan welvarend.

Maar laten we wel eerlijk blijven: als we zo sociaal willen zijn moet er ook niet geklaagd worden over wachtlijsten in de zorg, achterstanden op scholen, een aantal keer per dag een zingende voorganger uit de moskeespeakers, klittende groepjes onverstaanbare jongeren op de hoek van de straat, een krappe woningmarkt, minder natuur en een tekort aan banen. Dat zijn zaken die niet zozeer te maken hebben met een toestroom van allochtonen maar wel met een overbevolking.

Daarom heb ik ook niet op Wilders gestemd. Er moet een oplossing komen voor de problemen die nu en in de toekomst bestaan en die hierboven genoemd zijn. Niet door extreem streng te worden in het vluchtelingen- en integratiebeleid, maar door een hervorming van de nederlandse samenleving en alle geneugten die we hier gewend zijn.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:10

jacimatho schreef:
Whiz schreef:

Kusje

koelt alweer een beetje af......

Tjah ik BEN een gemengd kleurtje.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:13

turbotinker schreef:
Oh Soda,begin je nu sellectief te quoten?
Bepaalde stukjes tekst eruit pikken en daarop botvieren?

Verder ben ik zélf bezig allochtoon te worden,dus ik hoef niks te zeggen.

Hè? Sorry? Ik begrijp echt niet waar je het over hebt. Ik quote jouw laatste reactie op mij in zijn geheel en daar reageer ik weer op. Ik bied in die reactie nota bene mijn excuses aan voor mijn onzorgvuldigheid in lezen. Er is van botvieren absoluut geen sprake!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:17

Ik denk ook wel eens bij mezelf;
wil de halve wereld in nederland gaan wonen?
Daar zijn we toch veelste klein voor?

Ik zou het best een goed idee vinden om de grenzen wat meer gesloten te houden.
Dit om inderdaad overbevolking te voorkomen.
Neem een voorbeeld aan Amerika [niet mijn favoland wat politiek betreft..]
Om in Amerika te gaan wonen moet je een vaste verblijfsvergunning krijgen.Die krijg je alleen bij een bepaald studie niveau en bij een bepaald vermogen in eigen bezit.[uitzonderingen daargelaten]
Niet dat dat nou weer zo nodig moet,maar ik vindt wel dat er een keer een streep getrokken moet worden met het aantal inwoners van NL.

Maarja,ik kaartte eerder in het topic ook al aan;
zie het eens andersom:
Nederlanders zouden massaal naar bijv. turkije gaan emigreren.
Zullen wij daar met groepjes op de straat gaan vervelen,
wordt je meteen op water en brood achter de tralies gezet bij wijze van spreken.

Ik vind het goed dat nederlanders vluchtelingen willen helpen enzo,maar met tevéél help je ook niemand.

En Soda,ik doelde op de quote die je van tita gebruikte.
Je gebruikte 2 quoes midden uit eht topic,om daar een pittige reactie op te geven.
Ik noem dat sellectief quoten,oude koetjes uit de sloot halen zeg maar Knipoog

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:26

Whiz schreef:
Nederland is niet vol... Meest stomme onzin ooit. Sterker nog er gaan nu meer mensen uit nederland weg dan dat er binnen komen.. Dus Statistisch gezien lopen we zelfs leeg. Daarbij komt ook nog dat van alle vluchtelingen in de gehele wereld Europa maar 5 % krijgt. Want normaliter vluchten mensen naar het naast gelegen buurland. De mensen die wel verder vluchten zijn vaak hoger opgeleid en hebben meer geld. Zolang niemand wat doet aan al die oorlogen en en zolang Europa blijft instemmen Amerika bij te staan in deze oorlogen. Moeten we ook zorgen dat we de mensen opvangen die we uit deze landen weg jagen.

Bij de huidige bouwdichtheid is slechts 12,2 procent van het hele grondoppervlak bebouwd.
Voor wonen, werken en infrastructuur. Liefst 87,8 procent is onbebouwd

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:29

Whiz schreef:
Whiz schreef:
Nederland is niet vol... Meest stomme onzin ooit. Sterker nog er gaan nu meer mensen uit nederland weg dan dat er binnen komen.. Dus Statistisch gezien lopen we zelfs leeg. Daarbij komt ook nog dat van alle vluchtelingen in de gehele wereld Europa maar 5 % krijgt. Want normaliter vluchten mensen naar het naast gelegen buurland. De mensen die wel verder vluchten zijn vaak hoger opgeleid en hebben meer geld. Zolang niemand wat doet aan al die oorlogen en en zolang Europa blijft instemmen Amerika bij te staan in deze oorlogen. Moeten we ook zorgen dat we de mensen opvangen die we uit deze landen weg jagen.

Bij de huidige bouwdichtheid is slechts 12,2 procent van het hele grondoppervlak bebouwd.
Voor wonen, werken en infrastructuur. Liefst 87,8 procent is onbebouwd

nou 16 miljoen mensen in ons kleine kikkerlandje is wel degelijk [te] veel!
als je even bekijkt wat de bevolkingsdichtheid is is andere landen....
Ik zou graag een bron van je cijfertjes willen zien,en willen weten of dit in danwel exclusief wateroppervlak is...

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:31

turbotinker schreef:
Je gebruikte 2 quoes midden uit eht topic,om daar een pittige reactie op te geven.

Hm, ok, begrijp wat je bedoelt. Maar beide uitspraken stonden ongeveer 3 pagina's terug, niet bepaald het midden van het topic. Het feit dat ik niet eerder in de gelegenheid was om te posten betekent volgens mij nog niet dat ik geen mening zou mogen hebben.
Bovendien is er in mijn ogen nauwelijks sprake van een 'pittige reactie'. In de eerste reactie geef ik de door het CBS gehanteerde definitie weer van het begrip 'allochtoon' en in de tweede stel ik een vraag uit nieuwsgierigheid. Het lijkt me met de pittigheid wel meevallen eerlijk gezegd en het 'botvieren' wat aanhaalt, daar kan ik me al helemaal niet in vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:31

Dan gaan we alle natuurgebieden maar volbouwen, alle boeren onteigenen want we kunnen nog wel wat huizen kwijt, woningnood voor de eigen bevolking is ook maar flauwekul.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:34

Soda schreef:
turbotinker schreef:

Hm, ok, begrijp wat je bedoelt. Maar beide uitspraken stonden ongeveer 3 pagina's terug, niet bepaald het midden van het topic. Het feit dat ik niet eerder in de gelegenheid was om te posten betekent volgens mij nog niet dat ik geen mening zou mogen hebben.
Bovendien is er in mijn ogen nauwelijks sprake van een 'pittige reactie'. In de eerste reactie geef ik de door het CBS gehanteerde definitie weer van het begrip 'allochtoon' en in de tweede stel ik een vraag uit nieuwsgierigheid. Het lijkt me met de pittigheid wel meevallen eerlijk gezegd en het 'botvieren' wat aanhaalt, daar kan ik me al helemaal niet in vinden.

Goed,duidelijk.
Voor mij kwam het over alsof je niks gelezen had,en er zomaar even wat uitpikte om op te reageren.
De vraag hoe tita over allochtonen denkt was namelijk ook al gestelt en beantwoord,zo wekte je de indruk je niet verdiept te hebben,sorry.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:39

turbotinker schreef:
Goed,duidelijk.
Voor mij kwam het over alsof je niks gelezen had,en er zomaar even wat uitpikte om op te reageren.
De vraag hoe tita over allochtonen denkt was namelijk ook al gestelt en beantwoord,zo wekte je de indruk je niet verdiept te hebben,sorry.

Ok, prima. Het was niet mijn bedoeling die indruk te wekken. Ik was al een tijdje bezig met bijlezen, heb het grootste deel gevolgd. Alleen was ik nog niet helemaal tot de laatste bladzijde gekomen toen ik twee reacties tegenkwam waar ik op wilde reageren. Je hebt gelijk als je zegt dat het handiger is om eerst tot het einde door te lezen, maar soms ben ik 'n beetje lui... Bloos

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:41

Lui?
Wat is dat?
Typisch nederlands whaha Haha!
oh...sorry... Lips are sealed

Maargoed,waar blijft iedereen,ik wil weer discussie Tong uitsteken