fransje23 schreef:Is het niet "het volk" is het "De Nederlander"..
Vraag mij altijd af wat ik dan ben want ik denk vaak anders dan De Nederlander.
Hollander?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

_San87_ schreef:Momenteel niet, maar ik denk wel dat het voor bijvoorbeeld calamiteiten een optie moet blijven om daar gas op te pompen. Als er oorlog uitbreekt, bijvoorbeeld.
Cer schreef:Een compensatie als wat? Geld om te verhuizen? Want alleen het meest verlaten puntje van Groningen is bewoonbaar las ik laatst..
fransje23 schreef:Er zit een marge tussen niet gebruiken en alles totaal onklaar maken.
Dat laatste hoeft van mij ook niet maar dan zou er wel een streng protocol moeten komen wanneer de bron weer mag worden aangesproken.

Douce schreef:https://nos.nl/liveblog/2589885-informa ... E-90202845
Ik vond het wel al bijzonder dat hij zich de opmerking niet kon herinneren. Dat deed me meer denken aan de VVD
Edit: hij knipt de titel zie ik. journalist: -ik-noemde-yesilgoz-leugenaar-niet-wijers
BigOne schreef:Ach, yesilgoz accepteert niet meteen excuses maar probeert het te gebruiken om toch aan tafel te komen!
Iedereen Douwe Bob vergeten?
journee schreef:Douce schreef:https://nos.nl/liveblog/2589885-informa ... E-90202845
Ik vond het wel al bijzonder dat hij zich de opmerking niet kon herinneren. Dat deed me meer denken aan de VVD
Edit: hij knipt de titel zie ik. journalist: -ik-noemde-yesilgoz-leugenaar-niet-wijers
Wat ik vooral ook bijzonder vind is dat niemand, inclusief wijers zelf, niet meer wist dat die journalist degene was die de uitspraken had gedaan? Dan moet iedereen toch wel behoorlijk diep in het glaasje hebben gekeken?
BigOne schreef:Ach, yesilgoz accepteert niet meteen excuses maar probeert het te gebruiken om toch aan tafel te komen!
Douce schreef:https://nos.nl/liveblog/2589885-informa ... E-90202845
juval schreef:BigOne schreef:Ach, yesilgoz accepteert niet meteen excuses maar probeert het te gebruiken om toch aan tafel te komen!
anything you say can and will be used against you.
Als de opmerking over Klaver was gegaan, en die zou niet direct de excuses accepteren, zou je dan ook zo reageren?
IMANDRA schreef:journee schreef:
Wat ik vooral ook bijzonder vind is dat niemand, inclusief wijers zelf, niet meer wist dat die journalist degene was die de uitspraken had gedaan? Dan moet iedereen toch wel behoorlijk diep in het glaasje hebben gekeken?
Mwah, als het een drukke avond is geweest, dan weet jij toch ook niet meer wat je precies in welke bewoordingen hebt gezegd? Hoeft nog niet te betekenen dat het moedwillig of deceptive was, die opmerking over het niet meer herinneren. Hij zal vast negatief zijn geweest maar met welke bewoordingen? Stel hij heeft met heel veel mensen gepraat die avond?
Ik zou ook niet precies weten wat ik precies allemaal heb gezegd.
Hoewel ik best kritisch kan zijn op bepaalde acties of standpunten van partijen is het bijvoorbeeld niet mijn gewoonte om een partij af te branden. Dus als mensen zeggen dat ik dat wel zou hebben gedaan, kan ik oprecht zeggen dat het zeer onwaarschijnlijk is en dat bepaalde zaken dan absoluut uit de context zijn gehaald.
mce schreef:Het is in de pers zo makkelijk om iemand iets te laten zeggen, zegt veel meer over de kwaliteit van de journalistiek.
Vrijheid van meningsuiting mag ook andere mensen schaden/schenden alles tot eer en meerdere glorie van de kijkcijfers, volgers ect., wel een vreemde manier van je geld verdienen, vind ik, maar het mag.![]()
.
journee schreef:mce schreef:Het is in de pers zo makkelijk om iemand iets te laten zeggen, zegt veel meer over de kwaliteit van de journalistiek.
Vrijheid van meningsuiting mag ook andere mensen schaden/schenden alles tot eer en meerdere glorie van de kijkcijfers, volgers ect., wel een vreemde manier van je geld verdienen, vind ik, maar het mag.![]()
.
Dat is het nadeel aan journalistiek. Dat mensen vaak ook hun eigen oordeel laten meewegen, waardoor een bericht vaak niet meer onbevooroordeeld is. Dat moet je er dan als lezer weer uitfilteren.
Bijvoorbeeld, onder het stukje dat Yesilgoz de 'valse start' achter zich wil laten, staat ook nog toegevoegd: 'het is nog niet duidelijk of Yesilgoz de excuses heeft geaccepteerd'. Waardoor er weer twijfel kan worden gezaaid.
Terwijl de tekst van Yesilgoz naar mijn inziens toch vrij duidelijk maakt dat ze nu zonder gedoe verder wil. Dus, waarom dan die toevoeging?