Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 09:02

Ik open als eerste dit topic in de hoop dat Daisy gevonden is.
Helaas nog niet dus.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 09:07

Item Hart van Nederland n.a.v. artikel Telegraaf.

tienus63

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 09:09

Citaat:
Ambtenaar van de Provincie Gelderland had ook even over incident laatst op de hei Veluwe verteld, waar wel kuddebewakingshonden bij liepen, maar de wolf gewoon schapen heeft gedood!

De provincie wijst erop dat de herder zelf verantwoordelijk is voor zijn dieren. Heetland: "Hij kan ervoor zorgen om kuddebeschermingshonden te nemen. Dat zijn geen lieve honden, die weren de wolf. Daarvoor kan hij subsidie krijgen."

De provincie wijst erop dat de herder zelf verantwoordelijk is voor zijn dieren. Heetland: "Hij kan ervoor zorgen om kuddebeschermingshonden te nemen. Dat zijn geen lieve honden, die weren de wolf. Daarvoor kan hij subsidie krijgen."
Die optie ziet de schaapskudde niet zitten. "Kuddebeschermingshonden zullen het onderscheid van wolf en hond niet kennen en vele wandelaars zien als bedreiging", aldus Hondema.

Link naar artikel
https://www.facebook.com/share/p/15pHVN ... tid=wwXIfr

Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/15pHVN ... tid=wwXIfr

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 09:09

Rocamor schreef:
Helaas nog niet dus.

Ik samen met je....ik blijf hoop houden.
Al is die hoop wel flinterdun aan het raken.

Fijn dat de Telegraaf zo'n groot artikel eraan wijd. Heb het nog niet gelezen .
Mijn hoofd zit nog bij Daisy

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 09:10

charrr91 schreef:
De 2e dag. Dag 2 zonder lieve Daisy. Zoveel vragen, zoveel antwoorden. Waar ben je nou, leef je nog, ben je bang, verdwaald. Het is slopend. Niet wetende waar je bent en wat er met je gebeurd is. Lieve Daisy, lief meisje, kom alsjeblieft thuis. We missen je, en kunnen toch niet zonder jou?! ;(

:knuffel:

Heel veel sterkte voor jou, je bericht raakt me.

Ik zag het filmpje van Daisy en zit ook echt iedere dag te hopen dat ze nog terug gevonden wordt. Het liefst levend en wel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 09:12

tienus63 schreef:
Item Hart van Nederland n.a.v. artikel Telegraaf.

[ Video ]

He he, eindelijk gezond verstand!

Laat het aub overal doordringen dat die aanpak er moet gaan komen.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 09:14

Gemeenteraad van Oudsbergen. Vanaf 2.13 uur gaat het over de wolven. Er worden vragen gesteld over voederen, zenderen en uitzetten van wolven.
Er wordt ook gevraagd naar de grootte van het natuurgebied en de ruimte die wolven nodig hebben.
Daarnaast wordt er gezegd dat Welkom Wolf minder aan het woord gelaten moet worden. Dus lijkt wel soort kanteling. Maar gaat traag…

https://www.youtube.com/live/DgcU_xEioc ... RC_3sRIiFM

Ik duim nog steeds voor Daisy :knuffel:

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 09:26

Fijn dat de Telegraaf zo'n groot artikel over de gevaren van de wolf plaatst! Zo wordt een groot deel van Nederland eens goed geïnformeerd.
Nu afwachten of andere media volgen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 10:15

SusanH schreef:
Goed als jullie de NOS benaderen het probleem lijkt kleiner door hun berichtgeving.

Ik ben er niet blij mee dat er hier in de buurt ook wolven lopen die achter wandelaars aan gaan. Ze zitten vooral in het stuk waar ik nooit kom ( vind het daar vaak te druk) maar ze kunnen ook goed een ander stukje bos opzoeken natuurlijk.

Als ik rustig een stukje wil fietsen kom ik in wolven gebied. Was best een dingetje tijdens mijn vakantie. De twee routes die ik had willen rijden, lopen beide door wolven gebied. Toen was de lol eraf. Als er inderdaad een incident is, zie ik de zure commentaren van grachtengordel bewonende havermelk drinkers al voor me: "had ze daar maar niet moeten komen."

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 10:17

Marigold schreef:
Arme hond en betrokkenen. Volgens mij eten wolven hun mede roofdieren (zoals hond) niet op maar slepen ze die wel mee het bos in. Een wolf kan nooit een hele bordercollie van de grond houden tijdens het meeslepen dus wat apart dat de speurhonden geen spoor meer konden vinden. Of zal het geurspoor van de wolf in zo’n geval overheersen?

Ik lees nog altijd mee hoor. Ik stoor me alleen al heel lang aan berichten met rode uitroeptekens van een zekere stichting. Ik ben van mening dat ook dát de polarisatie in de hand werkt.
Mij irriteert het in elk geval dusdanig dat ik me ivm mijn bloeddruk maar niet teveel meer meng in dit verhaal.
Wel ben ik in de afgelopen jaren gegaan van interessant dat de wolf echt terug is, naar o jee hoe komt dit ooit nog goed.
Ook ik heb een lief verzorgpaard dat midden in wolvengebied in de wei staat. Goede klap stroom op de draad en de eigenaar gaat het wolfwerend maken. Veel schapen ook rondom. Maar dit paard is dusdanig fel op alles wat er in de omgeving gebeurt, dat mocht ze een wolf aantreffen die door de wei wandelt, ze de confrontatie aangaat verwacht ik. Ik vind het maar spannend hoor, en vreselijk voor elk individuele dier dat al gesneuveld is. Het is inmiddels maar een berichtje, daar en daar, zoveel schapen of alpacas of ponies dood of gewond.
Maar het leed dat erachter zit, het verdriet en de onmacht gaan broeien in de gemeenschappen lijkt me…

Nou. Ik hoop dat vandaag Daisy gevonden wordt..

Een wolf kan ook met een dood schaap in zn bek rennen dus een hond of kind is ook geen enkel probleem voor ze

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 10:20

Albertina71 schreef:
Fijn dat de Telegraaf zo'n groot artikel over de gevaren van de wolf plaatst! Zo wordt een groot deel van Nederland eens goed geïnformeerd.
Nu afwachten of andere media volgen.

Het begin is er.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 10:23

Syrianda schreef:
Rocamor schreef:
Helaas nog niet dus.

Ik samen met je....ik blijf hoop houden.
Al is die hoop wel flinterdun aan het raken.

Fijn dat de Telegraaf zo'n groot artikel eraan wijd. Heb het nog niet gelezen .
Mijn hoofd zit nog bij Daisy

Hier ook :( echt verschrikkelijk.
Nogmaals sterkte voor alle betrokkene.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 10:44

Net gehoord dat er weer een aanval is geweest in voorthuizen. Benieuwd of deze nog gemeld gaat worden. 1 schaap gepakt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 10:57

Zichtmelding Epe Gld twee wolven
Citaat:
Epe Gelderland
05-09-2025
07.00 uur

2 wolven staken rustig de weg over thv de kruising dellenweg/ zuidweg in Epe, liepen richting restaurant de ossenstal.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/19RdHx ... tid=wwXIfr

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 10:58

@Popstra, zeker, meenemen/slepen wel maar helemaal los van de grond houden (ivm het raadsel van het stoppen van het spoor van Daisy op de plek van de aanval) lijkt me niet. De literatuur spreekt ook van slepen, niet zozeer tillen.
Daarom vind ik het opmerkelijk dat de speurhonden op de plek van de aanval bleven staan en het sleepspoor blijkbaar niet opmerkten.
Dat doet mij nadenken, zou de geur van de wolf dan overheersen, en/of hebben wolven (zelf immers hondachtigen met een heel goede neus) maniertjes om hun eigen sporen te wissen zodat concurrerende wolven hun sporen niet makkelijk kunnen volgen ofzo..

Ik ben niet erg op de hoogte van honden en honden gedragingen verder. Ik hoop gewoon dat Daisy gevonden wordt en misschien kan mijn gedachtengang een klein zetje zijn in een denk/zoek richting. :knuffel: ;(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 11:02

Marigold schreef:
@Popstra, zeker, meenemen/slepen wel maar helemaal los van de grond houden (ivm het raadsel van het stoppen van het spoor van Daisy op de plek van de aanval) lijkt me niet. De literatuur spreekt ook van slepen, niet zozeer tillen.
Daarom vind ik het opmerkelijk dat de speurhonden op de plek van de aanval bleven staan en het sleepspoor blijkbaar niet opmerkten.
Dat doet mij nadenken, zou de geur van de wolf dan overheersen, en/of hebben wolven (zelf immers hondachtigen met een heel goede neus) maniertjes om hun eigen sporen te wissen zodat concurrerende wolven hun sporen niet makkelijk kunnen volgen ofzo..

Ik ben niet erg op de hoogte van honden en honden gedragingen verder. Ik hoop gewoon dat Daisy gevonden wordt en misschien kan mijn gedachtengang een klein zetje zijn in een denk/zoek richting. :knuffel: ;(

https://www.google.com/search?client=op ... SWxtA,st:0

hier een wolf die loopt met de achterhand van een ree in zijn bek.
Denk dat het in gewicht niet minder zal zijn dan een BC.

En hier springt hij met de kopvan een ree over een hek.
https://www.hln.be/video/productie/wolf ... gle.com%2F

Geen idee wat dat weegt, maar die handigheid.

Is voor mij wel duidelijk dat slepen niet hoeft

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 11:06

Hier in de buurt vinden we regelmatig karkassen van reeën, je zou dus denken, dat wanneer Daisy inderdaad gepakt is, er nog wel resten overblijven.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 11:11

Het komt wel voor dat honden die heel erg geschrokken zijn (bijv. van vuurwerk) op de vlucht slaan en heel lang wegblijven maar na lange tijd toch weer terugkomen of elders (soms op verre afstand) teruggevonden worden. Ik hoop dat Daisy ook weer ergens opduikt!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 11:12

anjali schreef:
Het komt wel voor dat honden die heel erg geschrokken zijn (bijv. van vuurwerk) op de vlucht slaan en heel lang wegblijven maar na lange tijd toch weer terugkomen of elders (soms op verre afstand) teruggevonden worden. Ik hoop dat Daisy ook weer ergens opduikt!

:j dit hoop ik ook

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 11:18

Ik hoop het ook maar na een wolvenbeet heeft de hond toch ook antibiotica nodig?
Vogels enzo (wild in de wildopvang) wel wanneer ze door een kat gebeten zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 11:30

Zou Daisy niet door iemand opgevangen kunnen zijn? Anders zouden er toch sporen moeten zijn,immers speurhonden kunnen ook niets vinden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 11:31

Marigold schreef:
Ik hoop het ook maar na een wolvenbeet heeft de hond toch ook antibiotica nodig?
Vogels enzo (wild in de wildopvang) wel wanneer ze door een kat gebeten zijn.

Dat kan nodig zijn, maar honden zijn best sterke dieren, qua bacteriën in beten.
Hopelijk wordt ze gevonden.

C_PMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 12:06

anjali schreef:
Zou Daisy niet door iemand opgevangen kunnen zijn? Anders zouden er toch sporen moeten zijn,immers speurhonden kunnen ook niets vinden.

Wij zijn bang dat Daisy is gevlucht, ergens is gaan liggen en dat de wolf haar alsnog heeft opgepikt.
Er zijn verschillende speurhonden wezen zoeken en ze slaan telkens op dezelfde plek in het bos aan. Vanaf daar loopt het spoor dood. Het gekke is dat er geen bloed is gevonden, überhaupt geen sporen van een eventueel gevecht. Het is zo bizar, ze is echt verdwenen en ondanks dat er zoveel mensen waren heeft niemand nog iets van haar vernomen..

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 12:11

DuoPenotti schreef:
anjali schreef:

:j dit hoop ik ook

dit had onze hond ook. We waren in het bos en hij schrok van plotseling harde vuurwerk knallen (hij was nog jong toen) en hij is toen paar uur vermist geweest , we vonden hem in een soort oude bunker helemaal onder de bladeren verstopt (herfst)

Ik hoop dat het voor Daisy ook zo iets is.
En ik denk juist dat als ze te pakken zou zijn genomen door de wolf dat dode resten van een hond meer ruiken dus dat ze dan al was gevonden. Tenminste dat hoop ik omdat ik positief probeer te blijven. Dat ze nog niet is gevonden en er geen spoor is probeer ik als iets positiefs te zien. Laatst was de hond van die Nederlandse zanger (kan even niet op zn naam komen) ook een paar dagen vermist en redelijk ongedeerd weer gevonden

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 12:13

anjali schreef:

misschien door de wolven geuren dat ze ook makkelijker het spoor van de hond kwijtraken